PDA

View Full Version : Duits F3 in 2006........

Mark
23-04-2006, 20:41
Alle info terug te vinden op http://www.formel3.de

Een serie waar we de nodige succesen mogen verwachten van diverse lage landers. In de eerste race was het meteen prijs voor de mannen van JB Motorsport die met een Lola-Opel (zeldzame combinatie) en de Chinees Ho-Pin Tung (die makkelijker nederlands praat dan chinees) de eerste overwinning pakten. In race 2 was het allemaal wat minder.

Bijna geen HWA-MB motoren in dit veld, kon weleens een leuke ontwikkeling zijn voor deze Duitse F3 klasse. Meer diversiteit en geen dominantie van een bepaald team.

Dit weeked drie dames actief in deze klasse:
Marika Diana: http://www.marikadiana.it/ (Italiaans? FFord kampioen 2005)
Natacha Gachnang
Cyndie Allemann

1 Belgisch team (JB Motorsport), 1 Nederlands team (Van Amersfoort) en 3 Nederlanders (Muermans, van der Zande, Kool) plus een Nederlandstalige Chinees (Ho-Pin Tung) en Koreaan (Recardo Bruins). Voldoende om dit jaar te volgen ;)

bluelite
24-04-2006, 00:45
Ben net terug uit Oschersleben. Ik moet zeggen dat enkele teams zeer knap werk geleverd hebben. O.a. JB Motorsport. Toen ze donderdagmiddag aankwamen op het circuit bleek dat de motor van Ho Pin 'om zeep' was. Vincent, Lorenzo, Michiel, David en Ben (de mecaniciens) hebben de hele nacht gewerkt om de wagen klaar te krijgen voor de oefensessies op vrijdag. Ze kwamen 's morgens rechtstreeks van het circuit naar de ontbijttafel om even later terug naar het circuit te trekken, waar ze tot een stuk in de nacht hadden doorgewerkt. Ook Zaterdagavond nog moeten doorwerken door een paar problemen. Nu, ze waren niet de enigen: Van Amersfoort, Josef Kaufmann, Schuler Motorsport,... ze hadden allemaal voldoende werk aan het oplappen van de wagens voor de race van zondag.

Ik hoorde Yves (Olivier) donderdag nog tegen mij zeggen: "Het zou een mirakel zijn indien Ho Pin tijdens de oefensessies in de top 3 staat. Ik geloof niet in mirakels." Volgende dag... Pin op P2 in tweede oefensessie. Zaterdag: Pin op P2 in kwali en P1 in eerste race. Knap toch voor iemand die de wagen woensdag voor het eerst aan de tand voelde (ook maar enkele kilometertjes).

JB heeft problemen met de regenbanden. Na de eerste kwali zaterdag kwam Ferdinand de pitbox binnen en de achterbanden vertoonden over het hele oppervlak scheuren. In de kwali op zondag kregen ze de banden niet op temperatuur. De wagen is dus nog niet correct op de banden afgestemd, maar dat komt nog.

TB8
29-04-2006, 08:40
Lola heeft z'n eerste pole gescoord met Ferdinand Kool, wel stoer!

De Nederlanders zaten er metname bij de tweede kwalificatie goed bij. Ze rijden dit weekend op Hockenheim.

bluelite
29-04-2006, 09:27
Ja. Ferdinand zei me gisteravond dat de Lola's enorm snel zijn dit weekend en uiteraard gaat ie voor de overwinning. Ho Pin had er meer van verwacht. Ah, en de problemen met de regenafstelling zijn blijkbaar verleden tijd.