Quote:
Het Alfa Romeo Racing Team onder leiding van Monica Sipsz zal in 2006 de switch maken van de 156 naar de 147 volgens de Autosport van 30-06-05. De reden? De fabriek wil niet dat de 159 een sportief imago krijgt :confused: Wellicht is mijn vertaling van dat stukje tekst slecht maar zo snap ik die zin in het befaamde blaadje. Ook Sipzs geeft aan dat men vanuit de fabriek geen toestemming krijgt om een WTCC 159 te ontwikkelen. Er is nog niks definitief........maar de 147 lijkt de meest reële optie. Daarnaast zou men in tijdnood komen indien men een 159 op WTCC poten moet zetten. Voor de 147 kunnen ze veel onderdelen overnemen van de 156. Op dezelfde pagina lezen we ook dat een BMW E90 4-cylinder in WTCC jas zijn eerste testkilometers erop heeft zitten. Plaats van handeling was Miramar in Zuid-Frankrijk. Er worden geen data, foto's of komende testdatums vrijgegeven. We zullen moeten wachten tot de motorshow van Frankfurt in September. De Seat Leon zou zijn debuut maken in Ossi'sleben, de tijden van de test waren binnen één seconde van de bestaande Toledo. Het was de eerste volwaardige test van de Leon. Het Almeria circuit zou wel in het voordeel kunnen werken van de Leon tegenover de Toledo. Na de test op Jarama is er een beter zicht op de prestaties van de Leon |
Quote:
Zeker tegenover die BMW's, dat zijn precies schoendozen. |
Jammer dat bijna elke fabrikant overstapt naar een hatchback. Dit is uit commercieel oogpunt enigzins te begrijpen maar naar mijn mening hoort een toerwagen een sedan te zijn. BMW dan ook maar een 1-Serie? ;)
|
PEUGEOT JOIN FIA WTCC IN THE FIVE LAST EVENTS
(fiawtcc.com) |
Quote:
|
Quote:
|
[QUOTE=Mark]Begin maar een liefhebber te worden van de soort Hatchback ;) :D
Het Alfa Romeo Racing Team onder leiding van Monica Sipsz zal in 2006 de switch maken van de 156 naar de 147 volgens de Autosport van 30-06-05. De reden? De fabriek wil niet dat de 159 een sportief imago krijgt :confused: Wellicht is mijn vertaling van dat stukje tekst slecht maar zo snap ik die zin in het befaamde blaadje. Ook Sipzs geeft aan dat men vanuit de fabriek geen toestemming krijgt om een WTCC 159 te ontwikkelen. Er is nog niks definitief........maar de 147 lijkt de meest reële optie. Nochtans stond er in München een "muletto" : een 159 in oorlogskleuren en met rolkooi en 17" ... 147 is in groep N versie trager gebleken dan de 156 owv de kortere wielbasis ...de 159 heeft dan weer een langere wielbasis (te lang ?) en een super-ophanging . In Balocco tijdens onze proefritten met de 159 straatversie reed er op 't snelheidscircuit gedeelte een gecamoufleerd geval rond met een wtcc-achtige kofferspoiler en frontlip en die ging beestig hard... |
14.07. WTCC
Jäger verlässt Ford Thomas Jäger verlässt aus persönlichen Gründen das Team Ford Hotfiel Sport. Seinen Platz für die nächsten Rennen der Tourenwagen-WM, beginnend mit den beiden Läufen Ende Juli in Spa-Francorchamps, wird Michael Funke einnehmen. Die Beendigung der Zusammenarbeit verlief freundschaftlich. Das Team dankte Jäger für sein Engagement bei der Weiterentwicklung des Ford Focus. Der Deutsche konnte die bisher einzigen Punkte für Ford in der WTCC-Herstellerwertung einfahren. stond op racing1.de |
Met die Ford is op dit moment ook geen eer te behalen. Dan kun je beter een BMW van Carly huren.
|
Quote:
|
Zegt de naam Brilliance jullie nog iets? Een Chinese fabrikant die ging deelnemen aan het WTCC, onder leiding van een voormalig BTCC teameigenaar John Batchelor (Team Varta).
Uiteindelijk nooit meer iets van vernomen, behalve dan de veroordeling van die Batchelor enkele jaren later http://www.yorkpress.co.uk/news/4820...ectorship_ban/ |
All times are GMT +2. The time now is 03:34. |