![]() |
Sean Edwards is een kennis van John Dagys. (the-paddock.net) Daarom dus al sinds vorig jaar in FIA GT3 de sticker van TP.
Ivm die stomme opmerking van de Maserati. Ik ben het beu te horen dat de Maserati geen GT is, maar een prototype. Ik ben geen fan van de MC12's, maar die opmerking is nu eenmaal zo dom en cliché. De auto voldoet aan de reglementen (net zoals de Saleen) en is dus officieel een GT. |
Idd, ik vind het persoonlijk wel een mooie auto. En vergeet niet dat er zonder de Mazza's slechts 9 GT1's op de startgrid stonden...
|
Quote:
Het blijft een feit dat de straatversie er enkel na de raceversie gekomen is en niet omgekeerd, wat de normale gang van zaken is, en dat Maserati er alles aan gedaan heeft om een superieure wagen te maken (middenmotor en zeer goed aerodynamica). Zonder dat mini achtervleugeltje zou hij iedereen naar huis rijden :D |
Ah, dan had ik het bij het verkeerde eind wat die reclame betreft. Jammer, ik dacht dat het budget van de paddock misschien serieus de hoogte in was geschoten dat men zich zo'n reclame kon veroorloven of dat men connecties had met een welwillende teambaas.
Wat de omstreden Maserati betreft, geen commentaar want ik ben niet thuis in die materie, maar als het een proto was, dan had hij die GT toch gewoon naar huis moeten rijden ? Ik vind het wel een mooie wagen, maar hij oogt wel meer als een proto op het eerste zicht. Bovendien ben ik gewoon blij dat er nog wagens met die naam vooraan meerijden. In hoeverre die auto's nog echt Maserati's zijn of Ferrari's weet ik ook niet, maar de naam Maserati staat er toch weer en dat stemt me vrolijk. :) Over het wedstrijdverloop ook geen commentaar. De wedstrijdleiding lag in handen van Bruynseraede en ik dacht dat die toch vrij integer was. Ik heb wel gehoord dat heel wat mensen, waaronder toch iemand als Duez, het helemaal niet eens waren met de beslissing om toe te staan dat over de curbs te rijden en een of twee stukken die eigenlijk niet tot het circuit behoorden (Eau Rouge en de bocht voor La Source). Maar da's hier ook al aangekaart als ik me niet vergis. |
Quote:
|
Quote:
Bekijk de achtervleugel van de introductie van de Maserati MC12 eens beter. http://www.maseraticorse.com/modules.../img/0201b.jpg Zo groot was de achtervleugel bij het debut te Imola, in 2004. http://www.maseraticorse.com/modules...201060055b.jpg Vervolgens vraagt FIA om neus te verkorten. Quote:
Quote:
De Maserati is dus artificieel vertraagd door FIA, wat duidelijk aantoont dat de wagen niet volgens de geest van het reglement ontwikkeld is :rolleyes: Met belachelijk mini vleugel tot gevolg. http://www.maseraticorse.com/modules...201060169b.jpg Vergelijk dit gewoon met http://www.fiagt.com/img/showimg.php...ize=3&rnd=true Ja, de Murcielago rijdt met een bredere en hogere vleugel dan reglementair toegestaan ;) |
@ Gwyllion:
Ergens heb je wel gelijk maar, ga jij dan liever naar races kijken waar eerst de Maserati's voorbij komen gereden en dan de rest van het veld volgt? We hebben het al meegemaakt in de Belcar hé. Eerst twee Corvette's, ff wachten en dan komt er een Marcos voorbijgereden. Pintje drinken en dan komt de rest van het startveld voorbij... |
haha was inderdaad zo.
|
Wat ik zeg is niet fout, jij laat foto's zien van enkele jaren geleden met duidelijk andere reglementen. Herinner u bvb de Ferrari 550's met die gigantische spoilers toen nog ...
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
De kleinere achterspoiler voor de Saleen was een penalty omdat ze niet genoeg straatversies verkocht hadden, als ik mij goed herinner. Trouwens, de Maserati is ook nog eens te breed: 66mm om precies te zijn, na de veranderingen aan de neus van de wagen (ervoor was hij nog breder), hetgeen door de FIA bestraft wordt met ballast. In het hele Maserati-verhaal stoort mij toch iets. De jongens bij Maserati ontwerpen een racewagen en maken er later een straatversie van. En toch slagen ze er niet in, ondanks het feit dat ze niet gehinderd werden door de afmetingen van een eerder geproduceerde straatwagen (de Enzo waarop de Maserati gebaseerd is, is immers een stuk korter en smaller) om de wagen volgens de reglementen te bouwen. Toeval? Conspiracy-theorie of niet, je moet behoorlijk zeker van je stuk zijn om zoiets te riskeren. :rolleyes: |
Quote:
Quote:
Ook aan de 'Bus-stop' chicane, bij het uitkomen rijdt opnieuw 95% van de rijders langs de curbstones heen. Alles tesamen wint die 95% toch zeker 1,5 a 2sec per ronde. Die bewuste pit-ingang dan nog. Ik heb een paar uur aan de chicane staan kijken, ik heb hier toch wel een paar bijna-accidenten gezien, oa met de Maserati #1, een paar keer was er een duidelijk contact. Ze zouden beter die pitlane veel vroeger laten beginnen, een eindje voor het indraaien van de chicane... Hopelijk is het volgende jaar -na verbouwing #26...- veel beter! |
:( :( Nog meer verbouwingen ze gaan toch niet de radillion verpesten.
|
Even voor alle duidelijkheid, ik ben niet op de hoogte van enige toekomstige verbouwing. Maar ivm de pitlane entry, denk ik wel dat we ons daar aan kunnen verwachten...
|
All times are GMT +2. The time now is 22:23. |