![]() |
Quote:
Het geluk heeft nog niet veel aan zijn kant gestaan. |
Quote:
|
Quote:
De rest van het veld loopt inderdaad wat uit elkaar qua kunde en inzet. Vandergarde overtuigt mij ook niet. Kimball en ook Hanley moeten veel beter kunnen. Aleshin is echt wel een kluns, die is erin geslaagd om elke andere wedstrijd wel eens te spinnen voor het gehele pak. Blijkbaar ook weer in Hongarije. Van Xavier Maassen had ik dan weer veel meer verwacht want die reed toch mooie races in de FR 2.0 Elke serie heeft wel eens een zwak jaar en een topjaar (ja.. zelfs de F1)? De beste "cuvée" vind je heden ten dage in de GP2 denk ik. |
Quote:
De regel van de omgekeerde top10 voor de grid van de 2e race én de Hongaroring waar je bijna niet kan inhalen zorgt voor z'n race result als dit. Elk race weekend opnieuw is er wel een piloot die het weer vermeld op de PC na de race dat het een kl*te manier is om de grid te bepalen voor race2. Ook de teams zelf vragen terug een 2e kwali, zodat er terug meer track time is in een race weekend. Renault-sport heeft de voorbije winter tijdens het indelen van haar WSbR weekends voor 2008 nog meer tijd gespendeerd aan promo, demo en blabla activiteiten op een raceweekend, zodat er nog minder track time is voor de 3 series (FR3.5, 2.0 en Mégane) In de Euroseries F3 hebben de piloten +/- 40% meer kilometers gereden op een seizoen dan in de FR3.5! Dat kan al tellen... Quote:
Maar hij is zeker geen slechte piloot, versta me niet verkeerd! Baguette is nog jong (21jaar), mss wel te jong voor de presteren onder druk in de FR3.5?! Als je ziet naar z’n resulaten tijdens testen, trainingen en kwali’s, dan is hij zonder twijfel een sublieme piloot. OK, hij heeft het geluk in een zeer vertrouwde omgeving én met een top ingenieur (ex GP2) te kunnen wennen aan de krachtige FR3.5. Maar eens tijdens een race(start) hij in een riskant duel komt of in de 1e bocht veel remlichten tegelijk ziet oplichten, loopt het 9 v/d 10 mis voor Baguette in de krachtige 3.5. Volgens mij is het kwestie van geduld, tijd en dus ervaring en vertrouwen op dit hoge niveau. GP2 heeft zonder twijfel dit jaar een hoger kwaliteits niveau dan de FR3.5, geen discutie mogelijk! In de GP2 zijn er dan weer wel 2 kwalis voor de 2 race’s, wat er voor zorgt dat je veel frequenter de zelfde namen op het podium ziet staan én er veel minder onnodige domme incidenten/crashen gebeuren tijdens de 1e ronden van de 2e race. Toch zijn er van de 9 race’s die al gereden zijn al 7 –verschillende winaars geweest in de GP2. Tot zover mijn mening. |
All times are GMT +2. The time now is 03:40. |