De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Diskwalificatie PK Carsport na afloop FIA GT Oschersleben (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15950)

fenixracing 09-07-2007 17:37

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 214709)
Hoezo? Regels zijn regels. Maakt niet uit of je er voordeel uit haalt of niet, volgens jou zou je dus alles mogen doen wat je maar wilt zolang je er geen voordeel uit haalt?

Zuur? Zeker. Maar regels zijn regels, en als je die mist dan moet je de consequenties dragen.

Nee je hebt gelijk regels zijn regels.
Maar vind de straf nog al zwaar.

Integra 10-07-2007 16:31

Vond het nog belachelijker toen Modena een DQ kreeg owille van een tank die 0.8 l te groot was.

Viper GTS-R*** 10-07-2007 18:36

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 214713)

Laten we hopen dat ze in hun recht worden gesteld, zodat ze met een gerust hart naar Spa kunnen gaan. Als ik het verslag van PK op pitstop lees is er toch nog wat hoop :)

marcel 14-07-2007 14:12

het beroep is nu "ontvankelijk" verklaard, maw: er wordt naar gekeken
de DQ is nu voorlopig opgeschort ook

ik vrees dat we vóór de 24u geen definitieve winnaar gaan kennen

Integra 14-07-2007 14:48

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 215056)
het beroep is nu "ontvankelijk" verklaard, maw: er wordt naar gekeken
de DQ is nu voorlopig opgeschort ook

ik vrees dat we vóór de 24u geen definitieve winnaar gaan kennen

Is niets vrezen aan. Dan zijn ze eens zo fel geprikkeld om te presteren. ;)

Viper GTS-R*** 25-07-2007 12:06

Was het niet vandaag dat FIA gaat oordelen over de DQ van PK in Oschersleben?

Bart.Vandecavey 25-07-2007 12:13

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 215806)
Was het niet vandaag dat FIA gaat oordelen over de DQ van PK in Oschersleben?

inderdaad: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2280#more-2280

RKG 25-07-2007 13:27

PK Carsport heeft het beroep verloren

www.pitstop.tv

racing'72 25-07-2007 14:25

Anthony en Bert: Proficiat met jullie prestatie, die NIETS te maken had met een al-dan-niet conforme tank.:mad:
Neem zondag om 16 uur sportieve revanche :champagne: en stuur daarna die bobo's van de FIA :fight: naar de kl**en voor de rest van het seizoen (met uitzondering van Zolder, voor de supporters...)

HaCo 25-07-2007 18:24

Ja, ik vind het ook echt triestig!!!

Ik weet niet of Francorchamps een haalbare kaart is voor onze Belgen, ze hebben nooit veel geluk gehad daar, ik zal allesinds duimen!!!

Mr.Dallara 25-07-2007 20:17

Wat moeten de Corvette (C5R) teams nu doen???

Moet P&M in 7 haasten benzine tanken gaan maken van 95L, zodat ze kunnen uitzetten tijdens de race en dan wel "legaal" zijn voor de FIA?

Als tijdens een 2uur durende race het volume (van 100L) al met 3L kan uitzetten door de warmte (van 34° in Oshersleben), wat moet dat dan gaan geven als alles 24uur lang zal gaan warm zijn komend weekend...

Het is nu al een beruchte zaak te noemen, maar volgens mij word ze nog beruchter tijdens en na dit weekend...
Ik ben benieuwd naar het vervolg!
Laat de winnaar winnen!

Eygmar 25-07-2007 21:16

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 215833)
Wat moeten de Corvette (C5R) teams nu doen???

Moet P&M in 7 haasten benzine tanken gaan maken van 95L, zodat ze kunnen uitzetten tijdens de race en dan wel "legaal" zijn voor de FIA?

Als tijdens een 2uur durende race het volume (van 100L) al met 3L kan uitzetten door de warmte (van 34° in Oshersleben), wat moet dat dan gaan geven als alles 24uur lang zal gaan warm zijn komend weekend...

Het is nu al een beruchte zaak te noemen, maar volgens mij word ze nog beruchter tijdens en na dit weekend...
Ik ben benieuwd naar het vervolg!
Laat de winnaar winnen!

de vloeistof zal wel uitzetten of krimpen ,naargelang temperatuur,maar die tanken denk ik nie dat die krimpen of uitzetten,maar mischien wa schuim uitgehaald en dan kan men wel een beetje meer inhoud hebben,en wa rapper tanken natuurlijk

Mark 25-07-2007 21:54

Quote:

Het team van Anthony Kumpen en Bert Longin had alle registers opengetrokken om zijn gelijk te bewijzen voor het Hof van Beroep van de FIA in Parijs. Het dossier van PK bevatte ondermeer een verklaring van Pratt & Miller, waarin de constructeur van de Corvette C5-R zegt dat de benzinetank “op het ogenblik van de verkoop (aan GLPK, het ging om chassis #1 nvdr.) niet vervangen was” en dat “Pratt & Miller geen enkel ander fuel cell geheel aan GLPK verkocht heeft sinds de aankoop van de auto”.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2319
Volgens mij chassis nr. 11 ;) Deze zaak gaat helemaal nergens meer over, ik hou er een wrange smaak van over in mijn mond. Er zijn toch wat zaken in het betoog van PK Carsport (http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2320 ) waarop je kunt zeggen dat de FIA haar eigen procedures niet kent (What's new ;) ) en PK Carport ter goeder trouw heeft gehandeld.

Als idd de originele tank van P&M erin zit, waarom is dit dan nooit ter sprake gekomen tijdens het seizoen 2005? Wie er uiteindelijk gelijk heeft, dat kunnen we eigenlijk pas beoordelen als we de uitspraak van de FIA kennen. Gevoelsmatig zeg ik dat PK Carsport ditmaal goed genaaid is door de FIA.

Dit geval is trouwens weer een mooi voorbeeld van het amateurisme van een bond en haar vrijwilligers en het professionalisme van de teams. Die werelden komen steeds verder uit elkaar te liggen, de conflicten worden steeds erger.

Wat betreft de temperatuur van de brandstof, als dat idd zo streng is omschreven waarom zijn er dan geen (geijkte) climate-rooms op de circuits? Je kunt iets wel heel stellig eisen in je reglementen, dan is dat ook van toepassing op de keuring/controle ;) De technische controle is altijd bij omgevingstemperaturen in de buitenlucht of in een of ander oud rot gebouwtje.

We gaan de gang naar de Franse rechter nauwlettend volgen ;)

Bevrac 26-07-2007 08:44

Quote:

Originally Posted by Eygmar (Post 215840)
de vloeistof zal wel uitzetten of krimpen ,naargelang temperatuur,maar die tanken denk ik nie dat die krimpen of uitzetten,maar mischien wa schuim uitgehaald en dan kan men wel een beetje meer inhoud hebben,en wa rapper tanken natuurlijk

Zelf al geprobeerd ofzo? :bye:

SMM DOC 26-07-2007 09:20

De uitzettingsgraad van benzine zou ongeveer 0.1% per graad Celsius bedragen.
3% volumeverandering zou dan overeenkomen met een temperatuursvershil van 30°C.
Dat die Corvette 30°C opwarmt na een uithoudingsrace van een paar uur lijkt me vrij plausibel.
De vraag is dan wie die foutmarge moet incalculeren: de teams door een tank van maximum 97 liter te installeren of de FIA door een tank van 103 liter goed te keuren.

All times are GMT +2. The time now is 18:10.