De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2006, gaat het toch nog spannend worden? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13003)

El Torro 10-05-2006 23:31

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Ik kan de naam nu niet direct boven halen van de aannemer die CZ heeft vernieuwd deze winter. Maar zij zijn nu éénmaal een van de beste in z'n soort, vooral dan qua planning staan ze heel hoog aangeschreven.
Niet voor niets hebben (o.a.) zij het mega project van de heraanleg van de Antwerpse ring doen slagen.
Stel dat Kumpen de circuit renovatie mocht doen, dan moesten ze nog wat meer maanden vrijhouden op de kalender ;) Want die is nu pas ontwaakt uit z'n winterslaap en dus begonnen aan de tribune. Als het seizoen half is, dan zullen we mss op de tribune kunnen gaan staan... :rolleyes:

Aan dit soort werkzaamheden geld maar één feit --> de prijsgunstigste wordt het werk gegund !!
Die dan het werk gaat uitvoeren zal zich strikt aan de planning moeten houden, zoniet geldt hier een boeteclausule voor elke dag nadat de opleverdatum gepaseerd is, dit zijn zulke bedragen daar wordt je echt niet vrolijk van en wordt er alles aan gedaan om deze datum te halen.
Deze datum is van begin af aan voor elke inschrijver bekend in een zg. bestek, dus je weet vooraf waar je aan begint.
Bedrijven die niet capabel genoeg zijn krijgen niet eens een aanvraag om mee te dingen voor een aanbesteding.

Mark 10-05-2006 23:47

Quote:

Originally Posted by wilmai
Voor elke investering (ook al is het een tribune) moet een investeringsaanvraag of onderzoek gebeuren waarbij verschillende partijen een offerte afleveren. Hierna zal uit al de offertes de meest geschikte gekozen worden. Dat aan de bouw van de tribune nu pas begonnen is heeft te maken dat de volgende wedstrijden niet de massa van toeschouwers op de been zal brengen als WSR.

Prachtig antwoord! Hulde, alle insinuaties zijn hiermee van de baan ;)

Wat betreft de Belcar / FIA reglement, het komt op mij over als een ongelukige loop van omstandigheden. Laten we hopen dat bij alle partijen het gezonde verstand zal regeren. Zolang RACB / Belcar / GLPK niet op hun strepen gaan staan moet e.e.a. te regelen zijn.

Voordeel c.q. nadeel voor andere teams? Geloof daar niet zo in, GLPK ligt permanent onder loep. Dat is voor een gedeelte te wijten aan hun eigen organisatie (tegenstijdige persberichten in het verleden, dubbelrol van Paul Kumpen) en voor een gedeelte aan afgunst van tegenstanders en fans.

Wat betreft prestaties en presentaties? Team zit gewoon lekker en goed in mekaar. Wil niet zeggen dat ik het altijd eens ben met hun "(pr)-beleid" maar dat is een apart hoofdstuk ;)

Nu de verschillende Porsches nog een joekel van een achtervleugel erbij en we zijn er bijna :)

marcel 11-05-2006 00:23

over die vleugel... gaat die grotere restrictor nu zo'n groot voordeel spelen als het vleugelke zo klein blijft?

Pinzie 11-05-2006 07:03

Denk het niet, want wat ben je met 50pk meer of minder, als je het vermogen niet kwijt kan op het asfalt. Denk dat er eerder gedacht zou moeten worden richting grotere achterspoiler, ofwel naar de toekomst toe, het teruggaan naar "gewone" remmen voor alle wagens.

Thomaske 11-05-2006 08:23

Als men terug moet gaan naar gewone remschijven enzo dan kan je de komst van eventuele FIA GT wagens wel vergeten.

Deze teams gaan geen onkosten, en aanpassingen doen, voor gewone remmen voor een een gastrace in de Belcar.

Mvg...

Pinzie 11-05-2006 09:08

Ik denk dat je die ombouwkit naar gewone remmen niet moet tellen naar 1 race, maar op termijn. Je kan de wagen dan ook inzetten in andere kampioenschappen waar ook enkel de gewone remmen toegelaten zijn, en de wagen wordt ook betaalbaarder voor andere rijders, want de gewone remmen zijn toch stuk goedkoper... Trouwens, niet ieder team heeft het budget om andere remmen te kopen, en nee, dit is geen aanval op de teams die het wel lukt om dat budget bij elkaar te krijgen hoor. Maar als je zo de topteams iets trager kunt maken, dan blijft het veld dichter bij elkaar, en is de race spannender, en ook dat lokt meer volk, en meer volk wilt ook zeggen, meer mensen die de auto's en de namen van de sponsors zien, en dus ook eventueel daarheen een grotere return ...
Maar nu ben ik wel beetje veel off-topic denk ik :-)

GT2-R 13-05-2006 10:41

Weet iemand het verschil in breedte tussen de achtervleugel van vorig jaar en die van dit jaar (bij een Porsche Biturbo)?

Greets, Dr. Jozz

marcel 13-05-2006 13:24

ik dacht 20cm kleiner?

All times are GMT +2. The time now is 13:44.