De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   24h van de Ring (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15369)

Pinzie 10-06-2007 20:54

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 212313)
Op zaterdagavond hebben we daar gewoon staan kijken. Nergens iets gemerkt van controle op die bepaalde plek.

M.b.t. minder toeschouwers, zou dat komen door het ontbreken van de fabrieksteams in de laatste jaren zoals Opel, Audi en BMW?

Damn, zoiets kan enkel mij overkomen dus ...

Hadden er naar uitgekeken om daar rustig naar de race te kijken eerlijk gezegd ...

TOM 11-06-2007 13:55

Dinsdagmiddag aangekomen, tentje en dergelijke opgezet.
(naast steilstrecke)
Woensdag was er een motorsport school bezig, dus het leek wat op touristenfahrten, was niet veel aan. Woensdagavond is er altijd een korso op het circuit. Dit is een absolute aanrader, iedereen komt het circuit op en racewagens komen wat strepen trekken, piloten rijden eens voorbij,...
Donderdag heel de dag trainingen gezien, en tegen de avond aan naar Adenauer Racing Day geweest. Is leuk, topwagens staan daar, piloten worden op het podium geroepen voor intevieuws,...
De race:
Start gaan kijken aan Klosertal, daar kan je met de opwarmingsronde op de baan gaan staan, en handjes schudden met de piloten. Daar dus zo'n 2 uur staan wachten (schuilen) tot het onweer over was. Na het avond eten langs wipperman tot aan Brunchen gegaan. Stond waanzinnig veel volk. Toen het donker werd, terug naar Hedwig-Hohe gegaan en tot zo'n uur of 2 gezeten en dan gaan slapen. 's morgens wakker geworden tegen een uur of 9. Het enige wat je hoorde was harde muziek van die Duitsers naast ons. Geen wagens, ik moest direct terugdenken aan Spa 1993, toen ben ik ook zo wakker geworden.
Al een geluk ging de race tegen 10.00 uur terug van start. Dus eigenlijk maar 2 uur van de race gemist. Dan nog wat race gezien aan wipperman en hedwig-hohe en tegen 17.30 terug huiswaarts gekeerd.
De race was leuk om volgen, mooie inhaalacties, soms heel gevaarlijke situaties gezien, alle Belgen hebben de aankomst berijkt,...

Het einige minpunt aan de 24 uur race was het voorprogramma, je had enkel youngtimer, procar, fiesta cup, clio cup, mini cup op de Nordschleife.
F3 en GT3 series reden enkel op Nurburgring.

Dat er hier gezegt wordt dat het niet zo druk was moet ik tegenspreken, het stuk waar ik was, daar was het de afgelopen 3 jaar nooit zo druk als nu.
Veel Belgen ben ik ook niet tegengekomen, de enige die ik gezien heb zijn de mekaniekers van de oranje Ford Focus. Die reden ook een rondje met de korso.
Ik zal proberen een filmpje (45min) hier te plaatsen, maar dan moet ik er eerst nog een paar stukjes uitknippen.

Jochie 11-06-2007 16:37

Wat een 24h opnieuw, rustig zullen ze wel nooit worden.

Heb na afloop Romain Dumas even uitgevraagd over zijn pc opmerking ivm grootste verschil met Le Mans, zijnde de gentlemen drivers.
Voor de snelle wagens is de 24h immers een 23h50 minuten slalom race op een smal circuit.
Hij zei dat het enorm moeilijk was om het juiste tempo en % agressie te vinden tov het andere verkeer want dat je werkelijk vanalles tegenkomt maar de topwagens zetten echt wel 24h druk op elkaar.

Commentaar die achter de pc evident lijkt maar die je waarschijnlijk pas goed begrijpt als je de wedstrijd en spanning in de pits gezien hebt.

All times are GMT +2. The time now is 00:41.