De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Reglementswijzigen MVDB 2007 ......... nee, toch niet! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15485)

Thomaske 27-05-2007 11:21

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 211011)
Heb wel het gevoel dat alles in het voordeel is van PK Carsport :confused: :frusty:

En elke keer wordt dit weer boven gehaald. Kunnen jullie niets beter vinden dan altijd maar op PK Carsport hun kap te zitten.

Vorig jaar toen SRT voor de titel kon gaan, hoor je niemand klagen ivm PK. PK behaald de titel en weer zijn ze aan 't klagen en aan 't zagen. Komaan jongens, de organisatie neemt gewoon de reglementen van de FIA GT3 over.

Mvg...

GT2-R 27-05-2007 15:01

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 211085)
En elke keer wordt dit weer boven gehaald. Kunnen jullie niets beter vinden dan altijd maar op PK Carsport hun kap te zitten.

Vorig jaar toen SRT voor de titel kon gaan, hoor je niemand klagen ivm PK. PK behaald de titel en weer zijn ze aan 't klagen en aan 't zagen. Komaan jongens, de organisatie neemt gewoon de reglementen van de FIA GT3 over.

Mvg...

Volgens mijn bescheiden mening snijden ze de Mosler toch nogal veel de adem af. Zelfs op een circuit dat hen op het lijf geschreven is konden ze Corvette ZO6 GT3 niet de baas op pure snelheid.

joost 27-05-2007 15:39

Nogmaals, niet PK Carsport, niet Kumpen, niet Longin beslissen over de aanpassingen maar alles verloopt via een test door Bouchut. En die geeft dan in samenspraak met FIA, SRO ed aan welke wagen wat krijgt. En je kan natuurlijk veel beweren maar Bouchut is niet echt een 'vriendje' van wie dan ook.

Joost

GT2-R 27-05-2007 16:26

Quote:

Originally Posted by joost (Post 211108)
Nogmaals, niet PK Carsport, niet Kumpen, niet Longin beslissen over de aanpassingen maar alles verloopt via een test door Bouchut. En die geeft dan in samenspraak met FIA, SRO ed aan welke wagen wat krijgt. En je kan natuurlijk veel beweren maar Bouchut is niet echt een 'vriendje' van wie dan ook.

Joost

Ik heb dan ook niet gezegd dat PK Carsport er voor iets tussen zit. Ik geloof niet in die complottheoriën. Ik heb enkel gezegd dat ze in het voordeel zijn van PK Carsport en in het nadeel van GRI...

ICEMAN 28-05-2007 10:01

Als ze dan toch het GT3 reglement willen toepassen, dan moeten ze er ook bij nadenken dat het format van de BELCAR, zijnde 125 minuten, een cruciale rol speelt. In de rest van Europa hebben ze natuurlijk zoveel problemen niet aangezien ze maar 2 * 60 minuten. En overgaan naar dit format zoals Joost al aanhaalde, zou de BELCAR helemaal niet goed doen denk ik. Schrap dan ook al maar onmiddellijk de 24 uren van Zolder.

guntha 28-05-2007 11:40

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 211147)
Als ze dan toch het GT3 reglement willen toepassen, dan moeten ze er ook bij nadenken dat het format van de BELCAR, zijnde 125 minuten, een cruciale rol speelt. In de rest van Europa hebben ze natuurlijk zoveel problemen niet aangezien ze maar 2 * 60 minuten. En overgaan naar dit format zoals Joost al aanhaalde, zou de BELCAR helemaal niet goed doen denk ik. Schrap dan ook al maar onmiddellijk de 24 uren van Zolder.

Dan is de belcar ook niet meer origineel he.

RKG 28-05-2007 12:52

ofwel moeten ze de endurance opwaarderen en de original naar 2 wedstrijden van een uur doen. maar zie dat liever niet gebeureN. ik vind dat de wedstrijden hun eigenheid moeten houden, en niet door een ander concept in een keer alles veranderen...

Eigenlijk had SRO in het begin meer rekening moeten houden met het belcar concept!

Mark 28-05-2007 12:56

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 211163)
Dan is de belcar ook niet meer origineel he.

Wat is er dan nog original aan de Belcar Original? Belcar anno 2007 heeft niets meer te maken met de desbetreffende voorgangers. Dat is net zoiets als een Heineken-etiket plakken op een flesje Jupiler :D

Thomaske 28-05-2007 16:40

Wat wel gaat aanspreken met de teams is het format van de BTCS. Twee maal een manche van 90 min per weekend.

Mvg...

Belle 28-05-2007 16:46

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 211217)
Wat wel gaat aanspreken met de teams is het format van de BTCS. Twee maal een manche van 90 min per weekend.

Mvg...

Ja, maar dan kom je wel aan 3 uren koersen per raceweekend wat het kostenplaatje naar omhoog zal trekken. Dus of dat haalbaar is weet ik niet...

Ik wil het concept van 2 x 60 minuten wel een kans geven, ook al was ik er vorig jaar een beetje tegen. Ik denk zowiezo dat het meer spanning in het kampioenschap zal opleveren. It wouldn't hurt to try. :)

Jakke.be 28-05-2007 18:21

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 211192)
Dat is net zoiets als een Heineken-etiket plakken op een flesje Jupiler :D

Hola, nu ga je toch wel wat te ver...:D

guntha 30-05-2007 15:19

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 211192)
Wat is er dan nog original aan de Belcar Original? Belcar anno 2007 heeft niets meer te maken met de desbetreffende voorgangers. Dat is net zoiets als een Heineken-etiket plakken op een flesje Jupiler :D

Betere vergelijking is niet mogelijk. :worship:

Mark 30-05-2007 22:26

En toch, ik snap geen bal meer van de GT3-gedachte. Ergens moet ik de trein gemist hebben ;) Ik zie door de lokale GT3 uitzonderingen de baan niet meer :)

Dit is toch voor geen enkele liefhebber meer te volgen, dan wel reglementsverandering en dan weer niet. Die wel wat erbij, de ander nog niet maar die mag dan weer andere banden steken, Italiaanse GT3's vallen in de categorie guest (op zich nog te begrijpen) met een pak extra gewicht erbij? In het FIA GT3 mag men alleen auto's betrekken van de aangewezen producent. Op lokaal gebied mag men dan zelf weer een GT3 in elkaar knutselen, zie de verschillende specs in Porsches en Vipers. Tussentijds ligt de "fiche" voor een bepaalde wagen hermetisch vast, de andere wagen kan op de gekste momenten nieuwe eisen opgelegd krijgen.

En zo is de lijst van afwijkingen, speciallekes en uitzonderingen een dik boekwerk aan het worden waar de bijbel of de koran jaloers op zijn :D Die eerste mooie gedachte van 1 klasse met een Europese hoofdserie en haar diverse lokale afvaardigingen ligt volledig in barrels.

Dus ja, sportief kunnen we 2007 alvast afschrijven. Daar is geen touw meer aan vast te knopen. Zullen we het dan maar weer een overgangsjaar noemen? ;)

All times are GMT +2. The time now is 00:23.