De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Le Mans 2007: Race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15707)

Bramzel 17-06-2007 18:35

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 212987)
bwa, als da wiel los zat door die stop, is het wel straf dat het zo lang blijft zitten, he..

Dat hoeft helemaal niet, als er een beschadigingetje op zit waardoor iets gaat trillen, kan het even duren voordat alles losgetrild is.

Bling 17-06-2007 18:37

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 212992)
Vond die laatste SC wat overdone...........is dat een trend in 2007? Bij regen een SC? Dan hadden ze ook kunnen afvlaggen ergens tussen 1300 en 1400 uur. Doen ze natuurlijk niet vanwege de time-slots op TV ;)

Volgens RLM wou de organisatie de race gewoon laten rijden, maar kwamen de teambazen zelf vragen om een SC?

Sennake 17-06-2007 19:50

Quote:

Originally Posted by Bling (Post 212995)
Volgens RLM wou de organisatie de race gewoon laten rijden, maar kwamen de teambazen zelf vragen om een SC?

Ik heb in elk geval Pirro zien staan voor de camera met een blad papier waarop "Safety Car???" stond, en nog geen 5 minuten later kwam de SC buiten...

FIRE 17-06-2007 20:07

En met de technische problemen van Peugeot in het achterhoofd denk ik niet dat Peugeot bezwaar had tegen een SC.

Mark 17-06-2007 20:20

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 213000)
Ik heb in elk geval Pirro zien staan voor de camera met een blad papier waarop "Safety Car???" stond, en nog geen 5 minuten later kwam de SC buiten...

En dat was nog niet snel genoeg volgens de heertjes:

Quote:

Winners unhappy with safety car use

The winning drivers from the LMP1 and GT1 classes have expressed their dissatisfaction with the use of the safety car in the closing stages of this year's Le Mans 24 Hours.

Both Werner and Brabham cruised slowly to the end of the race, but they were unhappy about having to race in such extreme conditions.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/59912
Vroeger werd er toch gewoon gereden met regen?

marcel 17-06-2007 20:25

ja, maar vroeger was de autosport ook niet "afgeknot" door veiligheidsmaatregelen... en dan moet je consequent zijn

trouwens, veel racen was er in deze regenbui niet aan, de wagens die niet op hun tippen reden, gingen rechtdoor

gwyllion 17-06-2007 22:02

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 213001)
En met de technische problemen van Peugeot in het achterhoofd denk ik niet dat Peugeot bezwaar had tegen een SC.

De wagen van Bourdais verloor oliedruk. Hij wachtte dus niet op Werner voor een mooie foto maar om niet nog een extra rondje te moeten rijden :eek:

Belle 18-06-2007 20:40

Sorry, maar ik moet het hier echt kwijt:

:applaus: :applaus: Aston Martin claims GT1 victory !!!! :applaus: :applaus:

Hehe :p

Wat een zalige 24 uren van LeMans...spektakel tot en met en de sfeer was weer top! What more can a girl wish for?! ;)

Brecht 18-06-2007 21:08

man man man, miserie miserie :(

Op naar de 24H Spa dan maar.

Mark 18-06-2007 21:41

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 213058)
man man man, miserie miserie :(

Problemen met de Franse meiskes ter plekke? :confused: ;) :D

JorritVD 19-06-2007 11:43

Super wedstrijd voor Aston Martin. Geweldige race gereden door Peter Kox. Helaas gingen Herbert en Enge beiden keren er af met schade. Anders was het feestje helemaal compleet geweest met een 1-2 voor AMR.

Sennake 19-06-2007 11:59

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 213051)

:applaus: :applaus: Aston Martin claims GT1 victory !!!! :applaus: :applaus:

Eindelijk mag ik eens iets anders in mijn vitrinekast zetten dan een Corvette ;)

Zowel de winnende Audi (weeral ene, ik had liever een Peugeot gekocht) als de Aston Martin, en toch ook nog eens 2 Corvettes (die van PSI en die van Vosse) zijn al besteld op 1/43...

smiley 19-06-2007 12:10

wel spijtig dat corvette niet weer kon winnen, ma dat maakt het volgend jaar eens zo mooi als ze terug winnen van A-M :P
nja aston martin had dan ook wel een hele hoop wagens dat voor de zege kon gaan bij corvette juist de 2 fabrieks vettes en de alphand vette..
mja maar niet te veel uitvluchtjes zoeken..

JorritVD 19-06-2007 13:25

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 213099)
wel spijtig dat corvette niet weer kon winnen, ma dat maakt het volgend jaar eens zo mooi als ze terug winnen van A-M :P
nja aston martin had dan ook wel een hele hoop wagens dat voor de zege kon gaan bij corvette juist de 2 fabrieks vettes en de alphand vette..
mja maar niet te veel uitvluchtjes zoeken..

Er is bij Corvette 1 FABRIEKS auto uitgevallen en bij AM helemaal geen enkele DBR9.

Brecht 19-06-2007 13:36

Quote:

"Oliver Gavin, the driver of the now retired No.64 Corvette Racing Corvette C6.R, reports that their retirement was caused by the failure of the carbon-fiber prop shaft. He believes it was shaken to bits while he was behind the safety car. Under the control of the safety car, the Corvette Racing C6.Rs are using a special fuel saving mode which cuts out a number of cylinders. This appears to have caused a vibration which caused damage to the prop shaft
De 64 dus het slachtoffer van zijn eigen technologie :frusty:

Nu ja, op naar de 24 uren van Spa waar de Alphand C6.R een zeer grote kans maakt om te winnen met Gavin en Beretta aan het stuur :eek:

Bramzel 19-06-2007 13:43

Wie gaat daar de 3e coureur worden aan boord? Luc Alphand zelf?

Brecht 19-06-2007 13:44

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 213105)
Wie gaat daar de 3e coureur worden aan boord? Luc Alphand zelf?

Daar vrees ik dus voor :(

CarRerA 19-06-2007 13:45

Mooie overwinning voor Audi, Aston Martin en Porsche.
Heb een mooie strijd gezien tot op het einde tussen Aston Martin en Corvette. Je zag gewoon de Corvette ronde per ronde dichterbij komen.
Jammer dat de safety car dan is tussengekomen. Winnen zat er misschien niet meer in, maar hij zou toch dicht bij de AM gekomen zijn. Wel stom dat ze dan de race niet hebben uitgereden onder de safety car. De laatste minuten het veld terug los laten, was niet de beste zet van de race-directie.
(het klinkt een beetje als partijdigheid voor bepaalde teams).

Onze camping was door al de regen al verandert in een kleine vijver. Er is zelfs een traktor aan te pas gekomen, om onze wagens (en de 4x4 jeep die ons kwam helpen) uit de modder te trekken. De terugreis was ook gevaarlijk, veel files, en veel ongevallen door de continue regenval.

R@ce@holiC 19-06-2007 14:52

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 213106)
Daar vrees ik dus voor :(

Enkele dagen terug stond op pitstop.tv dat Gavin en Beretta zullen gekoppeld worden aan Vosse en Franchi op de C6.R. :) Maar toen zat gij in Le Mans veronderstel ik ;).

Quote:

Vosse bevestigde van zijn kant ook het nieuws dat hij met Gavin, Beretta en Franchi in Spa zal rijden, maar dan op de C6.R van Alphand.

bron: www.pitstop.tv

Brecht 19-06-2007 18:36

Quote:

AUDI PEUGEOT REMATCH AT PETIT?

Following Audi's win over Peugeot on Sunday at Le Mans, the diesel powers already were looking forward to a rematch. But it could come much sooner than next year's running of the 24 Hours.

Both Sebastien Bourdais and Stephane Sarrazin said they would welcome the chance to race against Audi again at the 1,000-mile/10-hour Petit Le Mans at Road Atlanta. The cornerstone event of the American Le Mans Series is set for October 6.
Bron : americanlemans.com

Thomaske 19-06-2007 20:49

Dat zou mooi zijn. Zo is er wat meer bezetting in de ALMS P1 klasse.

Mvg...

Belle 19-06-2007 20:55

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 213123)
Dat zou mooi zijn. Zo is er wat meer bezetting in de ALMS P1 klasse.

Mvg...

Ze zouden het anders wel kunnen gebruiken in de GT1 klasse. ;)

Mark 19-06-2007 22:52

Na de crash heeft Rockenfeller enige tijd lopen prutsen aan zijn vernielde Audi maar dat wisten we al. Wist niet dat ie hem nog gestart heeft, zie deze foto:

http://www.endurance-info.com/2007_Le_Mans/Rocky_13.jpg

marcel 19-06-2007 22:55

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 213134)
Na de crash heeft Rockenfeller enige tijd lopen prutsen aan zijn vernielde Audi maar dat wisten we al. Wist niet dat ie hem nog gestart heeft, zie deze foto:

http://www.endurance-info.com/2007_Le_Mans/Rocky_13.jpg

is zelfs live een paar seconden op Motors TV geweest
mooi dat het hem gelukt is, maar veel beweging zal er nooit nog ingezeten hebben

Integra 20-06-2007 10:23

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 213104)
De 64 dus het slachtoffer van zijn eigen technologie :frusty:

Hoezo slachtoffer eigen technologie? De 997 RSR rijdt ook met een carbon fiber koppeling, dus van een "eigen" technologie kan niet gesproken worden.

marcel 20-06-2007 10:51

t is door de speed limiter achter de SC dat die kapot gegaan is, en dat is volgens Gavin ook wat er gebeurd is in St-Pete.

de 997 RSR heeft dat nog niet voorgehad...

CarRerA 20-06-2007 15:12

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 213135)
is zelfs live een paar seconden op Motors TV geweest
mooi dat het hem gelukt is, maar veel beweging zal er nooit nog ingezeten hebben

Wij stonden in de buurt toen hij hem terug gestart kreeg. Wij hoorden voor een paar seconden een hels lawaai vanuit zijn Audi komen, gevolgd door een grote rookpluim. Toen wisten we niet goed wat het was, maar door de foto te zien, weten we dat nu wel.
Als ik mij niet vergis heeft hij hem daarvoor ook al eens aan de praat gekregen.

Bramzel 20-06-2007 15:14

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 213144)
t is door de speed limiter achter de SC dat die kapot gegaan is, en dat is volgens Gavin ook wat er gebeurd is in St-Pete.

de 997 RSR heeft dat nog niet voorgehad...

Niet de speedlimiter. Ze hebben op de Corvette een setting die brandstof bespaart achter de safetycar. Zal wel te maken hebben met een arm mengsel of zo, daar weet ik de details ook niet van. Die setting zorgde echter voor een vibratie in de motor die de driveshaft om zeep hielp. Dat hadden ze in St. Petersburg ook al, maar nu pas realiseerden ze zich dat die 2 zaken met elkaar te maken hadden.

German-Power 20-06-2007 16:02

Zoals corvetteboy al had gepost : Rs are using a special fuel saving mode which cuts out a number of cylinders. This appears to have caused a vibration which caused damage to the prop shaft . Geen arm brandstofmengsel .

JPMontoya 21-06-2007 10:46

Leuk rolletje voor Vanina tijdens de afgelopen 24u

http://www.automobilsport.com/Galeri...2007%20012.jpg
http://www.automobilsport.com/Galeri...2007%20287.jpg
http://www.automobilsport.com/Galeri...2007%20284.jpg
http://www.automobilsport.com/Galeri...2007%20510.jpg

Bron: automobilsport.com

All times are GMT +2. The time now is 20:13.