![]() |
Bandjes spuiten omdat er decals op komen, nog nooit gedaan.
En volgens mij ook niet nodig, want de kans bestaat als het rubber wat gaat werken, je verf kan gaat barsten/scheuren. Ik schuur de bandjes mooi glad en mat, goed afwassen, plaats mijn decals en als alles mooi opgedroogd is doe ik wat matte vernis over de decal en je ziet niets meer van de decalfilm. Ze zien er trouwens wel mooi uit, te mooi zelfs. Waarom zeg ik dat? Je wilt je wagen een einde-race-look geven als ik me niet vergis en dan zien de de banden er toch redelijk afgesleten uit en de velgen er toch serieus vuil uit vanwege het remstof oa. Zo ongeveer; http://www.depaddock.eu/forum/attach...9&d=1414970144 |
Ik heb de bandjes vrijdag in mijn handen gehad en ik moet zeggen dat ze er voortreffelijk uitzien , de rest trouwens ook...
Johny heeft misschien gelijk , indien het rubber gaat werken ... maar dat zie je later pas.Nu zien er in elk geval goed uit. |
2 Attachment(s)
Hello,
De eerste posting van 2017... Dus vooreerst ; Wens ik eenieder die dit leest het allerbeste toe ! Dan de "bandjeskwestie". Resin banden voor alle civiele modellen...ik ben alvast voor !!! In resin kan je vééél meer detail steken dan in (stom) rubber. Dus ; dit is zéker nog een gat in de markt. Dan die sjabloon... Tuurlijk zou ik da gebruiken ! Zalige effecten kan je erin spuiten en afwerken met de sponstechniek... Maar de banden zou ik blijven spuiten... Waarom ? Attachment 33630 Attachment 33631 Neem bovenstaande pics. Zie eens naar de kleurenpracht op de banden en velgen...die kan je ook verwerken in het model... en da gaat nie met gewoon een stukske schuurpapier. Dus ja, banden krijgen van mij een laagske verf. Het "werken" van de banden... Da gaat ge altijd hebben met of zonder verf erop. of ze springen kapot op de velg na verloop van tijd of door een nog nawerkende chemische reactie vreten ze uw verf op. (dan bedoel ik de verf op de velg éh) T'ja en daar kan ook ik niks aan veranderen... of ik moest resin bandjes gaan afgieten :) Dan het vuil maken. Daarover kort : lees # 13 van dit topic. Grtz, G ;) |
4 Attachment(s)
Weer wa verder met de BMW
Attachment 33632 De basiskleur...maagdelijk wit ! (zonder stofkes) Attachment 33633 De eerste "plekkers" Attachment 33634 Decals zetten...tijdrovend ! Attachment 33635 Tot nu toe... en nu...gaan we verder met het zetten van decals. Nota aan mezelf : Ne volgende "oto" bouwen mee MINDER plekkers ! Grtz, G ;) |
4 Attachment(s)
Guido,
Deze had gij nog tegoed. De kabelkes en hoe ze "gemaakt" worden. Attachment 33636 Eerst kiest ge welke ge gaat gebruiken. Die van RB zijn veruit de mooiste op de markt én het minste werk maar vooral ...duur. Die van top studio gebruik ik het meest maar hier is wel wa "werk" aan. Attachment 33637 De connectoren spuit ik eerst zwart gevolgd door een laagske "zilverkleurig iets". dan uitboren waar de kabel komt. Attachment 33638 Het gebruik van een verschillende hoeveelheid kleur is altijd plezant! Voor de elek. kabels zelf is donker grijs gebruikt. De kabels nu in het geboorde gaatje lijmen met seconde lijm... Attachment 33639 en na het aanbrengen van een krimpkous (zit bij in de set van top studio) zijn ze klaar voor gebruik. Deze zijn nu gemaakt (in de rapte) met koperdraad maar meestal gebruik ik lood-draad omdat zich dat beter laat "leggen". De eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat het achtereind van de connector ook een gaatje geboord krijgt en daar komt dan een stukje koperdraad in van 1 à 2 mm dit om beter (lees: sterker) te kunnen plaatsen in de elektronicabox. Da was het. Hopelijk is't wa duidelijk. Grtz, G ;) |
Hallo Gert,
Eerst en vooral nog de beste wensen voor het nieuwe jaar en veel plak plezier. Dank U voor de uitleg en is vrij duidelijk toch heb ik nog een paar vraagjes, die conectors is dat resin materiaal.,en die lood-draadjes wat diameter hebben deze en misschien een tip waar je dat kunt vinden.Die RB materialen zijn deze ook te krijgen bij Domino? Verder volg U bouw verder en het ziet er mooi uit doe zo verder zouw ik zeggen. Ik zelf ben bezig aan een Mercedes Clk DTM van 2000 in D2 uitvoering decals over de volledige body ook een slopend werk maar ja moeilijk gaat ook. Groetjes Guido |
Quote:
|
Guido,
Graag gedaan hoor en belofte maakt schuld éh ! De connectoren zijn van resin. Die van top studio toch. De RB's zijn in metaal. De lood-draad heeft een dia. van 0.3mm en is van ABER andere merken hebben ook dergelijke draad hoor,zo moeilijk is da nie om eraan te komen. Als ge bij Domino in de zoekfunktie "flexible wire" intypt heb ge ze al. (ik gebruik enkel de 0.3) De spullen van RB haal ik bij Wim. (Bestbalsa kits) Merci om volgen en veel geluk met de Mercedes ! (is da die van Tamiya?) Grtz, G ;) |
Quote:
Als meer dan 80% van het wagenoppervlak -interieur en exterieur- bedekt is mee plekkers... Dan vind ik da veel ! en als ik dan al een "zeurkous" ben...OK, daar kan ik mee leven.:D Grtz, G ;) P.S. Het plekkers plekken is plezant maar valt soms toch wel wa tegen...om alles 'strak' te krijgen is meermaals de hulp nodig van menig "krachtterm". |
Gert
bedankt voor de snelle reactie ga morgen eens alles bekijken waar deze materialen te bestellen zijn, de Mercedes wat ik aan het bouwen ben is een Tamiya.Verder kan ik U alleen maar steunen in U plakwerk.Maar ieder heeft zijn eigen mening daarover maar doe maar gewoon verder het eindresultaat is wat telt. groetjes Guido |
Guido,
Geen probleem hoor om een collega modelbouwer verder te helpen. Grtz, G ;) |
Quote:
|
Quote:
Misschien dat er een artisanale "fabrikant" nog eens bedenkt om resin banden te gaan maken, mijn zegen heben ze! |
Ik teken al jaren velgen en banden in 3D,laat ze printen,maak mallen en giet ze af in resin,
Voor de banden voeg ik er zwart product bij. Lichtjes opschuren en je merkt het verschil met rubberen banden nauwelijks. |
Ik ben blij met een ''zeurkous'' op dit forum.
Het is niet dat we tips, kritiek en zo meegeven, dat we ook niks leren. Doe gewoon rustig verder zou ik zo zeggen ;) |
Quote:
Nu nog een winkeltje beginnen, er is vraag naar ;) |
4 Attachment(s)
Na een korte pauze (thuis behangen / schilderen) terug 'stressen' in mijn kot...
De BMW heeft zijn blanke lak gehad en de verschillende onderdelen van de wagen worden nu samen gebracht. Attachment 33671 Attachment 33672 Attachment 33673 Het geheel begint eruit gaan te zien als een DTM bolide... Attachment 33674 Grtz, G ;) |
Quote:
|
Loeten,
Ik geloof graag dat er moeilijker plekkers zijn dan deze op de BMW. Voor mij echter al meer dan moeilijk genoeg ! Nog NOOIT heb ik zoveel decals gezet op één model. De complexe vormen op voor- en achterpartij waren -voor mij althans- nie simpel. Ik zou nie liever hebben om hier méér modellen te kunnen zien... Dus laat mij (ons) nie te lang wachten éh ! Seg, Die EVO ? Is da deze die reeds meermaals op FB is gepasseerd? (wit/ blauw) Graag daarvan een bouwverslag,lijkt me interessant ! Grtz, G ;) |
Ik heb alles een beetje gevolgd en vind dat je HEEEL goed bezig bent Gert.
Chapeau! |
De BMW is voor 99% klaar.
Graag had ik nog enkele pics laten zien.....maar.... Blijkbaar is het momenteel niet mogelijk foto's te "uploaden". (of doe ik toch iets verkeerd) T'zal voor nen andere keer zijn. Mvg, Gert |
5 Attachment(s)
Nu lukt het wel !
dus pics ; Attachment 33713 Attachment 33714 Attachment 33715 Attachment 33716 Attachment 33717 Da was het. Het verweren komt nog... maar nu nog nie wegens : geen goesting ! Ik hoop da ge der iets aan gehad hebt,ik in alle geval wel. Ne "blinkende" racewagen is idd iets geheel anders en een héééél stuk buiten mijn comfort-zone. Grtz, G ;) |
Mooi zo :applaus:
|
1 Attachment(s)
Quote:
|
En het rechter achterwiel lijkt wel niet in lijn te staan of is dat gezichtsbedrog!
Verder wel een zeer propere wagen Gert. :) |
All times are GMT +2. The time now is 17:31. |