De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Informatica en Fotografie (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Virussen? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6388)

R@ce@holiC 29-01-2004 20:15

Hier zelfde zever , ik krijg mails aan dat davy@gna... die mails heeft verstuurd maar dat kan niet wat dat is in weze een doorverbinding naar pandora :). Wel ellendig , vandaag zeker een 40 tal van die mails binnen gekregen...

Gilles 29-01-2004 20:56

inderdaad, dat probleem heb ik ook Davy! krijg je steeds van die mails 'message undeliverd'

Gilles 17-02-2004 21:42

het aantal virussen begint af te nemen .. fieuw ...

R@ce@holiC 18-02-2004 10:28

Idd , maar ik begin ze te krijgen in .zip formaat...

Juha 18-02-2004 13:50

Quote:

Originally posted by gouwyf
Is niet alleen op skynet, komt voor bij alle providers. Op een geïnfecteerde pc wordt in alle mogelijke dll's gezocht naar mailadressen en daarnaar worden willekeurig mails gestuurd. Dus als uw adres op zo een pc bekend is heb je het vlaggen en word je "gestalkt" door de virussen. De naam van de zender wordt dan ook alle mogelijke namen die op die pc gevonden worden, waardoor het ook precies van veel personen komt die je niet kent.
Toevallig ook veel last van bij skynet, en het komt van overal. Zelfs van G&A racing, Lars Larsson en zo had ik er nog een paar. Ik heb die mensen nooit gemaild, zij mij ook niet maar krijg wel virussen doorgestuurd (die zelfs zonder virusscanner al te herkennen zijn...).
Overweeg wel om dat adres te verwijderen.

Gilles 19-02-2004 21:35

ik heb het virus niet, maar kwam het vorige week 1 keer tegen onder mijn eigen naam (hotmail account ...)

raar?:s

Martijn 20-02-2004 10:59

Heeft meestal ook te maken dat die bepaalde persoon in een adresboek staat en dat een virus gewoon die namen afloopt en samenplakt.

Bart.Vandecavey 20-02-2004 21:40

Ik krijg dus op mijn werk ongeveer 300 virussen per dag...

Speesman 20-02-2004 21:51

Wow, das echt wel veel!!

Martijn 21-02-2004 11:47

En plots wordt het nut van spamfilters en berichtregels duidelijk :p

R@ce@holiC 21-02-2004 12:37

Ik zit nu met een virus (denk ik) op mijne desktop krijg ik geen connectie meer met internet en ook msn graakt niet aangemeld , enkel outlook gaat...

En van dat virus van G&A Racing wat juha zegt , ik denk dat de nameserver het grondig zitten heeft want @gna-racing.be en zelfs gna-racing.be zijn simpelweg doorverbindingen...

Juha 21-02-2004 19:43

Tja, ik heb er nog één gehad van een ader adres van jullie. Ook niet gelezen natuurlijk.

R@ce@holiC 21-02-2004 21:11

Quote:

Originally posted by Juha
Tja, ik heb er nog één gehad van een ader adres van jullie. Ook niet gelezen natuurlijk.
Ander adres? het welk dan? PM het eventueel eens...

Juha 22-02-2004 00:49

Denk dat het begon met "ann" , maar was zeker met "@gna-racing". Zal morgen zien of ik er nog gekregen heb.

Martijn 22-02-2004 14:09

Misschien nogmaals op drukken dat de namen voor de @ in de e-mail dikwijls helemaal geen betekenis hebben en zelfs gewoon verzonnen zijn.
Merk dit geregeld op de websites die ik verzorg bv: john@glpk.net, die bestaat helemaal niet :D

Nog erger wordt het wanneer het e-mailadres van de verzender wordt ingevuld met een e-maiadres van jouw domein, ook al een paar keer gehad bij GLPK.net en probeer dan maar eens aan een leek uit te leggen dat wij het niet waren... :frusty:

Met periodes was het zelfs zo erg dat ik overwogen heb de catchall (waar ik persoonlijk voorstander van ben en iets heel leuk is als er geen spam bestond :p) uit te schakelen.

Speesman 10-04-2004 15:30

Pff, ik word hier echt bestookt met emails. Heb er vandaag al 80 gehad (telkens van system administrator of mail delivery system) met daarin bijlage en boodschap dat mail niet verzonden kan worden. Allemaal mooi gedelete, maar nu nog krijg ik om de minuut zo'n nieuwe email. Niet leuk :(

Bart.Vandecavey 10-04-2004 16:58

Quote:

Originally posted by speesman
Pff, ik word hier echt bestookt met emails. Heb er vandaag al 80 gehad (telkens van system administrator of mail delivery system) met daarin bijlage en boodschap dat mail niet verzonden kan worden. Allemaal mooi gedelete, maar nu nog krijg ik om de minuut zo'n nieuwe email. Niet leuk :(
Op mijn werk krijg ik er elke dag 300

Ottooke 10-04-2004 19:25

Een mogelijke oplossing (die ik trouwens zelf gebruik) is om alle mails van de ongewenste afzender automatisch te deleten. Hiervoor gebruik ik een berichtregel. Je kan best voor een week instellen dat die mails in de "Verwijderde berichten" komen. Op die manier kan je de eerste week controleren of je geen mails verwijderd die je eigenlijk wel zou moeten hebben. Pas na een week de berichtregel aan. De hoeveelheid mails zou wel eens drastisch kunnen dalen eens de berichtregel op punt staat.

Bart.Vandecavey 10-04-2004 20:15

Quote:

Originally posted by Ottooke
Een mogelijke oplossing (die ik trouwens zelf gebruik) is om alle mails van de ongewenste afzender automatisch te deleten. Hiervoor gebruik ik een berichtregel. Je kan best voor een week instellen dat die mails in de "Verwijderde berichten" komen. Op die manier kan je de eerste week controleren of je geen mails verwijderd die je eigenlijk wel zou moeten hebben. Pas na een week de berichtregel aan. De hoeveelheid mails zou wel eens drastisch kunnen dalen eens de berichtregel op punt staat.
Jups dat stond bij mij ook op punt tot we moesten overschakelen op Lotus Notes waar deze functie niet op zat...

Ottooke 10-04-2004 22:41

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Jups dat stond bij mij ook op punt tot we moesten overschakelen op Lotus Notes waar deze functie niet op zat...
Mja, Lotus Notes is een totaal ander pakket. Ik heb daar ooit eens in school les over gehad, maar dat is nu al 2 jaar geleden en ik ben al alles vergeten :) In Outlook (Express) gaat mijn tip in ieder geval wel.

Edit: ik heb wat gezocht naar een manier om ook onder Lotus Notes een spamfilter te maken. Met Lotus Notes R5 en R6 zou dit mogelijk zijn. Mogelijk kan jij die niet instellen en zal je de netwerkbeheerder moeten vragen dit in te stellen.

Werner333 11-04-2004 12:27

Quote:

Originally posted by Ottooke
Met Lotus Notes R5 zou dit mogelijk zijn.
Klopt.

Gilles 13-04-2004 16:00

de virusplaag begint bij mij precies opnieuw. daarnet een foutmelding dat de mail niet kon worden aangeleverd bij Kate Mackenzie van Team Astromega. No ideo who Kate is, maar een forwarder-adres had die mail verzonden.

airco 13-04-2004 22:34

Kate Mackenzie was tot begin vorig seizoen de administratief medewerkster van team astromega.

yvdp 13-04-2004 22:48

ik kreeg 2 mails van 1 of ander meisje uit de vs met de vraag of ik een looknmeet wou aanmaken
daar ik een niet alledaags mailadres heb is dit toch ook niet normaal
allé, als het bij die 2 blijft heb ik er geen problemen mee :)

Raceboy 13-04-2004 23:33

Quote:

Originally posted by yvdp
ik kreeg 2 mails van 1 of ander meisje uit de vs met de vraag of ik een looknmeet wou aanmaken
daar ik een niet alledaags mailadres heb is dit toch ook niet normaal
allé, als het bij die 2 blijft heb ik er geen problemen mee :)

ola ge zijt populair. :D

yvdp 13-04-2004 23:44

neje, daar gaat het me niet om. gewoon hoe ze aan men emailadres geraken snap ik niet, daarom vind ik het verdacht ;)
snappy? :p

airco 14-04-2004 01:03

msn, icq, yahoo, aol-messenger ?
of een of andere verdachte mailinglist ? :D

Bart.Vandecavey 14-04-2004 20:34

Vandaag een gekregen van Paul Kumpen :D

yvdp 14-04-2004 22:06

enkel msn airco ;)
maar daarop staan enkel mensen die ik echt ken

All times are GMT +2. The time now is 18:34.