De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   [WTCC] Race 1 & 2 - Curitiba (BRA), 10/11 maart 2007 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15089)

JPMontoya 12-03-2007 00:21

Al bij al niet de meest spannende races die ik in WTCC gezien heb.
Mooi resultaat van PYC trouwens!

gwyllion 12-03-2007 10:29

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 204516)
ik vond het wel nog al gemakkelijk hoe de bmw's aan de seat's voorbij gingen..
ik dacht al meer aan opgezet spel om door de bmw dominantie die 15 kg terug in de bmw's te krijgen en mss zelfs een rollende start voor race 2 af te dwingen..

Die Seat Leon heeft de aerodynamica van een tank. Op het einde van het rechte stuk komen de BMW er vlotjes voorbij.

BMW rijdt nu zelfs met 15 kg minder dan Seat. Daarenboven zijn RWD wagens vriendelijker voor banden (aangedreven en sturende wielen zijn niet dezelfde zoals bij FWD), wat nog eens extra helpt bij warm weer.

Volgens Yvan Muller had het gewoon geen zin om te proberen positie te verdedigen.
Quote:

In the second race I made a good start and the BMWs made a bad start. I knew that if I could get to the first corner still in front I could lead for a bit – maybe until half distance when our tyres start to lose grip and the rear-wheel drive BMW tyres are okay. But Farfus came passed on lap three and when the other BMWs came I did not defend because if it wasn’t at the first corner they would overtake somewhere else. Fourth place in the second race is the best I could do.

gwyllion 12-03-2007 12:32

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 204552)
Die Seat Leon heeft de aerodynamica van een tank. Op het einde van het rechte stuk komen de BMW er vlotjes voorbij.

BMW rijdt nu zelfs met 15 kg minder dan Seat. Daarenboven zijn RWD wagens vriendelijker voor banden (aangedreven en sturende wielen zijn niet dezelfde zoals bij FWD), wat nog eens extra helpt bij warm weer.

En BMW gebruikt een homologatie special, wat indruist tegen de geest van het reglement :no:

Bramzel 12-03-2007 15:32

Dat vind ik dan weer onzin, homologatie-special misschien, maar ze hebben er wel 2500 van gebouwd. Dat kunnen de andere merken ook doen, het is hun keuze om dat niet te doen.

De BMW's mogen er echter rap weer wat gewicht bij krijgen, want als dit zo doorgaat hebben Seat en Chevy geen kans.

gwyllion 12-03-2007 16:45

De 4 cilinder in de 320si heeft een aantal specifieke wijzigingen (bv. boring x slag) meegekregen.

Seat claimt 260 pk, terwijl volgens BMW de motor 275 pk produceert. In combinatie met hachback vorm van Leon verklaart dit het grote verschil in topsnelheid.

Ik wou gewoon even aanduiden welke factoren de BMW zo dominant maakt.

Bramzel 12-03-2007 19:33

Maar dat was vorig seizoen ook al zo, en toen lagen ze erg dicht bij elkaar. Het probleem ligt niet bij de auto van de een of de ander, het probleem ligt bij de organisatie die doorgeschoten is in het compenseren.

Deze compensatie-regels zijn echter dynamisch, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen aanpassing komt voor Zandvoort.

Raceboy 14-03-2007 02:51

Zondag op RTBF een verlsag voor hen zonder eurosport

All times are GMT +2. The time now is 13:47.