![]() |
Al bij al niet de meest spannende races die ik in WTCC gezien heb.
Mooi resultaat van PYC trouwens! |
Quote:
BMW rijdt nu zelfs met 15 kg minder dan Seat. Daarenboven zijn RWD wagens vriendelijker voor banden (aangedreven en sturende wielen zijn niet dezelfde zoals bij FWD), wat nog eens extra helpt bij warm weer. Volgens Yvan Muller had het gewoon geen zin om te proberen positie te verdedigen. Quote:
|
Quote:
|
Dat vind ik dan weer onzin, homologatie-special misschien, maar ze hebben er wel 2500 van gebouwd. Dat kunnen de andere merken ook doen, het is hun keuze om dat niet te doen.
De BMW's mogen er echter rap weer wat gewicht bij krijgen, want als dit zo doorgaat hebben Seat en Chevy geen kans. |
De 4 cilinder in de 320si heeft een aantal specifieke wijzigingen (bv. boring x slag) meegekregen.
Seat claimt 260 pk, terwijl volgens BMW de motor 275 pk produceert. In combinatie met hachback vorm van Leon verklaart dit het grote verschil in topsnelheid. Ik wou gewoon even aanduiden welke factoren de BMW zo dominant maakt. |
Maar dat was vorig seizoen ook al zo, en toen lagen ze erg dicht bij elkaar. Het probleem ligt niet bij de auto van de een of de ander, het probleem ligt bij de organisatie die doorgeschoten is in het compenseren.
Deze compensatie-regels zijn echter dynamisch, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen aanpassing komt voor Zandvoort. |
Zondag op RTBF een verlsag voor hen zonder eurosport
|
All times are GMT +2. The time now is 13:47. |