Quote:
Originally Posted by Mark
(Post 208500)
98.000 man op 2 dagen tijd? Lijkt me niet verkeerd.....;
|
Ook Circuit Zolder is in haar nopjes met deze editie:
Quote:
Het geheim achter het succes van de Renault World Series
Gratis F1 lokt volk, veel volk. Die twee elementen, F1 én gratis, maken van de World Series by Renault zo’n weergaloos succes, zegt Walter Goossens, marketing-manager van Circuit Zolder. Afgelopen weekend kreeg Zolder met de World Series bijna 100.000 toeschouwers over de vloer. Een duizelingwekkende opkomst voor een autosportevenement!
Renault bewijst jaar na jaar dat je met autosport wél publiek kan trekken. De constructeur heeft met zijn World Series een ideale mix gevonden die ook niet-autosportfanaten aanspreekt.
Meer op: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=1435
|
Volledig terecht, 100.000 man op 1 weekend is een getal om fier op te zijn. CZ/Goossens hebben volledig gelijk dat het concept aanslaat bij het brede publiek. Wellicht niet helemaal naar de wens van de echte autosportliefhebber (lees: kritische Paddocker ;) ) Jammer dan voor die gasten, die slikken dan maar eens een keer hun trots in :) Liever 100.000 man op het circuit dan bij een of andere waardeloze voetbalwedstrijd ;)
Neemt niet weg dat er puntjes van kritiek zijn ;) Wie heeft er dan kritiek? Mijn alter ego, het oranje mannetje. Even duidelijk stellen, door de week heb ik een baan van net iets meer dan 40 uur per week. In de (late) avonduren en in de weekends is autosport een prachtige manier om lekker te ontspannen. Lees goed: AUTOSPORT! Geen enkel probleem om een heel weekend langs de baan te staan voor € 0,00. Daar kies ik voor, daar zeur ik niet over.
Echter als ik merk dat ik deel uitmaak van een pr-excercitie, dan begint het schoentje te wringen ;) Dan kom ik echt niet opdagen voor € 0,00 (in praktijk € 10,00 per dag maar dat staat gelijk aan 0 bij mij). Als je op een warme zondagmiddag van 1700 tot 1830 op post moet blijven vanwege 3 doubleseaters die hun rondjes moeten slijten met VIP's dan krijg je een bepaalde vorm van irritatie in je bloed :)
Dus in 2008 WsbR op CZ met een vergelijkbaar programma onder dezelfde voorwaarden? Dacht het niet, een ferm non-participation van mij en heel wat collega's ;) Denk niet dat ik op een makkelijke manier € 100,00 wil binnen tikken voor een zondag in de zon, geld zal integraal gaan naar onze clubkas.
Trouwens, zolang Delettre aan het woord is bij een dergelijke meeting zul je mij niet meer zien in een oranje outfit. Een van de hoofdredenen waarom ik nooit meer naar Spa ga in de functie. Die kerel is geen minuut van mijn kostbare tijd waard!
|