De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   24h Spa-Francorchamps: race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8695)

Maarten 02-08-2004 19:06

ja laop, heb ik dus heel het laat avond journaal van vrt gezien en toen dat gedaan was begon de late editie van vtm maar ik was té moe om te blijven kijken tot de sport ... spijtig

positief dat het dus wel op TV is gekomen, RTL was volop aanwezig met haar radio dus ik vermoed dat we daar ook een mooi stukje reportage op tv mogen van verwachten in de loop van komende week! (tenzij radio en tv daar sterk van mekaar gescheiden zijn)

Scapa 02-08-2004 19:56

Stadion kan je herbekijken op de website van VTM, wel doorspoelen tot 27min 30 ofzo ;)

Ottooke 02-08-2004 20:02

Op Eurosport was gisterenavond ook nog een ruime samenvatting van de 24 uren.

JPMontoya 02-08-2004 20:35

Ik neem hier de ruimte om te reageren op het persbericht van Track Promotion ivm de deelname van de Gordon Gillet Vertigo Streiff.

Ik vind de kritiek van die mannen een echte schande. Men legt de schuld voor het falen duidelijk zonder een blad voor de mond te nemen bij Tony Gillet en de zijne. Men zou beter eens een eigen boezem kijken alvorens kritiek te spuwen.

Lefort/Lambert vonden het blijkbaar leuk om een Vertigo te huren louter uit commericieel oogpunt dat was al snel duidelijk zelfs tijdens de testdag. Dat er toen een probleem was met de versnellingbak is volledig aan henzelf te wijten. Ze draaien die bak gewoon in de soup. Bij Gillet weet men allang dat dit een moeilijk te werken versnellingsbak is die een serieus pak ervaring vraagt om onder de knie te krijgen. Ugeux, Kuppens, Leinders hebben duidelijk die ervaring. Lefort/Lambert duidelijk niet.

Op de testdag was maar een van de 2 titularissen er. Kwestie van je vak ernstig te nemen...
Lefort en Lambert schuiven voor al het mechanisch falen de schuld in de schoenen van Tony Gillet maar blijkbaar dachten ze dat de Gillet zo makkelijk te sturen is als een Porsche. Volgens Renaud is een porsche echt niet veel meer dan rem en gas, en in een Vertigo moet er wel degelijk gewerkt worden.

Ik begrijp dan ook niet waarom men in de eerste plaats koos voor de 3.6 L, het is toch hun eigen keus, ze weten toch uit het verleden dat dit een minder betrouwbare motor is. (nvdr. De gordon Vertigo is dezelfde als de 2002 van Kuppens die het toen wel tot in de middag heeft volgehouden).

Dat er geen support is vanwege Tony Gillet is ook niet meer dan logisch, die mannen hebben hun eigen koers voor te bereiden, en voor hen hangt er veel meer van af dan voor Lefort/Lambert. Wat hadden die nu gedacht dat Tony Gillet z'n mechano's zou afstaan aan hen.

De Gillet is een veel te complexe wagen om zomaar eens te lenen en een leuk promostuntje mee uit te halen. Doorgedreven ontwikkeling en goede kennis van piloten/mechano's is zeer belangrijk voor de Gillet. Het beste bewijs is toch de 13de plaats van de Gillet n° 100.

Conclusie. Lefort/Lambert en heel hun team waren gewoon verblind door commercieele doeleinden toen ze besloten de Vertigo in te huren voor 24u zonder ook maar realistisch voor ogen te houden wat een Vertigo eigenlijk betekend.

Die mannen hebben vanaf nu ook wel afgedaan hoor voor mij !!!

Scapa 02-08-2004 22:11

Volgens pitstop.tv waren er maar liefst 106.000 toeschouwers :eek: De RACB heeft meer dan z'n gelijk gehaald met de overstap naar FIA-GT!

downerke 02-08-2004 22:16

kan iemand mij zegge waar je de volledige uitslag vind van de 24h ??

grtzzz

Ottooke 02-08-2004 22:50

Op de site www.fiagt.com staan de uitslagen. <a href="http://www.fiagt.com/results.php?event=7&season=2004&session=Race%20Res ult">Rechtstreekse link</a>
En welkom op het forum :)

Scapa 02-08-2004 23:38

Pittig detail: de 575's hebben voor de 24u een aantal evoluties gekregen waaronder... een nieuwe diffuser.

Guido 02-08-2004 23:58

Quote:

Originally posted by fiagt
Kweet niet of ik hier foto's mag plaatsen van dit incident in de Source, maar ik vond dat toch de moeite.

Hopelijk mocht ik dit posten. :)

Geen probleem hoor. Foto's mogen in iedere thread gepost worden, zeker als ze een bepaalde situatie kunnen toelichten of een incident kunnen illustreren. ;)

Guido 03-08-2004 00:00

Quote:

Originally posted by Scapa
Volgens pitstop.tv waren er maar liefst 106.000 toeschouwers :eek: De RACB heeft meer dan z'n gelijk gehaald met de overstap naar FIA-GT!
Al goed dat ik er niet bij kon zijn in het weekend. Anders waren het er 106.001 geweest. :+

Ze hebben zeker groot gelijk dat ze naar de FIA-GT zijn overgestapt. Dit is veel boeiender dan het ooit geweest is.

downerke 03-08-2004 00:19

Quote:

Originally posted by Ottooke
Op de site www.fiagt.com staan de uitslagen. <a href="http://www.fiagt.com/results.php?event=7&season=2004&session=Race%20Res ult">Rechtstreekse link</a>
En welkom op het forum :)

hier staat de uitslag op maar is er geen site waar de hele uitslag opstaat VOLLEDIG

grtzzz

A.J. 03-08-2004 00:35

bij die 106.000 zijn de bezoekers van donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag samengeteld denk ik. Ben rond de middag aangekomen in Francorchamps en zo'n massa was er nu ook niet vond ik.

Maarten 03-08-2004 02:44

ik heb gelezen dat er 60000 toeschouwers de finish hebben gezien
dus in totaal meer dan 100 000 lijkt me haalbaar

Pascal 03-08-2004 03:03

Quote:

Originally posted by Marshal
De race daar kan iedereen zijn eigen beoordeling van maken maar als dit een FIA sanctioned event was, dan neemt de FIA het toch niet zo nauw met de veiligheid van de toeschouwers.

Heb al veel meegemaakt maar een truttig locomotiefje met bezopen toeschouwers die over interventiewegen worden gereden naar de volgende drankhut is toch wel een dieptepunt.

Zoals gezegd, alles kan en mag in Spa :mad:

Op zaterdag omstreeks 18.30 uur zaten 2 Porsches vast in het grind van de dubbele linkse. Een interventiewagen (je weet wel : type Comedy Capers) bleef ontzettend lang achter. Nadien horen vertellen dat hij vastzat achter een toeristentreintje :no: :no:

In Pif Paf was zelfs de publieksdraad afgebroken om de Proximus Vips tijdens hun Walking Dinner optimaal te laten genieten van de Race. Er moet natuurlijk niet worden bijverteld dat na verloop van tijd de Vips eens wat korterbij gingen kijken en op de serviceweg gingen staan. Ook is het bij mijn weten verboden om onder de 18 jaar voor de publieksdraad te komen. Op het hiervoor vernoemde treintje en in de VIP tenten waren kinderen blijkbaar toegelaten.

Aan de heren van de RACB en FIA : ik zou hier toch maar mee opletten !!!

In tegenstelling van de VIP behandelingen die steeds meer en meer de pan uitschieten worden de echte autosportfanaten bedankt met afspanningsdraden van meer de 2 meter op de meest interessante plaatsen. Iedereen zal de plaatsen wel kennen. Niemand zal betwisten dat op sommige plaatsen deze afspanningen hun nut hebben en absoluut bijdragen tot de veiligheid maar op andere plaatsen is het absurd...

C U

Pascal 03-08-2004 03:11

Voor de rest een zeer aangename en spannende 24 uursrace gezien.
Op woensdag een zeer aangename sfeer in Spa. Naar Luik zijn we niet gereden en gelukkig maar want het bleek niet echt een succes te zijn. De Corso begint stilaan een constante te worden. Ik vind het zeer aangenaam. Wij hadden ons opgesteld op het rond punt aan de Fina. Zeer mooie en aangename plaats. Hopelijk kan men aan dezelfde weg verder timmeren en wordt de Corso in de toekomst even succesvol als in Le Mans. Le Mans heeft echter het voordeel dat de defilé plaatsvindt op vrijdag (als de fans er al zijn) in tegenstelling tot Spa waar het volk op woensdag meestal nog niet aanwezig is. (Wanneer gaat men hier in Zolder eens werk van maken ????)

Op donderdagavond had dan een beperkte doch aangename Paddock-meeting plaats in Eau Rouge. Vervolgens hebben dan enkele Paddockers de nachtkwalificatie gezien op de tribune (ah ja die waren nog gratis) van de Raidillion.

Op vrijdag, zaterdag en zondag met het hele gezelschap rondgezworven op het gehele grondgebied van het circuit en hier en daar wat bekende gezichten (Paddockers) tegengekomen.

Op naar de volgende...

C U

All times are GMT +2. The time now is 01:50.