![]() |
heylen 2de geworden !!!
prachtig voor heylen, na zijn tegnvaller in zolder.. echt mooi ook fijn dat de koers live te volgen was |
Heylen 2e, mooie race gereden. Ook wel een beetje geluk gehad dat Bourdais zijn motor liet afslaan.
De livestream van SBS6 is goed. Commentaar op de live beelden en interviews in de pits. Zoiets wil ik volgend jaar ook zien (als de Champcar opnieuw naar Zolder zou komen). |
Quote:
Mvg... |
Wat heeft tracy aan de hand gehad?
|
Quote:
Quote:
|
Twee races op "normale" circuits (in vergelijking met stratencircuits) en twee keer een saaie race. Champcar probeert men kunstmatig spannend te houden door zoveel mogelijk de safety car uit te sturen. Bij een race op een stratencircuit is dit niet zo moeilijk, aangezien er regelmatig wel iemand de muur raakt, maar op een normaal circuit blijkt dit niet zo gemakkelijk te zijn waardoor ze toch maar een reden zoeken om de safety car op pad te sturen.
In de race van vandaag is er niet meer gebeurd als in de meeste formule 1-races, net zoals verleden week in Zolder. Waarschijnlijk gaat niet iedereen hiermee akkoord maar als je het nuchter bekijkt is Champcar pure show. |
Quote:
de race in Assen, ok, daar heb ik het laatste half uur ook doorgespoeld, om Heylen op het podium te zien :p maar idd, Champcar is vooral show. maar zelfs dat is verboden in F1... |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Als er in Zolder geen safetycar-procedures zouden geweest zijn had Bourdais ook met meer dan een halve minuut gewonnen. Ik wil alleen maar zeggen dat de verschillen niet zo klein zijn zoals het lijkt. En als je dan de safetycar uitstuurt om eventjes op een paar blokjes te gaan springen die zouden zijn losgekomen alleen om het spannend te houden... |
ja, want zo'n losliggende blokjes vormen helemaal geen gevaar voor piloten en omstaanders
|
En erop springen, dat zal volstaan om ze terug vast te leggen?
Iemand gezien dat die blokjes wel degelijk losgekomen waren? Als ze effectief losgekomen waren, en ze zouden zo inzitten met onze veiligheid, hadden ze wel andere maatregelen genomen dan er gewoon wat op te staan springen. |
Quote:
|
Ik vind het niveau in de Champcars niet meteen dat van bvb de World Series 3.5 overstijgen. Hopelijk wel op het gebied van rijders, maar niet van de wagens en de spanning van de races.
|
Quote:
|
Heb nu pas naar de opnames gekeken en wou de uitslag vooraf niet weten .
Jan heeft toch mooi Power gepasseerd die'm bij de start naar 8e had verwezen (de rechterzijde was duidelijk de betere kant om te starten) en Pagenaud en Gommendy en Jani, maar die laatste maakt een foutje . Goe bezig onze man uit Geel, des te meer zonde van't door Clarke verknalde WE in Zolder ! |
http://www.youtube.com/watch?v=gAi7ujo22d8
De artiest die het Wilhelmus zong kon ofwel de tekst niet ofwel geen Engels? :p De circuitspeaker ging dan maar zelf The Star Spangled Banner 'zingen' |
Voor Europeanen mag dit misschien hilarisch overkomen, maar voor Amerikanen is dit een even grote belediging dan het verbranden van hun vlag. Als er bij de Champ Car top een beetje van een patriot zit is dat absoluut niet het laatste wat we hiervan horen... Remember Borat? ;)
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Maarja in zolder wast het ook niet echt super gezongen he :p.
|
toch beter dan dat
|
Quote:
|
Quote:
Op de voetbalwei is meer trammelant te vinden ;) Wel opmerkelijk dat je op de Nederlandse autoportsites hier niks van leest. |
Ik heb er niks van gemerkt dat er iets was gebeurd. Dus ergens wel begrijpelijk dat de Nederlandse autosportjournalisten niet direct op de hoogte waren van de incidenten. De gewone pers is dan wel weer op de hoogte, vermits zij de persberichten van de politie toegestuurd krijgen en daar staan zo'n dingen in. En na zo'n leuk evenement wil je als autosportmedium toch niet de "sfeer" verpesten door zo'n nieuws te brengen? Heeft sowieso al niets met autosport te maken, vind ik.
Wat me wel opviel was dat er zowel op zaterdag als op zondag dronken personen aan de ingang van het circuit stonden en dat er slechts een handjevol veiligheidspersoneel bij stond. En die maakten al helemaal geen aanstalten om de dronken personen weg te voeren. Nogal fijn als je dan met al je materiaal (computer, fototoestellen,...) daar langs moet, want voor je het weet ben jij de volgende die een tik krijgt. Bij het verlaten van de perszaal kregen de journalisten en fotografen bovendien flesjes Bavaria-bier mee. Wie weet hebben ze die flesjes ook in de paddock verdeeld... |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Dat bepaalde sites hier, diplomatiek gezien, geen enkele aandacht aan besteden begrijp ik volkomen $$ ;) Maar u kent mij, ik ben niet vies van een rellerig bericht :) Wat dat betreft ben ik een liefhebber van de Vlaamse Albert Verlinde van de autosport ;) |
Nou, in mijn geval heeft het niets met geld te maken. Maar als je als toeschouwer zo'n dingen leest, dan ga je misschien twee keer nadenken voor je nog naar een race gaat kijken. Wil dus zeggen: de kans op lege tribunes wordt alleen maar groter.
En neen Sir Kwietje, ik denk dat de flesjes die ik gekregen heb nog steeds in de perszaal staan... |
Quote:
|
Quote:
Het is mij al opgevallen dat er op een Nederlands sportevenement héél veel dronkelappen rondlopen. Vorige week nog meegemaakt op de MX GP in Lierop. Stond er zaterdag op mijn broer te wachten bij de uitgang, rond een uur of 7 's avonds. En plots kwam er een lallend en zwalpend groepje veertigers aan. Vuilnisbakken moesten worden omgeschopt, voorbijgangers werden uitgescholden, etc. Triest, heel triest. Ik schaamde me eigenlijk in hun plaats. Als je niet tegen de drank kan, blijf er dan af... |
All times are GMT +2. The time now is 23:44. |