De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Condroz rally (4-5 nov 2006) (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14108)

Xsara_VTS 01-11-2006 17:02

Quote:

Originally Posted by Pegasus (Post 191785)
Zorgen dat je een goede wegenkaart hebt + detailkaarten van de specials. Deze zijn al op internet te vinden maar voor beter detail toch best een programma kopen. Veel zien=voorbereiden! De mooiste specials liggen aan de zuidkant van de maas (persoonlijke mening uiteraard)

Voorts jezelf wapenen tegen kou, regen, wind, modder,...Condroz-weer; al kan dat soms best meevallen.

Die 'braadworst in het veld' smaakt zoveel beter dan de hamburgers in de barakken lang de ciruits :applaus:

bedankt voor de tips.
Waar kunt ge die kaarten van de rally-specials kopen en hoeveel kost dat ?
En waar de inkomkaarten voor de rally zelf ?

Pegasus 01-11-2006 17:29

Quote:

Originally Posted by Xsara_VTS (Post 191787)
bedankt voor de tips.
Waar kunt ge die kaarten van de rally-specials kopen en hoeveel kost dat ?
En waar de inkomkaarten voor de rally zelf ?

Inkom voor alle specials voor 2 dagen kost 25 euro. Per special kost het anders 8 euro dacht ik. Het programmaboekje met kaarten kost 5 euro volgens de officiële site.

Dit is te koop in het 'rallycenter' in het centrum van Huy. Daar kan je niet naast kijken.
Soms is het er heel druk als je van de Haspengouwkant komt en de brug over moet..

Ter info: stage maps van dit jaar: http://www.bontempso.net/TEMP/Condroz.pdf

Van vorig jaar: http://mathieu.boldo.free.fr/phpBB2/...asc&highlight=

TIMING: http://www.condrozrally.be/FR/timing.htm

Xsara_VTS 01-11-2006 18:35

nogmaals bedankt voor de info en links.
Ik zal zien wat het word zaterdag .... :)

Juha 01-11-2006 19:51

De foto's van de test van Duval staan op mijn site:
http://users.skynet.be/rallyfoto/fot...s/Foto 032.JPG
http://users.skynet.be/rallyfoto/fot...s/Foto 130.JPG
http://users.skynet.be/rallyfoto/fot...s/Foto 196.JPG

Mr.Dallara 02-11-2006 16:52

De shake-down zou in Huy stil liggen door een zware crash van Van Parijs!
Hij is met de rechtervoorzijde van z'n Porsche keihard in een huis gevlogen lees ik net op het forum van pitstop.

Had geen gevoel meer in zijn beide benen volgens Willy Collignon.
Maar dat kan natuurlijk van de schok zijn....

Hij is afgevoerd naar het ziekenhuis...

:( :( :( :( :( :( :(

Hij kon dit weekend bijna fluitend de allereerste GT rally kampioen worden in België...

@ Juha: PRACHTIGE foto's van de test van Dudu (en ook van de andere test)! écht knap werk!

Er valt me wel iets raars op aan de Fabia WRC van dudu... er hang nog geen enkel spiegel aan z'n wagen...

Dries DS 02-11-2006 18:39

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 191859)
De shake-down zou in Huy stil liggen door een zware crash van Van Parijs!

Klopt.

Ik had in de loop van de namiddag Marc Lacroix, die de rally op de voet volgt voor o.a. Speed Action, aan de telefoon. Van Parijs deed een zware crash in het dorpje Fumal. Met de 911 GT3 raakte hij de gevel van een woning, waarbij de bestuurderszijde van de wagen grote schade heeft opgelopen.

Wat de gezondheidstoestand van Van Parijs betreft: hij werd overgebracht naar het ziekenhuis van Hoei, waar men vastgesteld heeft dat er een ruggewervel gebroken is. Er zou geen gevaar zijn voor verlammingsverschijnselen. (oef!!!) Van Parijs wordt op dit eigenste ogenblik met de heli getransporteerd naar het ziekenhuis van Luik, waar de nodige behandelingen zullen plaatsvinden.

Mvg,
Dries DS

Mr.Dallara 02-11-2006 19:20

Ik lees zelfs dit op het pitstop forum:

" ... rugwervel kapot, bekken en rib gebroken.. Hij is nu in een ziekenhuis waar ze hem gaan opereren..."

:( :( :(

Hopelijk houd hij van deze crash geen blijvende letsels over...
erg erg erg!

In het slechtste geval morgen dus al rally in alle kranten...

Pinzie 02-11-2006 19:29

Ik kan sinds kort niet meer op het forum van pitstop, iemand een oplossing om er toch opnieuw te geraken ?

Hopelijk hersteld Van Parijs volledig en snel, en zien we hem terug achter het stuur!!!

Pegasus 02-11-2006 20:13

[QUOTE=Pinzie;191877]Ik kan sinds kort niet meer op het forum van pitstop, iemand een oplossing om er toch opnieuw te geraken ?
QUOTE]

Vreemd... Hier werkt het meestal wel. Soms foutmelding na het posten.

Op het loix-forum geraak ik ook al een tijd niet meer binnen.

Mr.Dallara 02-11-2006 21:45

De klapper van Van Parijs in beeld:

http://www.turbomagazine.be/images/p...anParijs04.jpg

Nederlander Van Eldik zal niet starten in Huy en wel deelnemen in de laatste NLs rally vh jaar die ook dit weekend is. Hij zou het te druk hebben met z'n bedrijf voor een uitgebreide rally als die van de Condroz...

De laatste weersvoorspellingen:
- zaterdag: droog 5°-11°
- zondag : kans op een bui 4°-10°

Valt goed mee dus, beter dan "het gemiddelde Condroz weertje"... :)

rallybiet 02-11-2006 21:54

Vandaag Vanbellingen al in de fout zien gaan. Kwam veel te snel af en vergat handrem te nemen. Resultaat rond gegaan. Hij vroeg zich al af wat die pook was nml de frein a main:gas: :D

rallybiet 02-11-2006 21:57

Ferederic Beco is er ook nog afgegaan op de zelfde plaats als Vanparijs. Toestand van piloot en co-piloot niet gekend.:(

Clubby1275 02-11-2006 22:25

Das al lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb! Toch nog eens doen!
Menne kameraad was op de plek waar van Parijs crashte. Hier 2 foto's! Best wel zware crash!
http://blogsimages.skynet.be/images_...9de05be3ee.jpg

http://blogsimages.skynet.be/images_...c99a3668a6.jpg

Nog meer foto's op zijn site: http://racingphoto.skynetblogs.be

Groetjes!

206WRC-ke 02-11-2006 23:12

Wat jammer voor Timothy... Veel sterkte gewenst alvast!

:(

Juha 02-11-2006 23:25

Quote:

Originally Posted by rallybiet (Post 191898)
Ferederic Beco is er ook nog afgegaan op de zelfde plaats als Vanparijs. Toestand van piloot en co-piloot niet gekend.:(

Zij hebben niks.

Clubby1275 02-11-2006 23:33

Quote:

Originally Posted by Juha (Post 191911)
Zij hebben niks.

Best! Eentje met brokken is meer dan genoeg! Wel jammer dat er nu een Porsche wegvalt! Ik vind die Porsches enorm de moeite om te zien rijden!

Belle 02-11-2006 23:37

Nog een geluk dat Van Parijs net die verlichtingspaal miste... Denk dat de wagen er dan nog wat anders aan toe zou geweest zijn!

206WRC-ke 02-11-2006 23:43

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 191915)
Nog een geluk dat Van Parijs net die verlichtingspaal miste... Denk dat de wagen er dan nog wat anders aan toe zou geweest zijn!

Liever de wagen total-loss en Van Parijs niets hoor denk ik, maarja... Een wagen is te herstellen, maar hopelijk komt het in orde met Tim en zien we hem vlug weer in actie. Prachtig toch zijn passages met de Porsche!
:)

Belle 02-11-2006 23:45

Quote:

Originally Posted by 206WRC-ke (Post 191916)
Liever de wagen total-loss en Van Parijs niets hoor denk ik, maarja... Een wagen is te herstellen, maar hopelijk komt het in orde met Tim en zien we hem vlug weer in actie. Prachtig toch zijn passages met de Porsche!

Wel, dat bedoel ik ook net. :) Dat de wagen ws wel total-loss zou geweest zijn en dat hij dan nog meer zou voorgehad hebben dan een gebroken rugwervel (God forbid)...

Dragu 03-11-2006 00:46

Quote:

Originally Posted by 206WRC-ke (Post 191916)

Idd hopelijk zien we Tim snel terug op een rally .
Al vrees ik dat het niet snel gaat zijn !!!

Clubby1275 03-11-2006 14:31

Dit lees ik net op http://www.pitstoptv.be:
"In tegenstelling tot wat co Robin Buysmans ons gisteren vertelde, is de homologatie voor de VW Polo S2000 van Freddy Loix niet in orde. Loix mag dan ook niet aan de Condroz-rally deelnemen, hij wordt wel toegelaten als nulwagen."

Dat is wel jammer! Best wel mooie snelle auto! Maar dan hebben we 2 nulwagens! Misschien kunnen zij nog een strijd onderling uitvoeren?:gas:

206WRC-ke 03-11-2006 20:45

Zie niet echt in welke strijd die zouden kunnen voeren?... Van nulwagens worden toch geen tijden gemeten zeker dus "een klassement van nulwagens" zal er ook niet zijn zeker... We kunnen enkel hopen dat ze ons mooie passages laten zien!

Morgen om 5.30u zijn wij ribedebie :D

Pegasus 03-11-2006 21:23

Quote:

Originally Posted by 206WRC-ke (Post 191985)
Van nulwagens worden toch geen tijden gemeten

Ik dacht dat dit wel het geval was, zonder klassement dan...

Wij zijn er morgen mee weg om 7u! Naar SS1.

Mr.Dallara 03-11-2006 21:26

Door de (vele) forfaits zal de top 10 op KP1 er heel anders uitzien dan de startlijst...

Startlijst: (wagens in vet = forfait)

- 1. F. Loix (VW Polo Super 2000) ; (rijd buiten klassement als 0(1) wagen)
2. Solowow (Pol/Renault Clio S16) ;
3. Duval (Skoda Fabia WRC);
4. Tsjoen (Ford Focus WRC);
5. Thiry (Peugeot 307 WRC);
6. Cols (Mitsubishi Lancer Evo9 Gr.N);
- 7. Snijers (Skoda Fabia WRC); (forfait: budget/wagen niet tijdig inorde)
8. Bouche (Subaru Impreza Gr.A);
9. Deferm (Subaru Impreza WRC) ;
- 10. Van Eldik (P-B/Subaru Impreza WRC) ; (forfait: rijd in NL een rally)
- 11. Smets (Subaru Impreza WRX Gr.N) ; (forfait: budget)
- 12. Van Parijs (Porsche 911 GT3) ; (forfait zware crash in shake down)

14. Colsoul (Mitsubishi Lancer Evo 9 Gr.N) ;
15. Meeke (GB/Citroën C2-R2) ;

Pinzie 03-11-2006 22:01

kun je ergens de rally online volgen ???

Ben best wel benieuwd, want ik denk dat er best wel eens verrassingen kunnen gebeuren ...

Sennake 03-11-2006 23:40

Quote:

Originally Posted by Dragu (Post 191927)
Idd hopelijk zien we Tim snel terug op een rally .
Al vrees ik dat het niet snel gaat zijn !!!

Een relaas van Pieter Tsjoen over het gebeuren :

Tsjoen: “Tim heeft breuken opgelopen aan zijn dijbeen, heup, bekken, ribben, schouder en sleutelbeen, en hij had een klaplong. Nog erger zijn de 2 gebroken ruggenwervels, waardoor de toestand van Tim kritiek is. Hij is meteen overgebracht naar Hoei en vandaaruit wordt hij nu met de helicopter overgevlogen naar het UZ in Luik voor een spoedoperatie. Zijn familie is bij hem. Pas na de operatie zal duidelijk worden hoe Tim eraan toe is.”

Ziet er dus echt niet zo goed uit...

206WRC-ke 04-11-2006 00:27

Het zou de positieve richting uitgaan na de operatie en Tim zou volledig (na lange revalidatie) herstellen zeggen de dokters...

Juha 04-11-2006 01:18

Quote:

Originally Posted by 206WRC-ke (Post 191985)
Morgen om 5.30u zijn wij ribedebie :D

Dan lig ik nog twee uren in mjn bed. :D

gwyllion 06-11-2006 14:29

Weet iemand de officieuze tijden die Loix met zijn Polo S2000? Waren ze vergelijkbaar met die van de Peugeot en de groep N wagens?

Pegasus 06-11-2006 14:44

Volgens Freddy zelf waren ze sneller dan de beste groep N's en de 207 S2000 (al dan niet voluit).

Z3Cp 06-11-2006 18:20

Twee dagen Condroz gehad, het was weer zoals vanouds.
Lekker herfstweer, veel volk, WRC's, wat wil je meer ?

Niet verwacht dat Duval het zou halen, dacht eerder dat hij onder de druk van Thiry zou begeven. Niet dus en Duval reed nu eens als een echte pro. Chapeau :worship:
Denk ook dat nog maar eens bewezen is wat het publiek wil : knappe WRC's, bekende piloten en strijd ...
Verder zorgde de lange Kp's voor tijdsverschillen, wendingen in het klassement, enz. Meer dus van dat...

Toch een wanklank : meerdere malen moeten vaststellen dat het publiek op gevaarlijke plaatsen stond en ongemoeid gelaten werd. Vaak ook als baanpost/steward 1 volwassene met een paar kinderen gezien. En dit is dan een rally voor het europese kampioenschap ? Er waren nochtans safetycars genoeg op de baan, maar het leek wel of die meer om hun tijden en rijstijl bekommerd waren.

gwyllion 06-11-2006 19:17

Quote:

Originally Posted by Pegasus (Post 192156)
Volgens Freddy zelf waren ze sneller dan de beste groep N's en de 207 S2000 (al dan niet voluit).

Dat heb ik ook gelezen op pitstop.tv, maar ik zou graag tijden hebben om te zien hoe groot het verschil was...

Belle 06-11-2006 21:59

Deze nacht ben ik ook teruggekeerd van de Condroz en ik kan maar één woord zeggen: WOW !!!! :eek:

Ik vond het super om Loix eindelijk eens live in een rallywagen voorbij te zien scheuren, alsook Duval... Een ware adreline-rush wanneer die wagens een metertje langs je voorbijscheuren!

De sfeer was echt top! Veel volk op de KP's en in het stadje zelf waren er s'avonds leuke cafétjes met genoeg ambiance te vinden! ;)

Soit, de rest zal ik deze week wel in een verslagje gieten op mijn site. Ook leuk trouwens dat je zo makkelijk foto's kunt trekken én dat je zoveel verschillende settings hebt doordat je niet de hele tijd op dezelfde locatie bent.

Jaja, mijn eerste rally-ervaring was bijzonder positief en het zal zeker niet de laatste zijn! Ik bedoel dan wel op dit niveau, met al die WRC'tjes erbij. :)

Mr.Dallara 07-11-2006 12:09

Ik las gisteren in (een zeer klein artikel zonder foto) de krant dat er over het hele weekend 125000 rally fans zijn geweest in Huy voor deze knal editie van de Condroz Rally!

Heeft er al ooit eerder in België een rally zoveel volk gelokt hebben?

Hoeveel volk lokt een (Deuchland) WRC? om een vergelijking te maken...
Ik dacht eens gelezen te hebben 350000.

Ook van mij volg nog een klein verslagje, ik ben nog volop bezig met m'n foto's tussen het werken en het slapen...

TommySoprano 07-11-2006 21:56

135.000 toeschouwers? Ik heb het ook gelezen, maar uit ervaring weet ik dat er nog al eens "gegoocheld" wordt met toeschouwersaantallen. Ik was zelf op de laatste KP van zaterdag (Wanze-Marneffe) bij de passage in het dorpje Bas-Oha. Echt veel volk stond daar toch niet. De mensen die de inkom deden waren verbaasd dat we er al om 17u15 aankwamen. En van de verkeersdrukte in en om Hoei heb ik op zaterdag ook weinig gemerkt. Het service-park in Hoei kon wel op belangstelling rekenen. Maar over de "koppen lopen"? Nee, echt niet.
De Condroz was voor mij een première (ik had jaren geleden al eens een paar keer een regionale rally bijgewoond) maar echt overtuigd ben ik toch niet. Maar misschien had ik maar naar een vroegere KP moeten gaan kijken. Wat me ivm de veiligheid wel opviel was vooral de chaos in het service-park. Rallyauto's komen tegen 70 km/u aangereden terwijl het publiek gewoon in het midden van de weg loopt. Monteurs rennen af en aan met banden en jerrycan's en lopen zowat iedereen die in hun weg staat om. Maar ja, dat hoort erbij zeker? Twee jaar geleden passeerde ik toevallig op de vrijdagavond van de Westhoek Rally in Ieper. Ik moest toch iets eten en koos voor een terrasje in de schaduw van de lakenhalle zodat ik het servicepark daar goed kon zien. Daarop terugblikkend krijg ik wel de indruk dat het er in Ieper een stuk strakker aan toe gaat. Zowat alles was afgezet met nadar-Barrières dus per ongeluk mensen omverkegelen bij het in- of uitrijden van het servicepark was daar een stuk moeilijker.

Xsara_VTS 08-11-2006 06:32

Voor mij viel het allemaal wel mee.
Het was mijn eerste Rally ooit, dus was het ook nog wat zoeken van "hoe en waar".
Ik ben zaterdag de hele dag gaan zien. Eerst in Marchin, daarna in Ben-Ahin (start) en tenslotte aan de haarspeld-bocht in Vierset.

De drukte op de wegen naar Huy centrum had ik niet echt verwacht.
Na 12:00 was het al fille vanaf enkele km's buiten Huy.
Ik heb een goede 700 foto's getrokken en ook nog zo'n 40-50 filmkes gemaakt. :)
Die zullen tegen dit weekend online staan.

Kortom, het was voor herhaling vatbaar.
In 2007 zal ik nog wat andere rally gaan bijwonen. :)

Z3Cp 08-11-2006 10:15

Quote:

Originally Posted by Xsara_VTS (Post 192319)
Voor mij viel het allemaal wel mee.
Het was mijn eerste Rally ooit, dus was het ook nog wat zoeken van "hoe en waar".

De drukte op de wegen naar Huy centrum had ik niet echt verwacht.
Na 12:00 was het al fille vanaf enkele km's buiten Huy.

Kortom, het was voor herhaling vatbaar.
In 2007 zal ik nog wat andere rally gaan bijwonen. :)

Tip voor de volgende keer : neem de routekaart van de organisatie en bekijk vooraf wat de hoofdverkeersaders zijn vanuit het rallycentrum. Deze zijn te mijden, want daar zit iedereen op... Maak zo veel mogelijk omwegen naar de Kp's. Je zal meer km's rijden, maar amper stilstaan en vaak op plekken uitkomen waar minder volk staat. Ik mijd zeker altijd de door de organisator aangegeven spektakelpunten. Die zie ik achteraf wel op tv of op foto's...

Dries DS 08-11-2006 17:34

[QUOTE=TommySoprano;192279] Wat me ivm de veiligheid wel opviel was vooral de chaos in het service-park. Rallyauto's komen tegen 70 km/u aangereden terwijl het publiek gewoon in het midden van de weg loopt.[/UNQUOTE]

Ik ga niet zo dikwijls naar rally's, maar telkens ik er kom ben ik verbaasd door het niet passelijke gedrag van velen die ook nog het lef hebben zich 'autosportliefhebber' te noemen. Linten doorknippen in 'verboden zones voor het publiek', gaan vluchten als er een veiligheidsauto aankomt, eens die gepasseerd is dan de linten weer aan elkaar gaan knopen... Foei... Waar zijn die mensen mee bezig? Rally is een toffe sport, en ik heb er afgelopen weekend voluit van genoten. Maar met een dergelijk stel mafkezen stel ik me maar één vraag: wat als er op dat punt iets gebeurd. Het zal dan wel weer de organisatie zijn zeker :no: ? Aan de heren die hier allemaal hun broek aan vegen: blijf gewoon thuis, wacht de beelden af en beschaam de ware autosportliefhebber niet. Echte autosportliefhebbers (of het nu rally is of circuit, het maakt me niet eens uit) weten waaraan ze zich te houden hebben. De vele klachten van de officials kunnen dit enkel bevestigen. Jammer, maar helaas... Na gesproken te hebben tegen diverse officials, neem ik (jammer genoeg) nota van het feit dat 'Le Condroz' het volgend jaar zal moeten stellen met een pak medewerkers minder. Jammer.. Heel jammer...

schumivill 21-12-2006 23:43

Quote:

Na zijn zwaar ongeval in de shakedown van de Condroz Rally, heeft Timothy Van Parijs besloten de helm aan de haak te hangen. Van Parijs, momenteel thuis herstellende, kondigde zijn afscheid aan in een interview met Power & Passion.
"Ik heb besloten er een punt achter te zetten. Ik heb vijf mooie jaren gehad, met alles gereden met wat ik kon rijden, dankzij Steven en Vergokan en nu dankzij Kurt (Hendryckx, co-piloot nvdr) met een fantastische auto."
De chirurg die Tim opereerde liet hem de keuze, maar raadde hem het rijden sterk af. "Bij de minste impact of een klein ongeval kunnen de gevolgen fataal zijn. Ik moet een keuze maken en heb de keuze gemaakt om te stoppen."

Van Parijs blijft de rallysport wel op de voet volgen, oa. als begeleider van zijn team in de Ford Fiesta Sporting Trophy, het duo Priem/Pattyn.

Bron: www.shakedown.be
Jammer,maar begrijpelijk.

pompierke 24-12-2006 13:54

[QUOTE=Dries DS;192363]
Quote:

Originally Posted by TommySoprano (Post 192279)
Wat me ivm de veiligheid wel opviel was vooral de chaos in het service-park. Rallyauto's komen tegen 70 km/u aangereden terwijl het publiek gewoon in het midden van de weg loopt.[/UNQUOTE]

Ik ga niet zo dikwijls naar rally's, maar telkens ik er kom ben ik verbaasd door het niet passelijke gedrag van velen die ook nog het lef hebben zich 'autosportliefhebber' te noemen. Linten doorknippen in 'verboden zones voor het publiek', gaan vluchten als er een veiligheidsauto aankomt, eens die gepasseerd is dan de linten weer aan elkaar gaan knopen... Foei... Waar zijn die mensen mee bezig? Rally is een toffe sport, en ik heb er afgelopen weekend voluit van genoten. Maar met een dergelijk stel mafkezen stel ik me maar één vraag: wat als er op dat punt iets gebeurd. Het zal dan wel weer de organisatie zijn zeker :no: ? Aan de heren die hier allemaal hun broek aan vegen: blijf gewoon thuis, wacht de beelden af en beschaam de ware autosportliefhebber niet. Echte autosportliefhebbers (of het nu rally is of circuit, het maakt me niet eens uit) weten waaraan ze zich te houden hebben. De vele klachten van de officials kunnen dit enkel bevestigen. Jammer, maar helaas... Na gesproken te hebben tegen diverse officials, neem ik (jammer genoeg) nota van het feit dat 'Le Condroz' het volgend jaar zal moeten stellen met een pak medewerkers minder. Jammer.. Heel jammer...

Daarom zijn wij er in 86 mee gestopt met veiligheid te doen op rally's.
Vooral in Wallonië werden wij (marshals van Zolder) uitgelachen.
Zelfs zo erg geweest dat we bekogeld werden met sneeuwballen waar af en toe een steentje in zat.
Ik zou het terug willen doen maar het plezante is er af.
Zelfs op het circuit zijn er die het plezant vinden om ons uit te lachen, maar ja, dat raakt mijn koude kleren niet hoor.
Die staan toch achter de draad en daar staan die goed.
Gelukkig is het maar een kleine minderheid, meestal mensen die éénmalig komen omdat ze vrijkaarten hebben gekregen en daarbij zijn ze dan nog meestal bezopen.:no:

All times are GMT +2. The time now is 01:56.