De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   24 uur van Zolder 2008, de aanloop...... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17517)

Mark 26-07-2008 20:40

Quote:

Zoals geweten zijn de organisatoren van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup en SRO Belgium in vergaande onderhandeling omtrent een samenwerking in het kader van de 24 Hours of Zolder 2008. Beide partijen werken ondertussen verder om tot een compromis te komen dat zowel de autosportliefhebbers, de rijders en de teams ten dienste kan zijn. In de loop van volgende week zal hieromtrent een besluit genomen worden, een besluit, al dan niet positief, dat onmiddellijk kenbaar gemaakt zal worden naar de betrokken rijders en teams toe. In dit kader stelden wij niet de traditionele vijf, maar slechts vier vragen van deze addertjes aan Dries Heyman, communicatieverantwoordelijke voor de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup en Dunlop Motorsport BeLux.

De Dunlop Sport Maxx Endurance Cup (DSMEC) kent van bij de lancering een groot succes. Toch is er de wil om met SRO Belgium samen te gaan werken met betrekking tot de 24 Hours of Zolder.
“Laten we vooral duidelijk stellen dat SRO Belgium en de promotoren van de DSMEC al vrij lang contact hebben met elkaar. Iedereen kent de huidige problematiek in de BGTC en als we de Belgische autosport ten dienste willen zijn moeten we met elkaar praten. Een eventuele samenwerking aangaande de 24 Hours of Zolder zou dan ook niet meer dan logisch zijn, op voorwaarde dat we alle violen gelijk gestemd krijgen.

Maar schep je dan geen conflict?
“Een conflict schep je enkel als één van de partijen dat zelf wil. Wij zijn echter geen politici. Zowel DSMEC, SRO Belgium als de RACB zullen water bij de wijn moeten doen, iets dat tot vandaag perfect lukt en waar alle partijen zich kunnen in vinden. De onderhandelingen verlopen in de best mogelijke omstandigheden en geen enkele partij stelt zich overigens negatief op.”

Een gemengd kampioenschap, dat zich zou integreren in een nationaal GT kampioenschap. Is dit nog haalbaar?
“Jarenlang is het concept van een mix tussen GT’s en Touring Cars de sleutel tot succes geweest in België. Nu trouwens nog, dat bewijzen onze goed gevulde deelnemersvelden in de DSMEC. We kunnen de DSMEC perfect integreren in de 24 Hours of Zolder, zodat we opnieuw tot een volwaardig deelnemersveld komen voor deze topper op de Zolderse omloop.”

En aan welk compromis denken de beide partijen?
“We gaan nu nog niet spreken over een compromis en ik wens het vel van de beer niet te verkopen alvorens deze geschoten is. De onderhandelingen tot samenwerking verlopen perfect en de bal ligt nu in het kamp van SRO Belgium en de RACB. Als zij ons voorstel aanvaarden en het licht op groen zetten gaan we een schitterende 24H of Zolder tegemoet. We zijn alvast op goede weg en in de loop van volgende week wordt het definitieve en gemeenschappelijke standpunt van DSMEC en SRO Belgium naar buiten gebracht… Eén zaak moge duidelijk zijn: als we tot een sluitende overeenkomst komen, dan zal dit enkel en alleen in het belang van de nationale autosport zijn.”

Zonder enige twijfel kijkt elke Belgische autosportliefhebber uit naar het compromis, waarvan hierboven sprake. Dat de onderhandelingen in een ver gevorderd stadium zijn is intussen duidelijk. Dat mag ook wel, want over goed vier weken vangt het hele etmaalgebeuren over het Zolderse asfaltlint immers aan. “De 24 Hours of Zolder 2008 zullen dit jaar enkel op papier en niet sportief een team of een rijderskwartet als winnaar zien, behoudens een samenwerking”, besluit Dries Heyman. “Het kan raar klinken, maar de enige winnaar (of verliezer) van deze race kan alleen maar de nationale autosport en het aanhorige publiek zijn…”

persreutel
......

guntha 27-07-2008 21:12

Duurt wel lang voordat ze iets weten. Zal kort dag zijn om nog wat te regelen voor de 24h ALS we zouden meedoen. Zal wel weer ne duit kosten waarschijnlijk.

BSOT 27-07-2008 21:16

Voor jullie niet :)

guntha 27-07-2008 21:24

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 236577)
Voor jullie niet :)

hoezo?:o inschrijving, banden benzine enz

crosserke 27-07-2008 23:17

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 236578)
hoezo?:o inschrijving, banden benzine enz

Staat hier een wilde weldoener op?
Is dit voor veel teams geen vergiftigd gechenk?
Op 3 weken alles op poten zetten + de kosten die met een 24h gepaard gaan.
Er zijn toch veel oudere wagens bij de dsmec.Na 24h worden deze bijna afgeschreven als ge de toestand van de wagens bekijkt na een 24uurs race.

guntha 28-07-2008 11:47

Quote:

Originally Posted by crosserke (Post 236586)
Staat hier een wilde weldoener op?
Is dit voor veel teams geen vergiftigd gechenk?
Op 3 weken alles op poten zetten + de kosten die met een 24h gepaard gaan.
Er zijn toch veel oudere wagens bij de dsmec.Na 24h worden deze bijna afgeschreven als ge de toestand van de wagens bekijkt na een 24uurs race.

Idd ik denk dat er vele van dsmec niet zullen meerijden om deze redenen. Hoe langer de beslissing uitblijft hoe minder teams het kunnen regelen denk ik. Zullen wel zien wat er van komt. Ik hoop allezins dat het voor de meeste zou lukken.

Over die oudere wagens maak ik me geen zorgen eigenlijk. Kunnen best tegen een stootje;)

Nonkel Vroem 28-07-2008 11:49

mailtje van de organisatie van DUNLOP gekregen met enkele vragen...
-akkoord met gezamelijke start?
-akkoord dat enkel GT van DUNLOP doorrijden nadien?
-duur van de race?
-interesse in 24h voor 2009?

vrij simpel zou ik zeggen: wat was de leuze ook al weer:
samen uit samen thuis niet????

Enkel GT verder rijden....en de toerisme aan de kant na 150min???
Laat dan maar alles zoals het is !! Dan hoeven we niet samen te starten ook.

Bouw dan liever aan een consturctie waar iedereen kan deelnemen in 2009. GT en Toerisme !

.........."mijn mening altans"......

guntha 28-07-2008 12:48

Is dat dan wel een goede oplossing? JA je hebt heel veel auto's aan de start maar na 150 min rijden er nog maar +- 25 rond.

Baron 28-07-2008 13:06

Quote:

Originally Posted by Nonkel Vroem (Post 236606)

Juist, of iedereen of niemand. Alleen de tourings afvlaggen na 150 min is fraai hoor! :mad: De tourings zijn dus wel goed om het startveld op te vullen, maar die kleintjes moeten wel op tijd gaan slapen, hoor!

Je kan ook nog voor een andere oplossing kiezen. Laat de DSMEC's die dat wensen, gewoon doorrijden; maar dan buiten het BGTC-klassement in een aparte guest-klasse.

Dries DS 28-07-2008 13:35

Quote:

Originally Posted by Nonkel Vroem (Post 236606)
mailtje van de organisatie van DUNLOP gekregen met enkele vragen...
-akkoord met gezamelijke start?
-akkoord dat enkel GT van DUNLOP doorrijden nadien?
-duur van de race?
-interesse in 24h voor 2009?

Bouw dan liever aan een consturctie waar iedereen kan deelnemen in 2009. GT en Toerisme !

.........."mijn mening altans"......

Ik wil hierbij eventjes verwijzen naar een reactie van Hans Van de Ven op Pitstop.tv, waar de leuze "samen uit, samen thuis" geciteerd werd. In diezelfde reactie wordt er ook duidelijk naar voor gebracht dat het de teams/rijders zullen zijn die uiteindelijk zullen beslissen hoe alles zal verlopen. Mits de nodige akkoorden tussen DSMEC en SRO Belgium natuurlijk...

Daarom waarschijnlijk het rondschrijven van DSMEC van vandaag. Het is nu aan de teams om zeer snel hun keuze bekend te maken. Indien zowat alle Touring teams negatief staan tegenover de voorstellen, dan gaan we waarschijnlijk een zeer so(m)bere 24 Hours of Zolder 2008 tegemoet... Trouwens, enkel impulsief negatief reageren zonder na te denken over wat de publicitaire impact tijdens de beginuren van een dergelijke wedstrijd is, zal waarschijnlijk niemand doen... Dus eerst eventjes (kortstondig) nadenken lijkt me de boodschap.

Mvg,
DDS

Fonne 28-07-2008 16:37

Waarom niet de deelnemers van de andere nationale en/of europeese GT3 kampioenschappen laten mee doen ?

Pascal 28-07-2008 18:12

Quote:

Originally Posted by Fonne (Post 236615)
Waarom niet de deelnemers van de andere nationale en/of europeese GT3 kampioenschappen laten mee doen ?

Waarom niet vroeger beginnen denken aan een oplossing ?

Waarom wachten tot het kalf (bijna) verdronken is ????

C U

B.V.S. 28-07-2008 18:45

Quote:

Originally Posted by Pascal (Post 236620)
Waarom niet vroeger beginnen denken aan een oplossing ?

Waarom wachten tot het kalf (bijna) verdronken is ????

C U

De nagel op de kop Pascal, nu met hangende pootjes afkomen is veel te laat... :no:

Mijn antwoorden zoals naar de DSMEC organisatie verstuurd (en ja er is over gedacht)

Ben je akkoord met een gezamelijke start?
Neen (te verwarrend naar publiek toe, het grote publiek zal volgens mij niet begrijpen waarom na x-aantal uur ineens een pak wagens worden afgevlagd...).
Ben je akkoord dat enkel GT-wagens mogen verder rijden?
Neen, indien de mogelijkheid geboden wordt moet iedereen die dat wenst kunnen verderrijden.
Heb je liefst een wedstrijd over 150’, 240’ of langer?
240’
Heb je interesse om in de toekomst de volledige 24-Uren te rijden?
Ja

En indien de 24 Uren dit jaar een sombere bedoening wordt met slechts 4 handjes vol wagens, dan kan er volgens mij mits de juiste aanpak naar volgend jaar toe wel een publiekstrekker georganiseerd worden met 70 wagens aan de start. Volgens mij hoeft men niet te vrezen voor het feit dat het publiek zou wegblijven.

Mark 28-07-2008 20:49

Quote:

Originally Posted by B.V.S. (Post 236623)
Volgens mij hoeft men niet te vrezen voor het feit dat het publiek zou wegblijven.

Het meeste volk komt op zaterdagavond voor een fuif of feestje in de paddock. Een gruwel voor de echte liefhebber maar het feestvolk zal zelf nauwelijks in de gaten hebben dat er 20 "mislukte GT3 projecten" rondrijden.

Sterke marketingcampagne in 2009 en niemand die zicht het mogelijke debacle van 2008 kan herinneren :) Een mens heeft een slecht geheugen ;)

Op dit moment is er nog geen bevestiging dat DSMEC-coureurs aan de 24 uur mogen deelnemen, dit op krap 5 weken tijd voor aanvang van de race. Stel nu dat je alsnog nog vlug wat budget te pakken krijgt voor een deelname.......hoe kun je dan relaties op een correcte manier uitnodigen voor een avondje/weekend "verantwoord netwerken"? :)

Laten we hopen dat we een respectabel deelnemersveld zien van +40 wagens. Alles daar onder mag als een regelrechte misser bestempeld worden. Minder dan 30? Tja........kan men organisaties zoals RACB/SRO een circuitverbod opleggen?

B.V.S. 28-07-2008 20:58

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 236626)
Het meeste volk komt op zaterdagavond voor een fuif of feestje in de paddock. Een gruwel voor de echte liefhebber maar het feestvolk zal zelf nauwelijks in de gaten hebben dat er 20 "mislukte GT3 projecten" rondrijden.

Sterke marketingcampagne in 2009 en niemand die zicht het mogelijke debacle van 2008 kan herinneren :) Een mens heeft een slecht geheugen ;)

Het gefeest in de paddock mag er wel bij vind ik, maar mag geen bovenhand krijgen, zoals het de laatste jaren is. Deze doelgroep zal het inderdaad worst wezen.
Maar als je de 2 situaties naast mekaar legt, zal het publiek dan in beide gevallen niet teleurgesteld zijn? Als ze slechts een twintigtal wagens zien, is het gegarandeerd een afknapper. Als ze er 60 aan de start zetten en ze halen er na een paar uur de helft af... wat zal men dan denken. De echte liefhebber/kenner zal het opzet misschien begrijpen, maar het overgrote deel van het publiek...?

En je hebt gelijk Mark, begin 5 weken voor zo'n gebeuren maar te plannen... zowel sportief en naar 'sponsortoestanden' toe... much to late...

ikke 07-08-2008 20:58

zie ook net dat de site www.24u.be anno 2008 gestart is

RKG 08-08-2008 08:27

En geen gezamelijke race omdat de RACB niet wil dat GT en toerisme samenrijdt.

Best wel jammer, want zo creëer je grote startvelden.

ICEMAN 11-08-2008 00:13

Laurent Nef (#4) & Guido Werckx (#7) versterken A+ Racing.

guntha 11-08-2008 16:56

Zijn er al guest bekend die het startveld gaan aandikken of gaan ze met zen +- 25 starten.

Sinds wanneer verkopen ze geen weekend kaarten meer? Ging ze halen vroeg naar weekend kaarten en de mevrouw vertelde me dat ze dat niet meer verkopen, alleen zaterdag en zondag afzonderlijk.
Dan verdomme nog ook 20€ per kaart voor alleen zaterdag, ik vraag me af hoeveel mensen zot genoeg zijn om daarop af te komen.

sledge 11-08-2008 17:38

Dat vond ik ook wel vreemd. Gaan ze zaterdag om 23u59 iedereen het van het circuit gooien en pas weer binnenlaten als je een zondagkaart gekocht hebt?
Of beter nog, mensen om 0u01 tegenhouden en tickets vragen. Jamaar meneer dit is een zaterdagticket, kom maar even mee naar het bureau :fight:

Ik snap het niet, je komt toch naar de 24uren, wat gewoon één event is? Dus éénmaal betalen voor beide dagen lijkt me maar logisch?

Thomaske 11-08-2008 17:50

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 236719)
Zijn er al guest bekend die het startveld gaan aandikken of gaan ze met zen +- 25 starten.

Moritz Racing met de Marcos Mantis Cup met het trio Bert Moritz - Patrick Moritz en Gwendolyn Hertzberger.

Tevens ook Ginetta Cars met één wagen uit UK.

Mvg

Viper GTS-R*** 11-08-2008 22:16

Rijden de PMB/McDonalds Porsches in dezelfde configuratie als de °102 tijdens de 24 uren Spa? Zoja dan gaan de snelle piloten op de Porsches toch nauwkeuring moeten letten op hun rondetijden om niet onder de referentietijd van klasse III wagens te komen... Is die al bepaald a propos?

François 11-08-2008 22:51

McDonald's Racing

Voor wat betreft de McDonald's Porsches willen we op zekerheid spelen voor zowel de uithouding als de normtijd en zal het vermogen wat teruggeschroefd worden.

François 11-08-2008 22:52

Normtijd

De normtijd is en blijft voor de qualificatie 1'36.
Voor de race wordt deze pas bekend gemaakt na de laatste qualifs.

Mark 12-08-2008 20:18

Uit betrouwbare bron vernomen dat de BGTC aan enkele teambazen heeft gevraagd voor extra wagens t.b.v. de a.s. 24 uur tijdens een meeting in de afgelopen dagen. Het antwoord van de teams was positief op de gestelde vraag.............echter, ze moeten wel doodleuk het startgeld betalen.

Het vervolg-antwoord mag duidelijk zijn ;) Vanuit die groep toehoorders hoef je geen extra wagens te verwachten! Je moet toch boter op je hoofd hebben als je denkt op die manier extra deelnemers te krijgen. De 24 uur / BGTC is een stuk aangeschoten wild op dit moment, dan heb je niets meer te eisen of te vragen. Zouden ze deze simpele dingetjes echt niet snappen?

Dries DS 13-08-2008 18:59

Mijn mailbox "vertelde" mij deze voormiddag dat Alexandra Vande Velde een "one shot" doet tijdens de 24U Zolder... Bij Francorchamps Motors, F430 GT3...

Mark 13-08-2008 20:56

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 236808)
Mijn mailbox "vertelde" mij deze voormiddag dat Alexandra Vande Velde een "one shot" doet tijdens de 24U Zolder... Bij Francorchamps Motors, F430 GT3...

"one shot" :) Om onduidelijke redenen las ik iets anders ;) Krijgt ze eindelijk haar revanche om te laten zien dat ze toch in een Ferrari kan racen. Dit na het drama met BPO F360 in 2006 (?) Bestaat dat team nog?

ICEMAN 14-08-2008 16:38

Alexandra was zowiezo van plan om alleen maar de Belgische 24 uurs races te rijden. Wegens omstandigheden rijdt ze dus enkel de 24 uur van Zolder.

Grig-O 14-08-2008 19:48

Voorlopig 31 auto's ingeschreven.. Hopelijk kunnen we positief blijven de komende weken!

Weet er iemand of Andrea Bertolini nog steeds met Vincent Vosse op de Ferrari rijdt? Anders mag je hen al noteren als favoriet ;)

ikke 14-08-2008 19:49

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 236838)
Voorlopig 31 auto's ingeschreven.. Hopelijk kunnen we positief blijven de komende weken!

Weet er iemand of Andrea Bertolini nog steeds met Vincent Vosse op de Ferrari rijdt? Anders mag je hen al noteren als favoriet ;)

neen bertoline zal er niet zijn wel een andere klepper van formaat...

Grig-O 14-08-2008 19:52

Quote:

Originally Posted by ikke (Post 236839)
neen bertoline zal er niet zijn wel een andere klepper van formaat...

Op de Sport Garage Ferrari?
Komt Mühlner ook eigenlijk? 'k Dacht daar iets over gehoord te hebben.. Anders mag je hen al noteren als favoriet! :p

guntha 14-08-2008 20:43

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 236840)
Op de Sport Garage Ferrari?
Komt Mühlner ook eigenlijk? 'k Dacht daar iets over gehoord te hebben.. Anders mag je hen al noteren als favoriet! :p

De auto zelf moet het ook uithouden he;), al mogen de rijders zo snel zijn tis nog altijd een technishe sport

ICEMAN 14-08-2008 21:15

Mechanische sport ;)

Grig-O 15-08-2008 00:29

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 236845)
Mechanische sport ;)

Als er 2 wagens zijn die de 24 uren aankunnen, dan zijn het wel de Porsche en de Ferrari ;)

Mark 15-08-2008 09:58

Leuk nieuws:

Quote:

Tijdens de International Thursday Training heeft Patrick Derdaele bekend gemaakt dat het Belgium Racing Team aan de start staat van de 30ste editie van de 24 Hours of Zolder met een Porsche 996 BiTurbo. Deze wagen komt uit de ateliers van AD Sport en zal gehuurd worden voor deze Zolderse etmaalrace.

http://www.autosportvision.nl/?page=news&item=788

guntha 15-08-2008 12:13

Pas een nieuwe porsche (straatwagen) gekocht en al direct eentje willen om mee te racen.:confused:
Wat met de viper gaat die dan op stal blijven?

pk430 15-08-2008 18:13

Ook leuk nieuws:

Pedro Lamy zou opnieuw gaan deelnemen aan de 24u van Zolder,
op de wagen van Vosse, Renard, en Steve Zacchia

Bron: Pitstoptv

Grig-O 15-08-2008 18:45

Wie rijdt er de warm-up? :rolleyes:

pk430 15-08-2008 18:49

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 236861)
Wie rijdt er de warm-up? :rolleyes:

:champagne: denk niet dat ze Zacchia deze zware taak (voor Zacchia dan:)....)
laten uitvoeren:rolleyes:

RKG 16-08-2008 22:35

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 236853)
Leuk nieuws:

Dat zal dan de wagen zijn die vorig jaar 2e algemeen is geworden.

Steegmans volgens het persbericht op pitstop op een ks ginetta. Geen Lotus aan de start dan?!

All times are GMT +2. The time now is 16:06.