De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   BTCS 2009: Aan- & afmeldingen (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18268)

ICEMAN 09-02-2009 21:10

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 243681)
Leuk nieuws. Maar mogen we ook de bron weten?

Mvg

Staat te lezen op Pitstop Thomas. ;)

Range Rover 11-02-2009 00:07

De foto's van de Kia staan op de BTCS site. Ziet er goed uit.

klopklop1 11-02-2009 14:05

Quote:

Originally Posted by Range Rover (Post 243796)

Ja valt goed mee, hopelijk zitten er niet teveel kinderziektes op zodat de resultaten volgen

ICEMAN 11-02-2009 14:06

Ik vind hem der wel héél nice uitzien! :)

Let's pray dat ze ook voor de overwinning/titel kunne meevechte.

klopklop1 11-02-2009 14:39

Ja, als ze goed meedoen voorin gaan we een mooie strijd krijgen in BTCS :)

ICEMAN 11-02-2009 14:59

Alleen jammer dat dit al de 5de silhouette is die gebaseerd is op een Mégane chassis...

Bart.Vandecavey 11-02-2009 15:22

Quote:

Originally Posted by Range Rover (Post 243796)

Heeft veel weg van de Megane, hij is even lelijk!

ICEMAN 11-02-2009 15:27

Ieder zijn mening he. :)

kulgan 11-02-2009 15:53

Tiens, ik dacht ergens gelezen te hebben dat het het peugeot chassis was...

"Zo zullen de Peugeot 407 Silhouette uit de BTCS terugkomen, maar dan onder de vorm van een Kia." bron: autosport.be

In dat geval is die achterspoiler wel toegelaten??

Bramzel 11-02-2009 16:04

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 243812)
Alleen jammer dat dit al de 5de silhouette is die gebaseerd is op een Mégane chassis...

Toch niet: http://www.ten-tenths.com/forum/show...6&postcount=35

ICEMAN 11-02-2009 16:15

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 243819)

Ik zei duidelijk gebaseerd. ;)

FIRE 11-02-2009 19:22

De Kia ziet er goed uit.

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 243820)
Ik zei duidelijk gebaseerd. ;)

Het is een Pescarolo chassis.

Mark 11-02-2009 21:49

Kunnen we een lijstje maken waar de BTCS silhouettes op gebaseerd zijn?

KIA -> Oreca Supertourisme van heel wat jaartjes terug
MazdA -> Megane 2006
Opel Astra -> Solution F Megane?
Audi A3 -> Solution F Megane?
Audi A4 -> zelfbouw Dubois
KS BMW -> supertourisme?
Lupant BMW -> ?
Astur BMW -> ?
MI Jaguar -> ?

ICEMAN 11-02-2009 21:52

Renault, Mazda Astra/A3 zijn Mégane chassis...

KIA is GEBASEERD op het Mégane chassis...

Thomaske 11-02-2009 22:40

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 243837)

MazdA -> Megane 2006
KS BMW -> supertourisme?
Lupant BMW -> ?
Astur BMW -> ?
MI Jaguar -> ?

Staat de MI Jaguar niet op het onderstel van de vroegere MI Mondeo? Maar op welk onderstel stond die Mondeo toen? :)

Mvg

ICEMAN 11-02-2009 22:48

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 243860)
Staat de MI Jaguar niet op het onderstel van de vroegere MI Mondeo? Maar op welk onderstel stond die Mondeo toen? :)

Mvg

Jaguar & Ford zijn/waren hetzelfde?

Mark 11-02-2009 22:53

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 243860)
Staat de MI Jaguar niet op het onderstel van de vroegere MI Mondeo?

Volgens mij wel ;) Dat was een ouderwetse Belcar wagen (toen ook discutabel ;)) :)

smiley 11-02-2009 22:53

Wat is van die opel sillhouettes geworden, die wat in 2001 nog kampioen waren ? Of zijn die in de loop van de jaren van gedaante veranderd ?

Fonne 11-02-2009 23:06

De meeste silhouettes zijn van franse makelij.
De fabrikant ontgaat me nu .

ICEMAN 11-02-2009 23:07

Quote:

Originally Posted by Fonne (Post 243866)
De meeste silhouettes zijn van franse makelij.
De fabrikant ontgaat me nu .

Was het niet Snobeck die zich daarmee bezig hield? In de tijd van het Franse silhouette kampioenschap?

DDD 11-02-2009 23:15

bmw lupant , astur en ks -oreca
audi A3 -solution f
mazda - renault megane
kia - ex peugeot

ICEMAN 11-02-2009 23:19

Oreca & Solution F zijn toch geen constructeurs?

DDD 11-02-2009 23:25

neen ?
kijk is op hun site .

Fonne 11-02-2009 23:28

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 243867)
Was het niet Snobeck die zich daarmee bezig hield? In de tijd van het Franse silhouette kampioenschap?

Inderdaat dat is hem.
Prepareerd die nu ook nog geen wagens voor de Trofee Andros ?

DDD 11-02-2009 23:41

snobeck is de constructeur van de peugeot

ICEMAN 12-02-2009 00:25

Quote:

Originally Posted by DDD (Post 243871)
neen ?
kijk is op hun site .

Welke auto's rijden er dan rond van hun voor de normale mens?:confused:

Dries DS 12-02-2009 08:26

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 243837)

MazdA -> Megane 2006
KS BMW -> supertourisme?
Lupant BMW -> ?
Astur BMW -> ?
MI Jaguar -> ?

KIA staat idd op een basis-ORECA chassis, dat ORECA aanpaste naar buizenframe voor de Mégane en dat nog werd gemodificeerd door Pesca (o.a. voor Peugeot), waar KIA het chassis haalde. Ook Snobeck werkte aan het Peugeot chassis. Iceman heeft het hier dus bij het rechte eind als hij zegt: GEBASEERD op Mégane chassis. Natuurlijk horen ze dat bij KIA niet graag en spreken ze liever over een Pesca chassis. Ook zij liegen hier niet, alleen vergeten ze er e.e.a. bij te vertellen. ;) Onder hetzelfde voorwendsel hadden ze het ook een Snobeck chassis of een ORECA chassis kunnen noemen :)

MAZDA is van oorsprong een Mégane chassis 2006, licht gewijzigd door/in opdracht van TBR. Daar verklaart men natuurlijk dat het een ORECA chassis is (dat klopt ook, daar ORECA de bouwer is van het Mégane chassis), maar men verzwijgt vakkundig dat het in feite een ´geleend´ en aangepast Mégane chassis is. ;) Zelfde verhaal als bij KIA dus...

AUDI A3-S2 en ASTRA S2 staan op het ORECA Mégane Chassis, licht gewijzigd door SOLUTION F. Deze laatste steekt echter niet onder stoelen of banken dat het Mégane chassis grotendeels werd behouden. De A3 heeft nul komma nul te maken met het merk Audi en de Astra heeft dan weer niks te tien met het merk Opel. Voor beide wagens geldt hetzelfde: behalve het uitzicht, de logo´s en de naam zijn het toegeknepen Méganes. Ze gebruiken trouwens dezelfde motor als de Mégane, goed toegeknepen in het geval van de S2´s. Trouwens, die A3 rijdt nog niet rond hé, want bij Audi is men resoluut tegen dit projekt, net omdat het niks met Audi te maken heeft. Op de IRS te Luik diende men zelfs (ter plaatse!) alles wat naar Audi verwees van deze wagen te verwijderen. :rolleyes:

De AUDI A4 is wel een volledig Audi projekt, gebouwd bij Dubois Racing in opdracht van Audi en de Belgian Audi Club. Hoedje af voor Franz Dubois en de zijnen. :applaus:

De RENAULT staat logischerwijze op het Mégane chassis en is effectief ook een Renault, ontwikkeld bij ORECA in opdracht van Renault.

Wie dus naar de werkelijke basis kijkt komt inderdaad tot de juiste conclusie dat er nu vijf merken zijn die aan de basis hetzelfde chassis hebben.

Het chassis van de BMW´s van Lupant, Astur Car en KS is ook van ORECA-makelij. Diverse van deze chassis ondergingen bij Snobeck nog een ´verstevigingskuur´.

De MI Jaguar(s) gebruiken het chassis van de (ex-Belcar) Ford Mondeo. In de loop der jaren is daar natuurlijk wel al veel aan gesleuteld.

Kort samengevat: vijf merken met aan de basis hetzelfde chassis en dik 80% van de silhouettechassis van de wagens in de BTCS S1 klasse komt van bij dezelfde chassisbouwer.

En ja: ORECA en Solution F dragen wel degelijk het label van ´constructeur´, Dubois Racing ook. Deze laatste is zelfs al vele jaren de grootste constructeur in Belgenland aangezien Dubois Racing het grootste aantal wagens afleverde (VW Fun Cups - 308 stuks ondertussen) ;)

Thomaske 12-02-2009 16:13

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 243884)
De MI Jaguar(s) gebruiken het chassis van de (ex-Belcar) Ford Mondeo. In de loop der jaren is daar natuurlijk wel al veel aan gesleuteld.

Dan had ik het toch bij het rechte eind :)

Mvg

Thomaske 13-02-2009 10:44

Vanina Ickx vinden we tijdens de 12H BTCS op de nieuwe Mégane (samen met Bouvy)

Bron: La DH

Mvg

ICEMAN 13-02-2009 11:46

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 243934)
Vanina Ickx vinden we tijdens de 12H BTCS op de nieuwe Mégane (samen met Bouvy)

Bron: La DH

Mvg

Nice!:gas::cool:

klopklop1 17-02-2009 22:27

Loïc Fontaine en Gregory Serviais wisselen de Astur Car BMW M3 voor een Solution F van Gomez Competition

Bron : autosport.be

ICEMAN 17-02-2009 23:14

Quote:

Originally Posted by klopklop1 (Post 244160)
Loïc Fontaine en Gregory Serviais wisselen de Astur Car BMW M3 voor een Solution F van Gomez Competition

Bron : autosport.be

Komt die ook nog aan de start die M3 of hebbe ze die van de hand gedaan?

Mark 17-02-2009 23:33

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 244170)
Komt die ook nog aan de start die M3 of hebbe ze die van de hand gedaan?

SVP de post van klopklop1 goed lezen! Is dat nu zoveel gevraagd? Hij spreekt over een Solution F wagen. Dat is sowieso een S2-wagen. De look van de S2-wagen zal me een worst wezen.

ICEMAN 17-02-2009 23:43

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 244174)
SVP de post van klopklop1 goed lezen! Is dat nu zoveel gevraagd? Hij spreekt over een Solution F wagen. Dat is sowieso een S2-wagen. De look van de S2-wagen zal me een worst wezen.

Ik vroeg dus DUIDELIJK als die Astur Car BMW M3 nog aan de start kwam.

Zoals het in de post van klopklop1 staat verandere beide heren van team. Nl. Astur Car --> Gomez Competition.

Zover ik weet heeft Astur Car 2 SEAT Leon's gekocht.

Mark 17-02-2009 23:53

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 244177)

Wat jij SCHRIJFT, dat hoef ik nog niet te BEGRIJPEN! Wellicht iets meer AANDACHT besteden aan je vraagstelling dat over de gestelde vraag geen vraag gesteld hoeft te worden :) Best leuk, dat typen met CAPSLOCK aan :D

Wijze les in de wereld der communicatie: Het is volstrekt onbelangrijk wat je zegt of schrijft, het is van belang hoe je lezer of toehoorder de boodschap tot zich neemt.

ICEMAN 17-02-2009 23:56

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 244178)
Wat jij SCHRIJFT, dat hoef ik nog niet te BEGRIJPEN! Wellicht iets meer AANDACHT besteden aan je vraagstelling dat over de gestelde vraag geen vraag gesteld hoeft te worden :) Best leuk, dat typen met CAPSLOCK aan :D

Wijze les in de wereld der communicatie: Het is volstrekt onbelangrijk wat je zegt of schrijft, het is van belang hoe je lezer of toehoorder de boodschap tot zich neemt.

Zo duidelijker voor meneer?

Quote:

Grégory Servais en Loïc Fontaine maken in de BTCS editie 2009 de overstap van de klasse S1, waar ze vorig jaar met de Astur Car BMW M3 reden, naar de klasse S2. Het Franse Gomez Compétition zet de wagen in en hoopt op nog een tweede S2 Solution F.
Bron: Autosport.be

Mark 18-02-2009 00:02

Ik baseer me puur op de berichten op depaddock. Waar staat te lezen dat ik autosport.be MOET lezen om jouw bericht te snappen?

klopklop1 18-02-2009 16:49

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 244177)

Zoals het in de post van klopklop1 staat verandere beide heren van team. Nl. Astur Car --> Gomez Competition.

Zover ik weet heeft Astur Car 2 SEAT Leon's gekocht.

Kijk, op de site v.d. BTCS staat te lezen dat ze de BMW M3 van de hand doen en twee Seat Leon's gekocht hebben.

Wat betreft Fontaine en Servais betreft stappen zij over van astur car naar gomez competition waar ze een solution f besturen

ICEMAN had het dus bij het rechte eind:)

Dries DS 19-02-2009 16:55

Uit La Dernière Heure:

Quote:

La transformation des 407 du Chad Racing en Kia ProCee'd constituera assurément la nouveauté de ce début de saison. Et l'attraction pourrait même bien être double puisqu'aux côtés de l'équipage de pointe, composé de Philippe Stéveny et du Britannique Ian Dockerill, on parle d'une paire de chanteurs flamands bien connus...

serge 19-02-2009 17:10

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 244228)
Uit La Dernière Heure:

Dat zouden de broers Wouters wel eens kunnen zijn?

Vraag me ook nog altijd af welke motor in die Silhouette gaat liggen.
Moet merk/groep gebonden zijn en blijkbaar zit Kia in een groep met Hyundai en DaimlerChrysler...

All times are GMT +2. The time now is 00:30.