De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   BGTC 2008 Round 3, 45th Anniversary (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17545)

Thomaske 05-06-2008 16:29

Dit noemen ze autosport.

Reglementen moeten gewoon na geleefd worden. Stel dat ze het groen licht enkele seconden langer hadden laten opstaan zodat we een volle grid hadden gehad. Wat zou er dan gebeuren als ze volgende keer het licht op rood zetten en er wagens aankomen? Dan moet moet je het weer op groen zetten en zo blijven we verder doen....

De Porsche van First wou niet starten, dat klopt. Toch mooi hoe ze hun klasse winnen nadat ze uit de Pitlane zijn moeten vertrekken. Lagrange wist me voor het podium te zeggen dat de overwinning nu nog mooier is omdat ze helemaal achteraan het veld zijn moeten starten.

Mvg

936lover 07-06-2008 11:56

sabotages????

Erlijk gezegd geloof ik er niet veel van. Ik denk eerder in de richting van een ongelukkige vergissing(gravity) het kan altijd dat er in één van de bussen waarme ze de tank gevuld hebben water gezeten heeft. Indien een remnippel niet goed vastgedraaid is , kan er langs daar remolie druppelen ("water" in velg was geen water maar remolie). en wat is los voor die schroeven van de velg, deze mogen van BBS slechts heel licht aangetrokken worden. En wat weet die flik of deurwaarder daarvan ....

Als men de beelden op pitstop bekijkt ziet men op een bepaald ogenblik veel damp uit de onderdrukleiding komen . dit wijst eerder op een motor die het aan het begeven is (zuigerveren, pingelen of versleten). In al hun ijver van het team zijn ze misschien wat te ver gegaan met hun mapping. In dijon zaten ze daar ook al in te prutsen terwijl het bij mijn weten in een GT3 niet kan/mag.

Dit jaar jaar al 3 viper motors kapot ( vanthoor , a+ tweemaal)
Is er een link???

JorritVD 07-06-2008 18:12

Quote:

Originally Posted by 936lover (Post 234746)
Erlijk gezegd geloof ik er niet veel van. Ik denk eerder in de richting van een ongelukkige vergissing(gravity) het kan altijd dat er in één van de bussen waarme ze de tank gevuld hebben water gezeten heeft. Indien een remnippel niet goed vastgedraaid is , kan er langs daar remolie druppelen ("water" in velg was geen water maar remolie). en wat is los voor die schroeven van de velg, deze mogen van BBS slechts heel licht aangetrokken worden. En wat weet die flik of deurwaarder daarvan ....

Als men de beelden op pitstop bekijkt ziet men op een bepaald ogenblik veel damp uit de onderdrukleiding komen . dit wijst eerder op een motor die het aan het begeven is (zuigerveren, pingelen of versleten). In al hun ijver van het team zijn ze misschien wat te ver gegaan met hun mapping. In dijon zaten ze daar ook al in te prutsen terwijl het bij mijn weten in een GT3 niet kan/mag.

Dit jaar jaar al 3 viper motors kapot ( vanthoor , a+ tweemaal)
Is er een link???

De 2 motoren van A+ hadden hetzelfde. Ze vertoonden beide een identieke breuk aan de 10de cilinder.

pitstop.tv

jeep 07-06-2008 20:11

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 234772)
De 2 motoren van A+ hadden hetzelfde. Ze vertoonden beide een identieke breuk aan de 10de cilinder.

pitstop.tv

dus dat eventuele water gaat enkel naar de 10de cilinder toe

936lover 08-06-2008 10:40

pingelen

Quote:

Originally Posted by jeep (Post 234774)
dus dat eventuele water gaat enkel naar de 10de cilinder toe

pingelen dus. ze gaan u ni komen zeggen wat er juist is.

Ottooke 08-06-2008 21:50

Quote:

Originally Posted by 936lover (Post 234787)

De mechaniekers van A+ hebben bougies laten zien en deze waren duidelijk kapot. Het zou toch een ontzettend toeval zijn als beide wagens met hetzelfde defect op korte tijd na mekaar kapot gaan.

guntha 08-06-2008 22:02

bougies gaan ook kapot van pingelen :D oververhitting enzo van die toestanden op de bougie (als ik me niet vergis) door pingelen.
Dan ziet normaal die massa elektrode er gesmolten uit.

Zagen die van a+ er ook zo uit?

jeep 08-06-2008 23:08

Quote:

Originally Posted by 936lover (Post 234787)

Neen absolut niet pingelen. ze sprake ook van eventueel water in de benzine tanken. na de pitsstop is opbeide wagen het zelfde probleem vast gesteld.

Wat verbruikt een race wagen? Van een Viper weet ik het niet juist van een porsche 997 spreekt men van 1,5l/min. Vorig seizoen kwamen de Viper geregeld in benzine nood. Dus over 125min een verbruik van 200l net teweinig dus min een gebruik van 1,6l/min. Race start voor A+ snelste man achter het stuur dus normaal benzine gebruik max aanwezig, voor een lange stint. Hoelang heeft Jeffr. gereden weet het niet juist( sorry). We gaan uit van op voorrand voorzien 40min+40min +40min(dus 2u). 40 min wil zeggen min 64l aanboord op de wagen + kleine reserve( voor alle veiligheid met 80l vertrokken).Tweede stint ook voor 40min dus ook 64l bezine nodig, dwz. 80l-64l rest er nog 16l zuivere benzine in tank. Er wordt terug 50l getankt voldoende voor meer dan 40min te rijden. na 10 min na pitstop problemen op wagen mogelijke oorzaak water in benzine tank gekomen(einde verhaal eerste wagen). Tweede wagen net hetzelfde probleem na pitsstop. Welke wagen kan 10 min rond rijden op 16l zuivere benzine en 50l water (misschien iets meer benzine maar ook eventueel wat minder benzine). tweede wagen heeft hetzelfde probleem moet dus ook nog water getankt hebben tijdens pitstop. Hoeveel liter onbekent. Dwz. de mogelijke saboteurs hebben er eerst bij B en A hun werk gedaan en dan bij A+.

Het team van A+ heeft de tank toren al op zaterdag gevuld: dan moet er min 60l uit de tanktoren verwijdert worden. Met snel vul systeem niet eenvoudig met jerrykans zonder snul vul susteem. benzine was niet in toren maar aanwezig in de box: jerrykans aanwezig in de box dus min 60l uit jerrykans verwijder en vullen met water. Volledige jerrykans vullen met water ziet idereen (dus groot werkje).

Voor alle duidelijkheid water met benzine mengen, bezine boven water onder in tank. Moet dit niet kloppen voor idereen die dit leest ga met uw wagen tanken 50l en doe er 10l water bij, blijft rijden en veel goedkoper( ben gene Hollander).

Dus geloof niet in de werking van benzine en water maar ook gene bla van het verhaal van A+

936lover 11-06-2008 23:30

pingelen dus wel

Quote:

Originally Posted by Ottooke (Post 234813)
De mechaniekers van A+ hebben bougies laten zien en deze waren duidelijk kapot. Het zou toch een ontzettend toeval zijn als beide wagens met hetzelfde defect op korte tijd na mekaar kapot gaan.

motoren bij dezelfde tuner onder hande genomen????

ik geloof da water verhaal niet!!!!

All times are GMT +2. The time now is 22:53.