De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Startlijst Belcar 2007, de overige berichten...... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14384)

Belle 13-01-2007 18:46

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 199556)
Racing For Belgium met de Aston Martin GT3 naar de Belcar volgens Pitstop.tv

Mvg...

Zie post #8 ;)

Maar euh, laten we zeggen dat ik dit geweldig nieuws vind. :worship:

Baron 13-01-2007 18:53

Quote:

Originally Posted by doctor jozz (Post 199495)
Het lijkt er steeds meer op dat ze op CZ de juiste weg zijn ingeslagen :applaus: !

Eén zwaluw maakt de lente niet!

Ik blijf kritisch afwachten. De komst van de Corvette en de Aston Martin is uiteraard zeer goed nieuws;
maar met de wagens die tot nu toe bevestigd zijn, vorm je nog steeds geen volwaardig startveld.

GT2-R 13-01-2007 19:12

Quote:

Originally Posted by Baron (Post 199560)

Ik blijf kritisch afwachten. De komst van de Corvette en de Aston Martin is uiteraard zeer goed nieuws;
maar met de wagens die tot nu toe bevestigd zijn, vorm je nog steeds geen volwaardig startveld.

Ik zei dan ook het LIJKT er steeds meer op... in mijn ogen lijkt het toch de goede kant op te gaan. Maar het is idd afwachten of er nog anderen zullen volgen.

!!!Deze discussie wordt best in een andere tread gevoerd!!!

GT2-R 13-01-2007 19:47

Uit het persbericht van First Motorsport na de 24u van Dubaï:

Quote:

Belcar staat voor dit jaar terug op ons programma, maar het is niet uitgesloten dat we één of meerdere internationale races gaan afwerken dit jaar.
BRON: RACINGWORLD.BE

Mark 13-01-2007 21:52

Quote:

Originally Posted by Baron (Post 199560)

Idd, als we gemiddeld minder dan 30 wagens aan de start hebben in seizoen 2007 dan is voor mij persoonlijk jaargang 1 Belcar "nieuwe naam" geen succes geworden. Een verloren seizoen voor de liefhebbers ;)

Thomaske 14-01-2007 21:15

Nu nog wachten op de Ascari en de Ferrari en dan zit het prima.

Alleen nog meer inschrijvingen please :D

Mvg...

racinco2004 15-01-2007 20:46

kvind juist op racecarsdirect.com deze advertentie

http://www.racecarsdirect.com/listin...ice_Truck.html

JorritVD 15-01-2007 22:21

Quote:

Originally Posted by racinco2004 (Post 199780)
kvind juist op racecarsdirect.com deze advertentie

http://www.racecarsdirect.com/listin...ice_Truck.html

Dat wil nog niks beteken dat ze ermee stoppen ofzo. Ze kopen misschien wel een nieuwe trailer.

GT2-R 15-01-2007 22:38

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 199804)
Dat wil nog niks beteken dat ze ermee stoppen ofzo. Ze kopen misschien wel een nieuwe trailer.

Stoppen zullen ze zeker niet doen want ik heb in de Turbo Magazine (September 05) ns gelezen dat de belcar zelfs een deel van het budget voor de FIA GT aanbrengt...

De Corvette staat trouwens ook op racecarsdirect.com te koop voor de ronde som van €550.000.

Thomaske 16-01-2007 13:37

Als ik me niet vergis is deze Trailer eigendom van Ridley Bikes en niet van GLPK Racing.

Deze trailer ging heel vaak mee met Ridley en als hij vrij was kwam hij naar Zolder voor de catering tot 2005.

Mvg...

Viper GTS-R*** 16-01-2007 21:37

Bij het lezen van de press release van Prospeed over de 24u van Dubaï dan ziet het er idd. goed uit voor Alexandra vd Velde. Laten we hopen :)

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=615

Scapa 17-01-2007 15:45

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 199915)
Bij het lezen van de press release van Prospeed over de 24u van Dubaï dan ziet het er idd. goed uit voor Alexandra vd Velde. Laten we hopen :)

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=615

Laten we het er voorlopig op houden dat Alexandra er goed uit ziet;)

BMW is ondertussen verkocht. Vorig jaar was er al sprake van een GT bij Daikin Racing, dit jaar is het misschien dus zover...

Mark 17-01-2007 21:21

Quote:

Originally Posted by Scapa (Post 199971)
Laten we het er voorlopig op houden dat Alexandra er goed uit ziet;)

:applaus: Zoiets kan ook alleen maar uit jou mond komen ;)

Jawaddeman 17-01-2007 21:57

Quote:

Originally Posted by Scapa (Post 199971)
BMW is ondertussen verkocht. Vorig jaar was er al sprake van een GT bij Daikin Racing, dit jaar is het misschien dus zover...

Toevallig gisteren Christiaan Van de Velde persoonlijk gehoord, er is interesse voor BMW, maar nog niets verkocht...

ICEMAN 17-01-2007 22:31

Idd, tot men eerder bericht is de Diesel nog niet verkocht maar staat wel te koop. Myn excuses voor de foute info.

Scapa 18-01-2007 00:29

Die auto geraken ze zeker wel kwijt. Lijkt me toch een beetje een miskoop te zijn geweest voor de Belcar. Misschien inwisselen voor een Z4 ;-)

ICEMAN 18-01-2007 00:57

Dat is gene GT zoals gy hoopt e Scapa. ;) En ne Z4 mag nimme in Belcar e.

Viper GTS-R*** 18-01-2007 01:03

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 200047)
En ne Z4 mag nimme in Belcar e.

Ben je daar wel zeker van?
Er is wel al wat geschreven geweest in persberichtjes op diverse site's maar volgens mij is er nog niets definitief vastgelegd wat er mag meedoen en wat niet...?

Scapa 18-01-2007 01:11

Wat mag er buiten GT3 nog wel in de Belcar? :D Belachelijk reglement, zal maar een mager veld worden wegens te weinig 2de hands GT3's. Voor 135.000 euro een 997 GT3 Cup gevonden. Als er iets beschikbaar is, dan is het een Porsche. Lekker gevarieerd...

ICEMAN 18-01-2007 01:18

Belcar "Porsche" Original :D

Viper GTS-R*** 18-01-2007 01:27

GS 2 x Viper
A+ 1 x Viper (2de mogelijk)
RFB 1 x Aston Martin DBRS9 (2de mogelijk)
GLPK 1 x Corvette Z06 GT3

Met andere woorden al 5 top GT3 wagens als je de Porsche's niet meeteld.
Waarom zagen? Nu er nog niets definitief is zitten we al aan 5 toppers, wat als het definitief gaat zijn? Wees nu eens wat optimister over Belcar...

In begin zag ik er ook wat minder positiever naar op, maar ik denk nu ook wel dat het een stap is in de positieve richting.

Nu maar hopen dat er geen 'top' piloten in de overige GT2 (Belcar Specials) zitten, zodat we een mooie strijd zullen zien tussen GT3's met top piloten en GT2's met sub-top piloten. Dat is alvast een goede oplossing, ipv die gevreesde maximum tijd die men anders maar mag rijden. Niet?

Bramzel 18-01-2007 01:32

Quote:

Een Z4 niet in Belcar? Mwoah, als Dieter Quester zegt dat de BMW doorontwikkeld gaat worden als GT3 ben ik daar nog niet zo zeker van ;)

Belle 18-01-2007 01:34

Ik hoop ook eigenlijk dat de meeste teams GT3 gaan rijden, omdat ik het gevoel heb dat er in die klasse meer een eerlijke strijd zal zijn.

En een resem Porsches? Aangezien de Dodge Viper goedkoper is om te runnen, zal er ook meer daarvoor worden gekozen denk ik. Krijgen we dan wel misschien Dodge vs. Porsche 997 Cup. Maar de komst van de DBRS9 en ZO6 maken dat wel goed. :)

We horen nu nog wat weinig nieuws omdat er velen het reglement nog afwachten vermoed ik.

En over de Belcar zal ik pas oordelen als de First Race gereden is...

Viper GTS-R*** 18-01-2007 01:34

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 200055)
Een Z4 niet in Belcar? Mwoah, als Dieter Quester zegt dat de BMW doorontwikkeld gaat worden als GT3 ben ik daar nog niet zo zeker van ;)

Dat GT3 plan zou niet doorgaan, stond te lezen op italiaracing.net ofwel op racingworld.it
Wegens te duur voor een GT3.

Bramzel 18-01-2007 02:19

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 200057)
Dat GT3 plan zou niet doorgaan, stond te lezen op italiaracing.net ofwel op racingworld.it
Wegens te duur voor een GT3.

Volgens mij was dat eerder, Quester heeft dit gezegd tijdens de 24u van Dubai. Ze hebben de auto enorm doorontwikkeld in 2006 'en het eind was nog niet in zicht'. Bron: DSC.

jeep 18-01-2007 10:40

Denk niet dat er vorig jaar al meer wagens bekend waren. En er zijn nog teams die een nieuw speeltje hebben staan, waar nog niets van bekend is gemaakt. We hebben nu al 5 bekend gemaakte top GT3 wagens met verschillende heel goede piloten. Niet slecht als begin en het seizoen is nog niet begonnen, zie het wel zitten.

Thomaske 18-01-2007 10:56

Is er al iets geweten over AD Sport.

Volgens mij komen deze gewoon terug naar de Belcar. Het ligt bij hun aan de deur en ze zijn gewoon niet weg te denken uit het deelnemersveld.

Zouden ze met een GT3 Porsche komen of gaan ze verder met een Viper? Wie weet durven ze ook wel vreemd gaan, wat Albert wel durft, een voor een Jaguar GT3 kiezen.

Wie weet iets meer?

Mvg...

Fonne 18-01-2007 21:44

Quote:

Een Z4 is wel toegelaten in de Belcar Als GT 4. BRON Pitstop.tv

Mark 18-01-2007 22:03

Quote:

Originally Posted by Fonne (Post 200126)
Een Z4 is wel toegelaten in de Belcar Als GT 4. BRON Pitstop.tv

Ja, maar dan niet in de "Duller configuratie" zoals die in Dubai heeft gereden ;)

Fonne 18-01-2007 22:26

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 200132)
Ja, maar dan niet in de "Duller configuratie" zoals die in Dubai heeft gereden ;)

Dat zeg ik toch niet. Ik zie toch als GT 4 En welke versie is die van Duller ?

Mark 18-01-2007 23:06

Quote:

Originally Posted by Fonne (Post 200134)
Dat zeg ik toch niet. Ik zie toch als GT 4 En welke versie is die van Duller ?

Versie van Duller? Iets GT2-achtigs..........igg, een echt racemachien :)

Wat betreft GT4, dan moet je aan het volgende denken qua kreten:
Quote:

• Less powerful models, from 225 to 385 HP, balances by power-to-weight ratios
  • Very limited racing preparation
  • Reserved for largely produced homologated road cars;
  • Selected according to a power-to-weight ratio;
  • Reserved for cars which have limited but absolutely necessary modifications in order to be reliable for racing;
  • Stripped of all comfort elements;
  • Equipped with a homologated road cage and the mandatory FIA safety devices;
  • Equipped with racing brakes, rims and shock absorbers;
  • Stripped of any aerodynamic devices such as rear and front spoilers unless mounted on the original road cars.

Bron: presentatie GT4 door SRO

vince 18-01-2007 23:07

Beliën heeft toch ook een keer op racingworld gezegd dat hij bezig was met een bmw z4(ik geloof aan het begin van vorig seizoen)

Vince

Mark 19-01-2007 22:36

Quote:

Pascal Witmeur “De komende twee seizoenen zijn een overgang, met plaats voor de Belcar Specials en bijvoorbeeld ook de oudere 996’en, naar een full GT3/GT4-kampioenchap in 2009. Maar ondertussen moet wel duidelijk zijn dat de GT3 de topklasse is en blijft. De GT3’s moeten wedstrijden winnen, al kan een andere wagen natuurlijk ook eens succesvol zijn. ''

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=628
De Belcar Specials staan normaal gesproken op het nivo van een FIA GT2 wagen maar de tragere GT3 wagens moeten winnen? Dan kunnen we het aantal Belcar Specials op 1 hand tellen ;) Die gasten zullen dan wel met een dicht geknepen keel moeten rondrijden met een paar zakken cement in de kofferbak :)

Toch verwacht men 40 wagens!

Quote:

Sieben Rennen (6x 125 Minuten plus 24h Zolder) werden 2007 abgehalten mit einem erwarteten Feld von gut 40 Fahrzeugen. Davon sollen ca. 25 dem GT3 Reglement entsprechen. Noch bekanntzugeben ist der Hersteller der vorgeschriebenen Einheitsreifen.

http://www.projectlemans.de/sro-erwe...um-2007-2.html
Het artikel op projectlemans.de zal toch een bron hebben? Duitsers doen normaal gesproken niet aan duimzuigerij ;) 25 GT3's? Laten we het hopen......

Jawaddeman 19-01-2007 23:03

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 200220)
De Belcar Specials staan normaal gesproken op het nivo van een FIA GT2 wagen maar de tragere GT3 wagens moeten winnen? Dan kunnen we het aantal Belcar Specials op 1 hand tellen ;) Die gasten zullen dan wel met een dicht geknepen keel moeten rondrijden met een paar zakken cement in de kofferbak :)

Toch verwacht men 40 wagens!

Het artikel op projectlemans.de zal toch een bron hebben? Duitsers doen normaal gesproken niet aan duimzuigerij ;) 25 GT3's? Laten we het hopen......

25 GT3's :eek: :eek: :eek:

Mark doe daar eens een Poll over, kunnen we 31maart eens werkelijk vergelijken...

Eygmar 20-01-2007 00:23

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman (Post 200226)

Mark doe daar eens een Poll over, kunnen we 31maart eens werkelijk vergelijken...

en met wat komen jullie ,of nog groot geheim ;)

Jawaddeman 20-01-2007 00:33

Quote:

Originally Posted by Eygmar (Post 200234)
en met wat komen jullie ,of nog groot geheim ;)

bah groot geheim... nee,
maar ja als ze dat reglement nu eens wouden vrijgeven bij de RACB ( volgens circuit Zolder zou het daar nu zijn blijven hangen ); het zou allemaal veel gemakkelijker zijn...

Mark 21-01-2007 13:34

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman (Post 200226)

Gaan we doen :) Het artikel op projectlemans.de is gebaseerd op een SRO Newsletter ;)

Quote:

EXPECTED GRID

According to the information given by teams, around twenty projects of Division 1 cars are in the pipeline, meaning around 25 cars. Added to the rest of the field, this should result in a grid of around 40 cars.

SRO NEWSLETTER NR 1 - 19th JANUARY 2007

Range Rover 24-01-2007 05:41

Op dit adres staat ook een lijst van mogelijke deelnemers voor de Belcar 2007 inclusief geruchten... http://www.planetlemans.nl/cmsv2/ind...pper&Itemid=74

Jakke.be 24-01-2007 22:06

Lees net op pitstop.tv dat SRO ervoor opteert geen enkele touring noch silhouette toe te laten tijdens de 24h van Zolder. Heb ik iets gemist of is dat echt weer een nieuwe bekendmaking van het fabuleuze duo? Vind dit eigenlijk een spijtige zaak...Persoonlijke mening hé.

Thomaske 24-01-2007 23:16

Quote:

Originally Posted by Jakke.be (Post 200661)
Lees net op pitstop.tv dat SRO ervoor opteert geen enkele touring noch silhouette toe te laten tijdens de 24h van Zolder. Heb ik iets gemist of is dat echt weer een nieuwe bekendmaking van het fabuleuze duo? Vind dit eigenlijk een spijtige zaak...Persoonlijke mening hé.

Volgens mij een nieuwe uitspraak.

In het begin was al geweten dat Belcar enkel voor GT's was. Met uitzondering van de 24Uren van Zolder waar Tourisme en Silhouettes konden deelnemen in de Guest Class. Dit lijkt me nu helemaal van de baan gedaan.

Mvg...

All times are GMT +2. The time now is 21:45.