De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Startlijst Belcar 2007, de overige berichten...... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14384)

ICEMAN 17-12-2006 21:49

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 196556)
Staat toch een fout in die advertentie van de mini? Die van 2002 is toch een andere.

Der bestaan maar 2 van deze Maxi Mini's. Die in Engeland rondrijd is, als ik my niet vergis, de nieuwe. Dus die heeft niet in België gereden.

Fonne 17-12-2006 21:54

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 196561)
Corvette C5-R heeft ongeveer 580-590 pk. :)
Die 650 pk van AD kan goed kloppen hoor, maar turbo pk's zijn niet te vergelijken met atmosferische.

Verklaar uw nader.
Wat is het verschil tussen turbo PK en atmosferische PK'S ?

Raceboy 17-12-2006 21:56

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 196570)
Der bestaan maar 2 van deze Maxi Mini's. Die in Engeland rondrijd is, als ik my niet vergis, de nieuwe. Dus die heeft niet in België gereden.

Die van 2002 is op het einde van het seizoen aan een Engelsman verkocht daarna is de evo versie gebouwd.

Integra 18-12-2006 15:01

Quote:

Originally Posted by Fonne (Post 196572)
Verklaar uw nader.
Wat is het verschil tussen turbo PK en atmosferische PK'S ?

Turbo pk's komen trager, maar plotser (minder bij twin turbo), atmosferische pk's zijn veel directer. (turbo's hebben dikwijls wel meer koppel)

Fonne 18-12-2006 23:59

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 196651)
Turbo pk's komen trager, maar plotser (minder bij twin turbo), atmosferische pk's zijn veel directer. (turbo's hebben dikwijls wel meer koppel)

Bedankt voor de uitleg. Weeral iets bijgeleerd.

Viper GTS-R*** 19-12-2006 00:33

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 196651)

Zeker van deze uitleg? Ik dacht nu net dat atmosferische wagens als Viper (600-620pk) & Corvette(+/-580pk) een veel hoger koppel hebben als bv een turbo porsche (650-680pk)...

GT2-R 19-12-2006 10:57

De Mazda zien we waarschijnlijk ook niet meer terug. Dit stukje komt van racingworld.be en gaat voor alle duidelijkheid over de deelnemers voor de BTCS 2007...

Quote:

Naast de Audi A4 en minstens één Jaguar, mogen we ons verwachten aan een Lexus ingezet door een bekend team, een Mazda met wankelmotor en Peugeots 406 en 407.

kulgan 19-12-2006 11:06

Quote:

Originally Posted by doctor jozz (Post 196706)
De Mazda zien we waarschijnlijk ook niet meer terug. Dit stukje komt van racingworld.be en gaat voor alle duidelijkheid over de deelnemers voor de BTCS 2007...

Volgens mij gaat het hier over een mazda silhouette, en niet over de mazda die meereed in de Belcar. Die zou volgens mij ook niet mogen starten in de BTCS aangezien het een GT is.

LSD 19-12-2006 21:02

Als ik even enkele gebruikers kan helpen, dan wel over het volgende. Sorry dat ik geen 'quote' kadertjes gebruik, maar weet toch niet hoe het moet.

De mini van Van de velde is dus de EERST gebouwde en degene die in Britcar rijd is de tweede, gebouwd op aanvraag door Qvick. Bij de Qvick mini is het body work van 2002 naar 2003 veranderd.

Om het pk/koppel gesprek even te storen. Pk's zijn pk's dus 600 op een turbo is identiek als 600 op een atm. De pk boost bij turbo's is eerder van vroeger. Die zorgde dan ook voor de sling shot. Het koppel van een atm. is veel geleidelijker en de wagen is hierdoor eigenlijk gemakkelijker te controleren. Ik zou dus eerder stellen dat bij motoren met een gelijk vermogen de turboversie een lager gemiddeld koppel heeft!

Thanks for the attention.

Grig-O 20-12-2006 18:27

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 196662)
Martin Short op het ten tenth forum over de GT3 Mosler:

Wat als die Belgische Mosler de 24 uren van Spa wilt rijden?

GT2-R 20-12-2006 18:41

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 196789)
Wat als die Belgische Mosler de 24 uren van Spa wilt rijden?

Quote:

Dans le même temps, nous avons reçu 12 commandes provisoires pour des Mosler GT3. Six pour le FIA (et le German Masters), 2 pour le British GT, 1 pour le Belcar, et 3 de plus pour le German Masters uniquement. De plus, nous étions sur le chemin de faire accepter la voiture en GT3 pour les 24 Heures du Nurburgring.

In de belcar dus...:applaus:

FIRE 20-12-2006 19:29

Quote:

Originally Posted by kulgan (Post 196707)
Volgens mij gaat het hier over een mazda silhouette, en niet over de mazda die meereed in de Belcar. Die zou volgens mij ook niet mogen starten in de BTCS aangezien het een GT is.

Deze misschien?

Al vind ik de advertentie wel vaag/raar. In de omschrijving staat dat het een Oreca chassis betreft, echter op de foto staat volgens mij een Mazda uit het GrandAm kampioenschap.

Bart.Vandecavey 20-12-2006 19:39

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 196795)
Deze misschien?

Al vind ik de advertentie wel vaag/raar. In de omschrijving staat dat het een Oreca chassis betreft, echter op de foto staat volgens mij een Mazda uit het GrandAm kampioenschap.

Zij maken toch ook chasis voor het frans kampioenschap silhouette...

Dries DS 20-12-2006 20:57

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 196795)
Deze misschien?

De foto is representatief wat het uiterlijk betreft. Voor de rest verschilt zowat alles. Is ook niet bedoeld om Belcar mee te rijden, gezien de heersende reglementen. BTCS is wel mogelijk. Het is immers een Silhouette, en daar kan je om het even welke kas rond maken... De basis is dus een pure Silhouette, door Oreca klaargestoomd.

Mvg,
Dries DS

ICEMAN 20-12-2006 23:47

Quote:

Originally Posted by LSD (Post 196723)
De mini van Van de velde is dus de EERST gebouwde en degene die in Britcar rijd is de tweede, gebouwd op aanvraag door Qvick. Bij de Qvick mini is het body work van 2002 naar 2003 veranderd.

Bdankt voor de verduidelijking. ;)

All times are GMT +2. The time now is 21:34.