De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar First Race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12774)

Jeronimo 10-04-2006 12:39

Ik, als bescheiden Belcar-liefhebber (heb pas een race of 4 (in 3 jaar) onder mijn riem als toeschouwer) heb gisteren weer genoten van dit geweldige kampioenschap.
Ik had tevens 3 Belcar-debutanten (verschillende leeftijden en geslachten) meegenomen en ook zij hadden een TOP-dag met zoveel mooi spul op en naast de baan.
Laat dat dan tenminste een positief licht zijn in de duisternis die hier geschetst wordt.

B.V.S. 10-04-2006 13:13

Onze race is alvast geslaagd... 'k heb ervan genoten. Onze nieuwe BMW heeft uitgereden aan een tempo van rond de 2.43, zonder enige afstelling. Een uitgebreider raceverslagje volgt nog...
Enneuh... dat met de lichten knipperen, geloof mij, dat is totaal niet irritant, integendeel...

JPMontoya 10-04-2006 13:19

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Mensen Mensen toch, nu niet overdrijven ivm GLPK hé!
Zij staan ook wel onder grote druk hé... want als zij niet winnen zegt iedereen: amai ze hebben niet gewonne dit en dat...
Dus liefst een beetje meer respect voor hen aub... en ivm die lichten... vind ik niets mis mee... zo voorkomen ze onverwachte reacties van andere tragere piloten...

Ja vind ik ook sommige zijn echt spijkers op laag water aan het zoeken.

Echter wel GLPK rijd sterk...bij mij rijst spotaan de vraag op waarom rijdt GLPK met zo'n wagen in de Belcar. Als GLPK echt ambitieus is (en dat betwijfel ik niet) dan zou het best zo snel mogelijk andere oorden opzoeken dan de Belcar.

De belcar is de Corvette onwaardig. Als je ziet dat die wagens van Le Mans, ALMS, FIA GT komt én dan in Belcar (Met alle respect voor de Belcar maar dat is echt wel een lelijk eendje in de rij)

Een team met ambitie moet verder kijken dan al dat belachelijk gezever over conformiteit, lichten,... en gewoon een sterkere competitie opzoeken.

Winnen in de Belcar geeft op dit ogenblik toch geen enkele glans. Neem die wagen terug mee naar FIA GT waar ze ook nog voor de top 3 kunnen strijden.

Eigenlijk wel dom (van GLPK) om met een winnende FIA GT wagen te komen rijden in Belcar..

Vind het tevens ook heerlijk dat de Belcar eens ferm op z'n plaats gezet wordt. Belcar wordt al jaren overroepen...

De echte Belcar dat zijn de wagens als Marcos,Porsche, Viper maar een Corvette..nee die verdiend het niet om in de Belcar ingezet te worden...(Pratt & Miller heeft zoveel geld gestoken in de ontwikkeling van een wage die Le Mans wil winnen, veel van dat geld wordt weggegooid (niet letterlijk) door in Belcar te rijden.

Spijtig dat de logica van het Geld (Sporza, de grootheidswaanzin van F. Van Dyk) het heeft gehaald op sportieve ambities.

wilmai 10-04-2006 13:22

Na het lezen van zovele verschillende reacties omtrend zowel sportief, reglementair en andere zaken. Kan men toch maar één grote beschouwing maken is dat het concept BELCAR hier ook reeds de aandacht haalt, heeft en nog zal krijgen.

Het reglement van dit jaar laat toe in te grijpen waar noodzakelijk is om een kampioenschap tot een spannend geheel te vormen. Laten we dus enkele races bekijken en denk wel dat er een nivellering zal komen. Dit wil niet zeggen dat mensen die willen investeren om een kampioenschap te winnen gestraft zullen worden. Het draait steeds om centen en diegene met de meeste centen, beste stuurmanskunsten en technische ondersteuning zal winnen.

Dat het een Porsche Cup aan het worden is, kan men niet volledig goed spreken maar de uitspraak van één van de piloten die zegt : Een top Porsche kost zoveel als een ander merk en model om te racen. Denk dat hij niet ver van de waarheid zit natuurlijk moet je dan ook over een structuur en technische bagage beschikken om een ander merk en model competitie vaardig te maken. Het grootste probleem zal bij vele teams die voor een Porsche kozen wel zijn dat van deze wagens er veel onderdelen standaard te koop zijn. En een ander fenomeen dat heet tijd is de andere factor voor te kiezen voor een andere merk en model dan een Porsche.

Maar ja genoeg geleuterd, wat mij vooral opviel is de magere bezetting in de ander BELCAR races. Ik ben wel positief gestemd dat er nog wagens gaan bijkomen omdat het reglement laattijdig werd opgesteld. Ik hoop zelfs op nog enkele mooie wagens bij andere wedstrijden van de BELCAR Orginal.

Over het samenvoegen van de twee bestaande kampioenschappen in België denk ik persoonlijk dat er nog veel water zal moeten vloeien over de race track. Maar ja waar vinden we in Europa twee dergelijke kampioenschappen met elk een eigen identiteit en diversiteit aan wagens en reglementen.

Laten we met zijn allen niet zo veel zeuren maar met genoegdoening kijken naar de wedstrijden die zij ten toon spreiden.

wilmai 10-04-2006 13:33

Quote:

Originally Posted by B.V.S.
Onze race is alvast geslaagd... 'k heb ervan genoten. Onze nieuwe BMW heeft uitgereden aan een tempo van rond de 2.43, zonder enige afstelling. Een uitgebreider raceverslagje volgt nog...
Enneuh... dat met de lichten knipperen, geloof mij, dat is totaal niet irritant, integendeel...

Bart,
Proficiaat met je resultaat, wij weten wat het is om een nieuwe wagen in te zetten daarmee te finish te bereiken. Maar daarnaast is deze eerste wedstrijd een mooie aanzet voor een goed seizoen.

Doe Pa de groeten en veel succes bij de volgende wedstrijden.

wilmai 10-04-2006 13:37

Quote:

Originally Posted by JPMontoya

Echter wel GLPK rijd sterk...bij mij rijst spotaan de vraag op waarom rijdt GLPK met zo'n wagen in de Belcar. Als GLPK echt ambitieus is (en dat betwijfel ik niet) dan zou het best zo snel mogelijk andere oorden opzoeken dan de Belcar.

De belcar is de Corvette onwaardig. Als je ziet dat die wagens van Le Mans, ALMS, FIA GT komt én dan in Belcar (Met alle respect voor de Belcar maar dat is echt wel een lelijk eendje in de rij)

Een team met ambitie moet verder kijken dan al dat belachelijk gezever over conformiteit, lichten,... en gewoon een sterkere competitie opzoeken.

Winnen in de Belcar geeft op dit ogenblik toch geen enkele glans. Neem die wagen terug mee naar FIA GT waar ze ook nog voor de top 3 kunnen strijden.

Eigenlijk wel dom (van GLPK) om met een winnende FIA GT wagen te komen rijden in Belcar..

Vind het tevens ook heerlijk dat de Belcar eens ferm op z'n plaats gezet wordt. Belcar wordt al jaren overroepen...

De echte Belcar dat zijn de wagens als Marcos,Porsche, Viper maar een Corvette..nee die verdiend het niet om in de Belcar ingezet te worden...(Pratt & Miller heeft zoveel geld gestoken in de ontwikkeling van een wage die Le Mans wil winnen, veel van dat geld wordt weggegooid (niet letterlijk) door in Belcar te rijden.

Spijtig dat de logica van het Geld (Sporza, de grootheidswaanzin van F. Van Dyk) het heeft gehaald op sportieve ambities.

Waarom zo een reactie, als autosport liefhebber kan je toch niet mooier zijn dat een dergelijke wagen in een Nationaal kampioenschap mee doet. Natuurlijk loopt deze wagen over van de intenties om een kampioenschap te winnen. Of moeten wij het misschien gaan stellen om de afdankertjes van een oud GT kampioenschap. Dit laat ons toe om mooie en knappe wagens te zien in ons Belgen land. En met hun nieuwe wagen zullen zij in het FIA GT kampioenschap het nodige doen om te zorgen dat zij de prestaties van vorig jaar kunnen evenaren. Nog nooit heb ik commentaar gehoord op de ander Corvette van SRT gedurende de jaren dat hij meereed in de BELCAR.
Maar ja iedereen zijn mening, ik ben zeker geen GLPK fan, maar wel een fan om mooie racewagens te zien in verschillende kampioenschappen.

tommy84 10-04-2006 13:50

Hello
I'm sorry to talk english, but I can't speak your language. I just guess what you mean which works quite well most times.
I'm from Germany, but I love Belcar - sadly this is the only place where you can get good and many information about Belcar.

I hope this is OK for you.

I've been at the First Race and saw the remains of the Ferrari of VDV and Grifnée.
For me it looked like KRO lost the rear wing as is was detached from the car but in perfect shape.
Also the skid marks start right at the crest and go to the left.
So this looks like a typical lost rear wing and oversteered crash.

Here are some pictures of the remains. I didn't see the crash itself as we stood on the huge gravel place at the middle of Eau Rouge

http://img151.imageshack.us/img151/3599/img87606mo.jpg

http://img151.imageshack.us/img151/422/img87645uu.jpg
[Note the marshall holding the rearwing and the fittings of the rear wing being still intact!

smiley 10-04-2006 14:27

ik snap niet waarom iedereen ineens zoveel comentaar heeft op de corvette..
ok, de corvettes zijn duidelijk sterker dan de rest, maar dat gaat de rest alleen maar motiveren om ook met een sterkere auto te komen
en trouwens het was maar de 1ste race volgens mij zullen de verschillen in zolder kleiner zijn.. zeker als de viper terug ingezet wordt !
en als ze de boel dan toch eens spannender willen maken, dat ze dan ineens DTM wagens toelaten. desnoods in een aparte klasse maar dat zouden al meteen geduchte kanidaten zijn voor de corvette's !

en over dat lichten flikkeren vind ik ook maar dom, dat wordt toch overal gedaan, en hoe zou jij het vinden als je een hoop seconden verliest door het opgehouden worden van tragere deelnemers ?? ik weet dat ik bij het karten al gek wordt als er iemand voor mij rijdt wat duidelijk langzamer is, maar niet aan de kant wil gaan of niet door heeft dat hij aan de kant moet gaan..

marcel 10-04-2006 14:34

Quote:

Originally Posted by JPMontoya

waarom hoorden we deze commentaar niet 3 jaar geleden, toen SRT met een Le Mans-winnende corvette kwam aandraven? of in 2004, toen Mark Goossens in de 24u het hele veld dubbelde op 1 uur. of vorig jaar, toen SRT enkel niet won toen ze uitvielen?
de SRT-corvette was altijd fantastisch, goed voor Belcar etc.
GLPK komt ook met een Vette, en opeens past die wagen niet meer in Belcar...

Trouwens, GLPK heeft een grotere ambitie. waarom denk je dat ze een C6R hebben gekocht voor FIA-GT?

Brecht 10-04-2006 14:39

en dan nog iets, zonder de Corvette's zou de Belcar zeker niet zo een internationale uitstraling hebben als nu het geval is. De Corvette van SRT is lang de enige C5-R geweest in Europa. Daarom juist dat de Belcar op vele plaatsen in de wereld aan bekendheid gewonnen heeft.

Bart.Vandecavey 10-04-2006 14:42

Quote:

Originally Posted by marcel
waarom hoorden we deze commentaar niet 3 jaar geleden, toen SRT met een Le Mans-winnende corvette kwam aandraven?

Kleine noot: die auto (#007) heeft nooit Le Mans gewonnen (het was een reservewagen)

McLarenboy 10-04-2006 15:58

@smiley: als ge nu echt denkt dat andere teams minder werk geleverd hebben dan GLPK ZIT JE ER COMPLEET NAAST.

Het reglement laat het technisch niet toe om sneller te zijn dan de corvettes. Bij PSI bijvoorbeeld is er geld genoeg om de wagen sneller te maken maar als de achtervleugel in breedte en lengte beperkt wordt kan daar op dat vlak alvast niets verbeteren.

ik was al aanwezig sinds donderdag maar sinds gisteren ben ik gedegouteerd, teleurgesteld, pisnijdig, woedend,...................

GT2-R 10-04-2006 18:15

Ik denk dat dat wel zal veranderen, die mensen die de reglementen maken zien heus wel wat wij zien. Ik verwacht dat ze deze winter (of vroeger) zullen zorgen dat de Porsches biturbo/GT2-R compititiever kunnen worden.

Greets, Dr. Jozz

strepper 10-04-2006 18:26

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
en dan nog iets, zonder de Corvette's zou de Belcar zeker niet zo een internationale uitstraling hebben als nu het geval is. De Corvette van SRT is lang de enige C5-R geweest in Europa. Daarom juist dat de Belcar op vele plaatsen in de wereld aan bekendheid gewonnen heeft.

internationale uitstraling?
zijn er buitenlandse topteams: nee
buitenlandse toprijders: misschien 1 of 2
de belcar is aan het kapotgaan en dat heeft het alleen maar aan zichzelf te danken.
dit jaar is er bijna geen nieuw materiaal bijgekomen.
alleen de c5 van glpk.
als ik de qualifying zie, een porsche bi-turbo die niet onder de 3 minuten geraakt.
in de pits lopen meer genodigden dan teamcrew.
een JMT Porsche die zijn box voorbij rijd tijdens pitstop.
nee hoor dit kampioenschap heeft meer iets van regionaal kampioenschap.

misschien dat de broers wouters top vijf rijden met de viper.
mijn besluit staat vast mij zien ze niet meer tijdens belcarraces of ik moet gevraagd worden bij een team om te komen helpen en dan nog betaald voor mij plezier niet meer.

Luuk S 10-04-2006 18:33

@McLarenboy: en niet te vergeten dat ze dankzij de kleinere restrictoren evenveel pk's verliezen als de gemiddelde boodschappenwagen onder de kap heeft liggen (scheelt heel wat in topsnelheid).

Dit terzijde: Ik heb me goed geamuseerd dit weekend. Had ook een aantal Belcar-maagden bij die zich heel goed geamuseerd hebben.
Het is waar dat de Corvettes na een paar ronden los waren van de rest. Het is alleen afwachten wat de extra kilo's en de evoluties van andere teams voor gevolgen gaan hebben.
We zullen zien...

PS degenen die geen spannende DSC gezien hebben: een V8-star die vanachter begint en op het podium belandt en een DTM-TT die in de laatste ronden om eem plaats vecht, ik heb best een mooie race gezien.

All times are GMT +2. The time now is 18:29.