De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Een fusie tussen IRL en Champcar? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10697)

Mark 24-05-2005 22:09

Een fusie tussen IRL en Champcar?
 
Zo ongeveer mid-jaren negentig is mijn interesse voor de Amerikaanse Single Seaters beginnen te dalen, de oorzaak? Na het vertrek van Zanardi uit de Champcars (de eerste keer dus) ben ik definitief afgehaakt. De splitsing tussen de Champcars en de IRL. Dat ik niet de enigste ben mag duidelijk zijn, bezoekers-aantallen en TV-ratings zijn nog maar een schimp van wat het ooit geweest is.............op enkele uitzonderingen na zoals IRL's Indy 500 en Champcars Long Beach.

In de afgelopen jaren zijn er al vaker pogingen geweest om de twee weer nader tot elkaar te brengen. Zonder veel succes overigens. IRL's Tony George is er eentje die de tactiek van de verschroeide aarde toepast en Champcar is al eens een keer op de fles geweest.

Toch heb ik goede hoop dat het nu weleens anders kon zijn. Voor de eerste keer is luid en duidelijk dat een van de fabrikanten het welletjes vind geweest, dat geruzie tussen een stel Yanks. Wie? Honda.......

Quote:

During the past decade, Honda has won championships in CART and IRL, plus last year's Indianapolis 500, and, despite the natural attraction of following Toyota into NASCAR, it wants to continue in American open wheel racing. But not in its current configuration.

SPEEDTV.com has learned that the Japanese manufacturer, through Honda Performance Development president Robert Clarke, is taking the initiative and trying to end the 10-year civil war between IRL and Champ Car.

http://www.speedtv.com/articles/auto/indycar/17068/
Als het Honda niet lukt dan zal het waarschijnlijk nooit meer iets worden, voer voor liefhebbers ;)

Alain 25-05-2005 10:54

Ik hoop ook dat ze er in slagen. All due respect, maar mannen als Franchitti, Dixon, Castroneves horen niet alleen op ovals te rijden maar ook op banen zoals Elkhart Lake...

Mark 25-05-2005 22:48

Quote:

Originally Posted by alain
Ik hoop ook dat ze er in slagen.

Ik word met de minuut positiever, zelfs Tony George begint nu in te zien dat het zo niet meer verder kan:

Quote:

But George, after saying Sunday at the Speedway that to even confirm the discussions "wouldn't be constructive," agreed the time has come for a reconciliation.

"I think with each day that passes, it becomes more and more obvious it would be the right thing to do," he said.

http://www.indystar.com/apps/pbcs.dl.../1052/SPORTS01
Wat betreft degelijk nieuws over IRL is indystar toch wel een van de plaatsen waar je het kunt vinden.

Mark 06-06-2005 22:46

Quote:

Originally Posted by Mark
Als het Honda niet lukt dan zal het waarschijnlijk nooit meer iets worden, voer voor liefhebbers ;)

Honda kan veel willen, de oude garde heeft wat anders voor ogen. De liefde tussen Nascar en Honda is groeiende.

Quote:

That's not the only reason. NASCAR's turnaround in the engine of the future comes as NASCAR executives are also considering a dramatic change in the Busch tour schedule that could pair the Busch series with the Indy Racing League during a number of doubleheader weekends in 2006, according to some top NASCAR team owners. In turn, NASCAR would hope to raise the television profile of its struggling Truck series by moving it to several Saturdays as part of doubleheaders with the Nextel Cup tour.

www.journalnow.com
Dus IRL en de tweede divisie Nascar (Busch) als rondreizend circus en Nascar en Trucks als rondreizend circus............

Prachtig die spelletjes in de autosport.

Raceboy 06-06-2005 22:50

relatie IRL - NASCAR is al langer goed. Zo zijn er veel IRL tracks waar je enkel IRl en NASCAR tickets samen kan kopen, de reden, anders zou er niemand naar de IRL komen zien.

A.J. 07-06-2005 01:01

Nu nog IRL tijdens de speedweeks in Daytona en dan zien we alles rijden daar in februari :D

Raceboy 07-06-2005 07:39

Quote:

Originally Posted by A.J.
Nu nog IRL tijdens de speedweeks in Daytona en dan zien we alles rijden daar in februari :D

mja da zal ni gaan he, vermits Daytona een officieel verbod heeft om daar ooit nog met open wheel wagens te rijden.

A.J. 07-06-2005 10:08

Quote:

Originally Posted by raceboy
mja da zal ni gaan he, vermits Daytona een officieel verbod heeft om daar ooit nog met open wheel wagens te rijden.

I know, met di ehoge banking zouden de G-krachten gewoon te hoog worden voor de piloten. Ze zouden gewoon bewusteloos geraken.
De NASCAR wagens rijden er ook met restrictor plates die het motorvermogen ver naar beneden halen.

Raceboy 13-07-2005 20:29

vergeet het maar die merger, ouwe taaie kalkenhoven vind dat men maar is moet stoppen met daarover te zagen.

Quote:

However, Kalkhoven said Champ Car does not want reunification and is bored by repeatedly being asked about it.

He said: "Every year at this time for the last nine years, people talk about reunification. This is not a new story and every year it's had the same result, which is it doesn't really matter what the terms of reunification are. It's not something that is wanted.

"While there are advantages, it's not necessary for the survival or growth of our series. What's really important is developing our product to the point where people really want to see it. That's what we've put a lot of effort into and it's working. Is reunification important? In the final analysis, no.
bron: autosport.com

Mark 22-02-2006 20:55

Jawel, beide kampen zijn weer in gesprek..........en dit keer op een veel intensiever nivo dan iedereen dacht.

Quote:

Agreement to merge the IRL and Champ Car may finally be at hand
"There is no letter of intent, and absolutely, completely no deal,'' Kalkhoven told AutoWeek. "We met in Paris at the Race of Champions and on a couple of occasions since, socially. Certainly I expect there will be more meetings in the future. I quite enjoy (George's) company."

www.autoweek.com

Mark 16-04-2006 14:55

Krijgen we witte rook tijdens de Indy 500?

Quote:

Which makes me think there's a lot of posturing going on between George and Kalkhoven at the moment (translation: hot air) and that, for all intents and purposes, it's a done deal and they're just waiting for the appropriate time and place to make the announcement.

Like at this year's Indianapolis 500, maybe?

thestar.com

GT2-R 16-04-2006 17:09

Over die fusie: het is niet uit vriendschap hoor, beide kampioenschappen zijn aan het kapot gaan. En als ze willen overleven MOETEN ze wel fusioneren. Ik wens hen toch alle succes toe.

Greets, Dr. Jozz

Mark 16-04-2006 19:51

Quote:

Originally Posted by doctor jozz
Over die fusie: het is niet uit vriendschap hoor, beide kampioenschappen zijn aan het kapot gaan. En als ze willen overleven MOETEN ze wel fusioneren. Ik wens hen toch alle succes toe.

Greets, Dr. Jozz

Beide bedrijven maken niet voldoende winst, of sterker nog.........ze maken verlies. George trekt gul de beurs bij enkele IRL-wagens en Kalkhoven speelt voor suikeroom in de champcars. Beide zakenlieden blijven dat spelletje niet zien als een charitatieve instelling ;) Investeringen moeten renderen dus vandaar een verstandshuwelijk. Dat stukje op thestar.com geeft zelfs de indruk dat er barsten zitten in het NASCAR-imperium waardoor IRL/Champcar weer verloren grondgebied kan terugwinnen...................maar volgens mij is NASCAR inmiddels iets groter dan die rednecks uit het zuid-oosten van de States.

Mark 25-06-2006 12:35

Quote:

IRL: Champcar en IRL dichtbij een fusie

George maakte hoogst persoonlijk bekend dat er nu conceptontwerp bestaat omtrent het eigendom van beide series. Voor volgend jaar wordt er vermoedelijk een eerste stap genomen, waarbij Champcar-deelnemers eveneens aan de Indy 500 zullen worden toegelaten.

http://www.autosport.nl/actueel/news...8&bericht=3240
In 2007 enkele voorzichtige pogingen en vanaf 2008 nog maar 1 serie, laten we het hopen.

Raceboy 25-06-2006 13:59

Wil dit nu zeggen dat ze mogen meedoen met hun wagens? Want anders veranderd er juist noppes.


All times are GMT +2. The time now is 22:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.