De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   ADAC GT Masters: Duits GT3 Kampioenschap in 2007 van start..... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14517)

Mark 27-11-2006 21:06

ADAC GT Masters: Duits GT3 Kampioenschap in 2007 van start.....
 
Quote:

De Duitse automobielclub ADAC heeft groen licht gegeven voor de organisatie van de "ADAC GT Masters", een serie van zes wedstrijden voor auto's die voldoen aan het FIA GT3-reglement.

http://www.autosport.nl/actueel/news...8&bericht=4419
Er is naar ik meen een samenwerking met SRO. Het hoe en wat is me even niet bekend.

Kalender 2007 onder voorbehoud:
24 Uur op de Nürburgring (7 t/m 9 juni)
Oschersleben (7 en 8 juli)
Lausitzring (4 en 5 augustus)
Zolder (25 en 26 augustus)
Sachsenring (15 en 16 september)
Hockenheim (13 en 14 oktober).

Zolder? Voorprogramma van de 24 uur of in de 24 uur zelf?

Viper GTS-R*** 27-11-2006 23:31

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 194718)
Er is naar ik meen een samenwerking met SRO. Het hoe en wat is me even niet bekend.

Ratel is een tijdje (langer als een maand) geleden gaan praten met de mensen van ADAC.
Was toen op 1 van de autosportsite's te lezen. Volgens mij was dat project-lemans.de
Ik vermoed dat het in dezelfde richting als Belcar zal zijn, het mede regelen en sturen van de organisatie van het kampioenschap in de juiste richting... of ben ik verkeerd?

Mr.Dallara 28-11-2006 01:07

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 194718)
Kalender 2007 onder voorbehoud:
24 Uur op de Nürburgring (7 t/m 9 juni)
Oschersleben (7 en 8 juli)
Lausitzring (4 en 5 augustus)
Zolder (25 en 26 augustus)
Sachsenring (15 en 16 september)
Hockenheim (13 en 14 oktober).

Zolder? Voorprogramma van de 24 uur of in de 24 uur zelf?


Een opvallend late seizoens start! met een reden...
Die Duistsers zijn niet zo dom als ze er uit zien... ;)
De order boeken zitten bij sommige "GT3 builders" al overvol, dus bijna onmogelijk om sommige wagens aan de start te krijgen van race1 die pak weg midden april word gereden...

Daar hebben ze in Limburg nog niet (genoeg) over nagedacht... :(

Thomaske 28-11-2006 20:42

Toch knap dat ze in het voorprogramma rijden van de 24Uren van Zolder. De moeglijkheid zal er dan ook wel inzitten dat enkele wagens van de Duitse GT3 gaan aantreden tijdens de 24Uren.

Mvg...

Mark 28-11-2006 21:24

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 194764)
Daar hebben ze in Limburg nog niet (genoeg) over nagedacht... :(

Nee, doe maar lekker alles in de tweede helft van het jaar :eek: Zo'n kalender krijg je er nooit door bij de RACB. Spa eist sowieso de tweede helft van het jaar op gezien de verbouwing. En dan nog eens rekening houden met andere kalenders zoals F1. Simpelweg onmogelijk dus ;)

Mr.Dallara 29-11-2006 00:15

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 194836)
Nee, doe maar lekker alles in de tweede helft van het jaar :eek: Zo'n kalender krijg je er nooit door bij de RACB. Spa eist sowieso de tweede helft van het jaar op gezien de verbouwing. En dan nog eens rekening houden met andere kalenders zoals F1. Simpelweg onmogelijk dus ;)

Tja idd, klopt volledig!
Het is altijd geven en nemen... en niets zal perfect zijn...

Belle 29-11-2006 00:21

Het zou tevens een haast onmogelijke kalender zijn voor de supporters ook. Wil je niks missen, moet je al bijna wekelijks naar de koers gaan. Dus ga je al ergens kiezen waardoor er minder publiek per event aanwezig zal zijn...en dat horen de organisatoren niet zo graag. :)

Mark 11-12-2006 22:44

Quote:

The ADAC GT Masters is the first entirely new series to use the new regulations. There has been good interest from teams so far, with over 20 registering their interest. The calendar for the new series would not clash with the FIA GT3 European Championship.

http://www.italiaracing.net/news.asp?id=7417&cat=FIA_GT&nome=FIA|GT&cart=news_ fia|gt
20 teams die belangstelling tonen, dat zijn dus nog lang geen 20 deelnemende wagens ;) Let wel, ik hoop van harte dat alles zo werkt zoals e.e.a. in de voorspellingen te lezen is. Dan gaan we een mooie toekomst tegenmoet als liefhebber.

Als alles doorgaat spreek je over een revolutie binnen de autosportwereld, laat dat nou net een zeer conservatief wereldje zijn ;)

FIRE 12-12-2006 17:19

Quote:

GT3 nicht auf der Nordschleife wilkommen?
Wie beliebt ist die neue GT3-Fahrzeugkategorie bei der VLN? Obwohl die Cup-Porsches einen Großteil des GT-Feldes ausmachen, tut sich die VLN schwer mit den Wagen, wenn man die Äusserungen von Horst Golombeck, seines Zeichens technischer Kommissar der BfGoodrich Langstreckenmeisterschaft, vor Augen hält. „Eine eigene Kategorie für die FIA GT3 werden wir auf der Nordschleife nicht vorsehen. Diese Fahrzeuge können bei uns, wenn sie geeignet sind, z.B. in der Kategorie SP7 starten. An die FIA-Reglements werden wir uns nicht anlehnen können und wir wollen es auch nicht. Die Nordschleife hat nicht nur aufgrund ihrer Streckencharakteristik, sondern auch aufgrund ihrer Lage in einem Naturschutzgebiet besondere Anforderungen an die dort antretenden Fahrzeuge. Ein Aston Martin würde dort zum Beispiel die Vorgaben bezüglich der Lärmemissionen deutlich überschreiten. Diese Fahrzeuge werden daher, wann immer sie einen Start beabsichtigen, eingehend geprüft werden müssen.“
Bron: http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...d=979&Itemid=2

Kan iemand mij uitleggen waarom wagens als de BMW M3 GTR en Das Turbinchen wel welkom zijn en de AM GT3 (en andere GT3 wagens?) niet? Of hebben 24h Nordschleife/VLN wagens extra dempers?

Of is hier sprake van een politiek spelletje? Kan me voorstellen dat GT Masters een geduchte concurrent kan worden van VLN.

Mark 12-12-2006 23:25

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 196169)
Of is hier sprake van een politiek spelletje? Kan me voorstellen dat GT Masters een geduchte concurrent kan worden van VLN.

Volgens mij is dat een beetje appels met peren vergelijken. Kan niet veel overeenkomst ontdekken tussen de sprintjes van 1 uur in de ADAC GT Masters en de echte endurance wedstrijden op de Nordschleife.

Wel leuk om te lezen dat ze eigenlijk hun middenvinger opsteken richting FIA :) :
An die FIA-Reglements werden wir uns nicht anlehnen können und wir wollen es auch nicht.

Voor de VLN Langstreckenpokal is idd een dB-limiet,
Quote:

5.6
Generally, the noise limits specified in Chapter II – General
Technical Regulations, Art. 2 and 2.1.3 measured in
compliance with the LWA procedure and with the LP
procedure must be respected when measured according to
the DMSB pass-by checking procedure (see DMSB
Yearbook, blue part). Should lower noise limits be specified
in the Supplementary Regulations, these lower values must
be respected.

http://www.langstreckenpokal.de/bin/2006-specials.pdf

FIRE 13-12-2006 17:18

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 196204)
Volgens mij is dat een beetje appels met peren vergelijken. Kan niet veel overeenkomst ontdekken tussen de sprintjes van 1 uur in de ADAC GT Masters en de echte endurance wedstrijden op de Nordschleife.

Is natuurlijk appels en peren, echter ik zou me voor kunnen stellen dat bepaalde teams (b.v. Zakspeed) overstappen naar GT Masters en enkel 1 of 2 VLN races doen ter voorbereiding op de 24 uren.


Quote:

Originally Posted by Mark (Post 196204)
Wel leuk om te lezen dat ze eigenlijk hun middenvinger opsteken richting FIA :) :
An die FIA-Reglements werden wir uns nicht anlehnen können und wir wollen es auch nicht.

Voor de VLN Langstreckenpokal is idd een dB-limiet,

Middelvinger richting FIA is vaak terecht, echter in geval van GT3 (voorlopig) niet.

FIRE 16-12-2006 15:37

Manthey overweegt het inzetten van 3 Porsches. Bron: http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...d=993&Itemid=1

Viper GTS-R*** 17-12-2006 12:57

Kremer Racing doet een volledig seizoen GT Masters met hun nieuwe F430 Challenge GT3!
Freddy Kremer himself en Réne de Luigi zullen de Ferrari besturen.

Bron: project-lemans.de

FIRE 17-12-2006 16:01

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 196532)
Kremer Racing doet een volledig seizoen GT Masters met hun nieuwe F430 Challenge GT3!
Freddy Kremer himself en Réne de Luigi zullen de Ferrari besturen.

Bron: project-lemans.de

Is dit het "echte" Kremer Racing? Of is dit iemand anders met de naam Kremer?

Erwin Kremer is een paar maanden geleden overleden. Ik heb ergens gelezen dat zijn broer Manfred het team een aantal jaren geleden heeft verlaten. Of is Manfred na het overlijden van z'n broer teruggekeerd bij het team?

Viper GTS-R*** 17-12-2006 23:48

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 196544)
Is dit het "echte" Kremer Racing? Of is dit iemand anders met de naam Kremer?

Geen idee, dit hier is hun logo dat vermeld stond op het artikel van project-lemans.de
http://www.projectlemans.de/images/s...emerracing.jpg


All times are GMT +2. The time now is 00:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.