De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   BGTC 2009, ronde 2 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18722)

RKG 06-05-2009 14:36

BGTC 2009, ronde 2
 
Dit weekend is de tweede ronde van de Belgian GT. Dit keer rijden ze op Spa tesamen met de British GT.

Op de voorlopige inschrijvingslijst staan op dit moment 14 wagens ingeschreven waarvan 1 GT4 en 1 klasse 3 porsche GT3 Cup

Bart.Vandecavey 06-05-2009 16:08

Ik ga vermoedelijk niet gaan door die slechte timing.

Raceboy 06-05-2009 16:27

Amai FP op donderdag laatste race op zondag. Moeten mannen met toffe jobs zijn die zoveel verlof kunnen nemen.

marcel 06-05-2009 21:17

rijden ze ook samen met Dutch GT4?
op de flyer die ze mij zondag in mijn handen hebben gestoken, staat "SRO GT3 & GT4 Series", en het logo van de Dutch GT4 dus...

Belle 06-05-2009 21:33

Die race van de Dutch GT4 hebben ze geschrapt.

Ik schik zaterdag en zondag te gaan maar dan vooral om de Le Mans Series aan het werk te zien. ;)

Mark 06-05-2009 21:45

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 247743)
rijden ze ook samen met Dutch GT4?
op de flyer die ze mij zondag in mijn handen hebben gestoken, staat "SRO GT3 & GT4 Series", en het logo van de Dutch GT4 dus...

Geen Dutch GT4:
Quote:

Reden van de wijziging is dat de RACB (Royal Automobile Club of Belgium) geen toestemming verleent om het Dutch GT4 in het LMS-weekend met het Belgische en Britse GT mee te laten rijden.

http://gt-4.nl/index.php/news/54/54/...-Francorchamps
Oorzaak zou te grote snelheidsverschillen zijn :rolleyes: Waarom mogen de Britse en Belgische GT4's dan wel van start in gezamelijke race? De laatste tijd snap ik er niets meer van :)

Mark 07-05-2009 19:13

Quote:

Ondertussen heeft de indrukwekkende Ford Mustang van team VDS een vermageringskuur van 80 kilo ondergaan en krijgt de GT4 uit hetzelfde team drie Ginetta G50 als tegenstrevers.

http://www.belgiangt.com/nl/newsarti...aidillon-.html
Daar kan zelfs Sonja Bakker niet tegenop ;)

Quote:

En guise de complément d'information suite à la parution du communiqué officiel du Belgian GT présentant la double joute de Spa ce week-end, le VDS Racing Adventures de Raphaël van der Straten précise que la Ford Mustang GT3 n'a pas perdu 80 kilos en vue de ce rendez-vous, mais bien... 8 !


http://www.speedactiontv.be/Belgian_...4_-2606-1.aspx
Toch wel een flater, iemand met een beetje gevoel voor de autosport moet weten dat je niet 1,2,3 zomaar 80 kg kwijt bent ;) Dan moet er toch een lichtje gaan branden.

Tegens geen GT4 Mustang aan de start voor de BGTC. Berichten kunnen zich gekruist hebben gezien het verschil in datums.

Mark 07-05-2009 19:19

Uitslag VT: http://www.lemans-series.com/data/co...s/srofree1.htm

Slechts 12 wagens van de BGTC maar in het algemeen wel sneller dan de Britten! Ligt dat aan de banden?

Raceboy 07-05-2009 19:35

Zal ik is een gokje wagen wieD2 en 3 gaan winnen? ;) 2 kampioenschappen samen 27 wagens, dan heb je toch een probleem.

Belle 07-05-2009 19:38

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 247775)
Zal ik is een gokje wagen wieD2 en 3 gaan winnen? ;) 2 kampieonschappen samen 27 wagens, dan heb je toch een probleem.

Ik vraag me al af hoe ze dat gaan oplossen in het weekend van de 12 uren BTCS en 25 uren Funcup. 14 auto's op een circuit als Francorchamps? Gaaaaaap!

joost 07-05-2009 20:07

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 247773)
Toch wel een flater, iemand met een beetje gevoel voor de autosport moet weten dat je niet 1,2,3 zomaar 80 kg kwijt bent ;) Dan moet er toch een lichtje gaan branden.

Beste Mark, het team wist dat al goed drie weken voor deze (!) race, wat zelfs in hun persbericht na Zolder te lezen is:
"Laten we even vooruitblikken op Spa; we mogen daar 80 kilogram ballast verwijderen en bovendien andere remplaketten monteren."

Bovendien beschikken ze over drie verschillende wagens, de drie chassis van Matech uit de FIA GT3 2008, waardoor parrallel werken mogelijk is

Flater?

Overigens misschien wel een basis voor een technische benadering. Audi slaagt erin om tijdens het FIA GT3-weekend 30 kilogram te verwijderen uit de R8; "op de grid" dixit een medewerker.
Waarom kan een Mustang dan maar 8 kilo vermageren op 3 weken of meer? Conceptueel? Ik ken de homologatiefiche van de wagen niet, iemand wel?

Fonne 07-05-2009 21:58

Quote:

Originally Posted by joost (Post 247777)
Overigens misschien wel een basis voor een technische benadering. Audi slaagt erin om tijdens het FIA GT3-weekend 30 kilogram te verwijderen uit de R8; "op de grid" dixit een medewerker.
Waarom kan een Mustang dan maar 8 kilo vermageren op 3 weken of meer? Conceptueel? Ik ken de homologatiefiche van de wagen niet, iemand wel?

Dat kan toch niet moeilijk zijn.
BVB 3 schijven van 10 KG lood verwijderen op de grid.

moore 07-05-2009 23:25

ik ga der niet zijn communie van de zoon :(

AlainH 08-05-2009 00:33

Quote:

Originally Posted by joost (Post 247777)
Beste Mark, het team wist dat al goed drie weken voor deze (!) race, wat zelfs in hun persbericht na Zolder te lezen is:
"Laten we even vooruitblikken op Spa; we mogen daar 80 kilogram ballast verwijderen en bovendien andere remplaketten monteren."

Bovendien beschikken ze over drie verschillende wagens, de drie chassis van Matech uit de FIA GT3 2008, waardoor parrallel werken mogelijk is

Flater?

Overigens misschien wel een basis voor een technische benadering. Audi slaagt erin om tijdens het FIA GT3-weekend 30 kilogram te verwijderen uit de R8; "op de grid" dixit een medewerker.
Waarom kan een Mustang dan maar 8 kilo vermageren op 3 weken of meer? Conceptueel? Ik ken de homologatiefiche van de wagen niet, iemand wel?

Verkeerd begrepen door persverantwoordelijke... we MOGEN 80 kg verliezen, hebben er 8 verloren... vandaar de rechtzetting !
3 chassis klopt, parallel werken, klopt... maar de Mustang is niet zoals de Audi waar, idd Fonne, er ballastgewicht kan uitgesmeten worden...

Ik ken de homologatiefiche, ze ligt hier naast mij zelfs :)

Mark 08-05-2009 10:08

Quote:

Originally Posted by joost (Post 247777)
Beste Mark, het team wist dat al goed drie weken voor deze (!) race, wat zelfs in hun persbericht na Zolder te lezen is:
"Laten we even vooruitblikken op Spa; we mogen daar 80 kilogram ballast verwijderen en bovendien andere remplaketten monteren."

Bovendien beschikken ze over drie verschillende wagens, de drie chassis van Matech uit de FIA GT3 2008, waardoor parrallel werken mogelijk is

Flater?

Overigens misschien wel een basis voor een technische benadering. Audi slaagt erin om tijdens het FIA GT3-weekend 30 kilogram te verwijderen uit de R8; "op de grid" dixit een medewerker.
Waarom kan een Mustang dan maar 8 kilo vermageren op 3 weken of meer? Conceptueel? Ik ken de homologatiefiche van de wagen niet, iemand wel?

Er is echter een groot onderscheid tussen ´de toestemming krijgen om de wagen 80kg lichter te maken´ en het volgende schrijven: ´Ondertussen heeft de indrukwekkende Ford Mustang van team VDS een vermageringskuur van 80 kilo ondergaan´. Dan heb je als persbabbelaar je stelling gewoon gebouwd op een veronderstelling en heb je niet gecheckt of het effectief zo is…


All times are GMT +2. The time now is 18:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.