24h Spa-Francorchamps: race
Gelieve hier alles mbt tot de race te plaatsen. Zonet de beelden van het eerste 1.5 uur op video bekeken. Vitaphone gaat zeer goed en daarachter de Ferrari's (550 & 575). Nu juist nog even RIS geraadpleegd en drie Ferrari's hebben zich nu afgescheiden voor de M3 GTR en een Freisinger Porsche. Zitten al een paar ronden tussen. Op 1 M3 is er blijkbaar een probleem (die van Müller-Müller-Stuck).
|
|
wa scheelt er met de corvette?
|
De Corvette heeft transmissieproblemen gehad en heeft last van snel versleten banden. Bovendien is Yvan Lebon ook nog eens van de baan gegaan in Bruxelles en kwam zo in het grind terecht. Het duurde een tijd voordat hij terug verder kon.
|
mkay, ma alles terug opgelsot odnertussen.
RIS is blijkbaar down |
Ze zullen nog wel opklimmen. Een top 15 gaat er nog wel inzitten zonder al te veel problemen.
|
K had gehoopt een top3, maar zal al uiterst blij zijn als ze uitrijden
|
Inderdaad. Ze hebben juist een geplande pitstop gemaakt en als je via www.proximus24hours.com de beelden en resultaten bekijkt, dan is er niets aan de hand hoor. Alles werkt hier toch perfect.
EDIT* Nu is de BMW voorbij de Russische Porsche van Vasiliev. |
Re: 24h Spa-Francorchamps: race
Quote:
|
Om middernacht de eerste 3 :
1 011 GPC Giesse.............Ferrari 575M 2 002 BMS Scuderia..........Ferrari 550M 3 143 BMW Motorsport......BMW M3 GTR |
Om 3u 45: :D
1 11 GPC Giesse (Ferrari 575 M) 167 laps 2 2 BMS Scuderia (Ferrari 550 M) +2.668 3 1 BMS Scuderia (Ferrari 550 M) +1:02.536 4 143 BMW Motorsport (BMW M3 GTR) +2 laps 5 77 Freisinger Yukos (Porsche GT3) +3 laps 6 50 Freisinger Yukos (Porsche GT3) +4 laps 7 10 Zwaan's Racing (Chrysler Viper) +5 laps 8 88 Gruppe M Europe (Porsche GT3) +7 laps 9 71 JWR (Porsche GT3) +11 laps 10 66 Autorlando Sport (Porsche GT3) +13 laps |
Stand om 8.30u
1 #2 BMS Scuderia Italia (Ferrari 550M 2 #11 GPC Giesse Squadra Corse (Ferrari 575M) 3 #50 Freisinger Yukos Motorsport (Porsche 996 GT3-RS) 4 #77 Freisinger Yukos Motorsport (Porsche 996 GT3-RS) -De Chrysler Viper van Zwaan's Racing met de vier Belgen is door de linkerachterwielophanging gezacht en verloor heel wat tijd. De wagen is nu teruggevallen naar de 13de plaats en de 5de in GT. -Bert Longin ligt nu 8ste algemeen en klimt sterk op na een moeilijk wedstrijdbegin. -Grote problemen voor de Lotus Elise. Opgaves: 8.00u: US Carworld (Dodge Viper Coupé): motor 8.05u: Chevrolet Corvette C5-R: versnellingsbak (helaas dus, Laurent) |
Wordt nog een mooi gevecht tussen GPC en BMS. BMW valt me tegen :(
|
Quote:
tijden zijn uitstekend. |
Quote:
|
Quote:
Greetzz.. Corvetteboy |
Was ook maar een klein brandje, de meeste olie was al weg :D
|
Oh my god :s
12:28 The Lister Racing team pulled out because their drivers were simply too tired to continue - this race is an exhausting event - too much for some of the gentlemen drivers. |
:(
spijtig van SRT!! en strange van Lister... Nog effe doorbijten, het was bijna 4u! |
Toch ook eigenaardig op de wagen van bouvy weer een paar boitekes kapot, een paar jaar geleden was dat ook op de audi. :no:
|
Net terug van de race. 24u lang genoten van de Gillet Vertigo Streiff. Briljant gereden, zonder noemenswaardige problemen. Iedereen was echt blij. Verslag op onderstaande site.
Ferrari zeer sterk, Saleen zoals verwacht door het ijs gezakt. Spijtig van de zwaans viper en andere vertigo uitval. S.R.T. opnieuw niet aan de finish, al vrij vroeg problemen. volgens mij moeten die mannen zich toch een wat vragen stellen alvorens naar zolder te trekken. |
De race daar kan iedereen zijn eigen beoordeling van maken maar als dit een FIA sanctioned event was, dan neemt de FIA het toch niet zo nauw met de veiligheid van de toeschouwers.
Heb al veel meegemaakt maar een truttig locomotiefje met bezopen toeschouwers die over interventiewegen worden gereden naar de volgende drankhut is toch wel een dieptepunt. Zoals gezegd, alles kan en mag in Spa :mad: |
schande, er komt gewoon niks in de journaals over deze belangrijkste wedstrijd van het jaar in Belgiê (F1 is treintje rijden geen koers). Op de VRt kregen we dan wel enkeleschuivertjes in de pits tijdens de IRL te zien. veel belangrijker natuurlijk.
ook lachen op de sporza site: de 24 uren staan gerangschikt onder "formule 1" :+ |
Dan geef ik hier ook maar wat kritiek. Iemand gezien hoe weinig er werd ingehaald in de Busstop chicane? Vele piloten hebben al gezegd dat het daar onmogelijk is om in te halen. Bovendien vind ik deze chicane gevaarlijker dan de vroegere, want Van Bellingen zorgde wel voor een kleine chaos in het begin. Een geluk dat geen enkele andere wagen er tegen botstte.
|
Op Stadion was er een samenvatting van 2-3 minuten :) Op de Waalse posten zal er ook wel een samenvatting geweest zijn vermoed ik.
Steve van Bellingen heeft inderdaad de nieuwe busstop nog niet onder de knie blijkbaar. Ging twee keer rond voor het oog van de camera daar. |
Kweet niet of ik hier foto's mag plaatsen van dit incident in de Source, maar ik vond dat toch de moeite.
Van dit (je ziet ze mekaar raken) : http://img62.exs.cx/img62/5782/IncidentSource.jpg Kwam dit : http://img62.exs.cx/img62/5710/IncidentSource2.jpg En het strafste was dit : http://img62.exs.cx/img62/8637/IncidentSource3.jpg Hopelijk mocht ik dit posten. :) |
Niks in de journaals? :)
VTM: - zaterdag: + nieuws 13 uur: voorbeschouwing + nieuws 19 uur: update start + nieuws 22u30: update - zondag + nieuws 13 uur: live tussenkomst + stadion 19u30: kort verslag KANAALTWEE - zaterdag: + 15u45-17u30: LIVE - zondag: + 12u00-13u00: LIVE + 15u00-16u30: LIVE :) |
Als je even naar je tijden kijkt dan zie je wat ik bedoel. Er is in geen journaal gezegd wie gewonnen heeft. De live verslaggeving laat ik buiten beschouwing. Die was goed, maar die wordt toch gevolgd door de geinteresseerden. Ik wil meer autosport in het nieuws, alleen zo kunt ge de sport meer uitstraling geven.
|
ik heb gisterenavond na de thuiskomst ook tevergeefs naar beelden gezocht, mijn vader had de finish live gezien op tv maar ik die na een vermoeid en voldaan weekend 's avonds thuis in de zetel zag, heb spijtig genoeg niks meer gevonden, soit ... we hebben het live gezien
en de race was inderdaad de moeite, alleen vond mijn radioke op zondag de post niet meer zodat ik toen af en toe aan de speakers ben blijven staan om geupdate te worden. zeg wat je wilt, maar ik blijf het een super evenement vinden, met een mooi voorprogramma!! volgend jaar zeker weer van de partij |
Is er dan echt niemand meer die naar VTM kijkt? :)
Dat VRT niks heeft uitgezonden, is een zaak van de VRT en een afweging van de sportredactie aldaar. VTM heeft in elke nieuwsuitzending van zaterdag en zondag bericht over de 24 Uren. En gelieve dat niet in twijfel te trekken, want ik was er nogal zelf bij. :) In Stadion is er in het stuk uiteraard duidelijk gezegd wie de winnaar was. En gelieve ook dat niet in twijfel te willen trekken, want ik heb het stukje zelf gemaakt. :) |
ja laop, heb ik dus heel het laat avond journaal van vrt gezien en toen dat gedaan was begon de late editie van vtm maar ik was té moe om te blijven kijken tot de sport ... spijtig
positief dat het dus wel op TV is gekomen, RTL was volop aanwezig met haar radio dus ik vermoed dat we daar ook een mooi stukje reportage op tv mogen van verwachten in de loop van komende week! (tenzij radio en tv daar sterk van mekaar gescheiden zijn) |
Stadion kan je herbekijken op de website van VTM, wel doorspoelen tot 27min 30 ofzo ;)
|
Op Eurosport was gisterenavond ook nog een ruime samenvatting van de 24 uren.
|
Ik neem hier de ruimte om te reageren op het persbericht van Track Promotion ivm de deelname van de Gordon Gillet Vertigo Streiff.
Ik vind de kritiek van die mannen een echte schande. Men legt de schuld voor het falen duidelijk zonder een blad voor de mond te nemen bij Tony Gillet en de zijne. Men zou beter eens een eigen boezem kijken alvorens kritiek te spuwen. Lefort/Lambert vonden het blijkbaar leuk om een Vertigo te huren louter uit commericieel oogpunt dat was al snel duidelijk zelfs tijdens de testdag. Dat er toen een probleem was met de versnellingbak is volledig aan henzelf te wijten. Ze draaien die bak gewoon in de soup. Bij Gillet weet men allang dat dit een moeilijk te werken versnellingsbak is die een serieus pak ervaring vraagt om onder de knie te krijgen. Ugeux, Kuppens, Leinders hebben duidelijk die ervaring. Lefort/Lambert duidelijk niet. Op de testdag was maar een van de 2 titularissen er. Kwestie van je vak ernstig te nemen... Lefort en Lambert schuiven voor al het mechanisch falen de schuld in de schoenen van Tony Gillet maar blijkbaar dachten ze dat de Gillet zo makkelijk te sturen is als een Porsche. Volgens Renaud is een porsche echt niet veel meer dan rem en gas, en in een Vertigo moet er wel degelijk gewerkt worden. Ik begrijp dan ook niet waarom men in de eerste plaats koos voor de 3.6 L, het is toch hun eigen keus, ze weten toch uit het verleden dat dit een minder betrouwbare motor is. (nvdr. De gordon Vertigo is dezelfde als de 2002 van Kuppens die het toen wel tot in de middag heeft volgehouden). Dat er geen support is vanwege Tony Gillet is ook niet meer dan logisch, die mannen hebben hun eigen koers voor te bereiden, en voor hen hangt er veel meer van af dan voor Lefort/Lambert. Wat hadden die nu gedacht dat Tony Gillet z'n mechano's zou afstaan aan hen. De Gillet is een veel te complexe wagen om zomaar eens te lenen en een leuk promostuntje mee uit te halen. Doorgedreven ontwikkeling en goede kennis van piloten/mechano's is zeer belangrijk voor de Gillet. Het beste bewijs is toch de 13de plaats van de Gillet n° 100. Conclusie. Lefort/Lambert en heel hun team waren gewoon verblind door commercieele doeleinden toen ze besloten de Vertigo in te huren voor 24u zonder ook maar realistisch voor ogen te houden wat een Vertigo eigenlijk betekend. Die mannen hebben vanaf nu ook wel afgedaan hoor voor mij !!! |
Volgens pitstop.tv waren er maar liefst 106.000 toeschouwers :eek: De RACB heeft meer dan z'n gelijk gehaald met de overstap naar FIA-GT!
|
kan iemand mij zegge waar je de volledige uitslag vind van de 24h ??
grtzzz |
Op de site www.fiagt.com staan de uitslagen. <a href="http://www.fiagt.com/results.php?event=7&season=2004&session=Race%20Res ult">Rechtstreekse link</a>
En welkom op het forum :) |
Pittig detail: de 575's hebben voor de 24u een aantal evoluties gekregen waaronder... een nieuwe diffuser.
|
Quote:
|
Quote:
Ze hebben zeker groot gelijk dat ze naar de FIA-GT zijn overgestapt. Dit is veel boeiender dan het ooit geweest is. |
All times are GMT +2. The time now is 03:03. |