De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   SAUBER-BMW? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10075)

gwyllion 23-02-2005 00:54

Niet echt een nieuwe team, maar toch belangrijk nieuws voor 2006: Sauber zal hoogstwaarschijnlijk BMW motoren krijgen . Schitterend nieuws voor Sauber, vind ik.

Ferrari zal dus op zoek moeten naar een andere team, maar er zijn blijkbaar gegadigden (o.a. Midland).

Raceboy 23-02-2005 22:59

Quote:

Team Sauber-Petronas have denied reports that they have agreed a deal with BMW to use their engines in 2006.

A spokesperson for the Swiss based team told Crash.net that they are still in talks with 'several manufacturers', contradicting comments made yesterday by Sir Frank Williams, who told reporters that BMW motorsport boss, Mario Theissen had said Sauber would be their 'second' team next year.

bron: crash.net

Mark 23-02-2005 23:15

Quote:

Originally posted by raceboy
A spokesperson for the Swiss based team told Crash.net that they are still in talks with 'several manufacturers', contradicting comments made yesterday by Sir Frank Williams
Moet ik jouw eens een cursus geven? Titel: "Inkoop, oftewel elke Euro die ik niet uitgeef aan een produkt kan ik nog eens besteden!"

Tuurlijk zegt die Sauber-spreekpop dat. Schermen met andere aanbiedingen om de prijs te drukken bij je leverancier. Dat is dagelijkse kost voor mij ;) :D

Jan 24-02-2005 09:34

Quote:

Originally posted by Mark
Schermen met andere aanbiedingen om de prijs te drukken bij je leverancier. Dat is dagelijkse kost voor mij ;) :D
Is dat louter professioneel of heeft het meer te maken met een aangeboren volkseigen karaktertrek :D :D :D

jan

Mark 28-02-2005 20:59

Quote:

Originally posted by jan
Is dat louter professioneel of heeft het meer te maken met een aangeboren volkseigen karaktertrek :D :D :D

jan

Het ergste, een combinatie van die twee :D

Terug naar BMW, Sauber en de tam-tam ;)

In de Engelse blaadjes is eigenlijk al twee jaar te lezen, vooral tussen de regels door, dat BMW niet echt happy is met de prestaties van Williams.

Kom je op www.speedtv.com en lees je dit:

Quote:

German newspaper Welt am Sonntag reported this weekend that BMW is tinkering with the idea of acquiring Swiss F1 team Sauber. The Munich manufacturer has been linked to Peter Sauber’s outfit for a few weeks, but it was originally believed that BMW only intended to provide customer engines for the Hinwil-based squad.

Volledig artikel
Wederom een nieuwe wending in alweer een soap in autosport-land

gwyllion 09-03-2005 15:01

Quote:

In de Engelse blaadjes is eigenlijk al twee jaar te lezen, vooral tussen de regels door, dat BMW niet echt happy is met de prestaties van Williams.
Williams is er nog niet ingeslaagd om een winnende bolide te maken. Daarom zou BMW eraan denken om Sauber op te kopen.

Quote:

BMW verder zonder Williams?

Als BMW Sauber koopt, moet Williams misschien wel op zoek naar een nieuwe krachtbron. Het contract tussen de twee werd onlangs verlengd, maar toch beweerden boze tongen in Melbourne dat BMW het gehad heeft met Williams, omdat het team maar geen winnende auto kan bouwen.

"Ik wil niet speculeren," zei Mario Theissen. "We willen een topteam zijn. En als dat niet lukt, moeten we onze strategie aanpassen."
bron: f1racing.nl

Peter Baert 09-03-2005 17:17

Het hele "BMW neemt Sauber over"-verhaal staat in RaceReport. En blijkbaar alleen daar. De overige Lage Landen-sites beginnen dat nu over te nemen. En dan komen de Engelstalige sites aan beurt.

:)

Bugalfa 09-03-2005 21:46

Waar rook is is vuur, alhoewel werd er ook niet gezegd dat Massa bij Sauber mag "rijpen" om gepolijst naar Ferrari te gaan ? De switch van Sauber naar Michelin kan je ook op 2 manieren interpreteren ; ofwel een handige zet van Ferrari om te zien wat Michelin waard is, ofwel omdat ze volgend jaar met dezelfde banden rijden als het 1e BMW-team . Is BMW als GPWC ondertekenaar niet verplicht om meer dan 1 team in de toekomst van motoren te voorzien . NL boekjes/sites hebben al meer geruchten voor waarheid verspreid, remember de Verstappen/Jordan/Trust soap...

Finish 09-03-2005 23:39

Tijd voor Mercedes om BMW een hak te zetten en klantenmotors aan Sauber te leveren !
Sauber-Mercedes: (1994)

http://www.vrproject.de/vrprojekt_im...13_Mod1994.jpg

als ik me niet vergis, was het met deze wagen dat De Cesaris zich tegen de Monegaskische bandenstapels te pletter reed.

Mark 14-03-2005 22:19

Quote:

Wederom een nieuwe wending in alweer een soap in autosport-land

We gaan vrolijk verder met deze soap :D

Quote:

The latest speculation ;) from Europe claims that Williams could switch to Cosworth power as early as next season, with talks already being held between the engine supplier and the Grove squad.

http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/15662/

Finish 14-03-2005 22:36

Dat zou dan hun slechtste keuze zijn sinds dat ze Newey lieten gaan.

Superdiesel 15-03-2005 22:42

Dure grap als je het mij vraagt.

Eerst hun contract met Williams afkopen en daarna zich nog eens inkopen bij Sauber.

airco 15-03-2005 23:23

bwa dure grap .... misschien wel ....

Anderzijds is het voor een MERK als bmw een Grote ramp om zoveel jaar op rij nauwelijks in het stuk voor te komen. De kosten hiervan zijn nauwelijks te ramen.

Ik denk dat een switch in verhouding met die kosten best te verkopen is.

Mark 03-04-2005 14:58

Hoezo, al die geruchten zijn onzin over BMW?

Quote:

BMW motorsport boss Mario Theissen says that BMW is actively searching for a second chassis partner for next year, with Sauber and Red Bull figuring at the top of the list.

http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/16025/

Mark 05-05-2005 20:45

Ach, we zullen die Zwitserse tent maar overnemen ;)

Quote:

Mario Theissen, the head of BMW Motorsport is to propose to the BMW board of directors that the Munich company increase its investment in F1 and buy control of the Sauber team.

http://www.grandprix.com/ns/ns14728.html

airco 05-05-2005 21:14

en hoe moet het dan voort met williams ....

Als BMW alles zelf gaat doen in zwitserland ... en zal williams in het beste geval enkel nog een soort klantenmotor krijgen van BMW

Toch wel een zware afknapper ... aangezien andere topmotoren niet voor het rapen liggen ...
Volgens mij hangen er pikzwarte wolken boven de williams fabrieken

Raceboy 05-05-2005 21:16

er valt wel een deal te doen met cosworth. Die zoeken nog een team voor hun V8's

Mark 09-05-2005 17:31

Quote:

Although speculation that the German manufacturer could even purchase the entre Swiss squad remains uncertain, BMW motorsport director Mario Theissen revealed that a deal - of what kind, he did not say - between Munich and Hinwil is close to happening.

http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/16755/
Williams en Head houden zich wel erg rustig op dit moment...............

Mark 21-05-2005 21:43

Quote:

Originally Posted by Mark
Williams en Head houden zich wel erg rustig op dit moment...............

Misschien omdat er nieuwe Lexus voor de deur staat?
Quote:

Toyota has joined the frame of potential engine suppliers to Williams in the near future

In addition, a Williams-Lexus could help the premium marque to get past the conservative image it holds in several major markets, the U.S. included.
http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/17020/
Daarnaast is Toyota niet tevreden over de deal met Midland-Jordan vanwege de slechte prestaties die de EJ15 laat zien. Gevolg? Stickertjes met Toyota zijn nauwelijks zichtbaar..........

Raceboy 30-05-2005 22:45

roddels,roddels, roddels :

Quote:

With the admission from Mario Theissen that he "drove through Switzerland" on the way back from the Monaco Grand Prix, the paddock boomed with rumours of the latest move in the Sauber-Williams-BMW triangle. Eager speculation suggested BMW will buy Sauber, which now seems to be accepted as almost a given, and that Williams will end their relationship with the German company at the end of the season to link up with one of the Japanese manufacturers. But with Honda and Toyota both committed to long-term programmes of their own, the new spin was that Toyota would promote their Lexus brand by supplying Williams in the same way that Ford supplied Jordan while racing as Jaguar. The claims, which had little substance other than appearing in the Red Bulletin, also puts Jenson Button in at Williams alongside Mark Webber, with Nick Heidfeld moving to join Jacques Villeneuve at Sauber, or BMW, or whatever it will be. Aah, the early season rumour mill...

bron: autosport.com

Mark 12-06-2005 21:01

De heetste roddel uit de paddock van Montreal zou zijn dat BMW voor het luttele bedrag van 270 miljoen USDollar de complete handel van Sauber heeft overgenomen. De verspreiders van dit nieuws waren de malloten O. Mol en de tandarts van SBS6..........

FIRE 12-06-2005 21:11

Quote:

Originally Posted by Mark
De heetste roddel uit de paddock van Montreal zou zijn dat BMW voor het luttele bedrag van 270 miljoen USDollar de complete handel van Sauber heeft overgenomen. De verspreiders van dit nieuws waren de malloten O. Mol en de tandarts van SBS6..........

....dus neem het aan met een korreltje zout. ;)

gwyllion 22-06-2005 10:48

Sauber en BMW hebben voor deze namiddag een persconferentie gepland. Dat kan maar 2 dingen betekenen: Sauber krijgt volgend jaar BMW klantenmotoren of Sauber wordt volledig overgekocht door BMW. Waarschijnlijk het laatste.
Quote:

Rond het middaguur geven BMW's Mario Theissen en Burkhard Göschel samen met Peter Sauber een persconferentie.
bron: f1racing.nl

marcel 22-06-2005 14:23

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/moto...ne/4118472.stm

gwyllion 22-06-2005 14:31

BMW heeft de aandelen van Peter Sauber overgekocht en hoopt in de volgende 3 jaar de aandelen van Credit Suisse gekocht.

BMW kan volgend jaar een klantenmotor leveren aan Williams. Dat wordt Williams-Cosworth volgend jaar, als je het mij vraagt...

gwyllion 22-06-2005 14:35

Meer uitleg: http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=90450

JPMontoya 22-06-2005 14:42

Cosworth dat kan je toch geen topmotor noemen...Volgens mij zit men met een serieus probleem bij Williams. De Mechachrome beelden doemen al op :(

gwyllion 22-06-2005 14:55

De ontwikkeling van de Cosworth 2.4 V8 is al redelijk ver gevorderd. De motor draait makkelijk 20000 toeren en produceert 850 pk op de testbank. Zeker niet slecht te noemen.

gwyllion 22-06-2005 15:51

Wel leuk voor Peter Sauber dat hij erin geslaagd is om de fabriek in Hinwil te houden. Dat was zowat de enige echte vereiste die hij had (en de nodige euros natuurlijk).

The Interceptor 22-06-2005 17:12

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Wel leuk voor Peter Sauber dat hij erin geslaagd is om de fabriek in Hinwil te houden. Dat was zowat de enige echte vereiste die hij had (en de nodige euros natuurlijk).

't Zou nogal stom zijn om die tamelijk nieuwe windtunnel daar maar voor niets te laten staan ook he!
Maar ik zie eigenlijk niet in waarom BMW volgend jaar niet gewoon een klantenversie aan Williams zou willen leveren, resultaten verwachten ze volgend jaar toch nog niet met Sauber, en dan het eerste jaar met een V8, dan zijn twee wagens erbij toch goed voor heel wat extra testkilometers!
Maar Williams moet ook nog altijd willen natuurlijk :)

gwyllion 22-06-2005 17:36

BMW zou inderdaad graag nog een motor leveren aan Williams: F1 - Zelfde BMW-motor voor tweede team

gwyllion 22-06-2005 17:43

Durft iemand al gokken naar de piloten?

Het lijkt mij voor de hand te liggen dat Heidfeldt mee naar Sauber verhuisd. Button zal wel van BAR naar Williams verhuizen en teamgenoot van Webber worden; Davidson kan dan 2de man worden bij BAR naast Sato.

Kan Massa bij Sauber blijven? Of hangt die contractueel vast aan de motordeal met Ferrari? Wat gaan ze met Villeneuve doen die nog een contract voor volgend jaar heeft.

Bas Leinder testpiloot op vrijdag? :D BMW zal wel het voordeel hebben dat ze een 3de wagen op vrijdag mogen inzetten.

Yannick R 22-06-2005 22:10

Neee, Heidfeld moet bij Williams blijven :(:p

JPMontoya 22-06-2005 22:26

Ammermuller testrijder lijkt me een optie

Mark 22-06-2005 22:36

Quote:

Originally Posted by gwyllion
BMW zou inderdaad graag nog een motor leveren aan Williams: F1 - Zelfde BMW-motor voor tweede team

De kans dat ze motoren moeten leveren aan Williams lijkt me zeer reeël. Enkele weken terug stond dit in de Autosport. In het contract tussen BMW en Williams staat een clausule dat beide partijen elkaar minimaal 1 jaar op voorhand moeten melden dat ze de samenwerking willen beëindigen. Uiteraard voorzien van de nodige centjes die dan heen en weer zullen schuiven. Het is nu juni en het seizoen 2006 start in maart................dus BMW zal contractueel verplicht zijn om motoren te leveren. Tenzij Williams reeds in maart 2005 wist dat dit eraan zat te komen............

Ligt natuurlijk aan Williams of zij verder willen gaan met BMW..........

All times are GMT +2. The time now is 22:13.