![]() |
Niet echt een nieuwe team, maar toch belangrijk nieuws voor 2006: Sauber zal hoogstwaarschijnlijk BMW motoren krijgen . Schitterend nieuws voor Sauber, vind ik.
Ferrari zal dus op zoek moeten naar een andere team, maar er zijn blijkbaar gegadigden (o.a. Midland). |
Quote:
|
Quote:
Tuurlijk zegt die Sauber-spreekpop dat. Schermen met andere aanbiedingen om de prijs te drukken bij je leverancier. Dat is dagelijkse kost voor mij ;) :D |
Quote:
jan |
Quote:
Terug naar BMW, Sauber en de tam-tam ;) In de Engelse blaadjes is eigenlijk al twee jaar te lezen, vooral tussen de regels door, dat BMW niet echt happy is met de prestaties van Williams. Kom je op www.speedtv.com en lees je dit: Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Het hele "BMW neemt Sauber over"-verhaal staat in RaceReport. En blijkbaar alleen daar. De overige Lage Landen-sites beginnen dat nu over te nemen. En dan komen de Engelstalige sites aan beurt.
:) |
Waar rook is is vuur, alhoewel werd er ook niet gezegd dat Massa bij Sauber mag "rijpen" om gepolijst naar Ferrari te gaan ? De switch van Sauber naar Michelin kan je ook op 2 manieren interpreteren ; ofwel een handige zet van Ferrari om te zien wat Michelin waard is, ofwel omdat ze volgend jaar met dezelfde banden rijden als het 1e BMW-team . Is BMW als GPWC ondertekenaar niet verplicht om meer dan 1 team in de toekomst van motoren te voorzien . NL boekjes/sites hebben al meer geruchten voor waarheid verspreid, remember de Verstappen/Jordan/Trust soap...
|
Tijd voor Mercedes om BMW een hak te zetten en klantenmotors aan Sauber te leveren !
Sauber-Mercedes: (1994) http://www.vrproject.de/vrprojekt_im...13_Mod1994.jpg als ik me niet vergis, was het met deze wagen dat De Cesaris zich tegen de Monegaskische bandenstapels te pletter reed. |
Quote:
Quote:
|
Dat zou dan hun slechtste keuze zijn sinds dat ze Newey lieten gaan.
|
Dure grap als je het mij vraagt.
Eerst hun contract met Williams afkopen en daarna zich nog eens inkopen bij Sauber. |
bwa dure grap .... misschien wel ....
Anderzijds is het voor een MERK als bmw een Grote ramp om zoveel jaar op rij nauwelijks in het stuk voor te komen. De kosten hiervan zijn nauwelijks te ramen. Ik denk dat een switch in verhouding met die kosten best te verkopen is. |
Hoezo, al die geruchten zijn onzin over BMW?
Quote:
|
Ach, we zullen die Zwitserse tent maar overnemen ;)
Quote:
|
en hoe moet het dan voort met williams ....
Als BMW alles zelf gaat doen in zwitserland ... en zal williams in het beste geval enkel nog een soort klantenmotor krijgen van BMW Toch wel een zware afknapper ... aangezien andere topmotoren niet voor het rapen liggen ... Volgens mij hangen er pikzwarte wolken boven de williams fabrieken |
er valt wel een deal te doen met cosworth. Die zoeken nog een team voor hun V8's
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
roddels,roddels, roddels :
Quote:
|
De heetste roddel uit de paddock van Montreal zou zijn dat BMW voor het luttele bedrag van 270 miljoen USDollar de complete handel van Sauber heeft overgenomen. De verspreiders van dit nieuws waren de malloten O. Mol en de tandarts van SBS6..........
|
Quote:
|
Sauber en BMW hebben voor deze namiddag een persconferentie gepland. Dat kan maar 2 dingen betekenen: Sauber krijgt volgend jaar BMW klantenmotoren of Sauber wordt volledig overgekocht door BMW. Waarschijnlijk het laatste.
Quote:
|
|
BMW heeft de aandelen van Peter Sauber overgekocht en hoopt in de volgende 3 jaar de aandelen van Credit Suisse gekocht.
BMW kan volgend jaar een klantenmotor leveren aan Williams. Dat wordt Williams-Cosworth volgend jaar, als je het mij vraagt... |
Meer uitleg: http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=90450
|
Cosworth dat kan je toch geen topmotor noemen...Volgens mij zit men met een serieus probleem bij Williams. De Mechachrome beelden doemen al op :(
|
De ontwikkeling van de Cosworth 2.4 V8 is al redelijk ver gevorderd. De motor draait makkelijk 20000 toeren en produceert 850 pk op de testbank. Zeker niet slecht te noemen.
|
Wel leuk voor Peter Sauber dat hij erin geslaagd is om de fabriek in Hinwil te houden. Dat was zowat de enige echte vereiste die hij had (en de nodige euros natuurlijk).
|
Quote:
Maar ik zie eigenlijk niet in waarom BMW volgend jaar niet gewoon een klantenversie aan Williams zou willen leveren, resultaten verwachten ze volgend jaar toch nog niet met Sauber, en dan het eerste jaar met een V8, dan zijn twee wagens erbij toch goed voor heel wat extra testkilometers! Maar Williams moet ook nog altijd willen natuurlijk :) |
BMW zou inderdaad graag nog een motor leveren aan Williams: F1 - Zelfde BMW-motor voor tweede team
|
Durft iemand al gokken naar de piloten?
Het lijkt mij voor de hand te liggen dat Heidfeldt mee naar Sauber verhuisd. Button zal wel van BAR naar Williams verhuizen en teamgenoot van Webber worden; Davidson kan dan 2de man worden bij BAR naast Sato. Kan Massa bij Sauber blijven? Of hangt die contractueel vast aan de motordeal met Ferrari? Wat gaan ze met Villeneuve doen die nog een contract voor volgend jaar heeft. Bas Leinder testpiloot op vrijdag? :D BMW zal wel het voordeel hebben dat ze een 3de wagen op vrijdag mogen inzetten. |
Neee, Heidfeld moet bij Williams blijven :(:p
|
Ammermuller testrijder lijkt me een optie
|
Quote:
Ligt natuurlijk aan Williams of zij verder willen gaan met BMW.......... |
All times are GMT +2. The time now is 22:13. |