De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   belcar race 3: euro race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10634)

Raceboy 15-05-2005 21:36

belcar race 3: euro race
 
misschien een beetje vroeg om deze thread over de derde (of was het nu 4de) race van het seizoen te openen maar het komt er toch wel wer snel aan.
Mijn vraag op dit moment is gaat vosse wel met kuismanen zijn leiding kunenn verdedigen nu hij met zijn voet in de gips ligt? Wie weet er wat er gebeurd is?

ICEMAN 15-05-2005 21:45

Hier wist ik nog nix van? :confused:

@ Raceboy: Tis race 3. ;)

Raceboy 15-05-2005 21:47

Quote:

Originally Posted by ICEMAN
Hier wist ik nog nix van? :confused:

@ Raceboy: Tis race 3. ;)

gisteren gezien op de DTm. De paddock heeft reporters ter plaatse ;)

ok 3 dus (wel de 4de start van het jaar :D) tis verwarrend hoor ;)

Thomaske 16-05-2005 07:18

Als Vosse dan nog niet kan rijden hebben ze altijd Duncan Huisman nog. En ik zou er ook niet van verschieten als Pertie zijn ploegmaat van vorig jaar dan even terug laat rijden.

We mogen ook een nieuwe wagen verwachten, namelijk een TVR.

Zijn er al gastrijders bekend?

Mvg

The Interceptor 16-05-2005 15:45

Een TVR? Amai zalig.
En is het nu al zeker met welke wagen ze bij GLPK gaan afkomen. Er zijn geruchten dat ze hun Corvette wel eens zouden durven inzetten?
Beloofd een mooie race te worden, maar door examens zal ik niet aanwezig kunnen zijn :(

Maarten 16-05-2005 22:05

wat is er met vosse gebeurd dat hij niet kan rijden?

ICEMAN 16-05-2005 23:08

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Als Vosse dan nog niet kan rijden hebben ze altijd Duncan Huisman nog. En ik zou er ook niet van verschieten als Pertie zijn ploegmaat van vorig jaar dan even terug laat rijden.

We mogen ook een nieuwe wagen verwachten, namelijk een TVR.

Zijn er al gastrijders bekend?

Mvg

Die TVR is als gast ingeschreven. ;)

@ The Interceptor: Tis na het schijnt ne redelijke oude TVR Cerbera. Ben benieuwd als hy meekan.

AlainH 17-05-2005 18:58

De Ford Mondeo zal er niet zijn blijkbaar ? :(
Zie hier

RaptuningGirl 17-05-2005 19:21

MSE niet langer met Ford Mondeo Turbo in Belcar Kampioenschap
Kijk hier maar

JPMontoya 20-05-2005 08:43

http://www.renault-sport.be/imageNew...20FR%201.6.pdf
free entry

Mark 21-05-2005 22:22

In een van de Belcar nieuwsbrieven is er al melding van gemaakt dat Rene Snel met zijn eigen GT3-RS gaat deelnemen aan de Belcar. Alvast een foto van zijn wagen met de liverey van 2005:

http://www.auto-rennsport-page.de/bi...div05_97_a.jpg
Foto: www.auto-rennsport-page.de

Dan een speculeer gevalletje van mij ;) Vandaag op een lokaal TV-station (TVL) was het programma Xavier's (Maassen) Autowereld te zien. Zwaar gesponsord door de lokale dealers hier in de buurt, elke geteste wagen is fantastisch :rolleyes: Zit ook altijd een stukje autosport in. Vandaag lieten ze beelden zien van de algemene testdag op Spa afgelopen donderdag.

Het onderwerp was de Marcos LM 600 EVO van Herman Buurman. Vooral dat EVO, dat zegt me dus niks............hebben ze bij Eurotech aan dat ding liggen sleutelen? Meen een gewijzigde voorkant te hebben gezien........

Zoontje Yelmer Buurman was het trainen voor toekomstige races. Yelmer rijdt normaal in het Brits FRenault 2000 kampioenschap. Trainen voor de FRenault 2000 doe je mijn inziens niet in een Marcos ;) Dus ik vermoed dat we die oranje-zwarte Marcos LM 600 EVO weleens aan het werk kunnen zien dit jaar. Maar waar? Spaans GT? Belcar?

ICEMAN 23-05-2005 13:29

Nog een gast tijdens de Spa Euro Race:
Quote:

Ondertussen besloot ik ook om deel te nemen aan de Spa Euro Race met dezelfde auto maar met de bi-turbo achterin. Hopelijk meer geluk dan in de ZTC maar met geluidsoverlast zullen we in elk geval geen rekening moeten houden. Groet François Bouillon
Het betreft hier om de Porsche n° 49 die normaal gezien rondscheurt in de TC.

Het is toch niet de bedoeling dat hy rallycross gaat rijden hé. http://www.hetpostpaleis.be/images/s...on_mrgreen.gif

TYRI F1 23-05-2005 21:58

damn, dies dr nie echt mooier op geworden...

ICEMAN 24-05-2005 13:09

Gasten tot nu toe:

FOREM Team - Sylvie Delcour / Philippe Ménage - Lotus Elise
??? - Christophe Canaguier / ??? - TVR Cerbera
McDonalds Racing Team? - François Bouillon / ??? - Porsche 996 Bi-Turbo
GPR - Maxime Dumarey / Guillaume Dumarey - Porsche 996 GT3 Supercup

ICEMAN 24-05-2005 18:05

Vincent Vosse's deelname aan de Spa Euro Race niet in gevaar!
 
Quote:

Deze week deden een aantal geruchten de ronde over een mogelijke niet-deelname van Vincent Vosse aan de Spa Euro Race. Vosse werd tijdens het DTM weekend in Spa gesignaleerd met één been in het gips.
"Vincent claimt dat hij tennis heeft gespeeld met Montoya, maar zijn been is aan het genezen. Hij zakt volgende week reeds af naar Le Mans om zich te kwalificeren met de Courage-Ford in de LMP2 klasse. Naar alle waarschijnlijkheid zal hij geen verdere hinder ondervinden van zijn blessure. Zijn deelname aan de Spa Euro Race komt dus niet in het gedrang.
Bron: RACINGWORLD

Mr.Dallara 26-05-2005 18:56

De vorige twee racen (zonder pitstop, behalve dan de piloot) in Spa heeft Kuismanen gewonnen, met overmacht zelfs.

Geen toeval denk ik, de wagen was supper, de pilot(en) ook. Waarom zijn ze dan in andere racen niet zo goed, of kunnen ze daar dan niet het verschil maken om te winnen? denk ik dan...
het antwoord is dan: dat er in de twee uurs koersen ook moet getankt worden en banden gewisselt worden... Kuismanen staat lang niet bekend voor de snelste pitstops... integendeel zelfs :(

Maar let op ;) tijdens de Spa euro race zal het veranderen (in de pitlane) ...

Wait and see! ;)

Thomaske 26-05-2005 19:03

Mr. Dallara je zegt dat de pilot(en) super zijn. Dat spreek ik helemaal niet tegen, integendeel zelfs, ik vind 't knap wat Kuismanen op zijn leeftijd nog allemaal kan. Maar als je bekijkt wie in Spa het meeste heeft gereden dan moet ik wel de naam van Vincent Vosse noemen. Hij reedt 't maximum van wat je mag rijden en kwam dan binnen om Kuismanen zijn rondjes te laten malen.

Je haalt ook aan dat de pitstops niet van de snelste zijn maar dat het tijdens de Spa Euro race zal veranderen. Weet jij meer?

De Gillet Vertigo zou terug raceklaar zijn maar ze zoeken nog een piloot met budget. Ik hoop dat ze snel iemand vinden want ik vind het wel een prachtige wagen en zo'n wagens maken het veld steeds mooier en mooier.

Mvg

Mr.Dallara 26-05-2005 19:22

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Mr. Dallara je zegt dat de pilot(en) super zijn. Dat spreek ik helemaal niet tegen, integendeel zelfs, ik vind 't knap wat Kuismanen op zijn leeftijd nog allemaal kan. Maar als je bekijkt wie in Spa het meeste heeft gereden dan moet ik wel de naam van Vincent Vosse noemen. Hij reedt 't maximum van wat je mag rijden en kwam dan binnen om Kuismanen zijn rondjes te laten malen.

Tja, Vosse reed idd het merendeel van de wedstrijd (en daardoor zijn ze ongetwijfeld gewonnen) maar dat is en zal nu eenmaal Belcar blijven... (de ééne voor de centen, de andere voor de snelheid... ;) )


Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Je haalt ook aan dat de pitstops niet van de snelste zijn maar dat het tijdens de Spa Euro race zal veranderen. Weet jij meer?

Zoals ik al zij: "Wait and see!" ;)
Nog 16 keer slapen, en dan zal je het wel zien ;)


Zal de viper in Spa rijden met Kuismanen en Vosse alleen? of zal ook Huisman er al bij zijn tijdens de zes uren???

Thomaske 26-05-2005 19:24

Nog zo lang :D

Mvg

Autofan 26-05-2005 21:38

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Zal de viper in Spa rijden met Kuismanen en Vosse alleen? of zal ook Huisman er al bij zijn tijdens de zes uren???

Het is de bedoeling dat Huisman ook zal rijden, dit is nog voor het seizoen begon bekend gemaakt.

ICEMAN 27-05-2005 10:17

Quote:

Pino Sperlinga bevestigde gisteren aan onze redactie dat ook zijn GPR team een extra wagen zal inzetten. Naast de vertrouwde Porsche 996 GT3-RS voor het duo De Bock-De Gastines, zet Sperlinga in Spa ook nog een Porsche 996 Supercup op de startgrid. Een zeer speciale onderneming, want de wagen zal bestuurd worden door twee broers, wiens leeftijden samen toch wel al het getal van... 34 lentes bereiken! Maxime Dumarey (16j) en zijn broer Guillaume (18j) worden de piloten van de 996 Supercup.
Bron: Racingworld

Mark 29-05-2005 19:39

Geen tweede C5-R P&M tijdens de Euro Race:

Quote:

Kumpen: "We hebben een aanvraag ingediend om met Corvette te kunnen rijden, maar dan wel in FIA GT-configuratie, anders hadden we onze keramische remmen moeten vervangen. We zouden wel met kleinere restrictoren en een kleinere vleugel hebben gereden, want op dat vlak laat de Belcar meer toe. Maar onze aanvraag werd afgewezen."
http://www.pitstoptv.be
Dan kijken we maar de Corvette van Xero Competition, die is ook geel ;)

ICEMAN 29-05-2005 21:17

Quote:

Originally Posted by Mark
Geen tweede C5-R P&M tijdens de Euro Race:



Dan kijken we maar de Corvette van Xero Competition, die is ook geel ;)

Maar die gaat wel niet zo snel als die van GLPK. ;)

Belle 29-05-2005 23:00

Damn das jammer. Ik had graag eens Marc en Kumpen in duel gezien met hun C5-R'kes... ;)

teun{crg} 01-06-2005 19:52

ik had zo ook graag tegen elkaar zien rijden alleen vrees ik dan toch dat de glpk corvette sneller is want die is in een top conditie !!

Brecht 01-06-2005 20:00

Quote:

Originally Posted by teun{crg}
ik had zo ook graag tegen elkaar zien rijden alleen vrees ik dan toch dat de glpk corvette sneller is want die is in een top conditie !!

Wat denk je dan ? Dat die van SRT niet in conditie is :no:. De GLPK/Carsport Corvette is natuurlijk wel sneller, want dat is een C5-R 2004 Spec. met de laatse nieuwe evoluties erop. Die Van SRT daarintegen is een 2002 spec.

Greetzz.. Corvetteboy

ICEMAN 01-06-2005 20:08

En het feit dat Marc meer ervaring heeft me de Chevy dan die van GLPK. :gas:

Mark 01-06-2005 20:18

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Die Van SRT daarintegen is een 2002 spec.

Het chassis is van 2002, voorzien van de (zo goed als alle) 2004 specs ;)

Quote:

SRT ging afgelopen winter shoppen bij Pratt & Miller, wat doet vermoeden dat de Corvette nog sneller uit de hoek zal komen. Het Amerikaanse monster werd ondermeer voorzien van een sequentiële schakelbak.

www.belcar.com, preview NRF

TT Racing 01-06-2005 23:14

Quote:

Originally Posted by Mark
Het chassis is van 2002, voorzien van de (zo goed als alle) 2004 specs ;)

Onmogelijk, want het chassis van 2002 is te ver verschillend van de 2004 versie om die evoluties te gebruiken, bijv, de GLPK heeft een bak van X-track en die van SRT van Hewland, bijde zijn niet omwisselbaar. Maar, het is inderdaad zo dat de SRT corvette wel belangrijke update's heeft gehad. Verder is de vergelijking moeilijk te doen, vermits er nogal veel verschillen zijn tussen de Belcar en FIA reglementen. Niet zo eenvoudig om eventjes te veranderen.

ICEMAN 02-06-2005 11:33

Vosse's deelname dan toch in het gedrang?
 
Quote:

Maar de meest recente berichten wijzen erop dat Vosse heeft gekozen voor de Courage C65 van Belmondo Racing. Vosse, die momenteel nog in het gips zit na een ongeval in een kart cross, verklaarde enkele dagen geleden in het maandblad Turbo Magazine: "Ik mag zowat die dag zelf uit het gips! Maar normaal gezien verandert dat niets aan mijn programma. Ik zal er staan in Le Mans met Belmondo Racing om de Courage C65 LM P2 te besturen."
Hier zegt Vosse dat hij diezelfde dag als de start van de 24 Uur van Le Mans uit het gips mag. Komt de Spa Euro Race dan toch te vroeg voor Vincent?

Bron: RACINGWORLD

Mark 02-06-2005 12:39

Quote:

Originally Posted by TT Racing
Onmogelijk, want het chassis van 2002 is te ver verschillend van de 2004 versie om die evoluties te gebruiken.

Weeral iets bijgeleerd, dank u ;)

TT Racing 02-06-2005 12:41

Quote:

Originally Posted by Mark
Weeral iets bijgeleerd, dank u ;)

graag gedaan ;)

Belle 02-06-2005 16:51

Quote:

Originally Posted by ICEMAN
Hier zegt Vosse dat hij diezelfde dag als de start van de 24 Uur van Le Mans uit het gips mag. Komt de Spa Euro Race dan toch te vroeg voor Vincent?

Bron: RACINGWORLD

Inderdaad, maar ik dacht dat Vosse het had over de kwalificaties die op 5 juni doorgaan...en dat hij er dus over een paar dagen van verlost zal zijn. Ik mag het in ieder geval hopen, want hij zou wel een gemis zijn tijdens Spa Euro Race.

teun{crg} 02-06-2005 20:46

gegarandeerd als die der wel bij zal zijn !! zo zijn die mannen wel !!

pascual 02-06-2005 21:11

De echte knippen dat gips er zelf af om te kunnen rijden!

Mark 02-06-2005 22:03

Quote:

Originally Posted by TT Racing
Verder is de vergelijking moeilijk te doen.

Vergelijken is bijna niet te doen, welke kist nu intrensiek sneller is en zoja.........hoeveel per rondje. De enige redelijke vergelijking die er te maken is om naar de tijden van de kwalificaties te kijken op Le Mans. In 2002 was de snelste tijd een 3:56.600, in 2004 was dat een 3:52.158.

Puur op cijfermatige basis is het verschil tussen een full blood 2002 ACO spec C5-R en een full blood 2004 ACO spec C5-R ongeveer +/- 1.9% Zeer gevaarlijk deze uitspraak, want de volgende externe factoren kunnen van invloed zijn op dit verschil:

-Veranderingen aan het circuit tussen 2002 en 2004, al is het maar een curbstone die iets hoger of lager ligt
-Het weer, beide waren droge en warme jaren maar identiek is het nooit qua temperatuur, wind en relatieve vochtigheid
-De banden, op twee jaar tijd zal daar toch wel enige vorm van evolutie inzitten
-De afmetingen van restrictors, vleugels e.d.. De ACO wil die weleens veranderen om iedereen op hetzelfde "peil" te houden.
-Coureurs, maar bij Chevrolet gebruiken ze vaak dezelfde coureurs.

Haal je deze factoren uit dat verschil dan kon het weleens minder zijn dan die 1.9% performance verschil. Alleen het technisch reglement van de ACO blijft een groot vraagteken voor mij. Hoeveel beperkingen hebben ze de C5-R opgelegd in die twee jaar?

Om terug te keren naar de huidige vergelijking tussen de SRT 2002 plus versie en de GLPK 2004 versie denk ik dat het verschil tussen die twee wagens in tienden van procenten is uit te drukken met het voordeel voor GLPK. Let wel, beide wagens zouden dan wel via hetzelfde technische reglement moeten rijden, Belcar of FIA GT.

Ben ik aan het halucineren ? :D Of kom ik in de buurt van het werkelijke verschil?

teun{crg} 03-06-2005 18:44

dat is een mooie uitspraak van u , maar stel ze zijn alletwee volgens het belcar regelement gebouwd en wie denkt u dat dan wint ??
rijd SRT dit jaar mee met de 24 uur van francochamps ?? anders komen we er snel achter wie de snelleren auto is !

Raceboy 03-06-2005 18:46

Quote:

Originally Posted by teun{crg}
rijd SRT dit jaar mee met de 24 uur van francochamps ?? anders komen we er snel achter wie de snelleren auto is !

dan kom je er niet achter want dan moet SRT weer met het groep 2 reglement rijden terwijl de GLPK corvette in groep 1 aantreed.

pascual 03-06-2005 20:42

Quote:

Originally Posted by raceboy
dan kom je er niet achter want dan moet SRT weer met het groep 2 reglement rijden terwijl de GLPK corvette in groep 1 aantreed.

En vergeet de piloten niet hé! Dat maakt nog het meeste verschil zeker bij zo'n auto.

Brecht 03-06-2005 20:54

Quote:

Originally Posted by pascual
En vergeet de piloten niet hé! Dat maakt nog het meeste verschil zeker bij zo'n auto.

Ja inderdaad, en vermits Marc Goossens voor de 24H van Spa rijdt met de Aston Martin, valt de beste piloot bij SRT weg. Zet bv. Kumpen tegen Goossens allebei met hun Corvette, dan zou er wel wat vuurwerk te zien zijn.

Greetzz.. Corvetteboy


All times are GMT +2. The time now is 20:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.