![]() |
2005 GP Monaco
Het buitenbeentje tussen de GP's komt er weer aan: dit weekend de GP van Monaco, waar de eerste trainingen traditioneel al op donderdag gereden worden.
De laatste jaren hebben we al enkele reclamestunts tijdens dit GP weekend gezien, en dat is dit jaar niet anders zo: Red Bull racing trok al meteen de aandacht met hun opvallende tent in de haven, die volledig in het teken staat van de nieuwe Star Wars film. Ook op hun wagens zullen de volgende dagen gesteund worden door deze film. De meesten onder ons zullen zich de diamant in de neus van Jaguars van vorig jaar nog wel herinneren (waarvan er overigens nog altijd eentje spoorloos is). De firma Steinmetz heeft er blijkbaar toch zijn broek niet aan gescheurd, en pakt dit weekend met een nieuwe stunt uit. De McLaren coureurs zullen namelijk met de duurste helmen ooit rondrijden. De helmdesigns zijn ook wat aangepast, maar het is hem vooral te doen om de namen om de helmen, deze zijn voorzien van diamantjes! Benieuwd hoeveel ze er dit weekend gaan verliezen :) Fototjes van de helmen op www.f1racing.nl Ook zal vrijdag de Gumball 3000 editie van dit jaar aan het casino in Monaco arriveren. Zo hopen de mannen dit jaar toch de GP live te zien, en niet zoals vorig jaar in Barcelona toen ze bijna met zen allen achter de tralies zaten :) |
ik zie Montoya de GP nog winnen, en dan, Alesi-gewijs zijnen helm in 't publiek smijten (alle, da laatste toch eerder Montoya dan Kimi)
|
Quote:
Euhm er hangen diamanten aan die helm... |
Eh..Bart...Da's nu net wat Marcel wil zeggen...
Tussen de lijntjes lezen he ! |
uncle david :D
Quote:
Quote:
|
Narain dingske had al last met de politie:
Quote:
|
ralf een halve seconde naar achter
Quote:
|
Ik ben benieuwd wat schumi zijn prestaties gaan zijn: gaat hij er weer af in de beruchte tunnel( zoals vorig jaar) of geeft hij gewoon op? :p
En wat barichello gaat doen, ik zou het bijgod niet weten, ik vraag het me eigenlijk serieus af. |
Quote:
De "andere" Schumi maakt een stuurfout en plooit zijn Toyota zeer grondig... De strijd tussen Alonso en Raikkonen daarentegen wordt alsmaar spannender. Die 2 mannen gaan dit seizoen toch het mooi weer maken, dat lijkt nu wel zeker. Wie op het einde met de titel gaat lopen? Wie zal het zeggen? |
Het is in ieder geval duidelijk dat Kimi de bovenhand heeft op Alonso; dat McLaren de bovenhand heeft op Renault. Bovendien lijkt de betrouwbaarheid nu wel oke te zijn, dus 'the season formerly known as alonso's season' wordt nu het 'Raikkonen-seizoen'. En ruim die achterstand van een halve seconde tijdens de race dan maar eens op.
Als je bovendien Raikkonens seizoenverloop bekijkt, zie je de eerste races enkel opgaves en pech, wat hem weinig tot geen punten opbracht. De Renault moet z'n meerdere in de McLaren erkennen. Ik zet m'n geld op Raikkonen voor morgen. Alles bij mekaar ziet de sterkte-zwakte opsomming er nu zo uit: 1. McLaren 2. Renault 3. Toyota - Williams 4. Ferrari - Red Bull - Sauber 5. Minardi - Jordan BAR: geen flauw idee, waarschijnlijk rijtje 4. |
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Als je niet voorraan rijdt moet je anders opvallen:
Quote:
|
Quote:
Het lijkt idd toch wel onmogelijk dat Ferrari zomaar zo'n enorme achterstand oploopt, zeker na een ultradominant seizoen als vorig jaar. Met een doorontwikkelde, nieuwe wagen zouden ze toch minstens moeten kunnen meestrijden met Toyota en Williams, zelfs Renault. Het is heel duidelijk dat Bridgestone de zwarte piet toegeschoven krijgt én in feite ook verdient. Natuurlijk hebben ze dit ook aan zichzelf te danken, niks daarvan. Dat komt ervan als je je jarenlang op één team vastpint. Ooit keert het tij, 2005 is dat keerpunt. Het succes is behaald, de concurrentie is vernederd, en nu begint de 'afgang'. |
Voor de geďnteresseerden:
http://www.raisport.rai.it/raiSportS..._10326,00.html Bookmarken, die site. RealPlayer verslagen van oefenritten, kwalificaties én races door RAISport: dus lekker legaal ! Bovendien nog een uitgebreide technische -weliswaar italiaanse- uitleg door Giorgio Piola en Ivan Capelli. In het verslag vind je ook beelden terug van het incident Montoya-Coulthard-Villeneuve-Ralf Schumacher. Montoya vertraagt duidelijk, Coulthard moet de remmen in en Villeneuve knalt er op, gevolgd door Ralfke. |
Pos. Rijder Team Tijd
1 K. Räikkönen McLaren 2:30.323 2 F. Alonso Renault 2:30.406 3 M. Webber Williams 2:31.656 4 G. Fisichella Renault 2:32.100 5 J. Trulli Toyota 2:32.590 6 N. Heidfeld Williams 2:32.883 7 D. Coulthard Red Bull 2:33.867 8 M. Schumacher Ferrari 2:34.736 9 J. Villeneuve Sauber 2:34.936 10 R. Barrichello Ferrari 2:34.983 11 F. Massa Sauber 2:35.120 12 V. Liuzzi Red Bull 2:37.152 13 P. Friesacher Minardi 2:40.810 14 C. Albers Minardi 2:42.206 15 T. Monteiro Jordan 2:43.078 16 N. Karthikeyan Jordan 2:43.442 17 JP. Montoya McLaren 1:14.858 18 R. Schumacher Toyota geen tijd Verschil tussen Raikkonen en Alonso is noppes! Vanmiddag dus spanning alom (hopelijk). Schumacher is de 'winnaar' van deze kwalificatie: van 11 naar 8...schrale troost, weliswaar. |
volgens mij is raikonnen zwaarder geladen
|
hoe groot is het leedvermaak hier tussen de "regeltjes" te lezen aan het adres van ene M. Schumacher ?
zijn we al vergeten dat hij al 7 WK titels op zijn naam heeft staan, inclusief 1 WK titel voor Renault ;) (1995) en dan stel ik me de vraag, wat moet hij nog bewijzen. voor de twijfelaars bekijk maar eens volgende cijfers Aantal titels: 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004) Totaal aantal GP's: 212 (incl. Frankrijk 1996 en Silverstone 1999) Totaal aantal Overwinningen: 83 Totaal aantal WK-punten: 1186 Totaal aantal Pole Posities: 63 Totaal aantal Snelste Ronden: 64 Gemiddeld aantal behaalde punten per GP start: 5,6 Dat dit jaar Ferrari niet echt met de top meedraaid :confused: tja de rest van de teams die blijven ook niet stil zitten he, en wat mij betreft is dat goed voor de F1, de prestatie's van Mercedes, Renault, Toyota .... zijn alleen maar toe te juichen en brengen terug "wat leven in de brouwerij" en maken de race en het kampioenschap terug spannend. dat de beste mag winnen .... |
Quote:
Nu, ere wie ere toekomt en vooral onere wie onere toekomt : ik besef dat de slechte prestaties van Ferrari voornamelijk te wijten zijn aan de matige Bridgestone banden. Dat Ferrari hier de eigen rotte vruchten plukt van hun zelf gecreëerde oogst is al meermaals herhaald en staat zeker niet ter discussie. Maar het feit dat Schumacher zaterdag slechter presteerde dan Barrichello cijfer ik toch ook niet zomaar weg. Zou het kunnen dat zijn motivatie en gedrevenheid stilaan van zijn felheid begint te verliezen? Schumi zelf zegt dan wel dat hij nu juist meer gedreven is dan vroeger omdat de uitdaging des te groter is, maar goed, wat kan je al anders zeggen natuurlijk? Feit is dat hij vandaag één en ander rechtzette. Ik beweer dan ook niet dat Schumacher niet meer is wat hij geweest is, maar je kan zijn leeftijd nu eenmaal niet ontkennen, en bij vele piloten is het zo dat ze van vandaag op morgen ineens hun speed kwijt zijn. Kijk maar naar Villeneuve. Het zou dus wel KUNNEN, alhoewel het nog te vroeg is om zoiets vast te stellen en Schumacher theoretisch zelfs nog wereldkampioen kan worden. Ook de redenering in de zin van "het is onmogelijk dat Ferrari na een ultradominant seizoen een enorme achterstand oploopt" lijkt me niet bevestigd door de geschiedenis : meer dan eens liep een team een achterstand op na een seizoen waarin het wereldkampioen werd omdat hun aandacht 100% gevestigd bleef op het WK-seizoen terwijl de concurrentie al aan het volgende seizoen aan het timmeren was. Ferrari heeft duidelijk bewezen gedurende lange tijd niet in die val gelopen te zijn, maar precies daarom zou het wel eens kunnen dat ze gaandeweg achtelozer omsprongen met de ontwikkelingen omdat ze tóch ultradominant waren... Allemaal maar losse gedachten van een niet-Schumacher fan natuurlijk, en er zijn evenveel meningen als er fans zijn. Til er dus niet te zwaar aan. Ik zeg gewoon mijn gedacht op dit open forum :) |
Kleine opmerking hierbij:
Barrichello zat gisteren voor Schumacher met een miniem verschil van 0.044s. Op een baan die per minuut sneller wordt. Schumacher begon als 4de aan z'n snelle ronde, Barrichello pas als 10de. Ik denk niet dat Barrichello hier dus per definitie 'de betere' was; voor de eerste keer dit seizoen waren Schumacher en Barichello misschien aan mekaar gewaagd. Wat Schumacher siert, is het feit dat hij niet te negatief naar buiten komt, terwijl Barrichello al op donderdag de voorspelling maakte dat de Renaults de Ferraris op een ronde zouden zetten tijdens de race (laat staan de McLarens !) Wat motivatie en gedrevenheid betreft: Lijkt me groter dan ooit tevoren. Als je de top gekend hebt, wil je, me dunkt, er toch alles aan doen om eens te meer te tonen dat je op z'n minste nog aan die top kan blijven. Dat heeft Schumacher de laatste jaren dan ook met verve gedaan, maar het zat er ooit wel eens aan te komen. 2003 was een voorbode, met Alonso, Trulli en Raikkonen die al een keertje de neus aan het venster kwamen steken. Door een ultra-gebrekkige McLaren en een kleine inslaapsessie van Alonso en Trulli werd 2004 een complete walk-over voor Ferrari. Maar Renault, McLaren en Michelin maakten eindelijk hun huiswerk (Williams niet), en voila: seizoen 2005. |
mooi hoe de 2 bmw's Alonso es hebbe gepakt !!
Kimi.. de man van de race.. jammer dat Schumacher zijn voorvleugel heeft verloren bij het 'albers incident'.. anders had hij meschien nog met Alonso en de bmw's kunne strijden ... wel opvallend dat ik tijdens de eerst 40 ronden bijna in slaap viel en de laatste 20 ronden op het puntje van de zetel zat.... |
Ik begin zowat te denken dat de beslissing om bandenwissels te verbieden bijna een meesterzet was. Er werd zelfs ingehaald in Monaco :eek:
|
Eén ding is zeker : de wereldkampioen gaan we pas tegen het einde van het seizoen kennen; misschien zelfs tijdens de allerlaatste GP.
McLaren is zeer sterk, Montoya begint ook goed overweg te kunnen met zijn wagen en de kloof met Renault wordt kleiner. Ik kijk al uit naar volgende week :) |
Quote:
|
Onderhoudende GP, miste af en toe wel wat spanning, maar het einde was weer schitterend: 8 coureurs binnen dezelfde ronde, strijdend voor punten.
Vreemde inhaalmaneuvers, crashes, gekke files, Monaco hoort er gewoon elk jaar bij. TOP: -Raikkonen: WK Raikkonen ? Enorm goed mogelijk. Alonso en Fisichella kregen deze keer af te rekenen met bandenproblemen. -Williams - en dan vooral Heidfeld ! Schitterend hoe hij Webber op z'n plaats zette ! En Webber zelf raakte uiteindelijk in een best grappig haasje-over voorbij Alonso. Wie rijdt er nu kleurloos, Mark ? -Ergens toch wel Schumacher: Pech tot en met wanneer Albers z'n wagen dwars op de baan zette, maar uiteindelijk toch nog 2 punten gescoord. Wederom een magere troost, maar de Ferrari's bleken gek genoeg de snelste wagens op het veld te zijn in de slotronden. Als ik me niet vergis heeft Schumacher ook de snelste ronde beet, ergens in de helft van de race gereden. Ferrari is in race-modus nog oke, maar ze moeten altijd afrekenen met de achterstand die ze tijdens de kwalificaties oplopen. Het inhaalmaneuver van Schumacher op Barrichello zat er aan te komen, en eerlijk gezegd zie ik hier helemaal geen teamorders in; Schumacher vocht voor deze plaats. -Trulli: Misschien een gekke keuze als TOP, maar hij had toch maar het lef om voorbij Fisichella te gaan. -Ralfke: Na een mislukt weekend toch nog 3 punten. Niet slecht. -Montoya: Na een mislukt weekend toch nog 4 punten. Niet slecht. Kruidde de GP bovendien met zijn temperamentvol rijden. FLOP: -Renault: Alonso en Fisichella hadden zeker meer verwacht, op z'n minst een podiumplaats. Maar de Michelins dachten er anders over, en de strategie klopte niet: te zwaar getankt tijdens de Safety-Car. Fisichella wist eventjes niet waar hij het had toen Trulli z'n kamikaze actie deed. -Villeneuve: Dit wordt van kwaad naar erger. Op zaterdag misschien 'hero', vandaag een absolute 'zero'. Zijn inhaalmaneuver onderscheidt zich van dat van Trulli doordat dit dom was. En Villeneuve heeft al meer van dat gedaan, ik herinner me nog een zekere GP USA waar hij ook al te moedig voorbij Ralf probeerde te raken. Massa en Sauber zullen gevloekt hebben; beide Saubers reden namelijk in de punten. Ferrari kon er maar wel bij varen. Benieuwd of Sauber Villeneuve nog wel wil. -Jordan: Mislukt weekend. Afgedroogd door Minardi, dat zelf ook wel wat meer verwacht had van de race. Na de eerste 20 ronden was ik half in slaap gevallen, maar het tweede deel van de race was spannend genoeg om terug in F1 in Monaco te geloven ! Meer van dat, volgende week !! Finish. |
Ik gaf tijdens de race op een gegeven momemt een klein :applaus: aan Peter Sauber, om het feit Villeneuve toch te houden, en al enkele races Mass goed onder druk zette.
Enkele ronden later begon ik dan al te denken wie Villeneuve zou kunnen vervangen.... |
Quote:
|
Quote:
Grote woorden: meestrijden voor de overwinning volgende week. Eerst nog goed kwalificeren. Maar nuchter blijven; beide wereldtitels zijn verloren. Vanaf nu is het schade beperken en de wagen én banden doorontwikkelen om nog zoveel mogelijk punten te kunnen sprokkelen en de blamage niet te groot te maken. Of zoals Ecclestone zei: F1 met Ferrari dat alles wint, is niet goed. Maar F1 met Ferrari dat iets wint, wel. :D Verdere commentaar: *Feilloze race van Montoya. Ik vraag me af waar hij had geëindigd als hij op P5 had kunnen starten. Dicht bij Raikkonen alvast. Misschien zien we volgende week meer van hem. *Liuzzis dagen bij Red Bull lijken geteld. Klien maakte een indrukwekkende seizoensstart, maar Liuzzi brengt geen punten naar de stormtroopers. Coulthard had de pech de eerste te zijn die moest uitwijken. En aangezien Schumacher al enkele keren Coulthards 'Star Wars' wagentje van dichtbij had bekeken, was het een huzarenwerk om Coulthard te ontwijken. *Deze GP lijkt me een grote 'what could have been'. Had Ralfke niet gecrasht tijdens de kwalificatie, hoe ver hadden hij en Trulli dan niet kunnen raken ? Had Montoya niet op z'n rempedaal zitten drukken tijdens de oefensessie, had hij dan kunnen meestrijden met Raikkonen en Alonso ? Had Schumacher niet tegen de achterkant van Coulthard geknald, had hij dan nog een podiumplaats kunnen halen ? Had Villeneuve zichzelf en Massa niet van de baan gekegeld, hadden ze dan geen grote hoeveelheid puntjes kunnen sprokkelen ? *Het accent van Leinders op Sporza smaakte ik niet zo goed als de commentaar van Goossens of Gert Vermersch. Leinders heeft dan wel F1-ervaring, toch heb ik er niet veel van bijgeleerd. Ik zie Lammers en Vermersch met een goede aanpak zeker het niveau van Vigneron en Tassin halen. |
Zoals al gezegd waren de laatste 20 ronden echt wel knap op te zien. Wel vond ik het raar dat Montoya geen echt inhaalmaneuver heeft ingezet op Alonso in de laatste twee rondes, of dat hebben we toch niet in beeld gezien.
Maar dan nog wel iets over de inhaalmaneuvers van Webber bij Alonso. Webber was duidelijk sneller, wel te zien aan de kloof van bijna 20 seconden dat hij in de laatste 5 ronden nog gemaakt heeft. Maar waren die inhaalmaneuvers wel zuiver te noemen. Het eerste was nog op het randje van, maar bij het tweede maneuver, sneed hij de chicane wel duidelijk af. Maar dan doet Alonso dat jammerlijk genoeg ook. Is er niet zo een regel dat als ge bij het afsnijden van een bocht een positie wint, ge er voor gestraft wordt (met drive trough ofzo). Als in dit geval Alonso dan gewoon de chicane had genomen, zou Webber in mijn ogen toch gestraft moeten worden? Ik vond het wel opvallend dat die Renaults toch een heel stuk beter optrekken dan de Williamsen. Duidelijk te zien in het tunnelgedeelte, Webber mocht dan nog op 5 cm van Alonso de tunnel ingaan, halverwege zat er al een wagenlengte of 2-3 tussen. Ik was dan ook heel verrast met het maneuver van Heidfeld, en dat het nog zo zuiver lukte vooral. En Finish, gij noemt Trulli Top? Voor dat maneuver moet ik zeggen dat hij inderdaad goed bezig was. Dat inhaalmaneuver mag dan misschien wel met lef gedaan zijn, ik vond het net zo dom als dat van Villeneuve eigenlijk. Uitremmen is daar uit den boze, er dan voor over die toch echt wel hoge curbstones rijden? Mja ge hebt het gevolg gezien he. Het inhaalmaneuver van Schumacher op Barrichello leek mij dit keer ook eens geen opgezet spel. In de herhaling kon ge echt wel zien dat Schumacher op de laatste moment vol in de ankers ging en aardig wat moeite moest doen om correct in te sturen. Dat Barrichello braaf wacht als Schumacher naast hem zit, is als teamgenoot wel redelijk normaal te noemen toch. |
Mooie wedstrijd.
Kben vooral blij voor Heidfeld (en Webber) die voor Williams mooie punten gescoord hebben :) Dat manoevre van Heidfeld vs Alonso was perfect uitgevoerd. Mooi uitgeremd en terug op je lijn rijden. Kzag Webber al koken van jaloezie hoe hij daar achter Alonso zat te slingeren. Dan wist ik dat hij net hetzelfde ging doen; 1e keer niet echt goed gelukt. Alonso dan toch maar doorgereden (vond ik wel wat laf). 2e keer was het dan nog slechter. Heidfeld is duidelijk de betere (al dan niet deze wedstrijd) :) Ook denk ik dat het starten van de BMW deze keer de fout was van Webber. Hij stond nog stil als de meesten net vooruit schoten. Hij zal iets te laat gereageerd hebben. Want Heidfeld was zelfs plaatsen opgeschoven. Voor de rest; Kimi goed en foutloos gereden. En weeral dikke pech voor Fisico ! Was hij nu net eens 3e voor de SC (dankzij de SC is mijn prono gedeeltelijk naar de vaantjes :p). |
Uit pitstop.tv:
Schumacher joeg in de laatste ronde wel nog 2 rijders in de gordijnen, zijn broer Ralf, die hij op de streep aanviel, en teammaat Barrichello, die aan de chicane moest wijken. Ralf zei dat broerlief niet helemaal wijs was en Barrichello vond dat het maneuver van Michael onnodig was. T'is ook nooit goed .........! |
Volgende week wint Schumi, geen twijfel meer mogelijk. :)
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
De Ferrari is de snelste wagen minus banden, zeker wanneer Schumacher pushed. Als ze deftig kunnen kwalificeren zie ik niet in waarom MS niet voor de winst kan gaan. De banden lijken in orde want dit was een bandenvretende baan, de snelheid van de wagen is dik in orde, de piloten zijn scherp want ze halen het maximum uit alle mogelijk scenario's...enkel de startposities moeten beter. Als dat het geval is in Duitsland dan kunnen ze aardig wat laten zien. Stel dat Schumacher wint en Renault gaat een dip tegemoet, dan kan het over enkele races al zijn dat we spreken over "wie zal kampioen worden? Schumacher of Raikkonen?" Ofwel moet ik minder drinken ;) |
Quote:
Quote:
Laten we de rondetijden eens analyseren: Ronde 40: M. Schumacher: Fastest Lap: 1 min.15.842 Ronde 41: K. Raikkonen: 1 min.15.921 Schumacher reed dus op een bepaalde moment even snel als Raikkonen rond. Bovendien zette hij toen de snelste ronde van de race neer. Wat des te meer opvalt, zijn volgende feiten: Schumacher pitte pas voor de 2de keer in ronde 58, Raikkonen pitte de ronde na zijn snelste racetijd: ronde 42. Dat betekent -naar mijn mening- dat Schumacher met een zwaardere tank dezelfde rondetijden reed als Raikkonen met een lichtere tank. Naar de banden moeten we hier niet kijken, omdat die toch niet meer vervangen mogen worden tijdens pitstops en de bandensetjes van Raikkonen en Schumacher dus de hele race meegingen. Een eventuele meerwaarde van de Bridgestones na Schumachers eerste -onvoorziene- pitstop is dus bijgevolg ook uitgesloten. Ik hoef hier bovendien ook geen rekening te houden met het eventueel dubbelen van achterliggers, want het gaat hier maar om 1 snel rondje, natuurlijk. Als Raikkonen met een -vermoedelijk en logischerwijze- lege tank in ronde 41 een chrono van 1min.15.921 neerzet en dan naar binnengaat, haspelt Schumacher met een -vermoedelijk en logischerwijze- vollere tank nog 18 rondjes af met een snelste chrono in ronde 40 van 1min15.842. Mijn conclusie hieruit: De Bridgestones hebben tijd nodig om op gang te komen, maar eens ze op punt staan, draait de Ferrari terug rondetijden die concurreren met McLaren. De Michelins staan reeds vanaf de start op punt, maar faalden naargelang de race vorderde. De Renaults waren de voornaamste slachtoffers, Liuzzi kreeg achteraf ook te maken met een klapband. Bridgestone haalt het dus op lange afstand. In Monaco is dit jammer genoeg voor hen negatief; aangezien de start hier zowat de voornaamste factor is voor succes. De F2005 zelf is een uitstekende wagen, hoewel de bolide dit jaar minder dominant is ten opzichte van de McLaren en Renault. De wagen is in die mate minder dominant, dat de F2005 het Bridgestone-probleem niet op z'n eigen kan oplossen, wat duidelijk wel het geval was in 2004. Banden, banden en nog eens banden. En het is Ferrari en Bridgestones eigen, dikke schuld. Maar ze hebben toch maar lekker van 2000 tot 2004 onafgebroken mogen heersen. |
De Michelins falen zwaar als men de zachtere compound gebruikte: Sauber, Renault, Red Bull... Mclaren had er niet zo'n last van en zij gebruikten de hardere compound.
Maar zoals finish zegt, de banden nekken momenteel Ferrari. Vigneron zei op de RTBF nog dat ze jaren lang geprofiteerd hebben van de unieke samenwerking met Bridgestone en dat ze er nu de tol van betalen. Ten dele hebben ze bij Ferrari hun eigen graf gedolven. Bridgestone kon in 2004 schitterend mee in de hitte, voorheen het sterke punt van Michelin, en die snel op temperatuur kwam. En nu heeft Michelin een band gemaakt die nog beter tegen de hitte kan en die snel op temperatuur komt. Het is gewoon een slinger die nu naar de kant van Michelin gaat. In de toekomst zal het voor Bridge enkel moeilijker worden om die aanvallen van Michelin te blijven afslaan. Michelin heeft 5 fabrieksteams, Bridge 1. En als we Vigneron mogen geloven is Bridgestone een band a la Michelin aan het maken. Een met een minder bol oppervlak, om meer grip te krijgen en de banden waarschijnlijk ook sneller op te warmen. |
Quote:
Maar om aanspraak te maken op de overwinning volstaat het natuurlijk niet om één of enkele fastest laps neer te zetten. Toen na de safetycar-fase Schumacher vlak achter Raikkonen lag (weliswaar op een ronde) dacht ik :"Na de herstart gaat Schumi Raikkonen kunnen blijven volgen want nu zijn de banden op temperatuur". Welnu, de wijze waarop Raikkonen wegreed van de man die patent had op het "wegrijden van een concurrent" was gewoon buitenaards (zoals ook Tassin zei). Op een wip lag Schumi al een halve minuut achter! Dan mag hij wel eens een snelste ronde neerzetten natuurlijk, daar zal McLaren niet van wakker liggen. En bij Renault zullen ze die zachtste compound van de Michelin-banden nu ook wel in de pitbox laten liggen : McLaren bewees dat de hardere banden in deze omstandigheden the way to go zijn... |
WK 2005? Ik zou het niet weten. We hebben slechts 1/3e van het seizoen afgewerkt en alles blijft mogelijk. Het tij kan snel keren... De racepace van Ferrari mag er zijn. Ik maak me dan ook geen zorgen dat weldra een scharlaken bolide weldra als eerste over de streep komt ;)
Wel sterk van Heidfeld! Voor mij blijft Webber iemand die zeer snel is over twee ŕ drie ronden maar daar is dan ook alles mee gezegd. |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 05:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.