![]() |
Een fusie tussen IRL en Champcar?
Zo ongeveer mid-jaren negentig is mijn interesse voor de Amerikaanse Single Seaters beginnen te dalen, de oorzaak? Na het vertrek van Zanardi uit de Champcars (de eerste keer dus) ben ik definitief afgehaakt. De splitsing tussen de Champcars en de IRL. Dat ik niet de enigste ben mag duidelijk zijn, bezoekers-aantallen en TV-ratings zijn nog maar een schimp van wat het ooit geweest is.............op enkele uitzonderingen na zoals IRL's Indy 500 en Champcars Long Beach.
In de afgelopen jaren zijn er al vaker pogingen geweest om de twee weer nader tot elkaar te brengen. Zonder veel succes overigens. IRL's Tony George is er eentje die de tactiek van de verschroeide aarde toepast en Champcar is al eens een keer op de fles geweest. Toch heb ik goede hoop dat het nu weleens anders kon zijn. Voor de eerste keer is luid en duidelijk dat een van de fabrikanten het welletjes vind geweest, dat geruzie tussen een stel Yanks. Wie? Honda....... Quote:
|
Ik hoop ook dat ze er in slagen. All due respect, maar mannen als Franchitti, Dixon, Castroneves horen niet alleen op ovals te rijden maar ook op banen zoals Elkhart Lake...
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
Quote:
Prachtig die spelletjes in de autosport. |
relatie IRL - NASCAR is al langer goed. Zo zijn er veel IRL tracks waar je enkel IRl en NASCAR tickets samen kan kopen, de reden, anders zou er niemand naar de IRL komen zien.
|
Nu nog IRL tijdens de speedweeks in Daytona en dan zien we alles rijden daar in februari :D
|
Quote:
|
Quote:
De NASCAR wagens rijden er ook met restrictor plates die het motorvermogen ver naar beneden halen. |
vergeet het maar die merger, ouwe taaie kalkenhoven vind dat men maar is moet stoppen met daarover te zagen.
Quote:
|
Jawel, beide kampen zijn weer in gesprek..........en dit keer op een veel intensiever nivo dan iedereen dacht.
Quote:
|
Krijgen we witte rook tijdens de Indy 500?
Quote:
|
Over die fusie: het is niet uit vriendschap hoor, beide kampioenschappen zijn aan het kapot gaan. En als ze willen overleven MOETEN ze wel fusioneren. Ik wens hen toch alle succes toe.
Greets, Dr. Jozz |
Quote:
|
Quote:
|
Wil dit nu zeggen dat ze mogen meedoen met hun wagens? Want anders veranderd er juist noppes.
|
Quote:
|
Ahzo maar dat deel over feelnemen aan de indy 500 is dus maar bladvulling. Dat kon toch altijd al.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Samenrijden gaan ze dus niet doen:
Quote:
|
Ze blijven maar praten:
Quote:
kalkhoven: Quote:
Quote:
|
Waarom zou Champ car nog willen fuseren. Champcar is on the up (extra team met pacific coast motrosports, nieuw chassis, franchitti terug, vele rijders die willen terugkeren. IRL is aan het sterven ( Foyt die franchitti vervangt :confused: ,andere rijders die het schip willen verlaten, geen publiek, ...)
|
Quote:
|
Quote:
|
Las dit op een ander forum
Quote:
|
volgens kalkhoven in de laatste Autosport is de fusie "completely dead".
|
All times are GMT +2. The time now is 08:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.