De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   2005 Gp Canada (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10786)

AlesiRed27 11-06-2005 16:37

2005 Gp Canada

2de vrije training op zaterdag bezig en Renault maakt er een feestje van...

Momenteel ligt button 3de achter de renaults, met >0.4s op Fisi.

Dimi 11-06-2005 17:18

hier de uitslagen
Pos. Rijder Team Tijd Ronden

1 F. Alonso Renault 1:15.582 13
2 G. Fisichella Renault 1:15.758 8
3 K. Räikkönen McLaren 1:15.826 9
4 T. Sato BAR 1:16.109 10
5 J. Button BAR 1:16.386 5
6 M. Webber Williams 1:16.463 9
7 M. Schumacher Ferrari 1:16.538 9
8 N. Heidfeld Williams 1:16.569 8
9 JP. Montoya McLaren 1:16.749 8
10 F. Massa Sauber 1:16.816 5
11 R. Schumacher Toyota 1:16.999 9
12 J. Trulli Toyota 1:17.441 5
13 J. Villeneuve Sauber 1:17.469 6
14 C. Klien Red Bull 1:17.595 9
15 R. Barrichello Ferrari 1:17.908 10
16 D. Coulthard Red Bull 1:17.992 9
17 N. Karthikeyan Jordan 1:18.338 11
18 T. Monteiro Jordan 1:18.710 15
19 P. Friesacher Minardi 1:21.031 14
20 C. Albers Minardi 1:21.882 7

bron www.f1racing.nl

Finish 11-06-2005 19:53

1 J. Button BAR 1:15.217
2 M. Schumacher Ferrari 1:15.475
3 F. Alonso Renault 1:15.561
4 G. Fisichella Renault 1:15.577
5 JP. Montoya McLaren 1:15.669
6 T. Sato BAR 1:15.729
7 K. Räikkönen McLaren 1:15.923
8 J. Villeneuve Sauber 1:16.116
9 J. Trulli Toyota 1:16.201
10 R. Schumacher Toyota 1:16.362
11 F. Massa Sauber 1:16.661
12 D. Coulthard Red Bull 1:16.890
13 N. Heidfeld Williams 1:17.081
14 M. Webber Williams 1:17.749
15 C. Albers Minardi 1:18.214
16 C. Klien Red Bull 1:18.249
17 N. Karthikeyan Jordan 1:18.664
18 T. Monteiro Jordan 1:19.034
19 P. Friesacher Minardi 1:19.574
20 R. Barrichello Ferrari geen tijd

oke, logisch toch dat ik het zeg:

Schumacher op P2 potverdikke !
Zit er dan toch snelheid in de F2005 ? Of een extra lege tank ?
D'r is naar 't schijnt ook een kans dat het morgen regent. Wordt een spannende race, in ieder geval.

Speesman 11-06-2005 20:00

Ik denk ook dat het spannend gaat worden (Canada is trouwens bijna altijd 1 van de boeiendste gp's vant jaar).

smiley 11-06-2005 20:29

schumi einelijk nog eens waar hij hoort te staan... op de eerste rij !! :gas:
ik vond dat die minardis nogal drifte in d bochten of lag het aan mij ?
albers in iedergeval toch al redelijk goed.. nu maar hopen dat zijn minardi morge start :D

edit : oei nog bijna vergete... barrichello in de opwarm ronde al zijn motor opgeblazen en dat voor een ferrari.. amaai

The Interceptor 11-06-2005 21:18

Wow, deed ik toch ff een klein vreugdendansje toen ik net f1racing.nl opende als ik op kot aankwam. Wie had dit nog verwacht seg, na die rampzalige start van BAR dit seizoen. Twee weken geleden ook gene vette, en dan nu in Canada konden ze in de trainingen al wel redelijk mee, maar dan zelfs Jenson op de pole!! Jammer dat ik het niet heb kunnen zien op tv, net als de race morgen trouwens :s
Dat kan dan best wel eens een spannende race worden ja, met dan nog een kansje op regen eventueel. Maar hoogstwaarschijnlijk staat Jenson wel wat lichter als de andere toppers, of heeft hem echt de perfecte ronde gereden natuurlijk.

Selespeed 11-06-2005 21:39

Ben er nog altijd niet uit waarom de qualifying times zo traag waren in vergelijking met de voorgaande jaren. Hebben ze iets aan het circuit veranderd?

Kan spijtig genoeg ook de race niet volgen want ik zit alweer in het buitenland voor het werk en net nu mijn werkgever op pole staat :)
Komen misschien eindelijk die vragen ten einde waarom ze het zo slecht doen dit seizoen, alsof ik er iets aan kan doen :)

Mathias G 11-06-2005 23:16

Quote:

Originally Posted by Selespeed
Ben er nog altijd niet uit waarom de qualifying times zo traag waren in vergelijking met de voorgaande jaren. Hebben ze iets aan het circuit veranderd?

Kan spijtig genoeg ook de race niet volgen want ik zit alweer in het buitenland voor het werk en net nu mijn werkgever op pole staat :)
Komen misschien eindelijk die vragen ten einde waarom ze het zo slecht doen dit seizoen, alsof ik er iets aan kan doen :)

Er is een nieuwe asfaltlaag dus dat kan de tragere tijden wel verklaren.

The Interceptor 11-06-2005 23:34

Idd, ondanks dat er redelijk nieuw asfalt lag, waren er toch al gaten in het asfalt te vinden, deze zijn bijgewerkt met beton, wat wel eens voor extra bandenslijtage zou kunnen zorgen (pitstoptv.be). Benieuwd of we er morgen iets van gaan merken.
Maar Montreal is nu niet meteen een circuit dat extra veel van de banden vraagt he? Van de remmen daarentegen wel.

Sennake 11-06-2005 23:59

Quote:

Originally Posted by smiley
ik vond dat die minardis nogal drifte in d bochten of lag het aan mij ?

Wa hedde gij wel met die Minardi's uitgestoken misschien? :+

Sennake 12-06-2005 00:04

Quote:

Originally Posted by Finish
Zit er dan toch snelheid in de F2005 ? Of een extra lege tank ?

Ik denk niet dat het aan de brandstofinhoud ligt, maar werkelijk aan een betere combinatie wagen-piloot-circuit.

Daarentegen denk ik wel dat er tussen de eerste 10 nogal wat brandstof-goochelaars zitten. Dat zullen we morgen wel rap weten zeker?

Ik denk dat Schumacher een goede kans maakt om te winnen. De te kloppen man zal Alonso zijn, maar die gaat zeker geen onnodige risico's nemen en zich eventueel tevreden stellen met een 2e plaats. Als hij dat de rest van het seizoen blijft doen is hij sowieso wereldkampioen...

En dan Raikkonen : hij staat wat ver om als een pijl uit een boog naar voren te schieten bij de start. Maar wie weet wat hij morgen nog kan forceren?

Finish 12-06-2005 00:35

Morgen alles in -zucht- uitgesteld verslag te volgen op Sporza vanaf 23u45.

(op LaDeux kunnen we wel live genieten, met om 18u30 warm-up en vanaf 19u live Vigneron en OLIVIER PANIS ! )

marcel 12-06-2005 03:48

mja, Sporza zal het wel nooit leren zeker?

een geluk dat het voor mij geen probleem is, maar ik kan mij voorstellen dat ik een van de weinigen ben

Petter-Jån 12-06-2005 10:07

De nieuwe asfaltlaag is inderdaad een verklaring voor het verschil in rondetijd tussen de kwalificaties van dit jaar en vorig jaar, maar uiteindelijk is Jenson in de kwalifs nog wel net iets meer dan een seconde langzamer dan Raikkonnen in de vrije trainingen!

Ik blijf erbij, geef mij maar RTL of RTBF. Tassin is er dit keer niet bij, maar zoals gezegd: Olivier Panis! Het zal in het Frans worden straks. :cool:

Hopen op een spannende race.
Petter-Jån

AlesiRed27 12-06-2005 11:12

't Is wel straf, de ferrari's heel de tijd "traag" en nu P2 met schum.

Misschien rekent hij op regen en start hij op lichte tank? In de regen maakt hij't dan zeker goed, en als't pas begint te regenen na enkele rondes zit hij toch maar lekker mee in't voorste pak.

En wat met Iceman? Gaat hij een "ferrari" proberen? Zware tanks en lange 1ste stint rijden?

Wat dan ook, Alonso zit weer goed om puntjes te pakken...

Button mag van mij winnen, 't zou prachtig zijn voor't seizoen. Schum vindt er nog wel eentje later op't seizoen. :gas:

Finish 12-06-2005 13:19

Ik hoop enorm hard op Schumacher, en een crash tussen Alonso en Raikkonen ! :D

Zou dat geen leuke titelstrijd worden ? Alonso, op de voet gevolgd door Raikkonen en Schumacher ;)

sledge 12-06-2005 13:28

Inderdaad, ook ik heb al lopen te fantaseren over een opgave voor Raikkonen en Alosno. Zou de titelstrijd enorm helpen. Alleen zie ik dan liever Rubens winnen voor Trulli, dan Schumcher, alhoewel Toyota de laatste races wat ter plaatse blijft trappelen terwijl de anderen vooruitgang boeken.

AlesiRed27 12-06-2005 17:22

Finish, hoe kun je nu hopen op een crash in autosport? Word eens van je fiets gereden aan 30km/u of zo en hoe je je dan voelt, is waarschijnlijk nog geen 100ste van hoe je je voelt na een crash... ja, ook in een F1 wagen. Ik hoop uiteraard dat je aan't "lachen" was! ;)

Geef mij ook maar die titelstrijd, maar dan op't scherp van de snee, zonder crashes en aanrijdingen.

smiley 12-06-2005 17:23

ja gewoon een motorprobleem voor de bijde dan :+

dulu 12-06-2005 20:30

veel is er niet gebeurd, op 10 ronden van het einde .... zijn de Renaultje's al gaan pitten in de box, waren nochtans als een speer vertrokken :applaus: maar ?? probleem voor fissichella en een klein "kusje" met de muur voor alonso heeft een einde gemaakt aan de 2 vliegende renaults.
Montoya die verlaat de pit onder ROOD licht tijdens de safetycar dus Exit Race.
Kimi op kop gevold door Schumi, trulli en dan wat een prestatie van Barrichello in de pitlane moeten starten en nu op de 4 é , eu ... trulli valt uit dus op de 3é plaats :applaus: :applaus:

AlesiRed27 12-06-2005 20:45

Dat word nog een ferm kampioenschapke.

Eerste echte fout van Alonso dit seizoen, dat is toch wel sterk op dit niveau, de meesten hebben al een paar zwarte momenten achter de rug. Montoya nu zelfs een heel groot zwart moment - alhoewel ik denk dat dit foutje van het team is...

De Mac is beter dan de Renault, dus ik zie Ice er nog een paar winnen. Alonso mag al niet meer telkens achter Iceman eindigen of't is voorbij voor hem.

De roden zijn "terug" maar ze hebben natuurlijk wel een pitstopje "uitgewonnen" door de safetycar dus nog ff afwachten.

Spijtig voor Trulli, had veel punten kunnen pakken, en met het nieuw chassis dat er aan komt... who knows...

Yannick R 12-06-2005 20:54

Wat een race zeg :s .. nergens echt mooie duels gezien; telkens als er een mooi duel ging zijn viel iemand uit, bv. Fisico en Alonso, dan Alonso en Montoya, dan Button en Schumi, dan Montoya en Raikkonen, ..
Raikkonen mooi gedaan, ook Massa !!!
Zo zie je maar Jacques, de Sauber is wel degelijk snel (ook al heb ik respect voor Villy9).
Schumi en Barri dan met een portietje geluk (4 of 5 wagens voor je uitvallen en een SC situatie ;))
Ook vond ik het weer idioot om een SC de baan op te sturen .. sjongejonge.
Onvoorspelbare race was me dit.
Voor de rest, jammer van Montoya want hij was aan een goeie race bezig.
Eveneens Fisico, Button, ...
Ook stond misschien Villeneuve licht en deed hij volgens Olaf Mol (grappige commentator van SBS6 :D) er voor de 'show' een nieuwe voorvleugel op.
Maar bij een herhaling v/d start had ik er toch op gelet en had Jacques toch precies Sato even geraakt.
Maar het kan mss wel een excuusje zijn (om niet belachelijk verklaard te worden :(), want hij zag er toch niet beschadigd uit.
Webber ook nog redelijk gereden, alleen had hij een belachelijk inhaalmanoevre geprobeerd op Coulthard begin de race.

Ohja, en Alonso kan wel degelijk pech hebben.

Nog vergeten: Hilarisch was dat van Sato :D

marcel 12-06-2005 20:59

montoya naar het schijnt zijn pit call gemist, en daardoor Raikkonen eerst binnen

trouwens, waarom moest Ralphke per se zo vertragen als de SC binnenkwam? hij stond op een ronde, dus hij moest de 2 wagens achter hem zowiezo doorlaten. wou hij dat ook eens proberen?

Thomaske 12-06-2005 21:05

Raikkonen wint. Twee en drie voor Ferrari.

Renault en Bar allebei de wagens uitgevallen.

Montoya zwarte vlag.

Trulli stukken.

Mvg

Sennake 12-06-2005 21:27

Quote:

Originally Posted by AlesiRed27
De roden zijn "terug" maar ze hebben natuurlijk wel een pitstopje "uitgewonnen" door de safetycar dus nog ff afwachten.

"Terug" op het podium : ja.
"Terug" bij de top op basis van hun eigen kunnen : neen. Schumi stond dus blijkbaar toch op weinig fuel wat zijn 2e startplaats verklaart. Zijn goede eindrangschikking heeft hij te danken aan de stommiteiten/pech/incidenten rondom hem en vooral vóór hem. Nu, je moet nog altijd uitrijden zonder fouten om 2e te kunnen eindigen, daar niets van, maar deze race aanwenden als conclusie dat Ferrari er terug staat lijkt me wat voorbarig. Zelfde verhaal voor Barrichello trouwens. Mooi uitgereden, maar totaal onopvallend.

PS : Schumacher was blijkbaar niet meer gewend om vanop de 1e lijn te starten? Wat was dat? In slaap gesukkeld of zo???

Savi 12-06-2005 21:48

Quote:

Originally Posted by Sennake
"Terug" op het podium : ja.
Zijn goede eindrangschikking heeft hij te danken aan de stommiteiten/pech/incidenten rondom hem en vooral vóór hem.

Net zoals Alonso en Kimi ook een groot deel van hun voorsprong op MS te danken hebben aan een aantal pechdagen bij Ferrari, anders was het gat ook niet zo groot...maar andersom vergeet men snel ;)

Lambo 12-06-2005 21:50

Ach, in vergelijking met de vliegende start van de Renaults, staat natuurlijk iedereen stil :p

Jammer voor hen dat ze dan zichzelf uitschakelen, wel goed voor het kampioenschap. En nee, Ferrari is nog niet volledig terug op niveau, maar het is zoals Vigneron zei: Schumacher alweer op 5 in het kampioenschap, Ferrari ook, maar op almper twee puntjes van Toyota en het toch zwakke Williams deze GP...

Sennake 12-06-2005 21:56

Quote:

Originally Posted by Savi
Net zoals Alonso en Kimi ook een groot deel van hun voorsprong op MS te danken hebben aan een aantal pechdagen bij Ferrari, anders was het gat ook niet zo groot...maar andersom vergeet men snel ;)

Pechdagen? Maar neen, die Ferrari was gewoon niet goed genoeg. Dat heeft niets met pech te maken.

Over pech kan je jaren discussiëren. Dat is zinloos.

Savi 12-06-2005 23:58

Quote:

Pechdagen? Maar neen, die Ferrari was gewoon niet goed genoeg. Dat heeft niets met pech te maken.

Over pech kan je jaren discussiëren. Dat is zinloos.

Nochtans ben jij het die het als een punt aanhaalt. Schumacher enkel en alleen op P2 dankzij pech/incidenten... van anderen ;)

De Ferrari was zeker vaak niet goed genoeg maar door pech is het gat zo groot (weer in Aus, punten laten liggen in Bahrein, pech met 2 banden in één ronde, enz... Pech is er bij iedereen. Je haalt geluk erbij wanneer MS door pech van anderen op P2 komt maar andersom heeft pech er dan weer niets mee te maken...

Rare kronkel :)

PS: Schumi pakt de titel. :)

Finish 13-06-2005 00:07

Ik heb niet live kunnen kijken; ik dacht het uitgesteld verslag te volgen op canvas, dat momenteel net begonnen is. Maar dat duurde nogal lang, dus ikke op teletekst naar de programmatie kijken, het eerste wa ik zie is 'Raikkonen wint GP Canada'...tot daar de magie van de komende 2uur....

Schumacher dus op P2: leuk. In feite maakt hij dus nog zelfs kans met het uitvallen van Alonso Ferm seizoen, mannen !

en @ AlesiRed27: staat er een smiley achter mijn uitspraak ? Awel, dan was ik aan 't lachen eh ;)

Finish 13-06-2005 02:00

Ik heb de race uitgekeken !

Weinig op aan te merken:

TOP:
-Raikkonen: De te kloppen man, in feite al het hele seizoen. Alonso gaat enkele zware races tegemoet
-Barrichello: vanuit de pits toch nog 3de. Portie geluk telde natuurlijk ook mee, evenals bij Schumacher. Schumacher vierde z'n P2 bijna als een overwinning. Het tij kan keren.
-Massa: Droogt Villeneuve af voor diens eigen publiek. Klasse-rit. Ik zie hem meer en meer als opvolger voor Barrichello of Schumacher
-Trulli: Pech gehad, maar hij stond ei zo na weer op het podium. Ralfke zorgt voor enige troost
-Red Bull: de geluksvogels deze race: krijgen punten in de schoot geworpen. Klien al direct weer een puntje bij. Knap seizoen van hem, in vergelijking met vorig jaar.

FLOP:
-Renault: Vreselijk. Fisichellas woede was terecht: dit overkomt hem veel te veel. Alonso maakt dus ook nog fouten. Het was Briatores dagje niet.
-Montoya: zwarte vlag ? en wat te denken van dat inhaalmaneuver op Coulthard onder een gele vlag ? Slaapwel, Juan-Pablo.
-Villeneuve: aanraking met Sato verknoeit de race, en Massa haalt de Canadese punten binnen. Heeft Jacques nog krediet over ?
-Button: onnodige fout, en BAR nog altijd puntenlood. Sato testte de race uit, tot hij z'n motorke opblies.
-Williams: hoewel Webber nog P5 binnenhaalt (verdiend ?) toch wel de verliezer tov de vorige weekends: de opmars van Williams is gestaakt. Oppassen voor Ferrari, dan maar ?

Conclusie: Raikkonen de te kloppen man, het duurt niet lang meer voor Alonso de achtervolging op Kimi moet inzetten. Een terugkeer van Ferrari noem ik het nog niet: de lichte tank zorgde voor een goede startplaats, de SC en de crashes brachten Schumacher de P2. Anders had het mogelijk omwille van de slechte start P4 geworden. We zien wel in Indy.

Ik ga slapen. Het was een redelijke race, maar inhaalmaneuvers heb ik toch wel min of meer gemist. En waar bleef dat beloofde regenweer ? :(

Finish

Sennake 13-06-2005 06:58

Quote:

Nochtans ben jij het die het als een punt aanhaalt. Schumacher enkel en alleen op P2 dankzij pech/incidenten... van anderen ;)

De Ferrari was zeker vaak niet goed genoeg maar door pech is het gat zo groot (weer in Aus, punten laten liggen in Bahrein, pech met 2 banden in één ronde, enz... Pech is er bij iedereen. Je haalt geluk erbij wanneer MS door pech van anderen op P2 komt maar andersom heeft pech er dan weer niets mee te maken...

Rare kronkel :)

PS: Schumi pakt de titel. :)

Niet akkoord. Maar je begrijpt me dan ook verkeerd. Wat ik bedoel is : de zeges van Renault en McLaren (dit seizoen) zijn gebaseerd op eigen kunnen en waren niet het gevolg van het uitvallen van anderen. (Tenzij dan de zege van Alonso door het uitvallen van Raikkonen). Daarentegen, als Alonso wint en Schumacher ergens op de 8ste plaats pech kent, verandert er voor hem niets. De 2e plaats van Schumacher in Canada was echter wél het gevolg van een aantal uitvallers vòòr hem. Om dus te besluiten dat Ferrari er terug staat, op basis van DIT resultaat, lijkt me voorbarig.

Overigens is de kans dat er vóór je iemand uitvalt des te groter naarmate je meer achteraan rijdt uiteraard :cool:

PS : Schumi heeft zijn laatste titel gepakt in 2004.

AlesiRed27 13-06-2005 08:05

Ach racen is een combinatie van eigen kunnen en een hoop externe factoren.

Het is een chaos theorie, en onmogelijk te zeggen wat er gaat gebeuren. Je moet al werkelijk *stukken* beter zijn, zoals de ferrari opmars van de vorige jaren, om het geluk echt naar je toe te kunnen trekken.

Als je op kop kan vertrekken, wegrijden, en je zit een minimum van tijd in verkeer, tja, dan word je minder afhankelijk van de rest, alhoewel het technische aspect er altijd zal blijven.

En zelfs dan is het niet onmogelijk dat je in de laatste ronde bijvoorbeeld op een minardi botst die schuin over het circuit vliegt, of zelfs een streaker die je moet vermijden...

gwyllion 13-06-2005 09:28

Quote:

FLOP:
-Villeneuve: aanraking met Sato verknoeit de race, en Massa haalt de Canadese punten binnen. Heeft Jacques nog krediet over ?

Een klein detail: het snelste rondje van Villeneuve was sneller dan dat van Massa en van de 2 Red Bulls. Die start heeft inderdaad zijn hele race verknoeid.
Quote:

-Williams: hoewel Webber nog P5 binnenhaalt (verdiend ?) toch wel de verliezer tov de vorige weekends: de opmars van Williams is gestaakt. Oppassen voor Ferrari, dan maar ?

De opgeblazen BMW motor van Heidfeld kan ook allerminst goed genoemd worden.

Jan 13-06-2005 10:01

Een race met een heel hoog dramagehalte en zonder enig noemenswaardig duel of inhaalmaneuver; een eigenaardige cocktail die ervoor gezorgd heeft dat ik het hele geval toch heb uitgekeken. Doe daarbij de uitslag die er eens te meer voor zorgt dat het kampioenschap nog alle kanten uit kan, boeiend toch?

Theoretisch hebben we nog vijf titelkandidaten, zowel bij de rijders als bij de konstrukteurs. Zuiver rekenkundig zijn er dat misschien nog enkele meer, maar die reken ik niet bij de kanshebbers.

Savi 13-06-2005 12:46

Quote:

Niet akkoord. Maar je begrijpt me dan ook verkeerd. Wat ik bedoel is : de zeges van Renault en McLaren (dit seizoen) zijn gebaseerd op eigen kunnen en waren niet het gevolg van het uitvallen van anderen. (Tenzij dan de zege van Alonso door het uitvallen van Raikkonen). Daarentegen, als Alonso wint en Schumacher ergens op de 8ste plaats pech kent, verandert er voor hem niets. De 2e plaats van Schumacher in Canada was echter wél het gevolg van een aantal uitvallers vòòr hem. Om dus te besluiten dat Ferrari er terug staat, op basis van DIT resultaat, lijkt me voorbarig.

Overigens is de kans dat er vóór je iemand uitvalt des te groter naarmate je meer achteraan rijdt uiteraard :cool:

PS : Schumi heeft zijn laatste titel gepakt in 2004.

Dat is alweer een heel andere uitleg ;)

Mijn punt is dat het enorme gat tussen MS en FA mede te danken is aan een reeks van pech voor MS, die FA niet te verduren kreeg. Hier kan je niet om heen, dat is een feit. Dus het nodige geluk dat hij gisteren had kunnen we bekijken als een compensatie voor die eerdere pech.

Maar bon, stel je eens voor dat Schumacher op één of andere manier wint in de VS met Barrichello achter zich en dat noch Kimi noch Alonso punten scoren.

Het zou héél straf zijn, dat wel maar het kan en dan ziet het klassement er ineens zo uit:

1. Alonso - 59
2. Kimi - 37
3. Schumacher - 34
4. Rubens - 31
Een beetje dromen kan geen kwaad zegt men dus ik hoop volop op deze uitslag :)

Nog 110 punten uit te delen, nog niets is zeker.

Raceboy 13-06-2005 12:54

verslaggeving op RTBF was top. Die Panis kan aangenaam vertellen. Het was precies een theekransje daar in de studio :D

The Interceptor 13-06-2005 13:08

Quote:

FLOP:
-Button: onnodige fout, en BAR nog altijd puntenlood. Sato testte de race uit, tot hij z'n motorke opblies.Finish

Elke fout is onnodig natuurlijk. Toch één van zijn zeldzame fouten, kan me al niet meer herinneren wanneer hij nog eens in de race van de baan is gegaan.
't Is ook zijn eigen fout geeft hij meteen toe: teveel over de curbs, banden blokkeren, en er valt nog maar weinig aan te doen.

Maar positief vind ik toch de snelheid die BAR dit weekend gehad heeft, een heel duidelijk stap voorwaarts gemaakt sinds vorig raceweekend. De pole mag dan wel door de lichtere wagen geweest zijn, maar zonder die foutje in de race, had hij echt wel kans op een podiumplek!
Hopelijk scoren ze in de VS eindelijk eens punten!

Yannick R 13-06-2005 13:14

Quote:

Mijn punt is dat het enorme gat tussen MS en FA mede te danken is aan een reeks van pech voor MS, die FA niet te verduren kreeg. Hier kan je niet om heen, dat is een feit. Dus het nodige geluk dat hij gisteren had kunnen we bekijken als een compensatie voor die eerdere pech.

Hola, Alonso had dit aan zijn eigen te danken.
Maar toch, laten we stellen dat het 'pech' is.
Schumi had pech aan zijn Ferrari (en/of banden). Als je geen goeie banden of auto hebt kom je er niet. Die betrouwbaardheid was er wel voor Alonso bij Renault.
Maar Schumacher is deze race opgeschoven dankzij fouten en pech van zijn voorliggers en een Safety Car bracht hem nog wat dichter vooraan.
Ook heeft Alonso zich meestal goed gekwalificeerd (nooit verder dan de 5e plaats ofzo denk ik) en zo goed kunnen vertrekken om toch in de top3 of beter te rijden. Dan mogen er nog achter u uitvallen, als je vooraan rijdt heb je daar geen voordeel aan (het klassement buiten beschouwing gelaten he). MS profiteerde nu gewoon v/d uitvallers en SC ;).

Bugalfa 13-06-2005 13:42

Waarom alle mankementen aan de Renaults Fisico ten dele vallen is mij een raadsel... Alonso heeft het deze keer zelf verprutst omdat hij onder druk kwam te staan op een circuit waar inhalen goed mogelijk is . Dat Fisichella niet eerder in een "colère" is geschoten toont aan hoe koelbloedig die wel is ; als z'n pechreeks nu niet ophoudt zal hij wel teamorders aan z'n broek krijgen als hij voor Alonso zit vrees ik .

All times are GMT +2. The time now is 13:06.