![]() |
Belcar Sportregelement is al uit !
|
Nu al? Da's vroeg!
:+ |
Quote:
Dat ze dat is updaten he. |
Quote:
Quote:
|
Dan valt de BMW van Team Charly ook buiten het reglement, want als ik het goed heb, is dat een ex-DTM wagen ...
Jeetje, waar zijn ze mee bezig: hoe breek ik een hoogstaand kampioenschap vakkundig af ???? |
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Viel me ook op... maar vorig jaar stond er voor GTA 1'52"...
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Wat dingetjes die me opvielen:
* Het sportreglement is in 2006 eerder verschenen dan in 2005!!! Publicatie in 2006 op 16-01, in 2005 was dat 24-01. Zoiets verwacht je niet :D * Inschrijvingsgeld is maar met 0.3% verhoogd, dat is minder dan de inflatie.......het is dus eigenlijk goedkoper geworden. De termijnen dat er kortingen worden gegeven is ook langer.Alweer een pluspunt, alleen is het bedrag dat je via de "kortingsprocenten" moet betalen minder dan de absolute bedragen. Die gedachte volg ik ff niet........ * Er is een "ouwe knarren trofee" in het leven geroepen. Hmmm, sorry, in nette woorden noemen we dat de Mediagroep Van Dyck Belcar Gentlemen Challenge;) Voor scheurders die geboren zijn 1951 of nog vroeger. Tja, dat gaat Kuismanen met twee vingers in de neus winnen :D *Afgelopen jaar hebben we eens een discussie gehad op De Paddock over de startnummers en de bijbehorende kleurtjes. Dat hebben ze dan mooi aangepast: Quote:
* Ballastsysteem voor de nummers 1, 2 en 3 per klasse per wedstrijd. Dat kan de spanning erin houden. Als het voor FIA GT / WTCC kan werken dan moet dat bij de Belcar Original ook lukken ;) Tja, maar er is één ding dat ik werkelijk niet snap en dat is het gesteggel met de nieuwe klasse FIA GT3. Bij de FIA is dat maar één klasse...........waarom moet dat dan bij de Belcar onderverdeeld worden in twee klassen? Ook nog eens de verkeerde klassen overigens mijn eigenwijze inziens ;) In 2006 zullen die wagens bij het FIA GT3 kampioenschap zo goed als allemaal even snel zijn. Of het nu een joekel van een AM DBRS9, Dodge Viper is of een kleine Lotus Exige is. Ratel en FIA gaan goochelen met gewichten en dan komt dat allemaal goed. Het is ze ook gelukt met de MC12 in de GT1-categorie. Met een dergelijk reglement zullen we we weinig FIA GT3 wagens aan het werk zien. Als ze dan meedoen rijden ze voor spek en bonen mee. |
twee stejes banden per meeting waar zijn ze mee bezig.
ons besluit staat vast wederom geen Belcar in 2006, wij gaan terug naar lmes. |
Quote:
Je mag zoveel banden gebruiken als je wil, zolang je maar met dezelfde 2 sets de chrono's, de warm up en de race START. In FIA en LMES gebruiken ze dit systeem trouwens al jaren. Veel, zoniet de meeste teams gebruiken trouwens zelden meer dan 2 sets per weekend. En wie gaat er naar de LMES? Volgens mij bestaat dit niet meer.:D |
Dus ook definitief geen 6 uurs race meer in Francorchamps :(
|
Banden
TT racing zegt da je zoveel banden mag gebruiken dat je wil, ik denk dat hij niet goed gelezen heeft. Voor de ganse meeting en de start mag je 2 sets gebruiken en na de start mag je nig zoveel wisselen als je wil!:rolleyes:
|
Quote:
Bij het gebruik van het woord "de" zegt het alleen maar iets over de start van de wedstrijd en het gebruik van de banden. Het zegt niets over het verloop van de wedstrijd en het gebruik van de banden. Er wordt alleen gezegd dat je moet starten met het setje A of B. We hebben het eerste discussiepunt te pakken :D Nog meer taalpuristen aanwezig? |
Quote:
maarja jullie hebben eigenlijk nooit meer dan twee setjes nodig gehad zeker. je zegt je mag zoveel banden gebruiken als je wil en dan zeg je, je moet er de chrono's, warmup en race mee starten. begrijpe wie begrijpen kan. |
Quote:
het starten na een pitstop is geen echte start he ;) |
Quote:
|
nu je het zegt ja,
maar ik denk dat ze dit doen omdat er teams hebben geklaagd dat er teams zijn die ontwikkelingsbanden krijgen. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Als ik iets wil publiceren op onze website (van mijn werk) dan moet ik a een wachttijd respecteren van 2 dagen + b 1 dag voor de deadline het er op zetten... 4 dagen ferm te laat hoor... |
Quote:
Quote:
2006: 18.3.5 Volgende kleurencodes worden aan de respectievelijke klassen toebedeeld: Klasse 1 zwarte achtergrond met witte letters Klasse 2 witte achtergrond met zwarte letters Klasse 3 rode achtergrond met witte letters Klasse 4 witte achtergrond met rode letters 2005: 77. Volgende kleurencodes worden aan de respectievelijke klassen toebedeeld: · Klasse GTA wit · Klasse GTB roze · Klasse GTC rood · Klasse S oranje · Klasse TA geel · Klasse TB blauw · Klasse TC groen · Klasse G lila Quote:
|
Quote:
Gewoon een briefje schrijven met vraag om een band extra te vervangen... Het verwijderen van merktekens op een band, of het vervangen van een gemerkte band kan enkel en slechts in uitzonderlijke omstandigheden toegelaten worden door de Sportcommissie, in overleg met de Technische Commissie. |
Quote:
Wat betreft FIA GT3, als die wagen in originele specificatie deelneemt aan een Belcarwedstrijd mag men mijn inziens geen onderscheid maken op de motorinhoud. Dan doen ze bij de FIA ook niet.......door gewichten en andere handicaps toe te passen halen ze dat verschil eruit. Tuurlijk, als je een FIA GT3 wagen gaat "pimpen" verdwijn je sowieso zo naar een andere klasse. Dat lijkt me niet meer dan logisch. |
Quote:
|
Quote:
Volgens mij gaat dit dus enkel over die kleine rondjes onder de nummers. Omdat ze ook zeggen dat je mag met reflecterende achtergronden werken, heb je ooit al een zwart fluoricerende achtergrond gezien? |
Quote:
ik denk dat die in de winkel naast de rode liggen :-) |
Quote:
|
je kan nog de nummer laten fluoriseren en de achtergrond donker maken.MAW je plak alles af behalve de numer zelf.
|
Quote:
Een Porsche 996 GT3-RSR van PSI draaide tijdens de NRF een 1.35.470 Tijdens de Zolder Super Prix draaide de Dodge Viper van Rudolph-Grouwels een 1.40.290 Deze wagen komt nog het dichste in de buurt van FIA GT3. Die van Wijnen-Dubois was al voorzien van de nodige modificaties ;) Dus als het een echte FIA GT3 Viper was geweest waren de tijden nog iets trager geweest. Ik blijf erbij, GT2 en GT3 volgens FIA-spec kunnen niet in één klasse rijden. Het GT3-materieel verdelen over twee klassen is al helemaal uit den boze ;) |
als het inderdaad die rondjes zijn, gaat het wel onduidelijk zijn tussen klasse 2 & 4. want tegen 200 per uur zie ik niet het verschil tussen een zwarte en een rode letter...
|
Quote:
Quote:
http://www.racingworld.be/images/200...r/_MG_4176.jpg Foto: www.racingworld.be |
Quote:
Jammer want zo'n zwart vlak staat echt niet op "onze" Porsche (dat amerikaans vlaggeke kan nu niet meer doorlopen...) |
Derdaele heeft meer geluk met de kleurtjes voor klasse 3
http://users.skynet.be/Racing-pictur...slides/011.JPG Foto: http://users.skynet.be/autosport/ |
http://www.racingworld.be/images/200...r/_MG_4177.jpg
foto: racingworld.be Ik ben alvast heel benieuwd of de nr daar achteraan gaat mogen blijven hangen... OK het zou dood jammer zijn (of hoe zeggen ze dat in Holland? :) ) voor de sponsor, maar eerlijk gezegt gaat dit een beetje te ver qua ideale plaats voor start nr... Wie gaat daar nu naar een start nr "zoeken"? |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 20:54. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.