De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Nieuwe Dodge Viper Coupé, komt er nog een GTS-R versie? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12979)

Viper GTS-R*** 04-05-2006 23:32

Nieuwe Dodge Viper Coupé, komt er nog een GTS-R versie?

Na de productie van de Dodge Viper GTS van 1996 kwam er direct daarna de GTS-R versie uit waarmee men grote succesen in GT racerij heeft geboekt. Nu de nieuwe Dodge Viper Coupé uit is had ik gehoopt dat men opnieuw een GTS-R versie zouden uitbrengen, maar hier blijft het nog steeds heel stil over. Dit omdat ORECA nu de Saleen SR7 prepareert en men na dit avontuur zicht terug gaat storten op de Viper?? Of zou er nog een ander team dit voor zijn rekening kunnen nemen??
Heeft er iemand meer nieuws of iets gezien op het net hierover???
Zeg nu zelf, een nieuwe Viper GT1 zou niet mistaan in het FIA GT/LMS/ALMS veld.
Ziehier nog eens die Viper Coupé anno 2005 (of is het nu 2006?).
http://www.swiftindavis.com/sblog/me...iper_debut.jpg
http://www.autobytel.com/images/2006...drvraction.jpg
Bron: http://www.google.be en type gewoon ff dodge viper coupé in hé;)

Gèrre 05-05-2006 07:17

Hallo,

Ik heb gisteren toen ik naar school ging zo'n nieuwe Viper met open dak gezien. En je die zou echt niet mistaan in zo'n gt veld daar geef ik u groot gelijk in. En wat een sound !

GT2-R 05-05-2006 18:00

Sorry, maar naar mijn mening blijft er maar één echte GTS-R:worship: , de koning van het GT-racen in het begin van de 21e eeuw... Maar natuurlijk hoop ik ook dat ze een GTS-R maken van die nieuwe Viper. Maar ik blijf erbij er is slechts één echte GTS-R.

Greets, Dr. Jozz

Viper GTS-R*** 11-07-2006 18:25

Dodge Viper & McLaren?

Na het bekijken van dit linkje: http://cars.uk.msn.com/news/car_news...umentid=644256
Heb ik toch terug hoop gekregen op een nieuwe GT1 Viper...
Viper met steun van McLaren dat zou echt wel mooie combinatie zijn,
en wie weet wel een geduchte LeMans winnaar...
Dat de toekomst maar wat moois laat zien;)

FIRE 11-07-2006 20:02

Voor de duidelijkheid:
De McLaren die de motor van deze Viper wat opgepept heeft is niet de F1 renstal maar McLaren Performance Technologies. Beide bedrijven staan geheel los van elkaar.

Quote:

ASC bracht in Detroit de Diamonback Viper voor het voetlicht. Deze versie van de supersportwagen is superlicht en supersnel met behulp van McLaren Performance Technologies heeft de SRT10-motor 615 pk en zorgt voor een sprinttijd van 0 nna 100 3,6 seconden.
...
http://msn.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4446

Grig-O 13-07-2006 00:15

Even een optelsommetje van de nieuwe GT1's die er zitten aan te komen:
-Ferrari
-Lister
-Panoz
-Viper (misschien)
-Porsche (misschien)

gwyllion 13-07-2006 09:55

• Ferrari: Welk model? 559 GTB? Wanneer? Niet binnenkort neem ik aan...
  • Lister: het budget is nog niet rond en het reglement is nadelig voor drukgevulde motoren; ik betwijfel een beetje of Lister is staat is om een competitieve wagen te ontwikkelen zoals Prodrive en P&M
  • Panoz: dit komt wel in orde als je ziet hoe ze erin geslaagd zijn een goede GT2 wagen te ontwikkelen
  • Viper: wishfull thinking als je het mij vraagt
  • Porsche: eerst zien dan geloven

Viper GTS-R*** 13-07-2006 13:58

Een nieuwe Lister GT1 en Panoz GT1 verwacht ik ook wel binnen dit en een jaar. Ferrari (599GTB) zit ik nu toch ook al lang op te wachten, maar nog steeds geen nieuwtje(s)... Ivm die Viper ja dat is whisful thinking:+
En die Porsche, kunnen we zo te zien ook nog een tijdje vergeten aangezien productieversie nog maar in (als het er komt) 2009 geproduceert zou worden. En porsche nu zelf bv de carrera gt niet gt1 wil/kan magen verwacht ik er ook niet teveel van.

Grig-O 13-07-2006 21:44

Ferrari is een de 599GTC al een tijdje aan het ontwikkelen...

gwyllion 10-08-2006 10:22

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Ferrari is een de 599GTC al een tijdje aan het ontwikkelen...

Blijkbaar niet. Zie http://www.projectlemans.de/content/view/2264/53/

Er komen dus enkel een Lister en Panoz GT1. En eventueel een nieuwe Maserati (dit keer naar de geest van het reglement gebouwd) en Lamborghini (door Audi Sport ontwikkeld).

JorritVD 10-08-2006 11:49

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Blijkbaar niet. Zie http://www.projectlemans.de/content/view/2264/53/

Er komen dus enkel een Lister en Panoz GT1. En eventueel een nieuwe Maserati (dit keer naar de geest van het reglement gebouwd) en Lamborghini (door Audi Sport ontwikkeld).

Er staat dat Ferrari nu geen plannen heeft om een nieuwe Ferrari GT1 auto te bouwen. als er 1 komt, dan is het niet van Ferrari zelf, maar van een onderneming zoals Prodrive.
Was Maserati (eigendom van Ferrari toch?) niet bezig Grand Sport Light GT1 versie?
Lister weet ik niet zeker of ze komen met een nieuwe GT1 auto. Er was wel nieuws over, maar of ik met niet vergis waren zo ook bezig met een nieuwe Prototype (sorry dat ik geen bron vermeld)

gwyllion 10-08-2006 13:28

Quote:

Originally Posted by JorritVD
Lister weet ik niet zeker of ze komen met een nieuwe GT1 auto. Er was wel nieuws over, maar of ik met niet vergis waren zo ook bezig met een nieuwe Prototype (sorry dat ik geen bron vermeld)

Lister stopt met LMP1 prototype en gaat zich richten op GT1. Er zouden plannen zijn om met de Lister Storm LMP hybrid volgend jaar in ALMS uit te komen.

Benny_B 10-08-2006 13:31

- De nieuwe lister GT1 zal er komen, al weten we nog niet op basis van welk model, alleen enkele motorendetails zijn beschikbaar. (bron: tentenths forum)
De lister LMP1 zal dit jaar zijn laatste wedstrijden afwerken (een nieuwe LMP bouwen om dan achteraan het veld te rijden had volgens Pearce geen zin) (bron : endurance info, vlak na lemans)

- De panoz GT1 zal gebouwd worden op basis van de abruzzi

- De Reiter/Audi Sport Lambo blijft een vraagteken. Waarom, Hans Reiter weet van niks en lambo wenst/wil het niet (liever baanmachines dan een rasechte racemachine bouwen)

- Zou Italtechnia de nieuwe Ferrari F600 kunnen bouwen?

Ik denk dat we naast de lister, Panoz en miss. Maserati de komende jaren geen nieuwe GT1 gaan zien.:( Gelukkig is het nu pas augustus, hopelijk krijgen we tegen het einde van dit jaar meer positiever nieuws!

Grig-O 10-08-2006 13:41

Ferrari gaat toch niet blijven toekijken naar een GT1 klasse zonder een Ferrari?
Het is ondertussen wel al 7 jaar geleden dat Ferrari de 550 heeft gemaakt...

EDIT: Ik heb al filmpjes gezien waar met de nieuwe Ferrari gereden wordt hoor...

gwyllion 10-08-2006 13:42

Ik vrees ook dat we (in Europa) het voorlopig moeten stellen met Aston Martin, Corvette en Saleen. Ik verwacht wel veel van de vernieuwde Oreca Saleens.

De Panoz GT1 zal in ALMS wedstrijden ontwikkeld worden vooraleer bij Europese klanten terecht te komen.

Lister heeft nog veel werk voor de boeg om een competitieve wagen te ontwikkelen.

gwyllion 10-08-2006 13:44

Quote:

Ferrari gaat toch niet blijven toekijken naar een GT1 klasse zonder een Ferrari?
Het is ondertussen wel al 7 jaar geleden dat Ferrari de 550 heeft gemaakt...

Waarom niet? Ze hebben Prodrive toch niet geholpen met de 550 en de 575 GTC is nooit voldoende ontwikkeld :rolleyes:

Viper GTS-R*** 10-08-2006 13:59

Begin 2007 zullen we beter zicht hebben, nu is het nog wat giss en denk werk...
Maar zoals gezegd Lister(FIA GT en/of LMS) en Panoz(ALMS) zijn officiele nieuwkomers voor 2007.
Maar noemde deze thread niet Nieuwe Dodge Viper Coupé, komt er nog een GTS-R versie? ipv nieuwe gt1's:D
Miss titel aanpassen...?
En om dan even terug te komen naar de Viper... nog steeds geen GT1 story om aan verder te breien? :)

Integra 10-08-2006 21:53

Quote:

Lister stopt met LMP1 prototype en gaat zich richten op GT1. Er zouden plannen zijn om met de Lister Storm LMP hybrid volgend jaar in ALMS uit te komen.

Dat is nog niet zeker eigenlijk, aangezien mr. Pearce nog een nieuw design (volgens de nieuwe reglementen) op z'n tekentafel heeft staan. :)
Natuurlijk wil dit ook niet zeggen dat deze auto er effectief gaat komen, maar toch ...

Grig-O 10-08-2006 23:59

Als je in Le Mans gaat aankondigen dat er een nieuwe wagen komt, dan mag je daar toch wel 85% zeker van zijn denk ik.
En de Lister komt naar de FIAGT dacht ik.

Integra 11-08-2006 09:50

Quote:

Als je in Le Mans gaat aankondigen dat er een nieuwe wagen komt, dan mag je daar toch wel 85% zeker van zijn denk ik.
En de Lister komt naar de FIAGT dacht ik.

Ik bedoelde eerder dat het niet zeker is of ze stoppen met een LMP1 prototype ... :)

gwyllion 11-08-2006 10:34

Quote:

Originally Posted by Integra
Ik bedoelde eerder dat het niet zeker is of ze stoppen met een LMP1 prototype ... :)

Als je ziet hoe traag de hybride LMP is en hoe dikwijls ze het ontwerp van de voorkant veranderd hebben (duidelijk een gebrek aan kennis en geld), dan betwijfel ik of ze nog in een prototype zullen investeren.

Integra 11-08-2006 14:16

Quote:

Als je ziet hoe traag de hybride LMP is en hoe dikwijls ze het ontwerp van de voorkant veranderd hebben (duidelijk een gebrek aan kennis en geld), dan betwijfel ik of ze nog in een prototype zullen investeren.

Anderzijds de gewone LMP was wel behoorlijk snel ...

FIRE 11-08-2006 14:34

Als ik me niet vergis heeft Pearce gezegd dat men niet verder gaat in de LMP klasse. Wel zijn er meen ik geruchten dat Jens Moller (eigenaar v/d LMP?) interesse heeft in het ALMS.

Voor de ontwikkeling van de GT1 zou Lister een externe financier hebben.

JorritVD 12-08-2006 11:29

beetje terug to Topic.

er was wel een concept van een GTS/R (hij lijkt meer op een straatversie). maar dat was al een paar jaartjes terug.
http://www.fantasycars.com/derek/cars/gtsrcon.html

Dries DS 12-08-2006 11:47

Amaai, een Viper GTS-R met handrem!!! :) Kumpen & Co in de toekomst dwars door de eerste linkse in Zolder? :gas:

http://www.fantasycars.com/derek/car.../gtsrcon_3.jpg

Viper GTS-R*** 12-08-2006 12:06

Bedankt JorritVD om nog eens To Topic te gaan;)

Dat Viper GTS/R concept was volledig gebaseerd op de Dodge Viper Competition Coupé maar dan in gewoonweg met ietwat meer alure's van een race wagen. Een nieuwe GTS-R moet komen van de basis van de nu nieuwe Dodge Viper GTS (ipv die Competion Coupé die we in GT3 versie al kennen).
Die wagen op de site dat je dus geeft is niet veel verschillend met FIA GT3 model, en zeker's niet te vergelijken met een zogehete nieuwe GTS-R die er naar mijn mening gerust mag aankomen hoor!:)

Maarja ORECA heeft het druk genoeg met hun programma: Saleen, Porsche Rally, ...

Er was toen eens sprake van Prodrive, intervieuw van big bos toen hij op stoeltje zat achter dé nieuwe GTS Viper... en Prodrive dat dan de invoeder werd van Viper's in UK (en ze dan ook ombouwde naar linksrijdende Engelsmannen:p). Maar verder zit er via Prodrive ook niets meer in voor de Viper?

Toen dat artikeltje ivm die Mclaren Viper... die grijze met zwart motorkap...
Maar lijkt ook niets meer als conceptje te zijn/worden...

Dat Mopar nu eens het initiatief neemt en hen als sporttak van Chrysler nu eens volop inzet voor die GTS-R, ben er wel van overtuigd dat als er een race versie van komt er wel degelijk genoeg klanten zullen zijn!

Kijk maar naar de cijfers, de Viper is de meest verkochte race wagen, na de Porsche 996 natuurlijk:D

Grig-O 12-08-2006 15:04

wie is Mopar?

Brecht 12-08-2006 15:08

Quote:

wie is Mopar?

Mopar is dacht ik een Amerikaanse Tuner die de eerste GTS-R Viper heeft ontwikkeld.

Bramzel 12-08-2006 16:14

Mopar voor Chrysler/Dodge/Plymouth is wat AMG is voor Mercedes, wat "M" is voor BMW. De sportafdeling zeg maar. De ontwikkeling van de 1e Viper GTS-R is door Oreca gedaan, Mopar is meer van de onderdelen.

Grig-O 12-08-2006 16:26

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Dat Mopar nu eens het initiatief neemt en hen als sporttak van Chrysler nu eens volop inzet voor die GTS-R, ben er wel van overtuigd dat als er een race versie van komt er wel degelijk genoeg klanten zullen zijn!

Is dat een wens of een gerucht?

Brecht 12-08-2006 16:48

Dat is zijn wens. Alhoewel een nieuwe race viper er bijlange nog niet aan komt.

JorritVD 12-08-2006 17:25

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Dat is zijn wens. Alhoewel een nieuwe race viper er bijlange nog niet aan komt.

Er is net een nieuwe gekomen. De GT3 Viper Competition Coupe.
de CC bestaat al langer maar dit zijnvolgens mij nieuwe specificaties speciaal voor de Fia GT3.
maar jij bedoelde zeker een nieuwe GT1 auto?

Viper GTS-R*** 12-08-2006 19:05

@ corvetteboy: jep das zeker mijn wens, zoals gij weet was deze 24ure spa mijn 1ste race dat ik live op circuit zag. en was het niet zo tof om de gts-r zien voorbij gestoken worden door een RS'ke en nog nog sneller was als cup'kes...

@ JorritVD: jep ik bedoel dus GT1;)

@ Mark: zou je die naam Dodge Viper Coupé als titel van deze thread kunnen veranderen in Dodge Viper GTS? dat is als ik mij niet vergis de juiste benaming?

Bramzel 12-08-2006 19:28

Ik vind dat de thread z'n nut een beetje aan het verliezen is, d'r is geen sprake van dat er in de nabije toekomst een GT1 Viper ontwikkeld wordt door wie dan ook. Dan kan je nog blijven suggereren, hopen, filosoferen etc, maar daarmee komt hij er ook echt niet.

Viper GTS-R*** 30-12-2006 00:04

Het blijft misschien wel stil om een race Viper GT1 maar zoals gezegd moet daarvoor eerst een goede basis voor zijn. Nu de Dodge Viper is wat verder ontwikkeld en heeft nu zo'n 600PK. Verder zijn er nog een paar wijzegingen gebeurd her en der, alles te lezen op volgend artikel:

http://www.auto55.be/nieuws/10120-do...per-naar-6-pk-

Een betere basis voor een 'toekomstige' race versie?

Bramzel 30-12-2006 00:44

Een dikkere motor is geen nieuwe basis ;)

All times are GMT +2. The time now is 10:35.