![]() |
Belcar 2006, gaat het toch nog spannend worden?
Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!
Quote:
|
Wat was het minimum gewicht ervoor van de C5-R?
Hoeveel komt er in totaal bij? |
Quote:
|
correctie: winst is 40kg, 2de is 30kg, en 3de is 20kg
|
Quote:
SRT dus met zo'n 60 kg extra gewicht tegenover Spa. We zullen het volgende week-end wel teweten komen;) Nu de Porsches met grotere restrictoren mogen rijden, hebben zij dan terug het vermogen van vorig jaar of is dat maar gedeeltelijk? |
Zoals weinigen reeds voorspelden, is het nu toch gebeurd een aanpassing aan het reglement welke de spankracht en de uitstraling van de Media Group Van Dijck Belcar Original ten goede zal komen.
Maar het verschil op een circuit als Zolder zal nu zeker minder zijn. Laten we eens afwachten wat dat gaat geven. Ik hoop dat iedereen er zich mee kan verzoenen. Op naar een spannende wedstrijd op 21 en 22/05/2006 en met zijn allen er heen ook al is er minder ruimte voor onze amateur fotografen (:) , maar ja de veiligheid van iedereen primeert :applaus: . See you in Zolder |
Het Corvette festival was voor mij geen probleem hoor, maar dat zal wel aan mij liggen zeker :rolleyes:
Alhoewel ik denk dat de Marcos en de Porsche's nog altijd geen grote inspraak gaan hebben op de titel :) |
Dit vind ik zeer positief, het is bijna zoals in de WTCC. Maar daar ligt het veld veel dichter bij elkaar qua prestaties. Zou wel eens leuk zijn moest er iemand anders eens winnen dan de Corvette of andere top wagensn misschien eens een underdog waarvan je het niet verwacht.
|
Mijn avond is al geslaagd... misschien kan PSI zijn rol als outsider nu wel eens ten volle uitspelen!
Greets, Dr. Jozz |
Quote:
Quote:
|
Als dit niet zal volstaan zullen ze die achtervleugel ook wel wat meer spelingsruimte geven denk ik. Ik heb er alle vertrouwen in. Maar zoals R. Maes had ik het nog niet echt bekeken...
Greets, Dr. Jozz |
Wordt nog leuk met de GLPK Vette: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11513
|
Quote:
Hopelijk worden de regels (eindelijk) eens correct toegepast bij GLPK, net zoals bij iedereen. Aangezien Kumpen de nieuwe tribune aan het zetten is op CZ, kan hij mss mits een precentje weeral wat fixen in Zolder tijdens de 2e race... Ik hoop voor alleduidelijkheid dat zoiets niet gaat gebeuren, maar een mens zou voor minder dergelijke dingen gaan insinueren... Volgens mij is sinds de komst van Kurt Van Campenhout er al veel veranderd, daardoor hoop ik dat het (welbekende) loby werk van PK bij CZ (hopelijk) zinloos is in een situatie zoals die zicht waarschijnlijk gaat voordoen tijdens de technische controle van de eerst komende Belcar race. Heeft er iemand toevallig detail foto's van de fel besproken "lip" op de diffusor van de GLPK vette tijdens de 1e race in Spa. Dan kunnen we die gaan vergelijken met de diffusor die ze gaan aanbieden tijdens de technische keuring in Zolder binnen 2 weken. Ik ben alvast benieuwd hoeveel ze hem gaan veranderen ("uit voorzorg")... |
als ze hem idd niet gaan veranderen, zoals Kumpen aankondigt, zal het kampioenschap nóg spannender worden.
nu blijkt dat ze zelfs in het FIA-GT de enigen zijn die het regelement zo interpreteren. dat ze trouwens hun wagen FIA-reglementair maken, en zeggen dat Belcar hun regels maar moet herzien, vind ik trouwens belachelijk van hun zijde |
Quote:
Je kan de opstaande rand achteraan goed zien. http://img421.imageshack.us/img421/4115/glpkc5r2vm.jpg Heb jammer genoeg geen goede shots van de SRT Corvette achteraan... Op foto's van de 24h van Spa vorig jaar schijnen ze die opstaande rand ook te hebben... In ieder geval zie je dat bij deze andere GT's niet... Ik vraag me wel af wat die rand voor extra voordeel kan opleveren. Extra neerwaarste druk? http://img460.imageshack.us/img460/345/diffusors3rq.jpg |
De Paddock Recercheurs zijn weer bezig ;)
|
Quote:
Ik blijf er toch bij dat GLPK legaal bezig is hoor, als RACB zegt dat ze het FIA GT reglement wilt overnemen voor Belcar dan doet het dat beter volledig! En werk niet de sterken (C5-R) in de Belcar tegen maar help de zwakkeren (bedoel hierdus de overige topwagens mee). Lijkt toch logisch dat je tragere wagens sneller maakt dan de snellere trager te maken?? Niveau van Belcar opkrikken is de bedoeling hé. FIA GT keurt die ophellende diffusor goed dus dan is deze legaal, klinkt toch logisch?? En dat zij het enigste team zijn die dat zo interpreteren in die FIA GT, dan is dat mischien omdat de andere teams vinden dat het ophellende diffusor'ke niet de moeite waard is om te gebruiken/installeren... Vind echt wel jammer dat er zoveel slechte kritiek is over GLPK Racing. |
Check eens de diffusor van de AD-Sport Viper. Ook een gurney-lipje. Als ik mij niet vergis heeft GLPK daar zelfs eind 2004 mee gereden. In 2005 zat het lipje er ook op tijdens de races dat GLPK heeft deelgenomen aan de Belcar.
Edit: Hier foto's uit 2004 mét gurney ... http://www.glpk.net/2006/fotos/33/ Bij de shakedown van de GLPK Corvette C5-R in Spa in 2005 stond de ophefmakende gurney-lip al op de diffusor. Materiaal dus standaard geleverd door Pratt&Miller. Check http://www.glpk.net/2006/fotos/40/ ... Deze diffusor is het hele jaar goedgekeurd geweest door de FIA ... GLPK heeft er een pole mee gereden en een race mee gewonnen. Als het ongereglementair was, dan had één of ander topteam wel een klacht ingediend. Denken we maar aan Prodrive. Dave Richards was begin 2005 niet al te happig op de komst van Corvette naar het FIA GT kampioenschap, als ik me niet vergis. Dit zou dan toch dé ideale manier zijn geweest om GLPK een race-overwinning af te nemen als het een illegale gurney betrof? |
Kijk eens naar deze foto van de SRT Vette in 2004 (24h Spa) Bron: www.proximus24hours.com
Daar meen ik toch ook een opstaande rand te zien. Misschien valt het daar qua afmetingen wel in het reglement, of hebben ze het intussen verwijderd? :+ Op die foto's van de Viper is het inderdaad het meest opzichtig. http://img446.imageshack.us/img446/549/srtc5r9rg.jpg Quote:
|
Quote:
|
Zo'n rand zal toch wel iets of wat voordeel hebben, maar ze rijden er zo mee rond in de FIA GT, dan zie ik geen probleem voor het ook te gebruiken in de Belcar.
|
en de GLPK reclame caroussel is weer in gang getrokken...
|
Langs de ene kant kan men mss gelijk hebben, maar langs de andere kant zijn er mensen die niet tegen GLPK kunnen met al hun centen. Het probleem is dat de laatste jaren GLPK gedomineerd heeft en dit jaar zal het terug zo zal zijn. GLPK kan er ook niet aan doen dat de rest buiten enkele met een porsche biturbo rijden en niet mee kunnen. Kijk naar de broers Wauters. Zij gaan dit jaar goed kunnen volgen en veel fun beleven. Het is duidelijk dat er over deze discussie 2 kampen zijn.
|
Jorge Segers zegt (op pitstop.tv) dat de Vettes zo geleverd worden door P&M. deze en deze foto's zeggen dat dit klopt, want ook deze Vettes hebben zo'n lipje. moeten ze die dan speciaal voor Belcar gaan verwijderen?
en belangrijkere vraag: heeft SRT die dan normaal gezien ook niet? want zij hebben hun Vette ook bij P&M gehaald... *edit* even de SRT-site bezoeken levert dit resultaat op: hier géén lipje. |
Ik denk dat de lipjes pas werden gebruikt door P&M vanaf 2004, en SRT model is van 2002
|
Quote:
Niet alleen GLPK reed tijdens de Belcar First Race met zo'n Gurney. Ik ga nu geen teams of auto's benoemen maar hou het maar in 't oog. Mvg... |
Niet om muggen te ziften of wat dan ook, maar toen ik deze foto zag valt me ineens op dat de SRT vetten (net als alle andere wagens van de Belcar Original én zoals het word gevraagt/verplicht? door de organisatie) de stickers hebben hangen van "club RTL". Toevallig staat daar de GLPK vette op de pole de natuurlijk niet de regels moet volgen, want ja die stickets zullen niet passen bij het groen van kerwit de kikker.
OK, dit is een detail. alé zo kan je het altans relativeren. Maar het zijn vele muggen die een (gevaarlijke) zwerm maken.... net zoals het verhaal van de emmer water en de druppels... ;) Quote:
Als ze nu of vorig seizoen of het seizoen ervoor of... een nieuwe diffusor bestellen bij P&M in de states, lijkt het me logische dat zij een diffusor krijgen geleverd met de laatste (C5R) updates in. Ik ben er bijna zeker van dat een team de gurney los wil bestellen (als het een los onderdeel is en dus moet gemonteerd worden aan de diffusor) perfect (pakweg) 5 gurneys kan laten afkomen uit de states. Dus volgens mij (maarja wie ben ik) heeft SRT ook in de winter goed het regelement gelezen. Beter zelfs als GLPK ;). Want zij hebben koppig de originele FIA GT regels toegepast, terwijl SRT blijkbaar de (volgens GLPK) onduidelijk vertaalde FIA GT regels en dus de geldende Belcar versie ervan toepassen. We zullen zien we het er het verste geraakt ;) |
Quote:
|
Quote:
Omdat de reclame van Cooltech niet op het 'Canvas' groen gaat hebben we deze als zonneband genomen. Dit kost GLPK echter handen vol geld omdat je de zonneband van de organisatie moet afkopen. Dit hebben we ook gedaan bij de RTL stickers. Het heeft eigenlijk lang geduurt voordat iemand hier een opmerking over maakte! Mvg... |
Quote:
GLPK die iets betaald aan CZ? Alé die tribune in de Ickx chicane bouwd Kumpen dus zonder twijfel met een precentje voor wat te vereffenen... |
Quote:
Antwoord daar eens op! Mvg... |
Quote:
Niet voor niets hebben (o.a.) zij het mega project van de heraanleg van de Antwerpse ring doen slagen. Stel dat Kumpen de circuit renovatie mocht doen, dan moesten ze nog wat meer maanden vrijhouden op de kalender ;) Want die is nu pas ontwaakt uit z'n winterslaap en dus begonnen aan de tribune. Als het seizoen half is, dan zullen we mss op de tribune kunnen gaan staan... :rolleyes: Sorry hoor, ik overdrijf soms wat in dingen hier nu in deze discussie. Maar ik kan niet begrijpen dat er sommigen hier zomaar bepaalde uitspraaken van personen voor "correct" aannemen. |
Quote:
Afkopen van de verplichte publiciteit is niks nieuws, check de wagens van SRT maar eens in de afgelopen jaren. Qua kosten valt het ook mee: Quote:
|
Op de Belcar siite van 2005 staan nog enkele moeie voorbeelden.(krijg spijtig genoeg geen foto's hier geplaatst). SRT geen lipje de gele engelse vette wel een lipje. GLPK Viper een heel groot lip(je) bij de Finnen weer niets terug te vinden
|
Quote:
|
Als ze dat lipje willen laten, dat ze het dan gewoon onder de 15cm-lijn tov de bodemplaat brengen, dus de diffusor een beetje laten zakken...
|
Quote:
|
Quote:
No part of the diffuser is permitted more than 150 mm above the plane generated by the flat bottom ; Hier is er dus wel sprake van de diffuser waar in het fia reglement er een loophole is... |
Quote:
Greets, Dr. Jozz |
Voor elke investering (ook al is het een tribune) moet een investeringsaanvraag of onderzoek gebeuren waarbij verschillende partijen een offerte afleveren. Hierna zal uit al de offertes de meest geschikte gekozen worden. Dat aan de bouw van de tribune nu pas begonnen is heeft te maken dat de volgende wedstrijden niet de massa van toeschouwers op de been zal brengen als WSR.
Maar ik vind het zowel voor het uitzicht van het circuit als voor de bezoekers een goede zaak. |
All times are GMT +2. The time now is 06:18. |