De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar Home Race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13078)

Nicki_Mks 18-05-2006 19:24

Belcar Home Race
 
Doet HIBN live coverage dit weekend?

Viper GTS-R*** 18-05-2006 20:38

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Doet HIBN live coverage dit weekend?

ja;) ik hoop dat de live timing op die nederlandse site nu iet wat beter gaat zijn als vorige keer. wat mis ik die live results op ris-timing toch zo...

Nicki_Mks 19-05-2006 09:44

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
ja;) ik hoop dat de live timing op die nederlandse site nu iet wat beter gaat zijn als vorige keer. wat mis ik die live results op ris-timing toch zo...

Idem. Alhoewel het tegen zondagavond toch al iets beter ging, maar idd toch niet wat we gewoon waren.

Yvonne 19-05-2006 12:10

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Doet HIBN live coverage dit weekend?

Als alle geruchten kloppen, dan schijnt de Belcar Original toch live te worden uitgezonden bij Sporza. In eerdere treads op de paddock was daar toch sprake van...

Dus dan heb je zeker een coverage. En waarschijnlijk vertellen ze ook wel waar iedereen rijdt (de toppers).

Astra-fan 19-05-2006 12:34

Waren die berichten ondertussen al niet ontkracht? Ik denk dat ze op zondag gewoon een samenvatting zullen geven van een minuut of tien.

Belle 19-05-2006 12:53

Quote:

Originally Posted by Astra-fan
Waren die berichten ondertussen al niet ontkracht? Ik denk dat ze op zondag gewoon een samenvatting zullen geven van een minuut of tien.

De vorige keer heb ik nochtans op Eén en Canvas opgenomen en daar heb ik niks gezien. Dus deze keer niks ingesteld. En uiteraard zal het dan net wel getoond worden, zeker? :frusty:

Gelukkig is er nog pitstop.tv en hibn. :)

marcel 19-05-2006 12:55

de geruchten waren dat het vanaf dit weekend zou beginnen, omdat het met de First Race Parijs-Roubaix was

Brecht 19-05-2006 13:07

ziet er naar uit dat de vrijdag trainingen en 1ste kwalificatie in regenweer verreden gaan worden.

Belle 19-05-2006 13:48

Quote:

Originally Posted by marcel
de geruchten waren dat het vanaf dit weekend zou beginnen, omdat het met de First Race Parijs-Roubaix was

En zal het op Eén komen of Canvas?

Raceboy 19-05-2006 13:49

zondag op Sporza om 17.15 u Belcar Zolder op canvas

Dries DS 19-05-2006 16:09

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Idem. Alhoewel het tegen zondagavond toch al iets beter ging, maar idd toch niet wat we gewoon waren.

De eerste qualifying van de DSC is ondertussen van start gegaan, maar qua live timing is er tot op heden niks te vinden. Hopelijk gaat het over een uurtje al wat beter. Maar net zoals velen, denk ik ook met weemoed terug aan de inspanningen die RIS leverde en nog steeds levert. De organisatoren van de 24u van Le Mans en van de LMS weten ondertussen beter: zij blijven zweren bij RIS. (dat overigens vorig weekend, 1000 Km Spa, perfect en zeer snel werkte) ;)

Mvg,
Dries DS

Dries DS 19-05-2006 18:35

Voorlopige Top 5:

1. Kumpen-Longin / Corvette C5-R / 1.26.875
2. Hart-Bleekemolen / Corvette C5-R / 1.26.895
3. Maes-Menten / Porsche GT2-R / 1.30.096
4. Goossens-Van Dongen / Marcos LM 600 / 1.30.355
5. Penders-Lamot / Porsche 996 RS / 1.33.531

De verschillen blijven dus groot tussen de vettes en de rest van het veld. En 1.26.8 is verdomd snel... Of we de Porsche van Maes-Menten nog in actie zullen zien dit weekend, valt af te wachten. Bij een crash in de Bianchi bocht raakte de wagen zwaar beschadigd. Jammer voor het jonge duo...

marcel 19-05-2006 19:25

de vettes schelen wel maar 2 honderdsten. en het verschil met de rest is toch al bijna gehalveerd. nog niet genoeg natuurlijk, maar er is beterschap. en idd: 1.26 :eek:

Dries DS 19-05-2006 19:29

Opnieuw van de partij dit weekend: de sympathieke Mini S3 van het Daikin Racing Team voor Alexandra Vande Velde en Caroline Grifnée. :applaus: Exit BPO Ferrari en terug naar de eigen, vertrouwde equipe.

Nicki_Mks 19-05-2006 19:39

3,2 seconden tussen de Corvettes en de rest. Ik denk dat daarmee het laatste sprankeltje hoop op een spannend seizoen weg is. :(

marcel 19-05-2006 19:42

t komt van 6 of 7 seconden met de Biturbo, en er is nog geen strafgewicht.
en er zijn nog altijd 2 corvettes van 2 concurrerende teams.
en de Porsche en de Marcos zijn weer aan elkaar gewaagd.

voor mij is er nog altijd meer dan een sprankeltje hoop op spanning

FIRE 19-05-2006 19:44

Quote:

Originally Posted by Dries DS
Opnieuw van de partij dit weekend: de sympathieke Mini S3 van het Daikin Racing Team voor Alexandra Vande Velde en Caroline Grifnée. :applaus: Exit BPO Ferrari en terug naar de eigen, vertrouwde equipe.

Waarom is de Ferrari zo snel aan de kant geschoven?

Dries DS 19-05-2006 19:46

Quote:

Originally Posted by FIRE
Waarom is de Ferrari zo snel aan de kant geschoven?

Dat zal het team zelf wel bekend maken, denk ik. Het is niet aan mij om die zaken aan de 'buitenwereld' kenbaar te maken. ;)

AlainH 19-05-2006 19:50

Quote:

Originally Posted by marcel
.... en het verschil met de rest is toch al bijna gehalveerd...

Op een circuit dat bijna de helft is van Francorchamps...

jeep 19-05-2006 19:51

De vraag is wil bpo nog een Ferrari een Daikin verhuren

Viper GTS-R*** 19-05-2006 20:24

Quote:

Originally Posted by Dries DS
Voorlopige Top 5:
1. Kumpen-Longin / Corvette C5-R / 1.26.875
2. Hart-Bleekemolen / Corvette C5-R / 1.26.895
3. Maes-Menten / Porsche GT2-R / 1.30.096
4. Goossens-Van Dongen / Marcos LM 600 / 1.30.355
5. Penders-Lamot / Porsche 996 RS / 1.33.531

Snelle tijden idd, Ik had eerlijk gezegd de Viper wat sneller verwacht.
Moet toch beter kunnen als 9de algemeen?
Resultaat 1ste kwalificatie: http://www.raceresults.nu/uitslagen/...cation%201.htm

Bart.Vandecavey 19-05-2006 20:27

de mini is ingeschreven als guest...

GT2-R 19-05-2006 20:51

Laatste sprankelje hoop? Ik denk dat ze de vleugels nog wat breder gaan laten maken... (en dan zal het wat anders worden,) Volgens mij had die crash er iets mee te maken, niet toevallig in de Bianchi hé...;)

Greets, Dr. Jozz

Mark 19-05-2006 21:09

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
3,2 seconden tussen de Corvettes en de rest. Ik denk dat daarmee het laatste sprankeltje hoop op een spannend seizoen weg is. :(

Lezen jullie wel eens de voorbeschouwing?
Quote:

Na een grondige analyse van alle beschikbare data en een evaluatie werd beslist om het minimumgewicht van de Corvettes van 1.100 kg. op te trekken naar 1180 kg, terwijl de Porsches biturbo grotere restrictoren mogen monteren. Ook de Porsches moeten dan op 1180 kg. Komen, maar dit vormt geen probleem omdat de PSI-Porsche momenteel reeds een slordige 1160 kg weegt en de overige kandidaten boven dat gewicht werden gemeten. Het is nu afwachten wat het resultaat zal zijn van deze ingreep. Een onbekende factor is ook waar de AD Sport-Viper zich zal situeren. Deze rijdt momenteel in de basisconfiguratie en mag dan ook uitkomen op 1100 kg, net als de Marcos LM 600 en de Stealth B6.
Het is uiteraard onmogelijk om wagens uit verschillende generaties op gelijke hoogte te brengen. De SRT-Corvette was ook vorig seizoen al outstanding. En indien blijkt dat na de Belcar Home Race de verschillen nog te groot zijn, zullen promotor en RACB Sport opnieuw de koppen bij elkaar moeten steken.
Ook zal na de Belcar Home Race de gewichtshandicap in voege treden voor de eerste drie van iedere Klasse. Deze beslissing werd genomen omdat tijdens de Belcar First Race een groot aantal van de teams nog niet volledig in orde was met de totaal vernieuwde reglementen.

persbericht
Quote:

Die handicap zou komend weekend voor het eerst in de geschiedenis van de Belcar toegepast worden. Maar de primeur is uitgesteld tot de Belcar Midsummer Race van eind juni. RACB Sport en Belcar hebben het extra lood geschrapt, omdat een groot aantal teams tijdens de eerste Belcar-race in Francorchamps nog niet voldeed aan de nieuwe regels. En dat gaf volgens RACB Sport en Belcar mogelijk een verkeerd beeld van de echte onderlinge verhoudingen.

http://pitstoptvftp.belbone.be/nieuw...p?newsid=11594
De voorgestelde veranderingen zijn met 1 wedstrijd verschoven. Niet meer dan logisch dat de verschillen groot zijn.

Fonne 19-05-2006 21:30

Bij Daikin racing wordt er naar een oplossing gezocht ter vervanging van de Ferrari. De Mini is maar een tijdelijke oplossing.

AlainH 19-05-2006 21:52

Quote:

Originally Posted by Mark
Lezen jullie wel eens de voorbeschouwing?

De voorgestelde veranderingen zijn met 1 wedstrijd verschoven. Niet meer dan logisch dat de verschillen groot zijn.

De minimum gewichts-verandering voor de Corvette's en Porsche Biturbo's geldt wel al dit weekend, staat in het door jezelf aangehaald artikel ;)

Quote:

Het verhogen van het minimumgewicht van de Corvette en de Porsche biturbo tot 1180 kg wordt gehandhaafd

afond 19-05-2006 21:52

Quote:

Originally Posted by Fonne
Bij Daikin racing wordt er naar een oplossing gezocht ter vervanging van de Ferrari. De Mini is maar een tijdelijke oplossing.

goeie keuze van daikin.... jammer van de mooie Ferrari, maar om zo'n challengewagen snel te maken heb je kennis en véééééél geld nodig en dat hebben ze jammer genoeg niet bij bpo (een grote mond wel daarentegen....:) )

jeep 19-05-2006 21:58

Quote:

Originally Posted by afond
goeie keuze van daikin.... jammer van de mooie Ferrari, maar om zo'n challengewagen snel te maken heb je kennis en véééééél geld nodig en dat hebben ze jammer genoeg niet bij bpo (een grote mond wel daarentegen....:) )


Dat geld moet wel van Daikin racing komen niet van BPO. Volgens mij een team dat een wagen huurd moet betalen niet het team dat de wagen heeft .
Anders reden er 20 vettes rond en 20 DBR 9

Mark 19-05-2006 22:09

Een PSI Porsche biturbo in de kreukels tijdens de Belcar First Race, een PSI C5R in de kreukels tijdens de LMS race en dan vandaag de derde wagen in de kreukels tijdens een uitstap in de Bianchi (de hotspot van de laatste 2 jaar).

Geen lekker begin voor de mannen uit Thimister. Iemand een idee of de C5R is opgelapt voor de FFSA GT race in Dijon

Viper GTS-R*** 19-05-2006 22:44

Quote:

Originally Posted by Mark
Geen lekker begin voor de mannen uit Thimister. Iemand een idee of de C5R is opgelapt voor de FFSA GT race in Dijon

Chassis is terug in orde en gearriveerd in ateliers van PSI, hij ging normaal gezien klaarzijn voor de komende races dit weekend FFSA GT. http://www.racingworld.be/nieuws/340...-in-Dijon.html

marcel 19-05-2006 23:44

Quote:

Originally Posted by AlainH
De minimum gewichts-verandering voor de Corvette's en Porsche Biturbo's geldt wel al dit weekend, staat in het door jezelf aangehaald artikel ;)


ja, dat is het aangepaste reglement. van het strafgewicht (+40kilo voor de winnaar, +30 voor de 2de en +20 voor de derde) is dit weekend nog geen sprake

Mark 19-05-2006 23:46

Quote:

Originally Posted by AlainH
De minimum gewichts-verandering voor de Corvette's en Porsche Biturbo's geldt wel al dit weekend, staat in het door jezelf aangehaald artikel ;)

Klopt!, ik was weer eens te summier in mijn bewoordingen. Maar snap jij het nog na aanleiding van de volgende quote?

Quote:

De Porsche biturbo van Maes-Menten, die met grotere restrictoren mag rijden, kreeg 3.2" aangesmeerd.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11613
Dus de Vette's hebben een hoger basisigewicht, maar hebben die Porsches van PSI nu wel een grotere bride of niet? Ze mogen het wel, maar doen ze het ook? Vragen, speculaties en gissingen...............het is niet gemakkelijk om "als beste stuurlui aan de wal" dit spelletje te volgen ;)

Wat betreft livetiming op het net? Daar zie ik totaal het nut niet van in voor een lokaal kampioenschapje als de Belcar ;) Oei, alweer een uitspraak die de tenen zal krommen van bepaalde lezers op De Paddock.

Mogelijk is het wel:
Quote:

LIVE !!! De inhoud van deze site wordt vooral bij endurance races al tijdens de races bijgewerkt. Daardoor is het mogelijk om overal ter wereld te zien wat er op het circuit gebeurt en wat de stand van de race is.
http://www.raceresults.nu/
Als ik dat zo lees lijkt me dat een (betaalde) optie in het produktenpakket van raceresults.nu Niks mis mee, raceresults.nu is een bedrijf dat de schoorsteen rokende moet houden :)

Het is de klant, in dit geval CZ / Belcar, die bepaald of deze extra uitgave rendabel is. De prijs/kwaliteit verhouding van raceresults.nu zal wel in orde zijn t.o.v RIS. Het is de klant die bepaald waar hij/zij mee tevreden is, niet de internetjunkie die op vrijdagmiddag achter zijn PC zit ;)

Hoeveel internetgasten zitten er op een vrijdagmiddag achter hun pc om de eerste traingen van de Belcar te volgen? Stel dat het er 100 of 200 zijn? Weegt een extra uitgave/investering van 50, 100, 500, 1000 Euro of nog meer daar tegenop?

Anders gezegd, je smijt er een bepaald bedrag voor live-coverage tegenaan.............krijg je dat dan ook terug van die internetgasten? Zolang daar geen uitzicht is moet je die investering niet doen.

Viper GTS-R*** 20-05-2006 00:24

Quote:

Originally Posted by Mark
Anders gezegd, je smijt er een bepaald bedrag voor live-coverage tegenaan.............krijg je dat dan ook terug van die internetgasten? Zolang daar geen uitzicht is moet je die investering niet doen.

Ik begrijp je uitspraak, tijdens de vrije trainingen en kwalificatie hoeft dat ook niet persé voor mij zo'n directe live results. Maar ivm de race zelf vondt ik het toch wel echt héél handig die van RIS, je kunt niet altijd live gaan zien in Zolder of Spa... En RIS was o zo correct en vlug, mooi desing etc
Bon we zullen het ook wel kunnen doen met raceresults.nu hé;)

Ik verwacht morge toch nog tijdens de 2de kwalificatie dat de Viper de top 5 zo moeten halen. En is er nu al nieuws over die crash van Menten-Maes?? Ik lees er niets van in het verslag op pitstoptv.be?

Nicki_Mks 20-05-2006 11:33

Oeps. Nee, ik lees geen voorbeschouwingen ;)

Maar het argument dat er verbetering is houdt toch geen steek. De tijdsverhouding 3e/2e is de volgende:

Spa: 103,853%
Zolder: 103,684%

Niet echt significant dus.

Nicki_Mks 20-05-2006 12:26

Mis ik iets of zouden we al een half uur moeten weten wie op pole staat?

Viper GTS-R*** 20-05-2006 12:36

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Mis ik iets of zouden we al een half uur moeten weten wie op pole staat?

De tweede kwalificatie werd verreden op een natte piste. De voorlopige pole van GLPK Racing werd dus automatisch omgezet naar een definitieve. Kumpen pakt zijn tweede pole op rij met de groene Sporza 'Vette'. http://www.racingworld.be/nieuws/342...tenstrijd.html
Ben wel benieuwd naar de uitslag van die tweede kwalificatie die op natte pisste is gereden. Is interessant voor stel dat de race op natte piste zou gereden moeten worden of in de regen.

Nicki_Mks 20-05-2006 12:54

Goed dat we RW.be nog hebben. Timing is echt schandalig.

Viper GTS-R*** 20-05-2006 14:03

In 2de kwalificatie http://www.raceresults.nu/uitslagen/...cation%202.htm op natte piste was SRT sneller als GLPK.
RS/PSI zal toch aantreden maar met de Porsche van vorig jaar.
Jos Menten wordt wel vervangen door François Verbist.
Dit omdat hij medish gezien na de crash niet 100% in orde is.
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11617

Pinzie 20-05-2006 14:13

Van harte beterschap voor Jos Menten. Wel een opsteker dat het team toch besluit van deel te nemen met de wagen van verleden jaar.
Amaai, de tijdsverschillen zijn nog steeds enorm, het ziet er niet goed uit voor het kampioenschap als het huiswerk door de betrokken mensen van de verschillende instanties niet opnieuw en goed gemaakt wordt vrees ik. Nu, ook voor hen is het vaak koffiedik kijken, en zeker niet makkelijk...

Viper GTS-R*** 20-05-2006 14:58

De woorden van Jos Menten:
Quote:

Na het ongeval heeft RS beslist om haar eigen Porsche in te zetten, onder de vlag van PSI Experience. Ik had gerust willen rijden, maar zij hebben besloten om met iemand anders in zee te gaan. Jammer, maar helaas...
En op pitstoptv.be stond te leze dat het was omdat hij medisch gezien niet 100% was...

Bron vd quote: http://www.racingworld.be/nieuws/342...gt-Menten.html


All times are GMT +2. The time now is 15:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.