De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Viper Stamboom (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13194)

Viper GTS-R*** 03-06-2006 00:00

Viper Stamboom

1 Attachment(s)
Ik ben momenteel een stamboom aan het maken van 1 van de GT Race wagens die iedereen kent en alle belangrijke race's en kampioenschappen heeft gewonnen die er bestonden.
Ja het gaat dus over de Chrysler Viper GTS-R;)

In bijlage vinden jullie het bestand (Excel) en hiervoor bedank ik Mark om dit mogelijk te maken :p;)

Als jullie na het bekijken van de stamboom nog nuttige informatie hebben die er nog niet opstaan mogen jullie comments geven, zodat ik de stamboom volledig kan afwerken...

Ik bedank iedereen alvast op voorhand
Groeten!
Viper ;)

***Edit Mark: Voorlopig als tekstbestand, we werken eraan ;) ***
***Edit Viper: Wie het ordelijker wilt bekijken kan het openen, alles kopiëren en vervolgens plakken in Excel. Alles past zich dan automatisch aan***

wedebe 03-06-2006 13:28

Ik heb erg veel info verzameld waarvan een gedeelte online staat (zie http://www.aboutsportscars.net/vipergtsr/viper.html. Helaas ben ik er nog niet aan toe gekomen om de klus af te maken, maar ik wil dit nog wel gaan doen.

Werner333 03-06-2006 13:47

Deze site kende je waarschijnlijk al?
Classicscars

Viper GTS-R*** 03-06-2006 23:44

Thanks Wedebe & Werner333 voor de comments.
Ik had deze site's al eens gevonden op het net,
de stamboom die ik gemaakt heb ik voor 60% zeker gemaakt
aan de hand van deze twee site's;)
Ik wacht nu vooral op mensen (zoals Bramzel, hij wist mij te zegen
waar de Zwaans Vipers naartoe zijn gegaan... ARC Bratislava & Allat Racing) die
weten waar bepaalde Vipers zijn naartoe verhuisd.
Bijvoorbeeld de Vipers van Larbre... voor welke teams rijdend deze nu?
Ik vermoed dat diegene die ik nu nog niet heb voorral in FFSA GT zullen
rijden,...
Ik zoek dus voor welk team en in welk jaar de vipers hebben gereden dit aan hun chassis nr's... wie meer weet of nog interesante links heeft let me know...

Viper GTS-R*** 09-06-2006 01:07

Na het bekijken van volgende site: http://wsrp.wz.cz/chassis/chassis_viper.html
Heb ik de stamboom een eind verder kunnen afwerken.
Volgende info zoek ik nog:
Teams die reden met Viper, Chassis nr... in het jaar...
C1: 1998/2000 tem 2006
C2: 2001 tem 2006
C8: 2005/2006
C9: 2006
C20: 2006
C23: 2006
C25: 2006
C26: 2006
C27: 2001 tem 2006
C28: 2001/2003 2005/2006
C30: 2001 tem 2006
C31: 2003 tem 2006
C34: 2006
C42: 2006
C44: 2006
C46: 2004 tem 2006
C49: 2006
C50: 2006
C51: 2006
C52: 2006
Wie me kan helpen gelieve iets te laten weten...
Met Bronvermelding aub.
Diegene die ik ondertussen teweten kom, of jullie me geven verwijder ik automatisch uit deze lijst
Groeten Thomas, Viper GTS-R
(zal daarna nog eens aan Mark vragen de vernieuwde versie online te zetten)

Bramzel 10-06-2006 14:58

De C14 (ex-Roos) is nog steeds in Konopka's (arc) handen, hij stond nog steeds te koop op RaceCarsDirect.com.

Viper GTS-R*** 10-06-2006 16:00

Quote:

Originally Posted by Bramzel
De C14 (ex-Roos) is nog steeds in Konopka's (arc) handen, hij stond nog steeds te koop op RaceCarsDirect.com.

Bedankt, zet het even in men lijstje en k'verwijder het hierboven.
Weet er toevallig ook niemand met welk Chassis Larbre reed in 2004 tijdens de GT Festivals in Bahrein? C42 of C46?
C52 is volgens mij de laatste Viper gemaakt door Oreca vorig jaar, en is gegaan naar Larbre Compétition.

Mark 10-06-2006 21:11

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
C52 is volgens mij de laatste Viper gemaakt door Oreca vorig jaar, en is gegaan naar Larbre Compétition.

Of Zakspeed?

Quote:

Für die Historiker interessant die #3 Chrysler -pardon- Dodge Viper GTS-R mit Teamchef Peter Zakowski. Handelt es sich hierbei um die letzte gebaute ORECA Viper GTS-R.

http://www.projectlemans.de/content/view/2059/53/

Viper GTS-R*** 10-06-2006 23:30

Quote:

Originally Posted by Mark
Of Zakspeed?

Volgens http://wsrp.wz.cz/chassis/chassis_viper.html is het Larbre die de C52 heeft gekocht en deze is vermoedelijk de laatste gebouwde Oreca Viper.
Quote:

GTSR-C52 Chrysler V10 2005 GT1 Larbre Compétition
Had dat bericht van Zakspeed gelezen en vond dat wel raar, tot nu toe ben ik op het net nog geen Viper tegen gekomen met een Chassis nr. hoger dan C52...
Als Joost of Jochie als VLN kenners-fans eens zouden kunnen vragen welk chassis die 'laatste' Zakspeed Viper dan heeft.. zou ik heel wat wijzer zijn;)
Ik zou eens een mailjte moeten sturen naar Oreca zeker?
Zij hebben infeite alle info die ik zoek:p

wedebe 11-06-2006 07:28

C42 is sinds begin 2004 in handen van Tentec racing:
http://www.tentec.ch/gallery/albums/...s/p2050626.jpg.

Op een andere foto op deze site (http://www.tentec.ch/gallery/original/pb200595) is te zien dat het de Larbre auto met startnummer 17 betreft. Dit zou kunnen betekenen dat het de nr. 17 van Spa 24h in 2003 geweest moet zijn.
Helaas komt dit niet overeen met de gegevens op http://wsrp.wz.cz/fiagt2003.html#6

wedebe 11-06-2006 07:49

Van Chassis C2 weet ik dit:

Black car used for the 1998 British Grand Prix support race was Chassis 2 hired from a Peter Mathews. Neil Cunningham and Kilian Konig drove the car. The car was written off at this meeting at Woodcote by Kilian Konig.

Het is uit een e-mail die ik kreeg van Martin Braybrook van Brookspeed.

wedebe 11-06-2006 07:56

van Project-lemans.de (gaat over de fia-gt race op Imola, 2004):

In der GT Kategorie tritt die Scuderia Veregra mit der im Vorjahr in Schweden eingesetzten Chrysler Viper GTS-R an.

Dit zou dan waarschijnlijk de C28 moeten zijn

Viper GTS-R*** 11-06-2006 13:07

Bedankt voor de info Wedebe
Heb je een idee of die C42 nog steeds onder Tentec rijd of was dat alleen maar 2004(en 2005)? Heb gezien dat ze kampioen zijn geworden van 'Club Europe 2005' wat dat mag zijn vraag ik me wel eens af:p maar dat wilt dus zeggen dat ze er ook mee actief waren in 2005:)
En die C28 dat vanaf 2004 onder Scuderia Veregra rijd.
Waren dat alleen die 2 of 3 races FIA GT tijdens 2004?
Of is deze nog steeds in het bezit van dat team?
Greetzz

Bramzel 11-06-2006 14:09

Ik zou dat excel-bestandje eens op 10/10's zetten, daar hebben veel mensen er verstand van. www.ten-tenths.com en dan het forum. Ook zou ik hem gewoon naar Oreca mailen, je weet nooit wat ze terugsturen.

Viper GTS-R*** 11-06-2006 14:15

Quote:

Ik zou dat excel-bestandje eens op 10/10's zetten, daar hebben veel mensen er verstand van. www.ten-tenths.com en dan het forum. Ook zou ik hem gewoon naar Oreca mailen, je weet nooit wat ze terugsturen.

Beankt Bramzel voor de goede raad, kan ik met mijn accont van depaddock ook op die hun forum inloggen? Ah en ivm te mailen naar Oreca...
Heb je er soms de juiste mail van? Want bij oreca zijn zoveel afdelingen etc..
Dat wanneer ik naar de verkeerde stuur wel eens in het niets kan terecht geraken..
Alvast Bedankt
Greetz

Viper GTS-R*** 11-06-2006 14:32

Quote:

Beankt Bramzel voor de goede raad, kan ik met mijn accont van depaddock ook op die hun forum inloggen? Ah en ivm te mailen naar Oreca...
Heb je er soms de juiste mail van? Want bij oreca zijn zoveel afdelingen etc..
Dat wanneer ik naar de verkeerde stuur wel eens in het niets kan terecht geraken..
Alvast Bedankt
Greetz

Heb net geprobeerd maar lukt dus niet met hetzelfde account als DP:p
En wie vond ik dar terug op dat forum, FIRE en Gwyllione;)
Zal eens aan het moeten vragen dat zij het erop zetten zeker?:D

Bramzel 11-06-2006 17:09

Quote:

Heb net geprobeerd maar lukt dus niet met hetzelfde account als DP:p
En wie vond ik dar terug op dat forum, FIRE en Gwyllione;)
Zal eens aan het moeten vragen dat zij het erop zetten zeker?:D

Waarom maak je niet gewoon zelf een account daar ipv het op zo'n moeilijke manier te doen?

Viper GTS-R*** 11-06-2006 21:18

Quote:

Waarom maak je niet gewoon zelf een account daar ipv het op zo'n moeilijke manier te doen?

Omdat ik het beetje lullig vind om alleen een account te maken voor dat ene bestandje erop te zetten... en daarna niet meer te gebruiken...
Het zou nogal moeilijk zijn en depaddock en 10/10's te blijven volgen...

marcel 11-06-2006 21:21

tiens, ik vind dat zelf nogal meevallen.

Viper GTS-R*** 11-06-2006 21:26

Quote:

Originally Posted by marcel
tiens, ik vind dat zelf nogal meevallen.

Azo? dan zal ik het jou doormailen en zet jij het er dan maar op:p
Néné ik ga eerst proberen het bestand door te mailen naar Oreca zoals Bramzel voorstelde.
Iemand de juiste mail van Oreca? Want langs hun site is het niet altijd zo duidelijk te vinden... waarnaar ik dus dat bestand kan doormailen en hopelijk ook een re-actie op krijg..

Bramzel 11-06-2006 23:03

Quote:

Omdat ik het beetje lullig vind om alleen een account te maken voor dat ene bestandje erop te zetten... en daarna niet meer te gebruiken...
Het zou nogal moeilijk zijn en depaddock en 10/10's te blijven volgen...

In de tijd die je nu hebt zitten nadenken had je al 20 reply's op 10/10's kunnen hebben...

Viper GTS-R*** 11-06-2006 23:28

Quote:

In de tijd die je nu hebt zitten nadenken had je al 20 reply's op 10/10's kunnen hebben...

Omdat je er zo van overtuigd bent dat er reacties op gaan komen zal ik me toch maar even accountje gaan maken op 10/10's.
Ben benieuwd, en ik laat nog wel iets weten

Bramzel 12-06-2006 14:46

Mail mij de laatste versie maar even, dan zal ik hem wel even online zetten op mijn eigen webspace en dan kan jij die link posten.

gwyllion 12-06-2006 14:50

Trouwens three = drie en boom = tree ;)

Viper GTS-R*** 12-06-2006 15:40

@ gwyllion: jep heb een beetje te snel die thread online gezet en ja naam van thread kan ik spijtig genoeg niet veranderen/verbeteren.

@ Bramzel: zal je deze avond nog eens het bewerkte bestand doormailen.
als je me dan in PM de link wilt bezorgen dan kan ik het op 10/10's zetten.
Of als jij dit zelf wilt doen aangezien je er ook actief op bent...

FIRE 12-06-2006 16:57

Je kunt het best 1 bestand hebben voor zowel De Paddock als Ten-Tenths anders moet je namelijk iedere keer 2 bestanden bijwerken.

Verder is dit een leuk initiatief.

Integra 12-06-2006 17:16

Ik vind dit eigenlijk tijdsverkwisting, want het is niet echt boeiend om al die chassisnummers te volgen.

FIRE 12-06-2006 17:23

Quote:

Originally Posted by Integra
Ik vind dit eigenlijk tijdsverkwisting, want het is niet echt boeiend om al die chassisnummers te volgen.

Toch zijn er op de diverse autosport fora veel topics over chassisnummers en aanverwante onderwerpen. Op Ten-Tenhts is er zelfs een apart subforum voor. Een volgende stap is het verzamelen van de bijbehorende foto's.

insanity 12-06-2006 18:41

Ik vind het wel interessant en ook leuk om te volgen welke wagens wat allemaal hebben doorlopen, gewonnen enz...

Kunnen we later ook eens doen bij de Vettes of de Astons, of de Ferrari Maranello's :eek:

Greettzz

A uit PDGRacing 12-06-2006 20:23

Je kan al veel vinden op http://www.barchetta.cc/. Bovenaan kun je kiezen uit de 360, 550 en 575.

Viper GTS-R*** 12-06-2006 21:16

Bedankt aan diegene die het wel intresant vinden.
Ik maak er trouwens wel héél véél tijd voor vrij, het is niet een makkie om even alle gebruikte chassis nummers terug te vinden, met welke teams deze reden in welke jaren etc...
Hier komt veel opzoekwerk aan te pas, veel mailtjes die ik in verscheidene talen heb gestuurd naar meerdere teams om zo hun chassis nummer teweten te komen etc..
En de reden waarom ik dit doe??
"de Viper GTS-R is voor mij een bijzonder wagen, heeft echt alles gewonnen wat er maar te winnen valt in het GT racerij gebeuren! Van FIA GT tot ALMS van Lemans tot alle nationale kampioenschappen!
Lijkt me wel intressant eens te zien welke teams er met deze prachtige wagen hebben gereden... en wil dit delen met alle geïntreseerden van het forum.
Op het moment wanneer ik alles ingevuld heb denk ik door te gaan met een foto van elke wagen + zijn resultaten per jaar er bij te vermelden.
Dit is natuurlijk niet voor direct.

Bramzel 12-06-2006 21:37

Quote:

Zet je oogkleppen toch eens af. Dat jij het niet boeiend vindt betekent toch niet automatisch dat anderen het ook niet boeiend (mogen) vinden? :frusty: Blijkbaar vinden anderen het wél boeiend.

Belle 12-06-2006 22:11

Quote:

Originally Posted by insanity

Kunnen we later ook eens doen bij de Vettes of de Astons, of de Ferrari Maranello's :eek:

Greettzz

Vraag maar aan Corvetteboy. Die van de Vettes heb ik in de week nog doorgekregen en ik vond het heel interessant om lezen. :)
Altijd leuk om weten welk verleden er bijv. achter de glpk, srt, psi, luc alphand Corvettes enz. schuilt...

En dat van de Astons zie ik in de toekomst wel zitten! ;)

Bramzel 12-06-2006 22:23

En mocht er iemand écht een uitdaging aanwillen, dan kan hij altijd de Porsche 996 GT3's gaan neerschrijven ;)

Belle 12-06-2006 22:26

Quote:

En mocht er iemand écht een uitdaging aanwillen, dan kan hij altijd de Porsche 996 GT3's gaan neerschrijven ;)

LOL...denk dat je daar wel een paar jaartjes zoet mee bent! :crazy:

Bramzel 13-06-2006 00:00

Trouwens, voor de geinteresseerden: dit is de laatste versie van Viper GTS-R*** die ik voor hem geupload heb:

Download

Mark 13-06-2006 00:36

Quote:

Nog zo'n waardeloze opmerking en je hebt weer een paar maanden vakantie op dit forum;)

wedebe 13-06-2006 07:28

En over de Corvette is veel te vinden op http://palmeter.com/CRHistoryW10P0.htm

Brecht 13-06-2006 19:14

Quote:

Originally Posted by wedebe
En over de Corvette is veel te vinden op http://palmeter.com/CRHistoryW10P0.htm

Die pagina is dus mijn referentiepunt ;)

wedebe 13-06-2006 20:27

Quote:

Op het moment wanneer ik alles ingevuld heb denk ik door te gaan met een foto van elke wagen + zijn resultaten per jaar er bij te vermelden.
Dit is natuurlijk niet voor direct.

Je mag ook best af en toe op mijn site kijken hoor ;)

All times are GMT +2. The time now is 18:47.