De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   Wtcc Curitiba : Ballast + Prono (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13231)

Bugalfa 07-06-2006 20:31

Wtcc Curitiba : Ballast + Prono
 
70 kg : Dirk M.
65kg : Priaulx
60kg : Jörg
55kg : Yvan "Mulleir", Rydell & Thompson
40kg : Farfus & Tarquini
20kg : evt. newby's ; Mastreta ?
15kg : Menu
10kg : Terting
5kg : Gené

Favorieten : Naargelang de Hitte(warmer is +Bmw) & vergelijkbare ondergrond met Puebla(-Bmw) ;
gokje : Farfus (voor eigen deur hoewel hij er nimmer reed !), Morbidelli, Gené, Terting, Coronel, Corthals, Zanardi en Costa . 't lijkt me 'n snel circuit met weinig trage bochten waar de Alfa's normaal last mee hebben... Circuitkennis heeft niemand voor op de rest .

Viper GTS-R*** 07-06-2006 22:38

Ik gok voor de 2de race op Priaulx;)
1ste race eindigt hij 'hopelijk' 8ste (door het gewicht dat hij meesleurt) om dan in 2de race zijn 1ste positie niet meer weg te geven en zo volop voort te blijven strijden voor het kampioenschap, RBM!BMW!Priaulx!:cool:

gwyllion 07-06-2006 23:04

Quote:

Originally Posted by Bugalfa
Favorieten : Naargelang de Hitte(warmer is +Bmw) & vergelijkbare ondergrond met Puebla(-Bmw) ;

Het probleem voor BMW vorig jaar met Puebla was de hoogte van het circuit (2300 m boven zeespiegel). De 6 cilinder produceert hierdoor een stuk minder vermogen dan de 4 cilinder van Alfa en BWM. Dat probleem is dit jaar opgelost.

Ik denk dat BMW dit jaar moeilijk te kloppen zal zijn, op alle circuits. Seat heeft in Brands Hatch zeer veel punten kunnen scoren door regen en geluk (Priaulx die ervan gaat). Seat verliest gewoon alles tijdens de start en door het gebrek aan topsnelheid.

Coronel begint ook steeds beter te worden. Hopelijk kan hij eens in top 8 rijden tijdens de eerste race en dan vooraan in race 2 starten. Dat zou fantastisch zijn.

Bramzel 07-06-2006 23:54

Viel me op dat Coronel's Leon in Oschers ook was voorzien van de 2006 aero. Dus Seat is er blijkbaar ook serieus mee bezig.

FIRE 08-06-2006 19:36

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Viel me op dat Coronel's Leon in Oschers ook was voorzien van de 2006 aero. Dus Seat is er blijkbaar ook serieus mee bezig.

Coronel/GR Asia heeft ook ondersteuning van 1 SEAT engineer. Er is SEAT alles aan gelegen om een titel te winnen. Natuurlijk liever de algemene titel, echter een privateer kampioenschap is natuurlijk ook al mooi. Vorig jaar heeft Coronel op het einde van het seizoen al eens een nieuwe motor van SEAT gekregen. Dit jaar heeft Coronel gewoon de opdracht om voor het kampioenschap te gaan, dus geen gevechten met fabriekscoureurs. Overigens heb ik wel mijn twijfels over het feit dat Coronel als privateer ingeschreven is.

Bramzel 13-06-2006 12:16

Nieuws uit de Benelux; De Telegraaf meldt dat Duncan Huisman met ingang van Curitiba de wagen van Costa zal overnemen ivm tegenvallende resultaten van die laatste.

Bugalfa 26-06-2006 12:45

Zet Giovanardi ineens maar bij m'n favorieten !

Bramzel 26-06-2006 15:23

Quote:

Originally Posted by Bugalfa
Zet Giovanardi ineens maar bij m'n favorieten !

In de Honda van Pierre-Yves? Dat wil ik toch optimistisch noemen.

FIRE 26-06-2006 19:06

Ik verwacht geen wonderen van Honda. Colciago was in de Accord ook altijd wisselvallig. Voordeel is misschien dat het circuit voor iedereen (behalve Molo) nieuw is.

Entrylist
#1 Andy Priaulx (GBR) - Racing Bart Mampaey (BMW Team UK) - BMW 320si
#2 Gabriele Tarquini (ITA) - SEAT Sport Italy - SEAT León
#3 Rickard Rydell (SWE) - SEAT Sport Sweden - SEAT León
#4 Alessandro Zanardi (ITA) - ROAL Motorsport (BMW Team Italy-Spain) - BMW 320si
#6 Robert Huff (GBR) - Ray Mallock Ltd (Chevrolet Racing) - Chevrolet Lacetti
#7 Nicola Larini (ITA) - Ray Mallock Ltd (Chevrolet Racing) - Chevrolet Lacetti
#8 Alain Menu (SUI) - Ray Mallock Ltd (Chevrolet Racing) - Chevrolet Lacetti
#9 Jordi Gené (ESP) - SEAT Sport Spain - SEAT León
#10 Peter Terting (GER) - SEAT Sport Germany - SEAT León
#11 James Thompson (GBR) - Team Oreca (SEAT Sport UK) - SEAT León
#12 Yvan Muller (FRA) - Team Oreca (SEAT Sport France) - SEAT León
#15 Augusto Farfus (BRA) - N.technology - Alfa Romeo 156
#16 Gianni Morbidelli (ITA) - N.technology - Alfa Romeo 156
#18 Salvatore Tavano (ITA) - N.technology - Alfa Romeo 156
#19 Maurizio Ceresoli (ITA)* - GR Asia - SEAT Toledo Cupra
#20 Tom Coronel (NED)* - GR Asia (SEAT Team Holland) - SEAT León
#24 Ryan Sharp (GBR)* - JAS Motorsport - Honda Accord Euro R
#25 Fabrizio Giovanardi (ITA ) - JAS Motorsport - Honda Accord Euro R
#30 Luca Rangoni (ITA)* - Proteam Motorsport - BMW 320si
#31 Stefano D´Aste (ITA)* - Proteam Motorsport - BMW 320i
#33 Emmet O´Brien (IRL)* - Wiechers Sport - BMW 320i
#34 Diego Romanini (ITA)* - Wiechers Sport - BMW 320i
#36 Lucas Molo (BRA) - TekProm - Alfa Romeo 156
#41 Duncan Huisman (NED) - ROAL Motorsport (BMW Team Italy-Spain) - BMW 320si
#42 Jörg Müller (GER) - Schnitzer Motorsport (BMW Team Germany) - BMW 320si
#43 Dirk Müller (GER) - Schnitzer Motorsport (BMW Team Germany) - BMW 320si
* drivers eligible for the Yokohama Independents' Trophy

Total handicap weights
Dirk Müller (BMW 320si) +70 kg
Andy Priaulx (BMW 320si) +65 kg
Jörg Müller (BMW 320si) +60 kg
Yvan Muller (SEAT León) +55 kg
James Thompson (SEAT León) +55 kg
Rickard Rydell (SEAT León) +55 kg
Augusto Farfus (Alfa Romeo 156) +40 kg
Gabriele Tarquini (SEAT León) +40 kg
Duncan Huisman (BMW 320si) + 20 kg
Fabrizio Giovanardi (Honda Accord) +20 kg
Lucas Molo (Alfa Romeo 156) +20 kg
Alain Menu (Chevrolet Lacetti) +15 kg
Peter Terting (SEAT León) +10 kg
Jordi Gené (SEAT León) +5 kg

Eurosport schedule
Saturday 1 July
20:00h CET, Eurosport 2, Curitiba Qualifying Round (45 min, LIVE)

Sunday 2 July
17:45h CET, Eurosport 1 - Curitiba Race 1 (30 min)
18:15h CET, Eurosport 1 - Curitiba Race 2 (60 min, LIVE)
22:00h CET, Eurosport 2 - Curitiba Race 2 (60 min)

Bugalfa 27-06-2006 12:55

Spijtig dat Piedone niet naar Puebla kan want daar is de Honda alvast top . Zuidamerikaanse ijle lucht bevalt Honda's wel qua slag en boring is de Honda trouwens vergelijkbaar met... de Alfa's : Lange slag = betere vulling, minder hoge piektoerentallen vandaar dat 6cil BMw korte slag vorig jaar in Puebla in ademnood kwam...

gwyllion 28-06-2006 13:40

Als er 1 motor een lange slag heeft, is het de Seat wel. Alfa, Honda en BMW dit jaar zijn vierkant.
  • Alfa: 86 x 86 mm
  • BMW: 86 x 86 mm
  • Chevrolet: 88 x 82 mm
  • Honda: 86 x 86 mm
  • Seat: 85 x 88 mm

FIRE 30-06-2006 21:37

Vrije training (extra vanwege nieuw circuit)
POS NO CL DRIVER NAT CAR TIME LAPS GAP KPH

1 10 Peter TERTING GER SEAT Leon 1:25.125 14 156.26
2 20 I Tom CORONEL NED SEAT Leon 1:25.306 15 0.181 155.93
3 9 Jordi GENE ESP SEAT Leon 1:25.384 13 0.259 155.79
4 1 Andy PRIAULX GBR BMW 320si 1:25.561 18 0.436 155.46
5 3 Rickard RYDELL SWE SEAT Leon 1:25.739 15 0.614 155.14
6 15 Augusto FARFUS BRA Alfa Romeo 156 1:25.770 11 0.645 155.08
7 6 Robert HUFF GBR Chevrolet Lacetti 1:25.819 14 0.694 155.00
8 4 Alessandro ZANARDI ITA BMW 320si 1:25.988 16 0.863 154.69
9 2 Gabriele TARQUINI ITA SEAT Leon 1:26.012 14 0.887 154.65
10 25 Fabrizio GIOVANARDI ITA Honda Accord Euro R 1:26.016 14 0.891 154.64
11 12 Yvan MULLER FRA SEAT Leon 1:26.031 16 0.906 154.61
12 11 James THOMPSON GBR SEAT Leon 1:26.073 14 0.948 154.54
13 16 Gianni MORBIDELLI ITA Alfa Romeo 156 1:26.113 13 0.988 154.47
14 18 Salvatore TAVANO ITA Alfa Romeo 156 1:26.146 17 1.021 154.41
15 41 Duncan HUISMAN NED BMW 320si 1:26.252 15 1.127 154.22
16 8 Alain MENU SUI Chevrolet Lacetti 1:26.371 13 1.246 154.01
17 24 I Ryan SHARP GBR Honda Accord Euro R 1:26.468 18 1.343 153.83
18 42 Jorg MULLER GER BMW 320si 1:26.619 15 1.494 153.56
19 43 Dirk MULLER GER BMW 320si 1:26.675 15 1.550 153.47
20 30 I Luca RANGONI ITA BMW 320si 1:26.849 13 1.724 153.16
21 7 Nicola LARINI ITA Chevrolet Lacetti 1:26.885 13 1.760 153.09
22 36 I Lucas MOLO BRA Alfa Romeo 156 1:27.688 10 2.563 151.69
23 31 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320i 1:27.688 14 2.563 151.69
24 19 I Maurizio CERESOLI ITA SEAT Toledo Cupra 1:27.955 16 2.830 151.23
25 33 I Emmet O'BRIEN IRL BMW 320i 1:28.154 11 3.029 150.89
26 34 I Diego ROMANINI ITA BMW 320i 1:31.065 13 5.940 146.07

Bramzel 01-07-2006 10:42

19 auto's binnen een seconde.... dat belooft wat!

Bugalfa 01-07-2006 16:17

1e vrije : "Piedone" voor Farfus... en ik ben niet verbaasd !

FIRE 01-07-2006 17:26

1e Vrije training
POS NO CL DRIVER NAT CAR TIME LAPS GAP KPH

1 25 Fabrizio GIOVANARDI ITA Honda Accord Euro R 1:24.983 10 156.52
2 15 Augusto FARFUS BRA Alfa Romeo 156 1:25.024 12 0.041 156.45
3 10 Peter TERTING GER SEAT Leon 1:25.102 12 0.119 156.30
4 3 Rickard RYDELL SWE SEAT Leon 1:25.115 10 0.132 156.28
5 9 Jordi GENE ESP SEAT Leon 1:25.121 11 0.138 156.27
6 4 Alessandro ZANARDI ITA BMW 320si 1:25.137 13 0.154 156.24
7 16 Gianni MORBIDELLI ITA Alfa Romeo 156 1:25.324 10 0.341 155.90
8 20 I Tom CORONEL NED SEAT Leon 1:25.442 4 0.459 155.68
9 18 Salvatore TAVANO ITA Alfa Romeo 156 1:25.443 15 0.460 155.68
10 12 Yvan MULLER FRA SEAT Leon 1:25.463 14 0.480 155.64
11 1 Andy PRIAULX GBR BMW 320si 1:25.485 15 0.502 155.60
12 11 James THOMPSON GBR SEAT Leon 1:25.611 13 0.628 155.37
13 42 Jorg MULLER GER BMW 320si 1:25.631 12 0.648 155.34
14 24 I Ryan SHARP GBR Honda Accord Euro R 1:25.662 15 0.679 155.28
15 41 Duncan HUISMAN NED BMW 320si 1:25.720 10 0.737 155.18
16 7 Nicola LARINI ITA Chevrolet Lacetti 1:25.751 10 0.768 155.12
17 6 Robert HUFF GBR Chevrolet Lacetti 1:25.753 14 0.770 155.12
18 43 Dirk MULLER GER BMW 320si 1:25.832 14 0.849 154.97
19 2 Gabriele TARQUINI ITA SEAT Leon 1:25.841 12 0.858 154.96
20 8 Alain MENU SUI Chevrolet Lacetti 1:26.065 11 1.082 154.55
21 31 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320i 1:26.635 13 1.652 153.54
22 33 I Emmet O'BRIEN IRL BMW 320i 1:26.774 15 1.791 153.29
23 34 I Diego ROMANINI ITA BMW 320i 1:27.176 15 2.193 152.58
24 19 I Maurizio CERESOLI ITA SEAT Toledo Cupra 1:27.229 13 2.246 152.49
25 36 I Lucas MOLO BRA Alfa Romeo 156 1:27.464 13 2.481 152.08
26 30 I Luca RANGONI ITA BMW 320si N/A

Goede prestatie van Gio. Ook de Alfa's zitten er voorlopig goed bij.
Tussen nummers 1 en 20 zit maar 1.082 seconde!

FIRE 01-07-2006 18:49

2e Vrije training
POS NO CL DRIVER NAT CAR TIME LAPS GAP KPH

1 15 Augusto FARFUS BRA Alfa Romeo 156 1:25.302 11 155.94
2 10 Peter TERTING GER SEAT Leon 1:25.602 12 0.300 155.39
3 9 Jordi GENE ESP SEAT Leon 1:25.633 9 0.331 155.33
4 2 Gabriele TARQUINI ITA SEAT Leon 1:25.994 11 0.692 154.68
5 4 Alessandro ZANARDI ITA BMW 320si 1:26.006 14 0.704 154.66
6 24 I Ryan SHARP GBR Honda Accord Euro R 1:26.044 15 0.742 154.59
7 18 Salvatore TAVANO ITA Alfa Romeo 156 1:26.057 14 0.755 154.57
8 3 Rickard RYDELL SWE SEAT Leon 1:26.068 9 0.766 154.55
9 1 Andy PRIAULX GBR BMW 320si 1:26.084 14 0.782 154.52
10 25 Fabrizio GIOVANARDI ITA Honda Accord Euro R 1:26.086 14 0.784 154.52
11 43 Dirk MULLER GER BMW 320si 1:26.113 15 0.811 154.47
12 16 Gianni MORBIDELLI ITA Alfa Romeo 156 1:26.138 10 0.836 154.42
13 6 Robert HUFF GBR Chevrolet Lacetti 1:26.218 13 0.916 154.28
14 11 James THOMPSON GBR SEAT Leon 1:26.224 13 0.922 154.27
15 12 Yvan MULLER FRA SEAT Leon 1:26.265 14 0.963 154.19
16 8 Alain MENU SUI Chevrolet Lacetti 1:26.417 12 1.115 153.92
17 30 I Luca RANGONI ITA BMW 320si 1:26.420 11 1.118 153.92
18 42 Jorg MULLER GER BMW 320si 1:26.478 17 1.176 153.81
19 7 Nicola LARINI ITA Chevrolet Lacetti 1:26.506 13 1.204 153.77
20 41 Duncan HUISMAN NED BMW 320si 1:26.570 14 1.268 153.65
21 33 I Emmet O'BRIEN IRL BMW 320i 1:26.704 13 1.402 153.41
22 19 I Maurizio CERESOLI ITA SEAT Toledo Cupra 1:27.008 12 1.706 152.88
23 31 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320i 1:27.155 15 1.853 152.62
24 34 I Diego ROMANINI ITA BMW 320i 1:28.066 14 2.764 151.04
25 36 I Lucas MOLO BRA Alfa Romeo 156 1:28.088 10 2.786 151.00

Problemen voor Coronel?

FIRE 01-07-2006 21:02

Kwalificatie
POS NO CL DRIVER NAT CAR TIME LAPS GAP KPH

1 15 Augusto FARFUS BRA Alfa Romeo 156 1:24.761 10 156.93
2 9 Jordi GENE ESP SEAT Leon 1:24.903 11 0.142 156.67
3 10 Peter TERTING GER SEAT Leon 1:24.982 12 0.221 156.52
4 2 Gabriele TARQUINI ITA SEAT Leon 1:25.042 8 0.281 156.41
5 3 Rickard RYDELL SWE SEAT Leon 1:25.162 8 0.401 156.19
6 11 James THOMPSON GBR SEAT Leon 1:25.267 14 0.506 156.00
7 1 Andy PRIAULX GBR BMW 320si 1:25.272 11 0.511 155.99
8 16 Gianni MORBIDELLI ITA Alfa Romeo 156 1:25.302 9 0.541 155.94
9 25 Fabrizio GIOVANARDI ITA Honda Accord Euro R 1:25.316 13 0.555 155.91
10 18 Salvatore TAVANO ITA Alfa Romeo 156 1:25.321 14 0.560 155.90
11 41 Duncan HUISMAN NED BMW 320si 1:25.347 15 0.586 155.85
12 20 I Tom CORONEL NED SEAT Leon 1:25.451 13 0.690 155.66

13 42 Jorg MULLER GER BMW 320si 1:25.534 13 0.773 155.51
14 24 I Ryan SHARP GBR Honda Accord Euro R 1:25.557 16 0.796 155.47
15 30 I Luca RANGONI ITA BMW 320si 1:25.597 10 0.836 155.40
16 7 Nicola LARINI ITA Chevrolet Lacetti 1:25.705 8 0.944 155.20
17 12 Yvan MULLER FRA SEAT Leon 1:25.726 13 0.965 155.16
18 6 Robert HUFF GBR Chevrolet Lacetti 1:25.765 10 1.004 155.09
19 43 Dirk MULLER GER BMW 320si 1:25.823 13 1.062 154.99
20 8 Alain MENU SUI Chevrolet Lacetti 1:25.923 11 1.162 154.81
21 31 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320i 1:26.360 10 1.599 154.03
22 33 I Emmet O'BRIEN IRL BMW 320i 1:26.476 16 1.715 153.82
23 19 I Maurizio CERESOLI ITA SEAT Toledo Cupra 1:26.626 16 1.865 153.55
24 34 I Diego ROMANINI ITA BMW 320i 1:27.352 15 2.591 152.28
25 36 I Lucas MOLO BRA Alfa Romeo 156 1:27.517 12 2.756 151.99
Qualification Maxima 1:30.694
4 Alessandro ZANARDI ITA BMW 320si 13:02.463 1 11:37.702 17.00

Bugalfa 01-07-2006 21:25

De ballast weegt toch door blijkbaar... Forza Alfa, Força Bràsil, Forza Piedone .

FIRE 02-07-2006 16:09

Warm up
POS NO CL DRIVER NAT CAR TIME LAPS GAP KPH

1 3 Rickard RYDELL SWE SEAT Leon 1:25.287 7 155.96
2 9 Jordi GENE ESP SEAT Leon 1:25.330 7 0.043 155.88
3 15 Augusto FARFUS BRA Alfa Romeo 156 1:25.377 8 0.090 155.80
4 20 I Tom CORONEL NED SEAT Leon 1:25.414 9 0.127 155.73
5 1 Andy PRIAULX GBR BMW 320si 1:25.424 10 0.137 155.71
6 4 Alessandro ZANARDI ITA BMW 320si 1:25.435 8 0.148 155.69
7 10 Peter TERTING GER SEAT Leon 1:25.480 10 0.193 155.61
8 24 I Ryan SHARP GBR Honda Accord Euro R 1:25.520 8 0.233 155.54
9 30 I Luca RANGONI ITA BMW 320si 1:25.604 9 0.317 155.39
10 16 Gianni MORBIDELLI ITA Alfa Romeo 156 1:25.628 9 0.341 155.34
11 11 James THOMPSON GBR SEAT Leon 1:25.644 9 0.357 155.31
12 18 Salvatore TAVANO ITA Alfa Romeo 156 1:25.694 9 0.407 155.22
13 12 Yvan MULLER FRA SEAT Leon 1:25.703 10 0.416 155.21
14 6 Robert HUFF GBR Chevrolet Lacetti 1:25.709 10 0.422 155.20
15 25 Fabrizio GIOVANARDI ITA Honda Accord Euro R 1:25.800 8 0.513 155.03
16 2 Gabriele TARQUINI ITA SEAT Leon 1:25.800 6 0.513 155.03
17 42 Jorg MULLER GER BMW 320si 1:25.940 10 0.653 154.78
18 33 I Emmet O'BRIEN IRL BMW 320i 1:25.971 8 0.684 154.72
19 8 Alain MENU SUI Chevrolet Lacetti 1:26.023 7 0.736 154.63
20 43 Dirk MULLER GER BMW 320si 1:26.120 9 0.833 154.45
21 7 Nicola LARINI ITA Chevrolet Lacetti 1:26.150 8 0.863 154.40
22 19 I Maurizio CERESOLI ITA SEAT Toledo Cupra 1:26.217 9 0.930 154.28
23 41 Duncan HUISMAN NED BMW 320si 1:26.384 9 1.097 153.98
24 31 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320i 1:26.621 9 1.334 153.56
25 34 I Diego ROMANINI ITA BMW 320i 1:27.675 8 2.388 151.71
26 36 I Lucas MOLO BRA Alfa Romeo 156 1:27.962 7 2.675 151.22

FIRE 02-07-2006 19:17

Race 1
N° Driver Laps Time GAP

1 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 16 00:26:02.194
2 10 Peter TERTING (SEAT Leon ) 16 00:26:03.869 + 1.675
3 15 Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156 ) 16 00:26:05.180 + 2.986
4 2 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 16 00:26:05.900 + 3.706
5 11 James THOMPSON (SEAT Leon ) 16 00:26:06.532 + 4.338
6 3 Rickard RYDELL (SEAT Leon ) 16 00:26:07.327 + 5.133
7 16 Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156 ) 16 00:26:07.974 + 5.780
8 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 16 00:26:08.601 + 6.407
9 42 Jorg MULLER (BMW 320si ) 16 00:26:09.070 + 6.876
10 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 16 00:26:10.912 + 8.718
11 41 Duncan HUISMAN (BMW 320si ) 16 00:26:15.075 + 12.881
12 24 Ryan SHARP (Honda Accord Euro R ) 16 00:26:15.721 + 13.527
13 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 16 00:26:16.178 + 13.984
14 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 16 00:26:16.635 + 14.441
15 18 Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156 ) 16 00:26:17.578 + 15.384
16 25 Fabrizio GIOVANARDI (Honda Accord Euro R ) 16 00:26:17.927 + 15.733
17 30 Luca RANGONI (BMW 320si ) 16 00:26:17.929 + 15.735
18 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 16 00:26:18.241 + 16.047
19 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 16 00:26:19.629 + 17.435
20 43 Dirk MULLER (BMW 320si ) 16 00:26:23.648 + 21.454
21 33 Emmet O'BRIEN (BMW 320i ) 16 00:26:29.024 + 26.830
22 34 Diego ROMANINI (BMW 320i ) 16 00:26:53.232 + 51.038
- 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 10 00:17:38.730 D.N.F.
- 31 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 8 00:14:50.571 D.N.F.

FIRE 02-07-2006 20:56

Race 2
POS NO CL NAME NAT ENTRY TIME LAPS GAP KPH

1 1 Andy PRIAULX GBR BMW 320si 25:42.910 14 120.42
2 16 Gianni MORBIDELLI ITA Alfa Romeo 156 25:43.704 14 0.794 120.36
3 4 Alessandro ZANARDI ITA BMW 320si 25:43.932 14 1.022 120.34
4 11 James THOMPSON GBR SEAT Leon 25:45.186 14 2.276 120.24
5 2 Gabriele TARQUINI ITA SEAT Leon 25:45.951 14 3.041 120.18
6 10 Peter TERTING GER SEAT Leon 25:46.164 14 3.254 120.16
7 42 Jorg MULLER-J GER BMW 320si 25:46.904 14 3.994 120.11
8 6 Robert HUFF GBR Chevrolet Lacetti 25:47.672 14 4.762 120.05
9 18 Salvatore TAVANO ITA Alfa Romeo 156 25:48.495 14 5.585 119.98
10 8 Alain MENU SUI Chevrolet Lacetti 25:49.218 14 6.308 119.93
11 20 I Tom CORONEL NED SEAT Leon 25:49.883 14 6.973 119.88
12 24 I Ryan SHARP GBR Honda Accord Euro R 25:50.364 14 7.454 119.84
13 12 Yvan MULLER-Y FRA SEAT Leon 25:51.144 14 8.234 119.78
14 9 Jordi GENE ESP SEAT Leon 25:51.933 14 9.023 119.72
15 43 Dirk MULLER-D GER BMW 320si 25:54.513 14 11.603 119.52
16 41 Duncan HUISMAN NED BMW 320si 25:54.821 14 11.911 119.49
17 34 I Diego ROMANINI ITA BMW 320i 25:57.561 14 14.651 119.28
18 36 I Lucas MOLO BRA Alfa Romeo 156 24:28.764 13 1 LAP 117.46
Not Classified
33 I Emmet O'BRIEN IRL BMW 320i 12:46.496 8 D.N.F. 138.51
15 Augusto FARFUS BRA Alfa Romeo 156 11:16.189 7 D.N.F. 137.38
30 I Luca RANGONI ITA BMW 320si 7:30.215 5 D.N.F. 147.39
3 Rickard RYDELL SWE SEAT Leon 4:29.592 3 D.N.F. 147.68
31 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320i 1:41.845 1 D.N.F. 130.31

smiley 02-07-2006 21:04

race 1 was juist een seat cup met een verdwaalde alfa..
race 2 was wel wat heftiger.. afentoe ging het er wel heel fel aan toe.. wat het eens zo mooi maakt !

wel weer een slim weekend van priaulx.. zo doe je dat ! race 1 8ste worden en race 2 minstens een podium halen.

gwyllion 03-07-2006 10:16

Ik heb de race niet kunnen zijn, maar Farfus hervalt blijkbaar in zijn oude gewoonten:
Quote:

Rickard Rydell: “In the second race, I was in a fight with Farfus; he opened the door a little and I tried to take him on the inside. Rather than let me through and continue the fight, he turned into me and spun me into the tyre wall. I can’t really understand why he did that because he also damaged his car too badly to continue. It’s now three times that I’ve been pushed off the track in ten races and so I can only hope for better in the second half of the season.”

smiley 03-07-2006 10:33

ja een alfa (dus de alfa van farfus) maakte een foutje.. rydell dook in het gat en de achterkant van de seat kwam tegen de neus van de alfa.. ik vind niet echt dat het fout van farfus was, hij maakte een foutje en ging wat wijd in een bocht, het leek mij eerder dat hij op de baan probeerde te blijven dan rydell proberen eraf te rammen..

FIRE 03-07-2006 21:51

Tussendstanden na race 10
Drivers Championship
1 A. Priaulx 44
2 J. Thompson 41
3 G. Tarquini 40
4 R. Rydell 34
5 Y. Muller 33
6 D. Müller 32
6 P. Terting 32
8 J. Müller 30
9 A. Farfus Jr 28
10 J. Gené 24
11 A. Menu 18
12 G. Morbidelli 12
13 A. Zanardi 8
14 R. Huff 6
15 A. Balzan 5
16 N. Larini 3

Manufacturer Championship
1 SEAT 127
2 BMW 126
3 Alfa Romeo 75
4 Chevrolet 62

Yokohama Independent Trophy
1 T. Coronel 78
2 R. Sharp 53
3 L. Rangoni 40
4 S. D'Aste 36
5 A. Balzan 25
6 M. Ceresoli 23
7 D. Romanini 22
8 E. O'Brien 17
9 R. Colciago 14
10 S. Iacone 13
11 R. Romagnoli 11
12 J. Edman 10
13 P. Corthals 9
14 L. Molo 5
15 E. Naspetti 4
16 D. Roda 2
16 S. Valli 2
16 J. Janák 2

Yokohama Team Trophy
1 GR Asia 101
2 Proteam Motorsport 75
3 JAS Motorsport 62
4 Wiechers-Sport 39
5 DB Motorsport 25
6 SEAT Sport Italia 16
7 Zerocinque Motorsport 15
8 Scuderia La Torre 11
9 Peugeot Sport Denmark 10
10 Equipo TekProm 5
11 GDL Racing 4
12 Ceskoslovensky Motorsport 2


Het WTCC is halverwege haar seizoen en fabriekscoureurs Priaulx, Thompson en Tarquini beginnen zich af te scheiden van de rest. SEAT en BMW zijn daarentegen weer korter bij elkaar gekomen het kampioenschap voor constructeurs. Bij de independents lijkt Coronel zonder problemen op de titel af te gaan. Rookie Sharp doet het erg goed in de JAS Honda.

Bugalfa 03-07-2006 22:09

Quote:

Originally Posted by smiley
ja een alfa (dus de alfa van farfus) maakte een foutje.. rydell dook in het gat en de achterkant van de seat kwam tegen de neus van de alfa.. ik vind niet echt dat het fout van farfus was, hij maakte een foutje en ging wat wijd in een bocht, het leek mij eerder dat hij op de baan probeerde te blijven dan rydell proberen eraf te rammen..

Farfus kon mijns inziens geen kant op en was't eerder Rydell die in de fout ging...
Ik vind het ongeloofelijk dat het inhaalmaneuver van Gené en Terting op Farfus niet eens op € te zien was owv reclame...

smiley 03-07-2006 22:25

het was niet eens live die 1ste race voor de reclame zate ze maar op 3 ronden ofzo, en na de reclame ware ze al op 3 ronde van het einde ofzo.. gelukkig deze morge motorsport weekend gezien waar get wel op te zien was !

gwyllion 04-07-2006 08:45

Quote:

Originally Posted by FIRE
Het WTCC is halverwege haar seizoen en fabriekscoureurs Priaulx, Thompson en Tarquini beginnen zich af te scheiden van de rest. SEAT en BMW zijn daarentegen weer korter bij elkaar gekomen het kampioenschap voor constructeurs.

Thompson en Tarquini hebben nog geen enkele keer een race gewonnen, maar scoren toch altijd punten. Maar als je dan naar de punten van Priaulx kijkt, is het volledig anders: ofwel scoort die 0, 1 of 10 punten. Hij maakt maximaal gebruik van de omgekeerde top 8 :D

Onbegrijpelijk dat Yvan Muller zo sterk is terug gevallen. In de laatste 4 races (Oscherleben en Curitiba) slechts 1 punt gescoord. Hopelijk lukt het in Puebla opnieuw met wat minder succesballast.

Bramzel 04-07-2006 10:17

Quote:

Originally Posted by Bugalfa
Farfus kon mijns inziens geen kant op en was't eerder Rydell die in de fout ging...

Hier ben ik het mee eens, vind de kritiek van Rydell dan ook volledig onterecht. Als je de onboard camera van Farfus ziet zie je dat hij helemaal aan de buitenkant van de baan zit, en dat Rydell dan opeens van links komt geschoten, tegen hem aan.


All times are GMT +2. The time now is 04:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.