![]() |
Nieuwe Porsche GT1/LMP1??
Intresant linkje: http://www.pistonheads.com/news/defa...?storyId=14298
Het staat maar niet stil ivm nieuwe wagens. Mischien kan Mark thread openen als titel Nieuwe GT1's? Met daarin dat van Lister en Panoz en wie wet nog enkele anderen die komen... zoals dit hier... Gaat die link nu over een GT1 of een LMP1?? Quote:
|
Ik denk GT1 aangezien ze overal spreken over GT1, GT1 en GT1 :)
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Hebben we het dan over een oude 993? |
Quote:
Geprepareerd door PSI, had toch wel gedacht dat je dit zou weten hoor:cool: |
Pff heb ik net de verkeerde richting gekozen om modelautos te sparen, zoveel GT1's komen er de komende tijd (de mooiste klasse voor mij)
|
Quote:
Zijn trouwens ook geen GT1 auto's. Hebben geen FIA GT 1 homologatie, daarmee dat ik het verband niet echt begrijp. |
Quote:
En die PSI wagen waaover je spreekt is wel degelijk GT1, en is er ook voor gehomoligeert hoor;) En ik bedoelde gewoon dat een Porsche die uit de fabriek rolt en GT3 opstaat een GT2 is en 1tje waar GT2 opstaat een GT1 is... Dus nu ivm die Carrera GT die ze GT1 noemen... ... |
Quote:
|
Quote:
En wrm 997 GT2-R niet? -> is er nog niet, wel GT2 maar nog geen R versie om mee te racen. |
Quote:
|
Quote:
Ik had het trouwens over de PSI biturbo die ze zelf 997 GT2-R noemen. |
@ Raceboy: http://www.fiagt.com/results.php?sea...n=Entry%20List hier zie je de entry list van fia gt te Spa 2002 en zie je duidelijk dat de psi porsche gt2 in gt1 klasse staat!
@ Intergra: Je typt al twee keer 997 PSI, maar het is 996 PSI! En die 997 GT2 bestaat wel hoor, GT2 is de 911 Turbo.. Net zoals de GT3 RS er al bestaat in 997. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Is trouwens de GT3 RSR die nieuw is vd 997. :p |
Terug ON-topic dus:
hier is een mooi fotooke van een getunede Porsche Carrera GT, ziet er bovendien racy uit:worship: . Weet iemand hoe het zit met het Carrera GT-project van Pino??? http://www.buscatuning.com/blog/wp-c...mirage-gtr.jpg |
Komt voor het einde van het seizoen op de baan en is bestemd voor uithoudingsraces.
Welke races ze zullen rijden hangt af van hun resultaten. |
Quote:
|
Dit topic hoort toch onder straatwagens?
Het gaat toch over de nieuwe straatauto/supercar "GT1" van porsche, net zoals ze de GT2 en de GT3 hebben/hebben gehad. |
Quote:
dat project hebben ze moeten stopzetten, dacht ik. |
Quote:
Zonder fabrieks steun van Porsche zelf was het nogal moeilijk om zo'n wagen race klaar te krijgen vrees ik... Tenzij je steun krijgt van een ander Porsche top team... |
Is het hele project stopgezet, of enkel voor de 24uren?
|
Nog maar zo'n artikeltje gevonden over die Carrera GT1, deze keer op speedtv.com: http://www.speedtv.com/articles/auto...wmodels/28090/
En deze keer met een foto die naar men mening toch wel een zeer geslaagde GT1 wagen toont... En gezien die kleuren combinatie, vleugel, luchthappers, velgen, aeropakket, etc... ziet het er echt wel een racebolide uit vind ik... maar word maarpas verwacht in 2009 http://www.speedtv.com/_assets/libra...111888_ppr.jpg |
Tzal een druk programma worden met de ontwikkeling van de GT1 en de GT2...
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Hier heb ik na de 2 engelstalige site's nu ook 2 in NL: http://www.autoblog.nl/archive/2006/...er-gt1-revival en http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=1850 Word dus meerdere malen aangehaad, chassis gaat van de Carrera GT komen en er gaat techniek inzitten van de nieuwe LeMans wagen (RS Spyder van Penske) in zitten. |
Eerst zien, dan geloven. Het is trouwens allemaal nog redelijk ver weg (2009).
Men spreekt trouwens over een 5.5 V8 biturbo (afgeleid van Cayenne Turbo) om aan 950 pk te geraken (uit atmosferische V10 wordt dat anders zeer moeilijk). Het FIA/ACO reglement beperkt drukgevulde motoren tot 4 liter :cool: Ik zie ook niet in hoe onderdelen van de LMP2 wagen herbruikt kunnen worden. |
Quote:
|
De wagen die Porsche zou willen bouwen, zou een Veyron killer moeten worden. De wagen zou dus 950 pk moeten ontwikkelen om een top van 408 km/u te halen (2 km/u meer dan de Bugatti). Vandaar dat ik het allemaal maar onrealistisch vind dat dit de basis voor een nieuwe GT1 zou vormen ;)
|
Dat zou ik stom vinden van Porsche. De Veyron is toch maar een vreed stomme auto vind ik. Weegt veel te veel en is begrensd op 250km/u. Enkel in de aanwezigheid van mensen van Bugatti mag de begrenzer eraf gehaald worden. Ik zou het zeer raar vinden als Porsche aan deze toeren gaat gaan meedoen. Ik hoop met heel mijn hart dat ze hieraan niet gaan beginnen.
|
De Veyron is een technologische show case (W16 configuratie, quad turbo, versnellingsbak met dubbele koppeling en 7 versnellingen, run flat Michelin banden die meer dan 400 km/u aan kunnen, wijzigende aerodynamica, ...). Waar heb jij gelezen dat de wagen op 250 km/u begrensd is? Normaal is hij begrensd op 380 km/u en om in top snelheid mode te rijden moet je een aantal stappen ondernemen (2de sleutel, een aantal visuele checks, enz.).
Het veel te hoge gewicht en slechte aerodynamica zijn het gevolg van Ferdinand Piech: hij had bepaald dat vorm van de wagen niet mocht veranderen (met koelingsproblemen, te veel drag en handling problemen tot gevolg) en dat de motorconfiguratie een W16 quad turbo moest zijn die 1000 pk levert. Gewoon al het feit dat de Veyron met zijn enorm gewicht toch 0 - 100 - 0 mph in 9.90 sec doet (zie Triumph for Bugatti Veyron) is ongelooflijk. Een gevoelig lichtere wagen met beter aerodynamica moet dus in staat zijn om de Veyron te kloppen met minder vermogen. Volgens die berichtjes die Viper GTS-R*** hier geplaatst heeft, wil Porsche dus zo'n wagen bouwen. |
Quote:
|
Dit Porsche GT1 project is fantasie en totaal geen werkelijkheid.
Quote:
|
Quote:
Zonder restrictoren kan een Viper bvb ook aan 900 pk geraken. |
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 01:46. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.