![]() |
A1 GP seizoen 2006 / 2007, de aanloop.......
A1GP staat aan het begin van haar tweede seizoen. Was A1GP een succes in haar eerste seizoen? Ja en Nee. Ja, de liefhebbers hebben kunnen genieten van heel wat spectaculaire races en momenten. Nee, zakelijk gezien was het een zwaar drama. Al vanaf het begin de geruchten dat de centjes-kant niet lekker zat. Niemand die het geloofde behalve enkele gezonde kritische forummers ;)
Enkele weken geleden kwam de aap uit de mouw. Men had dik 100 miljoen € teveel uitgegeven. Vandaar de weg naar een beursnotering om wat extern kapitaal aan te trekken. Zijn daarmee de problemen de wereld uit? Nee, ook al zou dat lukken dan nog heb ik een naar voorgevoel over 2006/2007. Waarom? We zijn 7 weken voor de start van het seizoen en er zijn nog zoveel vraagtekens! Reden genoeg voor mij om weer wat vraagtekens te plaatsen bij de continuiteit van de A1GP: -Wanneer krijgen we nu eindelijk eens een definieve kalender te zien? 7 weken voor aanvang is nog steeds geen defintief schema bekend. Dat is niet handig voor de teams om ""de logistiek" te regelen. Laat staan de mediapartners zoals TV-stations bijv. -Zandvoort en Brno zijn aangemeld bij de FIA als datum, maar de rest? Zie nog niks van officials voorbij komen. Iemand die de FIA pagina's wil napluizen kan zien dat voor een aantal zaken bepaalde tijdstermijnen gelden. Voor Zandvoort zijn die termijnen reeds overschreden. -Krijgen we in Zandvoort alleen A1GP te zien? Waar blijft de bevestiging van het bijprogramma? -Wanneer worden de rijders bevestigd? Behalve Verstappen zie ik nog weinig bevestigde namen. -Op de site van A1GP spreekt men nog steeds over een race in Taupo Nieuw Zeeland. Dat is weken geleden al ontkend door de Nieuw Zeelandse autosportbond. -Waar blijven al die nieuwe landen? Tot nu toe heb ik alleen Singapore kunnen ontdekken. Dit als vervanging van de teams uit India, Rusland en Japan. Zoals u ziet, ik wil niet negatief overkomen maar is het niet meer dan logisch dat ik enige vraagtekens plaats bij de A1GP 2006/2007. Zit ik ernaast? Overtuig mij van mijn ongelijk ;) Ik hoop oprecht dat ik ernaast zit, net zo goed als de 75.000 mensen die een kaartje voor Zandvoort hebben. |
In ieder geval kont er een porsche master race op zandvoort
de teller staat tot nu toe op 30 inschrijvingen . |
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
BRL-V6 & Light mogen een wedstrijdje rijden tijdens de wedstrijd op CPZ. Of deze dan weer deel uitmaakt van het kampioenschap is een andere vraag. Op dat vlak heeft http://www.brl-v6.com/ nog het e.e.a. te leren. Wel redelijk snel met het nieuws, alleen is het dan weer niet volledig. |
Quote:
|
Nigeria? Leeft Prince Malik weer? :D :D
|
Quote:
Quote:
|
Op 30 en 31 augustus zal de enige pre-season test plaatsvinden op Silverstone. Als we de officiele site mogen geloven gaat het niet echt druk worden. oei..........
We zijn nu 4 weken voor de start van het seizoen, nog steeds geen volwaardige kalender te bespeuren ;) Veel verder dan 2 bevestigde races kom ik niet. |
Quote:
Quote:
|
Na 2 jaar gaan ze hun chassis al vervangen:
Quote:
|
A1GP heeft naar mijn gevoel te weinig grote namen en media exposure om succesvol te worden. Een verandering van chassis zou deugd doen, want ik vind de wagens eerlijk gezegd aartslelijk:eek:
|
Quote:
Quote:
Wat betreft A1GP, vandaag heel wat berichten over de toekomst..............maar iets van het heden en nu? Niks! We zijn 4 weken voor aanvang het seizoen, en nog steeds geen kalender. M.a.w., er zijn dus ook nog geen kaartjes verkocht voor die andere wedstrijden op de kalender. Noem me blond of achterlijk, maar iets klopt er niet ;) |
Jos speelt een beetje vals ;)
Quote:
EDIT: voor de rest blijf ik de newsfeed rondom het tweede seizoen A1GP erg karig vinden. Buiten de enkele Nederlandse sites vind je bijna helemaal niets terug over de aanloop van dit tweede seizoen. Nog steeds officiele kalender op drie weken voor de start van het nieuwe seizoen. |
Tijdens de masters heeft Jos ook al een aantal rondjes met z'n A1 wagen gereden, behoorlijk op snelheid!
|
Als ik het goed begrijp, dan zullen er vanaf de race in Zandvoort veel krachtigere motoren liggen in de A1 GP wagens. Ze upgraden de boel met 200PK zodat ze op 750PK uitkomen!
Niet slecht zou ik zeggen :) Wetende dat er landen zijn waar piloten met niet al te veel ervaring op deze level achter het stuur zitten, kan dit heel wat spectakel gaan opleveren... Quote:
Verder heeft Canada haar line-up bekend gemaakt met McIntosh en de rooky Hinchcliffe. |
Quote:
Quote:
Quote:
Niet McIntosch maar Hinchcliffe zal de kleuren verdedigen van Canada tijdens de A1GP of The Netherlands. Aangezien McIntosch nog de voorlaatste meeting moet afwerken van de World Series in Le Mans dat zelfde weekend... |
Quote:
Wat betreft die kalender 2006 / 2007. Daar staan nog heel wat vraagtekens op. Ok, het land weten ze al.........maar circuit of stad? Er is nog steeds geen oficiele kalender die bevestigd is door de FIA. Wat betreft kaartverkoop, behalve de eerste 2 races kun je nog geen andere tickets kopen. Race 3 is al over 7 weken! Dat zegt al iets over de hoeveelheid publiek die je kunt verwachten tijdens race 3, dat zal dan geen vetpot zijn. Nog steeds geen vette TV-deals. Afhankelijk van de hoeveelheid sponsor-stickers tijdens de eerste wedstrijd op Zandvoort kunnen we beoordelen of marketeers iets zien in seizoen 2 van deze klasse. |
Quote:
|
Quote:
Kan je eens de startlijst posten of linken aub? Via google kwam ik op een page van RTL met een mooi lijstje dat up-to-date is met de driver line-ups per land. > http://www.rtl.nl/sport/grandprix/a1/teams/ Quote:
Ik kwam na laaaaang googelen onderstaande timing tegen: Quote:
En last but not least: zijn er paddockers die gaan naar Zandvoort eind deze maand? Ik zal er zo goed als zeker bij zijn op zondag. |
Nederland durft wel. Hun BMW's zijn nu niet echt om te stoeffen.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Tomas Enge had ik anders wel graag eens bezig gezien in z'n formulewagen. Daarbij, in oktober is het al druk genoeg met LeMans en Belcar... |
Quote:
|
Quote:
http://www.fia.com/resources/documen..._list_2006.pdf Wat betreft FIA en kalenders: Quote:
Quote:
Voor de mensen die de A1GP willen bezoeken in Zandvoort, besteed vooral aandacht aan je terugreis. Anders zie je op zondagavond ook nog eens "Zandvoort by Night" |
2 dagen voor de start komt er dan toch een kalender? Alhoewel kalender ;)
Quote:
|
Mark alles komt goed .
New Zealand heeft snelste ticketverkoop op een na . Zie link http://www.racexpress.com/index.php?...tikel&nid=5079 |
Quote:
Men spreekt over Honderden autosportliefhebbers , dat zijn er dan nog niet veel................ Wedstrijd in NZ kan overigens wel een doorslaand succes worden, het is de eerste internationale wedstrijd sinds jaren in dat land. Laten we hopen op bomvolle tribunes. Toch nog een tegenvaller te melden: Quote:
Dan nog een opmerkelijke constatering. In de zomer konden we vol trots lezen dat Team Holland een sponsor aan de haak had geslagen. Het ging om CV-ketel fabrikant Remeha: Quote:
A1GP super succesvol in Ollanda, 100.000 man in de duinen, goede kijkcijfers........en dan 1 lullig stickertje? Dan moet er ergens toch iets niet kloppen. Of zie ik weer spoken die er niet zijn? Nogmaals, ik blijf hopen dat A1GP een echt (meetbaar) succes zal worden ;) |
De mannen van Siemens zijn gewild in de autosport ;)
Quote:
|
Harde kritiek van Verstappen:
Quote:
|
Team Nederland krijgt nog een flinke veeg mee van Verstappen:
http://mgl.digi-dition.nl/daily/2006...125_48_442.php Verstappen had gedurende het vorige seizoen al willen stoppen, team Nederland werd in leven gehouden door de organisatie, Lammers is volgens Verstappen een waardeloos figuur. A1GP is niet blij met Lammers als teambaas. Hij is er zich van bewust dat de A1GP Zandvoort soap niet al te best voor zijn imago is geweest. Toch blijft het leuk om eens wat te lezen van iemand die geen blad voor de mond neemt. Indien de woorden van Verstappen 100% waar zijn dan zijn de vooruitzichten van Team Nederland niet al te best. Ondanks het grote succes heeft de stickerboer van Team Nederland verdomd weinig werk :( |
Ondanks wat Verstappen verteld toch weer een leuke race gezien in Malaysia deze morgen met een prachtige overwinning van Hulkenberg...
Kerr & Lapierre maakten het podium compleet. |
Quote:
Gaat Bernie een strategisch belang nemen in A1GP tijdens de aanstaande IPO van A1GP? Als daarmee de serie in de lucht blijft vind ik het best. Overigens een prachtige opmerking van Willy over de jeugdige talenten. Is dat Duitse nuchterheid? Kunnen heel wat Nederlandstalige managers en zelfbenoemde talenten een voorbeeld aan nemen ;) |
Sommige mensen zullen dit wel een negatief bericht vinden, kan er helaas niets aan doen dat dit wel feiten zijn. Voor de helft van het seizoen voorbij is moeten we naar alle waarschijnlijkheid afscheid nemen van 3 teams ! Griekenland, Singapore en Turkije. Turkije was zo goed als zeker van deelname..........maar die hebben de startgrid niet eens gehaald dit seizoen.
|
Mooi positief stukje over de gang van zaken rondom A1GP:
Quote:
Op de amerikaanse betaalsite autoracing1.com laten ze niets heel van dit stukje. Ze nemen daar zelfs de term propaganda in de mond. Waarom prooganda? A1GP moet nog wat aandeeltjes verkopen in 2007 ;) Een kort fragment uit dat stukje: Quote:
|
Quote:
Als dat de enige reden is om een wedstrijd te annuleren dan kunnen we moeilijk spreken van een stabiele organisatie. Dit soort verhalen werkt natuurlijk weer de nodige roddels en geruchten in de hand. Trouwens, het gaat volgens de persbabbel niet door omdat men de miljoenen Brazilanen in de huiskamer niet kan bereiken. Nobele uitspraak maar dat staat dan weer een beetje haaks op het werkelijke aantal kijkers per wedstrijd: Quote:
Nee, die verklaring in de persbabbel is mij iets te gemakkelijk ;) |
Het gaat, zoals te verwachten viel, niet zo lekker met A1GP m.b.t. toeschouwersaantallen, sponsors, tv-deals en noem maar op. Let wel, het concept blijft leuk ;)
In NL kan A1GP geen kwaad doen, in BE weet niemand welke klasse dit is. Het is dus moeilijk om een goed objectief bericht te vinden over A1GP in NL. Zelfs de nieuwe CEO van A1GP zegt dat e.e.a. niet verloopt zoals men gehoopt had. Nee, de racexpresjes.nl & friends blijven in een juichstemming.....zoeken we toch andere nieuwsbronnen op: Quote:
Krijgt Racing for Holland assistentie bij het zoeken naar sponsors? Quote:
|
HEt gaat weer neit goed:
Quote:
|
Quote:
Kunnen die nu niet op echte circuits gaan rijden. Dat zou hun een hoop elende besparen. In plaats van door een stad te scheuren. :frusty: |
All times are GMT +2. The time now is 01:53. |