![]() |
24 Hours of Bahrein
Het is nog wat vroeg maar toch kunnen we al eens kijken wat ons te wachten staat voor de 24h Bahrein. Deze race gaat door op 15&16 december in het dan nog steets warme Midden-Oosten. En weet je nog het gesprek/onderwerp van Mark ivm World 24Hours Race's en die deelnemers?
Nu die deelnemers dat wij voor ogen toen zagen zullen we ongeveer tezien krijgen tijdens deze 24 H's race's. En of er al iets bekend is van mogelijke deelnemers? Jazeker, First zou met hun Cup willen deelnemen (zie post ergens op het forum van Chauffeur), en GS Motorsport gaat met twee 996 cup's aantreden, alvast dat zijn de voorlopige plannen daar ze nog twee piloten zoeken! In totaal zullen er 4 Divisies zijn: Division 0 (Group VLN Production Cars) VLN 1: 1600cc -> 2000cc VLN 2: 2000cc -> 3000cc Division 1 ( Group Diesel) Group AT S 1: 1600cc -> 2000cc S 2: 2000cc -> 6200cc Division 2 Touring Cars of FIA Groups A/DA (in compliance with Appendix J to the ISC, as well as Art. 3.1, 7.3 and 14.1 – Appendix I) with FIA or DMSB Homologation. Group “24h-Special” (in compliance with the Appendix 1 of the present Regulations) Group E1-XP (in compliance with the Appendix 2 of the present Regulations) SP 2: 1400cc -> 1600cc SP 3: 1600cc -> 2000cc SP 4: 2000cc -> 3000cc SP 5: 3000cc -> 4000cc SP 6: 4000cc -> 6200cc E1-XP: * -> * * Cars of Division 2, group E1-XP without subdivision in common classification. The weight of the individual cars is determined on basis of the cubic capacity performance. Details are specified in the technical prescriptions of the Appendices 1 and 2. A DMSB Car Pass for the group E1- XP is compulsory. Division 3 (The volume capacity is restricted to 6.200 cc) Porsche Carrera Cup / Supercup SP Cup 1: DMSB GT-N-, FIA Group GT2 and GT3 SP Cup 2: FIA Super 2000 / DMSB Super 2000 SP Cup 3: Porsche Carrera Cup / Porsche-Michelin-Supercup Evenement is in handen van ADAC, daardoor dus die VLN stukjes in het reglement;) Site 24H Bahrein: http://www.24h-bahrain.de/ Technisch reglement: http://82.165.32.64/bahrain/bin/2006-ausschreibung.pdf |
Nog wat nieuws ivm. de komende 24uren van Bahrein:
Gaan we een veld tezien krijgen dat de moeite waart is?? Ik kan alvast zeggen: JA! Toch als je VLN/24H Nurburgfan bent;) Enkelen teams die zéér véél interesse hebben om deel te nemen: Alzen, Manthey, Land, Mühlener... Nog niet spectaculair genoeg? Wel kan ik ook even zeggen dat we wagen's als: Panoz, Aston Martin en Lamborghini Gallardo zullen zien!! Naast dit ook de vertrouwde BMW M3's, Porsche Cup's en een hoop Dieselkes. Een zekere Bodis Motorsport (Hongaars team) zal ook aantreden met een Porsche. Alles uit een betrouwbare bron, namelijk "Carsten Bube". MSC Ruhr-Blitz Bochum e.V. ADAC |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ik ga eens verder informeren of die Panoz wagens van LNT zouden zijn, en of we nog wat bekende teams aan de start zullen zien. Ik verwacht trouwens ook nog wat GT3 teams... Zodra Mister "Bube" me iets laat weten post ik het hier! |
Quote:
|
Quote:
Even een stuk van 1 van de mailtjes publiek maken van Carsten Bube. Er was namenlijk een 'misunderstanding' gebeurt in de communicatie met enkele teams ivm de deelnemingskosten ivm het evenement. Quote:
Hopend op positieve berichten vanuit race team kampen. Thomas R. |
Ik vraag me af waarom ze het in Bahrein gaan zoeken? Buiten de imposante accomodatie is er ook weinig aan dat circuit vind ik. Naar mijn mening kun je daar nooit de pure 24U-sfeer creëeren die je bv. in Le Mans/Spa/Zolder kunt vinden.
|
Quote:
|
Quote:
'Waarom organiseren die Belgen nu toch 2 24uurs racen in hun regenlandje?' En toen voor het eerst de 24uren van Zolder werden gehouden (idd toen was ik er nog lang niet:+) zullen sommigen ook gezegd hebben: 'Waarom organiseer je nu zoiets op Zolder, zo'n klein circuit'je..?' Maar 1 x het goed zit met zo'n evenement dan praat men er direct héél positief over hé;) Zie maar naar de 24 uren van Dubaï die in Januari 2007 voor de 2de maal worden gehouden. Na de editie van 2006 was men zo tevreden, zowel organisatie als teams dat er toen al direct planner werden gemaakt voor 2007! En niet's aan dat circuit dat speciaal is? Toch wel goed genoeg zo te zien voor een F1 op te houden hé;) Quote:
En idd. dat startveld zal daar heel mooi zijn, alleen zeer competitieve wagens tegenover elkaar. Iets wat je niet overal mee vind dezer tijden... En het is ook wel de bedoeling dat de tourisme in Bahrein dit soort evenementen aan de touristen weet te informeren. En verscheidne teams nemen zo ook wel hun extra equipage supporters mee met dan nog de plaatselijke autosportliefhebbers etc... Weet ook wel goed genoeg dat je hier geen massa's moet verwachten zoals op Spa, LeMans, Nurburgring etc. maar het gaat hem hier vooral om de goede sfeer, iets wat men toch ook zegt over Zolder. Is het niet? Hiermee hoop ik toch deze 2 minder positieve post's ietwat hebben kunnen te relativeren:) Wil je meer info over de 24 uren van Bahrein? Wacht niet en stuur mij een PM! Greetz & zodra ik meer nieuw's heb post ik het wel! Thomas Renders. |
Plus dat Bahrain in het echt een veel leuker/fraaier/mooier circuit heeft dan op TV. D'r zit behoorlijk wat elevatie in het circuit wat je op TV niet ziet, en er zijn minstens 4 bochten waar regelmatig inhaalacties te zien zijn.
|
Quote:
Ik wil gewoon zeggen, daar zal geen gezellige sfeer hangen in de paddock tussen de bezoekers, zoals in Zolder/Spa/Le Mans etc. het geval is. Quote:
Quote:
Idee: bied een betaalde (ja, ik zou er toch wel wat geld voor geven) live-stream aan? In deze tijden van internet en computer is dat toch een gat in de markt? ;) |
Quote:
Ik heb de 24 uur van Zolder, Spa en Le Mans meegemaakt. En alle 3 de dingen hebben z'n charmes. Dat zal de 24 uur van Bahrein ook wel hebben, lijkt me. Dus eerst zien, en dan oordelen. Iets wat op TV komt, kan in het echt totaal anders zijn geweest (voor je gevoel);) |
Quote:
[admin in huftermodus] Toch sterk dat de jeugd van tegenwoordig alles perfekt weet zonder ook maar iets van ervaring te hebben in bepaalde zaken. Ligt de realiteit van deze wereld verscholen in MSN en andere bedenkelijke chatboxen? [/end admin in huftermodus] |
Quote:
En ja idd Bramzel, ivm. het circuit zelf: ik heb de beelden gezien van het GT Festival in Bahrein anno 2004. Een extra race georganiseerd door FIA met entry's als Cooper F550, Larbre Viper, Force One Viper, DDO Saleen etc... En zoals Bramzel aangef zijn er daadwerkelijk verscheidene punten op het circuit waar inhaalmaneuvers goed mogelijk zijn. @ Mark: Gij hebt de laatste tijd iets met MSN hé:p @Yvonne & Bramzel: thx voor de positieve reactie's;) |
Quote:
*** Mark stelt toch alleen maar vast dat de enige mensen die een negatieve houding hebben, mensen van de jongere generatie zijn. Hoe kun je nu iets afbreken waar je in de verste verte nooit contact mee hebt gehad? Als je bepaalde zaken sugereert zonder onderbouwing, dan kan je je verwachten aan kritiek. Dan moet je niet gaan zeuren en al zeker niemand uitschelden (of insinuaties maken). Ik heb dan ook de vrijheid genomen om je post te wijzigen. Ottooke *** |
Mich dunkt dat depaddock.eu wegens bepaalde mensen een bederflijk oord aan het worden is ...
|
Quote:
En nu weer naar het onderwerp van deze thread of er volgt een slotje. |
Quote:
En Mark stelt niks vast. Mark misbruikt een discussie om weer een provocatie de lucht in te slingeren. En dat leid hier de boel? Zielig, dat is het. Gewoon zielig. |
Quote:
|
Quote:
Waarom heb ik de kift op bepaalde 18- personen? Ook dat is heel simpel. In tegenstelling tot bepaalde 18- personen maak ik geen PM's of emails openbaar. Na 4 dagen offline te zijn geweest tref ik een pm- en mailbox aan die vol zit met berichten van "anciens" en betalende VZW leden die hun beklag doen over de prietpraat van bepaalde 18- personen. Welk beleid moeten we dan volgen? De 18-personen de vrije hand geven en de mening van de anciens en de betalende leden in de wind slaan? Die laatse groep maakt wel dit forum mogelijk ;) Kun je eens over nadenken ;) Kijk forumpje spelen is niet anders bedrijfje spelen. We moeten de tent draaiende houden. Het leven is toch zo simpel :) O ja vrijheid op dit forum? Denk dat er weinig andere fora zijn waar het zo liberaal is als hier. Zelf geef je aan dat bepaalde berichten verwijdererd zullen worden. 04-09 staat dat bepaalde bericht nog steeds online ;) Wat betreft mijn "forum-imago"? Dat heb ik nu eenmaal, sta bekend als galbak, dikke nek, arrogante kwal, hollander, azijnpisser of wat dan ook. Echte na 6 jaar forummen kan ik nog steeds iedereen recht in de ogen kijken. U ook? |
Quote:
Wat betreft die post wijzigen: Weet jij dan wat ik heb gewijzigd? Schelden hoort niet op een forum. Dat heb ik dan ook verwijderd. De rest van zijn post heb ik laten staan. En ja, berichten wijzigen is een moderator en administrator privilege. ;) Graag alle volgende "klachten" via PM of e-mail. De mensen die wel geïnteresseerd zijn in de 24 u van Bahrein moeten niet het slachtoffer worden van dit soort nutteloze posts. |
Quote:
Het is idd die wagen maar het team heeft beslist met de Marcos (Mantis) te rijden omdat de Panoz verscheidene problemen heeft. Dat melde Bube me toch in 1 van zijn mails. Wel spijtig zoveel gediscusier dat niets met het onderwerp heeft te maken, zo is deze thread net een vuilbak geworden...:confused: Hiervoor deed ik niet zo mijn best om al die info die ik al had publiek te maken... |
Om even off topic te blijven (sorry):
Ik had zoiets al verwacht na het lezen van de andere kritiek op minderjarigen :) Ik vraag me af hoe er gereageerd zou worden wanneer ik had gezegd dat ik 35 was? ;) Excuseer dat ik mijn mening zei, ik ben er inderdaad nog nooit geweest en dat was ook fout van mij :) Maar je moet je dan niet afreageren op mijn leeftijd... Achja, we zullen maar 4 jaar wachten zeker om niet meer als klein kinderen behandeld te worden? PS: MSN is niet echt aan mij besteed, ter info ;) En nu maar terug naar de 24U van Bahrein, hiervoor heeft Viper inderdaad niet al dat werk gedaan en voor al die info gezorgd. |
Gewoon rustig over het onderwerp verder praten want ik zou niet willen dat er weer een slotje komt op een topic dat mij interesseert.
@ Viper: Jij hebt in je tweede post aangegeven dat er ook Aston Martins zouden deelnemen. Weet je welk(e) team(s) we ginds mogen verwachten dan? |
Quote:
als je die 2 in orde kan brengen, zullen ze zelfs komen racen in uwen hof |
Quote:
Quote:
Aangezien "Mr. Dress for Less" na zijn zeer zware crash tijdens de Rally van Marokko niet meer zou rijden in 2006. (werd door hem zelf aangekondigd) |
Mirco Schultis will compete at the 24h Bahrain Race!
He is fit again and his Panoz is prepared for 24h Races (Silverstone/Bahrain). His first race after the hard crash was the SCC Race @ Most. Now he is looking forward for endurance races. |
Quote:
|
Quote:
Quote:
Mr. Bube told me that the Panoz has a few problem's so the wil entering their Marcos Mantis... or do you have more up-to date info about Schultis? |
Quote:
|
Hier alvast 2 foto's van het circuit:
http://82.165.32.64/bahrain/images/streckenansicht.jpg http://82.165.32.64/bahrain/images/lageansicht.jpg Met nog wat bijhorende info van het circuit: Data endurance track Opening date December 2006 Track length 6,140 km Track width 14 - 22 m Left-handers 10 Right-handers 12 Bron: http://www.24h-bahrain.de/ |
December 2006 ? rijdt de fia gt dan als eerste er op ?
|
Quote:
Heb nog wat intresante informatie van onze Mister Bube gekregen. Zo zet Aston Martin Racing, ja zij zelf;) een Advantage in! Bube zei zelfs dat AM Racing nog meer ziet zitten, maat dat word later bevestigd... --> DBRS9 GT3??? De limiet van entry's is op 100 wagens gezet, op dit moment hebben er al 38 teams bevestigd. Ik vroeg hem of we ook bekende internatione teams gaan tegenkomen waarop hij antwoorde: ja er zijn al wat internationale teams van onder meer Italië, Frankrijk, U.K. ... die FIA GT rijden... maar op het moment is dit nog niet het aantal dat we wensen. Zodra ik meer nieuws heb laat ik het jullie weten! Groeten, Thomas R. |
Quote:
en jaar daarna telde het mee voor punten :bye: |
Quote:
|
Quote:
|
Je bedoelt zeker een vantage ipv een advantage
|
Quote:
|
@ corvetteboy & Belle: idd. een Vantage, sorry:p
EDIT: Een lijstje van teams & wagen die er tot op heden al bekend zijn van deelname. Alzen, Porsche 997 GT3 Cup Aston Martin Racing, Aston Martin Vantage V8 Bodis Motorsport, Porsche 996 GT3 Cup GS Motorsport, Porsche 996 GT3 Cup GS Motorsport, Porsche 996 GT3 Cup Land, Porsche 996 GT3-RSR Manthey, Porsche 996 GT3-MR Muhlner, Porsche 996 GT3 Cup DFL-Racing, Marcos Mantis/Panoz Esperante GTS (Zal deze lijst geregeld aanvullen, ontbreken nog een pak, aangezien er al 38 teams hebben getekend en ze gaan proberen de volle 100 wagen grid te bekomen!) |
All times are GMT +2. The time now is 05:15. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.