De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Champcar naar Nederland? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13804)

Mark 25-06-2006 23:48

Champcars terug naar Europa? Wellicht Assen?
 
Iemand die de TT van Assen heeft bekeken heeft wellicht kunnen oordelen dat de vernieuwde versie van Assen uitermate geschikt is voor autosport. Wellicht ter gruwel van de motorsport-liefhebbers maar zo'n circuit moet ook blijven leven ;)

Onder impuls van Jos Vaessen heeft Assen de laatste jaren een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Daar mogen andere circuits in de Benelux best jaloers worden. Een heldere visie en flinke portie gezond verstand hebben Assen definitief op de kaart gezet. Voor de motors was dat al tientallen jaren het geval overigens. Wat Eau Rouge/Spa is voor de autosport, dat is de Assen voor de tweewielers.

Assen zet meteen in op hoogwaardige autosport:
Quote:

Vanmorgen is in de paddock op Cleveland uitgelekt dat er hooglopende contacten zijn tussen de organisatoren van de Champcarworldseries en het Asser TT circuit.

http://www.autosport.nl/actueel/news...8&bericht=3242
Kijk, nationaal hebben we geen volwaardige dagprogramma's meer. Met het DSC kun je geen hele dag vullen helaas. Dan maar internationaal..........en dan meteen klasse opzoeken waar we wat Benelux mensen tegenkomen. Een internationale klasse zoals Champcar/IRL bied ietwat meer zekerheid dan A1GP.

Dus 2008 een race in Assen, Le Mans en ergens in de UK?

marcel 26-06-2006 02:13

Quote:

Originally Posted by Mark
Assen zet meteen in op hoogwaardige autosport:

tiens, uw mening over de Champcars leek me enkele weken geleden toch ietwat anders te klinken ;)

Quote:

en dan meteen klasse opzoeken waar we wat Benelux mensen tegenkomen. Een internationale klasse zoals Champcar/IRL bied ietwat meer zekerheid dan A1GP.
dit jaar wel ja. maar voor 2008 zou ik daar niet zo hard op hopen. volgens mij hopen ze alledrie volgend jaar in Europa al een showroom-zitje te vinden ;)

als Assen het lukt, zal ik wel eens Holland doorkruisen, maar ik heb er mijn twijfels over eerlijk gezegd. zeker als de merger er komt, zal het Indy-racen weer naar Amerikaans isolement neigen.

Frank 490 26-06-2006 11:41

Quote:

Originally Posted by Mark
Iemand die de TT van Assen heeft bekeken heeft wellicht kunnen oordelen dat de vernieuwde versie van Assen uitermate geschikt is voor autosport.

Ik heb er naar gekeken en concludeerde eigenlijk dat die vernieuwde noordlus te krap is voor auto's, Over een paar weken rijd ik daar zelf met de Volvo en dat zal net passen, maar Champcars? Ik zie het niet gebeuren.

Mario 26-06-2006 11:54

Quote:

Originally Posted by Mark
Iemand die de TT van Assen heeft bekeken heeft wellicht kunnen oordelen dat de vernieuwde versie van Assen uitermate geschikt is voor autosport. Wellicht ter gruwel van de motorsport-liefhebbers maar zo'n circuit moet ook blijven leven ;)

Yep, zaterdag voor het eerst de nieuwe lay-out gezien en wat mij betreft is het een serieuze achteruitgang. Dat logo van A-style was ook lachen trouwens :applaus: Nogal suggestief.

Fonne 26-06-2006 21:55

Waar heb ik nog zoiets gehoord ?
Gingen de Champcars ook eens niet naar Francorchamps komen ?
Was dat niet vorig jaar of het jaar ervoor ?
Ik heb tot nu toe nog geen Champcar op Francorchamps gezien . (Al wel een Indy car op Zolder)
Hopelijk lukt het voor Assen.

Mark 26-06-2006 22:35

Quote:

Originally Posted by Mario
Dat logo van A-style was ook lachen trouwens :applaus: Nogal suggestief.

Hoezo? ik zag twee hondjes :D

Er is idd ooit sprake van geweest dat de Champcars lonkte naar Spa..........maar dat was tijdens de dagen dat het nog CART heette. Die toko is inmiddels op de fles. Kalkhoven & Friends hebben destijds een doorstart gemaakt en al de "dure" uitgaven geschrapt. Inmiddels zit er een nieuwe structuur aan te komen........op een gezondere en levensvatbare basis. Dus kan men weer voorzichtig aan groei / expansie denken.

Mark 26-06-2006 22:39

Quote:

Originally Posted by Frank 490
Over een paar weken rijd ik daar zelf met de Volvo en dat zal net passen.

Ja met de Frank "dwarser dan dwars rijstijl" 490 kan ik me dat goed voorstellen ;) :D De focus ligt al langer op autosport in Assen, vandaar dat de verkantingen in de nieuwe bochten weg zijn. Dit tot treurnis van de 2-wielers.

Mark 26-06-2006 22:56

Quote:

Originally Posted by marcel
tiens, uw mening over de Champcars leek me enkele weken geleden toch ietwat anders te klinken ;)

Die is nog steeds zo ;) Champcar 2006 is eigenlijk Champcrap 2006........dat was tijdens de race op Cleveland weer eens duidelijk te zien. Vanwege het spektakel toch een leuke race overigens.

Echter de vooruitzichten voor 2007 en vooral 2008en verder zijn zonder meer goed te noemen. Niemand die dit jaar ook maar een extra dollar uitgeeft aan die wagens die geloof ik al 8 jaar oud zijn. Idem dito m.b.t. bepaalde coureurs. Wel talentvol maar net geen volledig budget? De kans is groot dat de budgetten volgend jaar lager liggen gezien de lagere kosten voor de nieuwe Panoz Chassis.

Als hopenlijk in 2008 de fusie een feit is en de "blue chip sponsors" terugkeren dan is het helemaal een feest.

JorritVD 26-08-2006 10:41

Champcar naar Nederland?
 
http://www.racexpress.com/index.php?...tikel&nid=4421

De Champcar series komt vanaf 2007 voor 5 jaar naar Nederland op het vernieuwde circuit van Assen.

Er is nog een reden denk ik die niet in het bericht wordt genoemd: de coureurs. Jan Heylen van Belgie, en de twee nederlanders: Nicky Pastorelli en Charles Zwolsman.

tarzancorner 26-08-2006 13:38

Het is erg voorbarig dit bericht ze zitten daar net als zandvoort met geluidsdagen.
Tijdens het laatste auto en motor weekend begon men te klagen
dat verstappen een demo gaf en dat waren maar een paar ronden.

Mark 27-08-2006 22:05

Quote:

Originally Posted by tarzancorner
Het is erg voorbarig dit bericht ze zitten daar net als zandvoort met geluidsdagen.
Tijdens het laatste auto en motor weekend begon men te klagen
dat verstappen een demo gaf en dat waren maar een paar ronden.

Niet alleen voorbarig qua geluidsdagen ;) Iemand die zoiets schrijft zoals op Racexpress of de bron die ze aanhalen, de Telegraaf, heeft duidelijk niet gekeken naar het verleden. Sterker nog, de huidige problematiek neemt men ook niet mee.

Champcar is op dit moment "on live-support". Na de doorstart van CART heeft men nog steeds niet de juiste weg naar boven gevonden. Er is hoop voor 2007 ivm de komst van de nieuwe wagens. Qua TV, publiek, adverteerders blijft het een ramp. Men blijft spreken over een merger tussen Champcar en IRL.

CART en Europa waren een gigantische flop qua opbrengst (Brands Hatch, Rockingham en Eurospeedway). Kan me onmogelijk indenken dat Champcar dan een vijf-jarige verplichting aangaat gezien de voorgeschiedenis en de lopende problematiek. Wellicht 1 jaar vast en de rest als optie?

Mark 30-08-2006 20:12

Verdomd lastige datum voor die race in Assen. Als in Spa alles op tijd af is dan hebben hebben we twee topwedstrijden in 1 weekend. Gezien de massale belangstelling voor de F1 in Nederland met Albers en wellicht Spyker F1 zal dat heel wat toeschouwers kosten aan de poort in Assen.

Hopenlijk hebben ze rekening gehouden met deze finaciele tegenvaller in jaar 1. Alhoewel, als er een Limburgse suikeroom te vinden is zal dat wel goed zitten ;)

Toch plaats ik nog enkele vraagtekens bij het gehele verhaal:
- Nog steeds geen melding van dit feit op www.champcarworldseries.com
- Wie is de organisator van deze race?

Raceboy 14-09-2006 20:40

Quote:

Champ Car World Series president Steve Johnson has declared he is still doing everything in his power to add two European races to the 2007 Champ Car schedule.

He said: "That's what we would love to happen. We have a great fanbase in Europe, a lot of our participating drivers are from Europe, and we can make it work. On my provisional schedule for 2007, I have Assen down for September 23 and Oschersleben for September 30.

autosport.com
Mogen de Nederlanders is extra vriendelijk zijn tegen de Duitsers, want zonder hen zal het niet lukken. :D

Mark 14-09-2006 22:13

Quote:

Originally Posted by raceboy
Mogen de Nederlanders is extra vriendelijk zijn tegen de Duitsers, want zonder hen zal het niet lukken. :D

Dat is nog het minste probleem ;) De vergunning van het circuit laat een dergelijke wedstrijd (nog) niet toe. Omwonenden en diverse stichtingen die klagen over geluidsoverlast. Het gaat weer lekker :mad:

Raceboy 28-09-2006 20:16

Quote:

April 8 Las Vegas, Nevada (Street)
April 15 Long Beach, California (Street)
April 22 Houston, Texas (Street)
May 20 Zhuhai, China (Road)
June 10 Portland, Oregon (Road)
June 24 Cleveland, Ohio (Road)
July 1 St. Jovite, Canada (Road)
July 8 Toronto, Canada (Street)
July 22 Edmonton, Canada (Road)
July 29 San Jose, California (Street)
Aug. 12 Elkhart Lake, Wisconsin (Road)
Aug. 19 Denver, Colorado (Street)
Oct. 21 Surfers Paradise, Australia (Street)
Nov. 11 Mexico City, Mexico (Road)
Dec. 2 Phoenix, Arizona (Street)
De europese races komen dan in septemeber, maar enkel als ze allebei doorgaan.

Mark 26-11-2006 20:44

Er is nog steeds niks zeker zolang er vanuit de organisatie geen officiele verklaring volgt. Neemt niet weg dat prijzen voor de tickets bekend zijn. Zeer schappelijk.

Quote:

Champ Car Grand Prix

Datum: 02-09-2007
Plaats: Assen, Drenthe
Locatie: TT Circuit Assen
Tijd: van 8:00 uur tot 18:00 uur.
Prijs: Rang Prijs
Gold 150,00
Silver 95,00
Bronze 50,00
General 30,00
Paddock 25,00
Champ Car Club 495,00

http://www.ticketpoint.nl/evenementen.php?id=305
De verhoudingen tussen Circuitpark Zandvoort en Assen lopen averij op :D
Quote:

3-Day Festival of Speed:
De Champ Car Grand Prix op het TT Circuit Assen races kent naast de belangrijkste autorace van het jaar in Nederland, die in de Champ Car World Series, diverse hoogstaande supportraces en een aantrekkelijk showprogramma.

http://217.26.114.188/ticket4/superi...me.php?id=3825

Stranger 26-11-2006 21:29

Weekend tickets zijn inmiddels de prijzen ook van bekend.

Gold 175,00
Silver 125,00
Bronze 75,00
General 50,00
Champ Car Club 995,00

tarzancorner 27-11-2006 09:51

Ik ben nog steeds benieuwd hoe het zit met de geluidsdagen op assen
daar lees je nix van ,ze houden daar ook zeker van blufpoker.
En wat betreft de verhouding tussen assen en zandvoort
dat houd ze lekker scherp.het worden ieder geval drukke tijden in en om
september eens kijken wie er als winnaar uit komt.
De prijzen vind ik behoorlijk pittig zins de verbouwing van de baan is deze
allang niet meer zo spannend als voorheen het eerste gedeelte na de start slaat echt nergens op en het snelle stuk achter op het circuit is uit gehaald
alleen de ramshoek is nog aardig, hoge topsnelheden hoeven we niet te verwachten.

Mark 13-12-2006 00:31

Quote:

Organisatie Assen bevestigt datum Dutch Grand Prix

De organisatie van de Dutch Champ Car Grand Prix op het TT Circuit Assen heeft de datum van de eerste Nederlandse Champ Car race bevestigd. Op 2 september zal de groene vlag voor de start van de Champ Car race op het 4.555 km lange circuit in Drenthe gezwaaid worden.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2171
Mooi staaltje van premature berichtgeving door zowel champcar.nl als Champcar Europe BV.

Ze kunnnen bevestigen wat ze willen, in dit geval de organisator (Champcar Europe BV en dus de promotor in dit geval), maar zolang de FIA en haar nationale afvaardiging niets bevestigen gaat er simpelweg niets door! Tot op heden is er nog geen organisator bekend, dus welke club het spel op sportief vlak in handen heeft (lees: KNAF of ADAC club). Dus officieel ook niets bekend bij de FIA.

We hebben hier te maken met de welbekende papierendraak in de autosport. E.e.a. zal een uiteindelijk een formaliteit zijn...........maar zolang er geen handtekeningen gezet zijn gaat er niets door.

Let wel, ik hoop van harte dat alles doorgaat, zowel in Assen als Zolder. Blijf nu eenmaal een liefhebber...........en realist ;)

Mark 06-01-2007 02:33

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 196214)
Ze kunnnen bevestigen wat ze willen, in dit geval de organisator (Champcar Europe BV en dus de promotor in dit geval), maar zolang de FIA en haar nationale afvaardiging niets bevestigen gaat er simpelweg niets door! Tot op heden is er nog geen organisator bekend, dus welke club het spel op sportief vlak in handen heeft (lees: KNAF of ADAC club). Dus officieel ook niets bekend bij de FIA.

Bijna een maand verder en weten nog steeds niks meer van de instanties die bepalen/bevestigen of we inderdaad een Dutch Champ Car Grand Prix gaan zien. Wat lezen we wel? Positieve berichten van Champcar Europe BV of heeft er iemand een roze bril gekregen met kerstmis?

Quote:

Er zijn al 10.000 kaarten verkocht! Ik begrijp er niets van hoe dat zo snel kan gaan, dit is echt ver boven onze eigen verwachtingen,” constateerde een enthausiaste Bart Rietbergen, promotor van de Europese races.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2259
Als het idd zo is, mooi en prachtig. Autosport leeft dus toch. Alleen 10.000 kaarten verkopen voor een evenement dat nog niet bevestigd is?

Volgende quote is te!
Quote:

“Het lijkt wel alsof er elke dag een nieuwe tv zender voor mijn deur staat, op dit moment hebben SBS, RTL, Talpa en de Publieke Omroepen al interesse getoond om Champ Car uit te zenden,” concludeerde Rietbergen

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2259
Ja, zodra ik de term publieke omroep en autosport in een zin zie staan gaat er toch een alarmbelletje af ;)

Stranger 06-01-2007 02:43

Hele seizoen ChampCar op publieke omroep zal mijns inziens ook niet gebeuren, dat kan gewoonweg niet in Nederland.

Maar die ene race op Assen natuurlijk wel. De NOS zend niet voor niets de TT vaak live uit. En dat geld van de voetbalwedstrijden moet ergens heen ;)

Stranger 06-01-2007 02:47

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 198594)
Alleen 10.000 kaarten verkopen voor een evenement dat nog niet bevestigd is?

Voor hoeveel F1 races begint de verkoop niet al direct na afloop van de race? Herinner me een GP in Spa waar iedereen al kaarten voor kocht en vervolgens stond de race niet meer op de kalender...

Mark 06-01-2007 03:03

Quote:

Originally Posted by Stranger (Post 198598)
Herinner me een GP in Spa waar iedereen al kaarten voor kocht en vervolgens stond de race niet meer op de kalender...

Volledig juist, het heeft de mensen dan ook heel wat tijd en moeite gekost om hun centen terug te krijgen. Wie verwacht nu dat een GP die al jaren bestaat opeens niet meer doorgaat omdat er iemand op de fles is gegaan? Daarnaast mag je een bestaand (europees) begrip als F1 niet vergelijken met een nieuw europees begrip als Champcar. Wie kent dat? Enkele duizenden freaks in de Benelux. Niet meer, niet minder.

Zullen we samen eens een willekeurig winkelcentrum op zaterdagmiddag bezoeken? Houden we een marktonderzoekje. Zegt het begrip Champcar, Zwolsman, Indy u iets? Doen we dan ook voor F1, Albers en Monaco.

Idem dito voor de kijkcijfers. Je krijgt alles op de TV, we zien helaas dagelijks de meest trieste voorbeelden. Dus ook Champcar ;) De vraag is, moet er geld bij............of zijn de rechten te verkopen? Vanaf 500.000 kijkers op een zaterdag of zondag namiddag begint het interresant te worden.

Daarnaast zien we maar niks voorbij komen van het circuit zelf in de vorm van een bevestiging, voorlopige kalender of statement. Niks, helemaal niks.

Nogmaals, ik hoop van harte dat alles doorgaat. Echter, we moeten realistisch blijven.

Stranger 06-01-2007 03:22

Mark, tot een aantal weken geleden was ik ook wat terughoudend over dit project. Nadat ik echter een van de initiatiefnemers van het geheel heb gesproken en een hele uitleg kreeg (incl. grafisch materiaal) ben ik er toch veel positiever tegenover gaan staan.

Ik ben er vrij zeker van dat het doorgaat, maar moet wel zeggen dat je in Nederland en België helaas nooit weet wie er toch ineens een stokje voor kan steken (milieu organisaties, plaatselijke belangen etc). Daar zal naar mijn mening het enige gevaar nog zitten.

En of er geld bij moet, zijn er dan evenementen die in hun eerste jaar uit de kosten komen? Met alle voorbereiding er bij?

Mark 07-01-2007 16:01

Quote:

Originally Posted by Stranger (Post 198605)
En of er geld bij moet, zijn er dan evenementen die in hun eerste jaar uit de kosten komen? Met alle voorbereiding er bij?

Ja en nee, ligt aan de opzet van het evenement. Gaat het om eenmalig iets? Of kunnen je iets uitsmeren over 3 of 5 jaar? Met geld erbij doelde ik alleen op de uitzendingen voor de nationale TV.

Moeten ze in Assen ook verbouwen voor de Champcars?
Quote:

Volgende WEK-race: Zandvoort vervangt Assen

Op zondag 11 februari zou op het TT-Circuit Assen de vierde race van de Dutch Winter Endurance Series plaatsvinden. Echter door op stapel staande verbouwingsactiviteiten op het Drentse circuit kan deze race daar helaas niet plaats vinden.

http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=3479

Fonne 08-01-2007 01:37

Op de site van Raceworld.tv staan 2 promo filmpjes van de champcar races in Assen en Zolder. Tickets voor Assen te koop via http://www.ticketpoint.nl/
Aan meer democratische prijzen dan de F1.

tarzancorner 10-01-2007 14:53

Volgens de site formule1wereld.nl zijn er problemen met
de vergunning op assen en waar gaat dat over jawel het
wel bekende probleem geluidsoverlast.
Krijgt vast en zeker een vervolg,er moet een nieuwe vergunning
worden aan gevraagt:(

Mark 10-01-2007 22:20

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 199156)
Krijgt vast en zeker een vervolg,er moet een nieuwe vergunning
worden aan gevraagt:(

Idd, geen klein probleem:

Quote:

Doorgaan Champ Cars Races niet zeker

Op basis van schriftelijke informatie en diverse overleggen over de voornemens van het TT-bestuur concludeert het college dat het evenement niet binnen de huidige milieu- en natuurbeschermingsvergunning past. De van oorsprong Amerikaanse Champ Car Races produceren veel geluid en zijn van een andere orde dan de huidige evenementen

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/40809

Mark 10-01-2007 23:12

Quote:

“Het was gewoon paniek zaaien om niets, het gaat puur om een kleine formaliteit,” concludeerde Bertram Buikema namens de lokale organisatie tegenover ChampCar.nl.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2277
Laten we idd hopen dat het om een formaliteitje gaat ;)

tony s 17-01-2007 12:56

Stukje uit Champcar.nl

Bart Rietbergen bevestigde vier van de zes series die in het voorprogramma van Champ Car in Assen zullen rijden:
* F3 Euroseries
* All American GT (serie met ongeveer 45 GT wagens aan de start)
* EuroBoss
* Benelux Racing League

All American GT is dat een bekende klasse ( zegt mij niets , maar ben ook niet zo bekend in de GT klasses )

Stranger 17-01-2007 14:47

Serie zegt mij i.i.g. niets. Dacht in eerste instantie dat hij wellicht dit noemde en de Dutch Supercar Challenge bedoelde (aangezien die op de kalender staat en ze ong. 45 wagens hebben) maar hij ging verder met de mededeling dat het amerikaanse wagens zouden zijn zoals Mustangs etc.

We wachten rustig af...

Coach Ep 17-01-2007 15:41

Klasse lijkt mij de opvolger van de voormalige Trans-Am series (in 2005 beëindigd ivm onvoldoende funding en belangstelling). Op www.americangt.com vindt je meer info.

45 wagens is volgens mij lichtelijk overdreven, is al heel wat als ze er 20 aan de start krijgen....

Mark 31-01-2007 23:02

Quote:

Originally Posted by tony s (Post 199956)
* All American GT (serie met ongeveer 45 GT wagens aan de start)


Dat zullen deze wagens zijn: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=14892

De race is dus bevestigd door Champcar zelf, maar zonder vergunning zijn die ook niks:

Quote:

De GroenLinks-statenfractie in Drenthe is teleurgesteld in de directie van het Asser TT-cicuit.

Die weigert mee te werken aan een informatie- en discussiebijeenkomst over onder meer de ontwikkelingen rond de Champ Car-races op het circuit. De TT-directie wil wel in een besloten bijeenkomst met GroenLinks praten, maar niet in het openbaar. De Champ Car-races zouden begin september op het circuit verreden moeten worden. Daarvoor moet eerst nog wel een nieuwe vergunning worden aangevraagd.


http://www.rtvdrenthe.nl/9f64e8ae-dc...x?newsId=11522

bluelite 01-02-2007 01:11

Quote:

Originally Posted by tony s (Post 199956)
Stukje uit Champcar.nl

Bart Rietbergen bevestigde vier van de zes series die in het voorprogramma van Champ Car in Assen zullen rijden:
* F3 Euroseries
* All American GT (serie met ongeveer 45 GT wagens aan de start)
* EuroBoss
* Benelux Racing League

All American GT is dat een bekende klasse ( zegt mij niets , maar ben ook niet zo bekend in de GT klasses )

Maak daar maar ATS F3 Cup van...

Stranger 01-02-2007 01:57

Bij degene die het bericht typte was, blijkt bij navraag, bekend dat de ATS F3 Cup Assen op de kalender heeft staan. De quote is echter letterlijk die van Bart Rietbergen.

Quote:

Q. The support series that will be in this event, can you talk about those, if any; and also, what's the duration of these events? Is it a single?year or multi?year?



BART RIETBERGEN: First of all, it's a multi?year deal. And the support races I can tell you one of them will be Formula 3, the European Championship. Another one will be because we think this is an American series, so we have to give it an American flavor, will be All?American GTs, which is Mustangs and Galaxies and we'll have a field of 45 of those. Another series will be classic Formula 1, classic being just until 2001, and we'll have fields of about 20 cars there with six Ferrari.



So all we need to do now is get one of those famous Ferrari drivers to join us. We have VRL racing which is very much the same as NASCAR?type cars, all Ford engines, same power. That's what we have lined up so far. And we have about 20 race series that want to participate in the event, so we are going to be very selective on the last two.
Ik heb overigens overal mijn vraagtekens bij...had Rietbergen z'n lijstje niet bij de hand.

- Euro F3 terwijl je Duits F3 al hebt bevestigd.
- All American GT? Nog nooit van gehoord...
- Classic F1 met 6 Ferrari's, nog nooit gezien in de Euroboss.
- VRL? BRL V6 bedoel je?

En waar is de Dutch Supercar Challenge aankondiging, zijn ze opnieuw gaan onderhandelen?

vortex 02-02-2007 12:55

Ik heb nog steeds het gevoel dat dat hele Champcar gedoe in Assen een beetje een flop gaat worden. Denk niet dat het in NL heel veel mensen aanspreekt. Bovendien zal Verstappen vanwege vermeende pers. omstandigheden naar alle waarschijnlijkheid geen deel uit gaan maken van Champcar.
Dat maakt in NL natuurlijk nogal een verschil! Denk eerder dat Robert Doornbos aan de start zal staan. maar of die volle zalen trekt??

Bovendien is in hetzelfde weekend op Zandvoort de Zandvoort Trophy waar door ingewijden wordt gefluisterd dat er een wel heel spectaculaire (F1) demo in het programma komt!!!

De tijd zal het leren.

bluelite 02-02-2007 14:37

Het lijkt me dat Rietbergen in de vlugte sprak over Europees F3. Gaat inderdaad om de Duitse Formule 3, staat al bijna twee maand vast.

tarzancorner 02-02-2007 17:27

Ik vind het al een vreemde datum dat de trophy of the dunes gelijk
tijdig met de champcar verreden worden, maar nu snap ik het wel
als er een formule 1 demo komt dat zal assen niet leuk gaan vinden.

Raceboy 02-02-2007 19:40

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 201300)
Ik vind het al een vreemde datum dat de trophy of the dunes gelijk
tijdig met de champcar verreden worden, maar nu snap ik het wel
als er een formule 1 demo komt dat zal assen niet leuk gaan vinden.

Dus een 1 formule 1 die tegen 70% van zijn kunnen komt rijden, is beter dan 18 wagens die voor elke meter strijden?

fish88 03-02-2007 03:46

Sommige mensen gaat het alleen om die naam F1. Maar ja ik weet bij welk evenement ik aanwezig zal zijn.


All times are GMT +2. The time now is 14:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.