![]() |
Champcars terug naar Europa? Wellicht Assen?
Iemand die de TT van Assen heeft bekeken heeft wellicht kunnen oordelen dat de vernieuwde versie van Assen uitermate geschikt is voor autosport. Wellicht ter gruwel van de motorsport-liefhebbers maar zo'n circuit moet ook blijven leven ;)
Onder impuls van Jos Vaessen heeft Assen de laatste jaren een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Daar mogen andere circuits in de Benelux best jaloers worden. Een heldere visie en flinke portie gezond verstand hebben Assen definitief op de kaart gezet. Voor de motors was dat al tientallen jaren het geval overigens. Wat Eau Rouge/Spa is voor de autosport, dat is de Assen voor de tweewielers. Assen zet meteen in op hoogwaardige autosport: Quote:
Dus 2008 een race in Assen, Le Mans en ergens in de UK? |
Quote:
Quote:
als Assen het lukt, zal ik wel eens Holland doorkruisen, maar ik heb er mijn twijfels over eerlijk gezegd. zeker als de merger er komt, zal het Indy-racen weer naar Amerikaans isolement neigen. |
Quote:
|
Quote:
|
Waar heb ik nog zoiets gehoord ?
Gingen de Champcars ook eens niet naar Francorchamps komen ? Was dat niet vorig jaar of het jaar ervoor ? Ik heb tot nu toe nog geen Champcar op Francorchamps gezien . (Al wel een Indy car op Zolder) Hopelijk lukt het voor Assen. |
Quote:
Er is idd ooit sprake van geweest dat de Champcars lonkte naar Spa..........maar dat was tijdens de dagen dat het nog CART heette. Die toko is inmiddels op de fles. Kalkhoven & Friends hebben destijds een doorstart gemaakt en al de "dure" uitgaven geschrapt. Inmiddels zit er een nieuwe structuur aan te komen........op een gezondere en levensvatbare basis. Dus kan men weer voorzichtig aan groei / expansie denken. |
Quote:
|
Quote:
Echter de vooruitzichten voor 2007 en vooral 2008en verder zijn zonder meer goed te noemen. Niemand die dit jaar ook maar een extra dollar uitgeeft aan die wagens die geloof ik al 8 jaar oud zijn. Idem dito m.b.t. bepaalde coureurs. Wel talentvol maar net geen volledig budget? De kans is groot dat de budgetten volgend jaar lager liggen gezien de lagere kosten voor de nieuwe Panoz Chassis. Als hopenlijk in 2008 de fusie een feit is en de "blue chip sponsors" terugkeren dan is het helemaal een feest. |
Champcar naar Nederland?
http://www.racexpress.com/index.php?...tikel&nid=4421
De Champcar series komt vanaf 2007 voor 5 jaar naar Nederland op het vernieuwde circuit van Assen. Er is nog een reden denk ik die niet in het bericht wordt genoemd: de coureurs. Jan Heylen van Belgie, en de twee nederlanders: Nicky Pastorelli en Charles Zwolsman. |
Het is erg voorbarig dit bericht ze zitten daar net als zandvoort met geluidsdagen.
Tijdens het laatste auto en motor weekend begon men te klagen dat verstappen een demo gaf en dat waren maar een paar ronden. |
Quote:
Champcar is op dit moment "on live-support". Na de doorstart van CART heeft men nog steeds niet de juiste weg naar boven gevonden. Er is hoop voor 2007 ivm de komst van de nieuwe wagens. Qua TV, publiek, adverteerders blijft het een ramp. Men blijft spreken over een merger tussen Champcar en IRL. CART en Europa waren een gigantische flop qua opbrengst (Brands Hatch, Rockingham en Eurospeedway). Kan me onmogelijk indenken dat Champcar dan een vijf-jarige verplichting aangaat gezien de voorgeschiedenis en de lopende problematiek. Wellicht 1 jaar vast en de rest als optie? |
Verdomd lastige datum voor die race in Assen. Als in Spa alles op tijd af is dan hebben hebben we twee topwedstrijden in 1 weekend. Gezien de massale belangstelling voor de F1 in Nederland met Albers en wellicht Spyker F1 zal dat heel wat toeschouwers kosten aan de poort in Assen.
Hopenlijk hebben ze rekening gehouden met deze finaciele tegenvaller in jaar 1. Alhoewel, als er een Limburgse suikeroom te vinden is zal dat wel goed zitten ;) Toch plaats ik nog enkele vraagtekens bij het gehele verhaal: - Nog steeds geen melding van dit feit op www.champcarworldseries.com - Wie is de organisator van deze race? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Er is nog steeds niks zeker zolang er vanuit de organisatie geen officiele verklaring volgt. Neemt niet weg dat prijzen voor de tickets bekend zijn. Zeer schappelijk.
Quote:
Quote:
|
Weekend tickets zijn inmiddels de prijzen ook van bekend.
Gold 175,00 Silver 125,00 Bronze 75,00 General 50,00 Champ Car Club 995,00 |
Ik ben nog steeds benieuwd hoe het zit met de geluidsdagen op assen
daar lees je nix van ,ze houden daar ook zeker van blufpoker. En wat betreft de verhouding tussen assen en zandvoort dat houd ze lekker scherp.het worden ieder geval drukke tijden in en om september eens kijken wie er als winnaar uit komt. De prijzen vind ik behoorlijk pittig zins de verbouwing van de baan is deze allang niet meer zo spannend als voorheen het eerste gedeelte na de start slaat echt nergens op en het snelle stuk achter op het circuit is uit gehaald alleen de ramshoek is nog aardig, hoge topsnelheden hoeven we niet te verwachten. |
Quote:
Ze kunnnen bevestigen wat ze willen, in dit geval de organisator (Champcar Europe BV en dus de promotor in dit geval), maar zolang de FIA en haar nationale afvaardiging niets bevestigen gaat er simpelweg niets door! Tot op heden is er nog geen organisator bekend, dus welke club het spel op sportief vlak in handen heeft (lees: KNAF of ADAC club). Dus officieel ook niets bekend bij de FIA. We hebben hier te maken met de welbekende papierendraak in de autosport. E.e.a. zal een uiteindelijk een formaliteit zijn...........maar zolang er geen handtekeningen gezet zijn gaat er niets door. Let wel, ik hoop van harte dat alles doorgaat, zowel in Assen als Zolder. Blijf nu eenmaal een liefhebber...........en realist ;) |
Quote:
Quote:
Volgende quote is te! Quote:
|
Hele seizoen ChampCar op publieke omroep zal mijns inziens ook niet gebeuren, dat kan gewoonweg niet in Nederland.
Maar die ene race op Assen natuurlijk wel. De NOS zend niet voor niets de TT vaak live uit. En dat geld van de voetbalwedstrijden moet ergens heen ;) |
Quote:
|
Quote:
Zullen we samen eens een willekeurig winkelcentrum op zaterdagmiddag bezoeken? Houden we een marktonderzoekje. Zegt het begrip Champcar, Zwolsman, Indy u iets? Doen we dan ook voor F1, Albers en Monaco. Idem dito voor de kijkcijfers. Je krijgt alles op de TV, we zien helaas dagelijks de meest trieste voorbeelden. Dus ook Champcar ;) De vraag is, moet er geld bij............of zijn de rechten te verkopen? Vanaf 500.000 kijkers op een zaterdag of zondag namiddag begint het interresant te worden. Daarnaast zien we maar niks voorbij komen van het circuit zelf in de vorm van een bevestiging, voorlopige kalender of statement. Niks, helemaal niks. Nogmaals, ik hoop van harte dat alles doorgaat. Echter, we moeten realistisch blijven. |
Mark, tot een aantal weken geleden was ik ook wat terughoudend over dit project. Nadat ik echter een van de initiatiefnemers van het geheel heb gesproken en een hele uitleg kreeg (incl. grafisch materiaal) ben ik er toch veel positiever tegenover gaan staan.
Ik ben er vrij zeker van dat het doorgaat, maar moet wel zeggen dat je in Nederland en België helaas nooit weet wie er toch ineens een stokje voor kan steken (milieu organisaties, plaatselijke belangen etc). Daar zal naar mijn mening het enige gevaar nog zitten. En of er geld bij moet, zijn er dan evenementen die in hun eerste jaar uit de kosten komen? Met alle voorbereiding er bij? |
Quote:
Moeten ze in Assen ook verbouwen voor de Champcars? Quote:
|
Op de site van Raceworld.tv staan 2 promo filmpjes van de champcar races in Assen en Zolder. Tickets voor Assen te koop via http://www.ticketpoint.nl/
Aan meer democratische prijzen dan de F1. |
Volgens de site formule1wereld.nl zijn er problemen met
de vergunning op assen en waar gaat dat over jawel het wel bekende probleem geluidsoverlast. Krijgt vast en zeker een vervolg,er moet een nieuwe vergunning worden aan gevraagt:( |
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Stukje uit Champcar.nl
Bart Rietbergen bevestigde vier van de zes series die in het voorprogramma van Champ Car in Assen zullen rijden: * F3 Euroseries * All American GT (serie met ongeveer 45 GT wagens aan de start) * EuroBoss * Benelux Racing League All American GT is dat een bekende klasse ( zegt mij niets , maar ben ook niet zo bekend in de GT klasses ) |
Serie zegt mij i.i.g. niets. Dacht in eerste instantie dat hij wellicht dit noemde en de Dutch Supercar Challenge bedoelde (aangezien die op de kalender staat en ze ong. 45 wagens hebben) maar hij ging verder met de mededeling dat het amerikaanse wagens zouden zijn zoals Mustangs etc.
We wachten rustig af... |
Klasse lijkt mij de opvolger van de voormalige Trans-Am series (in 2005 beëindigd ivm onvoldoende funding en belangstelling). Op www.americangt.com vindt je meer info.
45 wagens is volgens mij lichtelijk overdreven, is al heel wat als ze er 20 aan de start krijgen.... |
Quote:
Dat zullen deze wagens zijn: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=14892 De race is dus bevestigd door Champcar zelf, maar zonder vergunning zijn die ook niks: Quote:
|
Quote:
|
Bij degene die het bericht typte was, blijkt bij navraag, bekend dat de ATS F3 Cup Assen op de kalender heeft staan. De quote is echter letterlijk die van Bart Rietbergen.
Quote:
- Euro F3 terwijl je Duits F3 al hebt bevestigd. - All American GT? Nog nooit van gehoord... - Classic F1 met 6 Ferrari's, nog nooit gezien in de Euroboss. - VRL? BRL V6 bedoel je? En waar is de Dutch Supercar Challenge aankondiging, zijn ze opnieuw gaan onderhandelen? |
Ik heb nog steeds het gevoel dat dat hele Champcar gedoe in Assen een beetje een flop gaat worden. Denk niet dat het in NL heel veel mensen aanspreekt. Bovendien zal Verstappen vanwege vermeende pers. omstandigheden naar alle waarschijnlijkheid geen deel uit gaan maken van Champcar.
Dat maakt in NL natuurlijk nogal een verschil! Denk eerder dat Robert Doornbos aan de start zal staan. maar of die volle zalen trekt?? Bovendien is in hetzelfde weekend op Zandvoort de Zandvoort Trophy waar door ingewijden wordt gefluisterd dat er een wel heel spectaculaire (F1) demo in het programma komt!!! De tijd zal het leren. |
Het lijkt me dat Rietbergen in de vlugte sprak over Europees F3. Gaat inderdaad om de Duitse Formule 3, staat al bijna twee maand vast.
|
Ik vind het al een vreemde datum dat de trophy of the dunes gelijk
tijdig met de champcar verreden worden, maar nu snap ik het wel als er een formule 1 demo komt dat zal assen niet leuk gaan vinden. |
Quote:
|
Sommige mensen gaat het alleen om die naam F1. Maar ja ik weet bij welk evenement ik aanwezig zal zijn.
|
All times are GMT +2. The time now is 14:30. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.