De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   GT Italiano 2007 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14038)

Viper GTS-R*** 26-09-2006 22:50

GT Italiano 2007
 
Het Italiaans GT Kampioenschap heeft ook genoeg van de GT1 klasse.
Te vergelijken dus met het Belcar verhaal. Dit zorgt ervoor dat er maar 1 sterk Nationaal GT Kampioenschap meer zal rijden met GT1's. Inderdaad het Franse GT Kampioenschap.

Hier het artikel ivm GT Italiano 2007

Tutte le novità regolamentari della nuova EGTS
http://www.italiaracing.net/public/corvetteegtscar.jpg

A sei mesi dalla nuova stagione e con l’attuale ancora in corso, prende forma il nuovo campionato Endurance GT Serie (EGTS) della Peroni Promotion Incentive. Dopo le anticipazione di inizio maggio ecco nel dettaglio le caratteristiche del nuovo Trofeo riservato alle GT.

Tre le classi ammesse. Nella GT Serie potranno prendere parte tutte le vetture GT con regolamento gruppo N, mentre la GT Special sarà aperta alle vetture FIA GT2 e GT3 e alle vetture GT con allestimento 24h special fino a 5 litri di cilindrata. La terza classe, la GT Cup, è quella riservata alle vetture ex Trofeo. A sfidarsi in un unico schieramento, con regolamento 2006 e ciascuna nelle rispettiva classe; fianco a fianco con le altre vetture ci saranno le vetture del Trofeo Maserati, del Ferrari Challenge 360/430, del Porsche GT3 Challenge (996 Super Cup) e del Porsche GT3 Eurocup 997.

Confermate le sette prove in calendario dove, ai cinque principali tracciati italiani (Imola, Misano, Monza, Mugello, Vallelunga), saranno affiancati due weekend di gara oltre confine a Valencia e a Brno, con Barcellona come alternativa al tracciato Ceco. Due le gare per weekend sulla distanza dei 50 minuti con equipaggi formati da uno/due piloti e sosta obbligatoria ai box di almeno trenta secondi dove ci si potrà avvicendare alla guida. Unico invece il turno di prove cronometrate e di prove libere, ciascuno della durata di 45’.

Fissate anche la tassa di iscrizione al campionato e quelle relative ai weekend di gara. Per prendere parte alla serie la quota richiesta è di 3000 euro più IVA, mentre per disputare le gara ce ne vorranno 1200 più IVA. Come da tradizione di primo piano la media coverage assicurata anche sotto l’aspetto televisivo con tutte le prove trasmesse su Sky Sport e sul canale tematico Nuvolari TV.


Mijn Italiaans is niet zo bijzonder maar wat ik er onder meer uit haal is dat:
1. De naam zou veranderen naar Endurance GT Serie.
2. GT2, GT3 & 24hour special cars's (limited to 5 liters) mogen deelnemen en de GT1's dus overboord vliegen. Cup Cars zoals 996 Cup e.d. mogen ook deelnemen, en is wss ook bedoelt voor Maserati Tropheo's die men in Italia zo graag heeft.
3. Ze hoofdzakelijk terug racen in Italia maar er ook een 2 a 3 tal races in het Buitenland kunnen plaatsvinden.
4. Een race zal zo'n 50 minuten duren en afgelegd moeten worden met 1 of 2 piloten. En het zullen dus 2 races per week-end worden zoals vorig jaar.
5. Vrije training en kwalificatie duren elk zo'n 45 minuten.

Als ik ergen verkeerd ben, laat maar weten...

Pinzie 26-09-2006 23:05

ergen moet ergens zijn ;)

Grig-O 01-10-2006 21:17

Die GT1's gaan ergens naartoe moeten e ;)

Bling 01-10-2006 22:38

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Het Italiaans GT Kampioenschap heeft ook genoeg van de GT1 klasse.
Te vergelijken dus met het Belcar verhaal. Dit zorgt ervoor dat er maar 1 sterk Nationaal GT Kampioenschap meer zal rijden met GT1's. Inderdaad het Franse GT Kampioenschap.

Is er dan al ergens een bevestiging geweest dat Belcar daadwerkelijk de GT1's gaan schrappen? :confused:
Het zal raar worden trouwens, veel 'oudere' GT1's die definitief naar de garage zullen verdwijnen.

Viper GTS-R*** 01-10-2006 23:02

Idd. maar zoveel GT1's reden er ook niet meer hoor, even overlopen:

2 x Maserati MC12
1 x Ferrari 575 Maranello
1 x Saleen S7R
1 x Chrysler Viper GTS-R

Naar FFSA GT ermee?
Ik zie niet meteen die Italiaanse Teams met hun wagen naar FFSA GT gaan.
Logischere redenering is dat deze teams in GT Italiano blijven maar hun GT1 zouden verkopen en een GT2/GT3 kopen om zo te kunnen blijven racen in hun kampioenschap. Juist Playteam & Racing Box (beide met MC12) zouden wel internationaal kunnen gaan (door hun grotere budgetten) als FIA GT nog de MC12 homoligeert na dit jaar?

JorritVD 02-10-2006 16:45

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
als FIA GT nog de MC12 homoligeert na dit jaar?

Hopen maar.

Integra 02-10-2006 16:56

Quote:

Originally Posted by JorritVD
Hopen maar.

Hopen van niet ja ! Weg met die verkapte Enzo's graag.

JorritVD 02-10-2006 21:45

Quote:

Originally Posted by Integra
Hopen van niet ja ! Weg met die verkapte Enzo's graag.

Hoezo, omdat ze vaker winnen dan de DBR9? Ik als fan vind het interesanter om meer verschillende auto's te zien.

Viper GTS-R*** 02-10-2006 21:48

Quote:

Originally Posted by JorritVD
Hoezo, omdat ze vaker winnen dan de DBR9? Ik als fan vind het interesanter om meer verschillende auto's te zien.

En wij (velen van ons op het forum) vinden de MC12 geen ras echte GT maar een GT/Proto wagen.
Maar dit is totaal :Offtopic:

Viper GTS-R*** 02-10-2006 23:11

Kan een moderator de titel van thread veranderen en volgende stuk erbij plakken: Endurance GT Serie want dat word de officiele naam.
Het ziet er wel mooi uit voor dit kampioenschap, volgende teams/wagens zijn al bekend voor deelname in 2007:

AF Corse (Maserati GT3 24h special & Ferrari 430 GT2)
GDL Racing (2 x Viper Comp. GT3)
Scuderia La Torre (2 x Corvette Z06 GT3)
Duller Motorsport (BMW Z4 GTR)
Sportauto (2 x Corvette Z06 GT3)
Scuderia Giudici (Ferrari 360 GT2 & Maserati GT3)
Oerre Racing (Ferrari 430 GT2)
AB Motorsport (Porsche GT3 24hr special)
Tirelli Motorsport (Porsche GT3 24hr special)
Super Challenge (Ferrari 360 GT2/GT3)
Autorlando (Porsche 24hr Special)
Pistoia Corse (2 x Porsche 24hr Special)
ADR Motorsport (Porsche 24hr Special)
Borret Motorsport (Porsche 24hr Special)
Sangiuolo (Corvette Z06 GT3 & Viper Comp. GT3)

Bron: italiaracing.net

Die Porsche 24hr Special cars zijn volgens mij gewone 996 RS of RSR's...
Iemand zekerheid??

Belle 02-10-2006 23:17

Wow, dat is ook een kampioenschap om jaloers van te zijn! Hebben ze al aangegeven waar ze hun buitenlandse uitstapjes zouden doen? Want dan zou ik hen wel het prachtige circuit van Spa aanbeleven! ;)

Viper GTS-R*** 02-10-2006 23:25

Quote:

Originally Posted by Belle
Wow, dat is ook een kampioenschap om jaloers van te zijn! Hebben ze al aangegeven waar ze hun buitenlandse uitstapjes zouden doen? Want dan zou ik hen wel het prachtige circuit van Spa aanbeleven! ;)

Quote:

Originally Posted by italiaracing.net
principali tracciati italiani (Imola, Misano, Monza, Mugello, Vallelunga) e sui tracciati di Brno (CZ) e Valencia (SPA).

Tot nu toe staan dus buiten de Italiaanse circuits maar 2 overige bestemmingen op het menu en spijtig genoeg (nog?) geen Spa.

Volgend stukje is ook wel intresant om te lezen:
Quote:

Originally Posted by racingworld.net
I weekend di gara saranno gli stessi di quelli in programma per l’ETCS e comunque mai in concomitanza con le date del Campionato FIA GT, di quello Italiano e del GT Open Spagnolo. In questo modo le squadre potranno ammortizzare il costo delle vetture su più campionati.

Alles van italiaracing.net

Integra 03-10-2006 17:02

Quote:

Originally Posted by JorritVD
Hoezo, omdat ze vaker winnen dan de DBR9? Ik als fan vind het interesanter om meer verschillende auto's te zien.

1, ze winnen niet bepaald vaker dan de DBR9's
2, niemand gaat een verlenging van homologatie doen, omdat jij graag veel variatie ziet.

Bramzel 03-10-2006 17:15

Quote:

Originally Posted by Integra
1, ze winnen niet bepaald vaker dan de DBR9's
2, niemand gaat een verlenging van homologatie doen, omdat jij graag veel variatie ziet.

Niet bepaald vaker? Komop Jietse, kijk nou toch even naar het FIAGT. De MC12's zijn daar toch wel wat constanter als de DBR9's.

Integra 03-10-2006 17:18

Ik vind van niet. :)
In ALMS hebben ze trouwens niks gepresteerd.

Bramzel 03-10-2006 17:23

Quote:

Originally Posted by Integra
Ik vind van niet. :)
In ALMS hebben ze trouwens niks gepresteerd.

Als de Corvette dezelfde restricties gehad had had die ook niets gepresteerd. En de harde cijfers in het FIAGT (waar ze gelijker zijn belast) liegen niet, en dan kan je vinden wat je vindt.

Integra 03-10-2006 20:27

Dit jaar is de MC12 toch veel minder aan het winnen hoor. :p
(en als ze winnen, is het meestal omdat ze iedereen er uit tikken)

Bramzel 03-10-2006 20:44

Hmm, eens even kijken. Dit jaar FIAGT;

Maserati; Silverstone, Oschersleben, Spa, Dijon
Aston; Mugello.

Nee, ze winnen zeker niet meer.

Grig-O 03-10-2006 21:22

Maserati wint toch weer dubbel zoveel als de andere merken...
Laat die nieuwe Maserati maar komen :);)

Dan wordt er tenminste niet meer gezaagd over het al dan niet proto of gt zijn van Maserati... :D

Viper GTS-R*** 09-10-2006 22:08

Nel 2007, nel paddock con le gare CSAI
 
Quote:

Novità per il GT italiano 2007. Il calendario del prossimo anno infatti non prevede più l'accoppiamento con il Ferrari Challenge, ma l'inserimento nelle gare tricolori dell'ACI Sport.
Bron: italiaracing.net

Ferrari Challenge zal dus telkens in het voorpragramma zitten van de Italiaanse Endurance GT Races.

Viper GTS-R*** 02-12-2006 00:27

We zijn nog maar 1 december en er zijn al 23 inschrijvingen in EGTS.
Daar in Italië zijn ze haantje de voorste zo te zien :D

Buiten de verwachte wagens als Ferrari 430 (GT2/Challenge GT3), Porsche's 996 (RSR/Cup), Maserati (Trofeo's/Light's GT3), Dodge Viper GT3's, Lambo Gallardo e.d. wagens zullen we ook 911 GT2, Lotus Exige, Audi TT en zelfs een F550 24h special zien de revu passeren!

Racing Box komt ook op met hun Dodge Viper. Vraag me af of het de GT3 of de GT2 zal zijn.

Kalender 2007:
1 aprile - Vallelunga
29 aprile - Brno
13 maggio - Imola
17 giugno - Mugello
8 luglio - Oporto
22 luglio - Misano
16 settembre - Mugello
14 ottobre - Monza

Toegelaten wagens:
GT Special che comprende vetture GT2, GT3 FIA, Supercar GT e allestimento 24hr special fino a 6.2 litri di cilindrata. Divieto di partecipazione alle GT1.
GT Serie: vetture GT di serie con uniche modifiche concesse ad assetto e freni.
GT Cup: vetture Trofeo Maserati, Maserati Light, Ferrari Challenge 360-430, Porsche 911, GT3 Cup (996/997 Type).

Bron: http://www.italiaracing.net

Viper GTS-R*** 15-02-2007 00:53

Voorlopige entry list is bekend gemaakt op racingworld.it

Dodge Viper GT2 Racing Box (Zonca/Belicchi)
Dodge Viper GT2 Racing Box
Dodge Viper GT3 Sportauto (Peroni)
Lamborghini Gallardo GT3 Racing Box
Lamborghini Gallardo GT3 Racing Box
Lamborghini Gallardo GT3 Racing Box
Ferrari 360 Challenge Mastercar
Ferrari 360 Mastercar
Ferrari 360 Mastercar
Ferrari 360 Oerre Racing (Orlandi)
Ferrari 430 Superchallenge (Benusiglio)
Ferrari 360 Challenge LA.NA (Bassetto/Kemenather)
Ferrari 550 GTE LA.NA (Nattoni/Lanci)
Ferrari 550 Scuderia Veregra
Audi TT Teamform (Valle)
Porsche 996 GT3 Dolly Motorsport
Porsche 996 GT3 RS Durango
Porsche 996 GT3 RS Durango
Porsche 996 GT3 R Team Marrocco (Gravino)
Porsche 993 GT2 Team Marrocco (Padovani)
Porsche 993 GT2 Team Marrocco (Caligaris)
Porsche 996 GT Supercup Autorlando (Cabianca/Fratti)
Lotus Exige AB Motorsport (Farneti)
Lotus Exige Paragon (Pieralisi)
Maserati Light AF Corse
Maserati Light AF Corse
Maserati Trofeo (Mursia/Maranelli)

Wel opvallend die F550's... (GTE?)

timo 15-02-2007 19:25

dat is toch niet eerlijk voor de andere teams
of is er gesleuteld aan die 550's want veel weet ik er niet van

JorritVD 15-02-2007 19:48

Volgens mij zijn het geen Prodrive versies.


All times are GMT +2. The time now is 10:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.