![]() |
Fia GT, Dubaï, de aanloop
Planet LeMans heeft een entrylist op hun website staan.
http://www.planetlemans.com/entrylists/fiagt2006.html Als we deze moeten geloven zou PSI met alleen een C5-R komen. Zou wel een C6-R omdat die al bevestigd was en de C5-R was nog in de onderhandeling. Verder staat alleen dat Spyker Squadron een Spyder C8 GT2-R inzet (het zouen toch 2 Spykers komen?? en dat All-Inkl wel meedoet. Verder staat er niet bij dat V. Vosse op een van de MC12's rijdt. Hopelijk komen er nog wat meer teams. |
Quote:
De cargo (ongetwijfeld gecharterd door Ratel himself) naar Dubaï is al vertrokken (vanuit Italië) de week na de race in Adria... |
Vergeet niet dat PSi geen C5-R mag inschrijven onder het startnummer 34 ;)
ofwel komt er een C6-R met nr°34, ofwel een C5 met nr°36... |
Zo...goeiemorgen. Zal dat straks eens aanpassen.
Overigens staat deze lijst al enige tijd online en heb ik de tijd nog niet echt gehad deze aan te passen. Zal dus nog wel wat op veranderen. De Lambo en de 2e JMB wagen zijn idd niet zeker. Vosse hoort wel degelijk op de MC12, de PSI wagen is idd de C6.R en de 2e Spyker is nog niet zeker (zal morgen eens informeren). |
Geen Phoenix Aston
Helaas geen Aston Martin DBR9 van het Phoenix team in Dubaï:
http://www.projectlemans.de/fia-gt/f...i-fehlt-2.html Kleine problemen met de financiën. Volgend jaar komen ze misschien terug. Ze hebben andere opties en er is een kleine kans dat ze van auto verwisselen. |
Pittige woorden over Prodrive ook. 'Ze racen het hele jaar in de USA en wij krijgen amper support'. Kan ik me op zich ook wel iets bij voorstellen.
|
Volgens mijn info zal Spyker met twee auto's in Dubai zijn.
|
Dat hadden ze toch begin dit jaar al bekendgemaakt?
|
Ja maar het werd door iemand hierboven in twijfel getrokken.
|
Voor zover ik weet is er aan het begin van het seizoen gezegd dat er 2 wagens waren die Sebring, Le Mans, de Le Mans Series en een select aantal FIA GT races zou gaan doen.
In Spa tijdens de 24 uren reed er echter ook maar 1. Crevels verwacht ik niet bij het team terug dit jaar, Coronel is dat weekend in Macau, Dumbreck weet ik niet. Zeker is dat Bleekemolen/Kane 1 wagen delen. Een eventuele lineup is bij voor de 2e wagen is mij nog niet bekend en daarom ook nog niet online. |
Overigens heb ik ook gehoord dat de PSI C6 beschadigd is geraakt in Magny-Cours en dat men wellicht de C5 in zou zetten...
Maar goed afwachten is op de officiele lijst en bekendmakingen. |
natuurlijk vergeet ik Peter Kox die in actie kan komen voor Spyker. Wie gaat dan de tweede wagen met hem besturen?
|
Quote:
Als All-Inkl meedoet kan je niet verwachten dat kox met de Spyker rijdt. Vorig jaar tijdens Zhuhai reden Menno Kuus en Duncan Huisman Vorig jaar werd Spyker 2de op Dubaï. |
Dumbreck en Kox.
Persbericht zo op de site |
|
|
Overigens zou het rijderstrio Luca Pirri - Sergey Zlobin - Roberto Benucci een Aston Martin DBRS9 van BMS Scuderia Italia gaan besturen in de G3 klasse.
Source: italiaracing.net |
Mooi voor Spyker. Zie ze kandidaat voor de podium.
Ook gelukkig nog dat Phoenix toch komt Helaas geen PSI in Dubaï :( |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Maar tijdens de 24 uren van Spa was de Spyker ook goed onderweg. Maar dat is een 24 uurs en nou is het een 3 uurs. Ik hoop in ieder geval dat ze tegenstand kunnen bedien tegen de Ferrari's.
|
De lijst met deelnemers aan de race in Dubai is weer wat uitgebreid.
http://www.planetlemans.com/cmsv2/in...pper&Itemid=51 Ik kom op 27 wagens, volgens het bericht op de FIA GT site zouden er 28 wagens moeten zijn. |
Ook op de website van www.fiagt.com staat een entry-list.
Ik denk dat het wel een aardig leuke wedstrijd kan worden. Hopelijk kan de Ferrari 550 wat leuks verrichten. Ze hebben dit keer een nieuwe motor. Volgens het bericht op de website van de fia gt staat dat de technisi van de Fia de motor vermogen kunnen aanpassen. Dat komt als ik het goed heb omdat de motor geen restrictoren heeft maar aangepast wordt door electronica. Op planet lemans staat een foutje. daar staat namelijk dat phoenix met een Saleen rijdt. |
Druk dan in het vervolg ff op de contact button. Staat er nota bene onder :D
De lijst op FIAGT.com komt exact overeen met planetlemans.com ... en toch zijn het er echt 27 ipv 28 die in de tekst staan :) |
Waarschijnlijk gaat Jos Menten op de Zakspeed Saleen inplaats van Jarek Janis.
Entry list op Planet LeMans |
Zo, gaaf zeg! Kan Menten wederom laten zien dat hij uit het juiste racehout is gesneden.
|
Quote:
Ik vind het echt supergaaf voor hem. Hopelijk kleurt het zaterdag een beetje oranje op het podium! Ik zal zeker duimen voor hem! |
Quote:
|
Kan het zo zijn dat we volgend jaar Menten misschien op de waarschijnlijk tweede Zakspeed Saleen kunnen vinden? Of dat PSI een S7-R gaat kopen inplaats van een C6-R???
Op Project-Lemans staat momenteel dat Jarek Janis bezig is om te gaan rijden met Race Alliance op de DBR9. |
Ondertussen grote problemen bij BELGIAN RACING. Na problemen met de transmissie deze morgen in FP1 moeten er onderdelen uit Belgie komen.
De onderdelen zijn reeds onderweg maar ze rijden niet meer vandaag. |
De uitslag van de kwalificatie met een pole voor de 'G2 klasse' :eek:
1 - #3 Ferrari 550 Maranello - Larbre Competition - 1:55.987 2 - #23 Aston Martin DBR9 - Aston Marting Racing BMS - +0.080 3 - #24 Aston Martin DBR9 - Aston Marting Racing BMS - +0.089 4 - #4 Chevrolet Corvette C6.R - GLPK Carsport - +0.129 5 - #1 Maserati MC12 - Vitaphone Racing - +0.443 6 - #33 Aston Martin DBR9 - Race Alliance - +0.553 7 - #2 Maserati MC12 - Vitaphone Racing - +0.894 8 - #5 Aston Martin DBR9 - Phoenix Racing - +1.165 9 - #9 Saleen S7R - Zakspeed - +1.369 10 - #63 Ferrari 430 GT2 - Scuderia Ecosse - +5.273 11 - #59 Ferrari 430 GT2 - AF Corse - +5.895 12 - #79 Spyker C8 Spyder - Spyker Squadron - +6.031 13 - #55 Ferrari 430 GT2 - JMB Racing - +6.315 14 - #58 Ferrari 430 GT2 - AF Corse - +6.438 15 - #80 Spyker C8 Spyder - Spyker Squadron - +6.695 16 - #66 Porsche 996 GT3 - Felbermayer - +8.339 17 - #62 Ferrari 430 GT2 - Scuderia Ecosse - +8.693 18 - #74 Porsche 996 GT3 - Ebimotors - +8.923 19 - #56 Ferrari 430 GT2 - JMB Racing - +9.594 20 - #115 Aston Martin DBRS9 - BMS Scuderia Italia - +10.130 21 - #77 Porsche 996 GT3 - ARC - +11.289 22 - #133 Aston Martin DBRS9 - BMS Scuderia Italia - +11.941 23 - #99 Porsche 996 GT3 - Race Alliance - +12.729 24 - #69 Porsche 996 GT3 - Felbermayr - +15.135 25 - #122 Ferrari 430 Challenge - JMB Racing - +16.238 26 - #75 Porsche 996 GT3 - Ebimotors - geen tijd 27 - #101 Gillet Vertigo - Belgian Racing - geen tijd |
De 550 op de plaats waar hij thuis hoort, bovenaan :applaus:
Mooie Prestatie ook voor BMS en GLPK ook niet slecht. De Saleen pas 9de, ai. |
Gewoon geweldig. Hoe moet de FIA GT organisatie zich nu gaan voelen omdat er een G2 wagen op de pole staat.
Toch wel een goed resultaat voor de GLPK Corvette met hun balast aan boord. Ze staan voor de Maserati's en kunnen dus zeker al beginnen denken aan het podium als de race verloopt zoals de kwali. Mvg... |
Ben ook onder de indruk van de prestaties van de Spyker :)
|
En niet slecht van BMS. Maar zij hebben geen balast aan boord zeker?
Vraag mij af hoeveel rondjes Menten al gereden heeft. |
De #23 heeft 20kg 'handicap weight' aan boord, de #24 geen.
|
Wederom bewijst de Ferrari 550 zijn dienst. Staat daar wel mooi te pronken boven al die nieuwere en duurdere GT's. :applaus:
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 23:02. |