![]() |
FIA GT3 2007, De nieuwtjes en weetjes
Na de Mosler & Jaguar is er nog een nieuweling.
Quote:
Is dat nieuw chassis een verbeterde versie van het huidige of een totaal nieuwe auto? |
Voor zover m'n kleine kennis aan Duits me niet in de steek laat, denk ik een heel nieuw chassis?
Overigens, nog in dat bericht staat dat ze er een Audi V8 willen inlepelen. Eindelijke van die Alfa V6 af..? |
Volgens racexpress.nl stopt Maserati waarschijnlijk met haar GT3 programma.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5244 Als dit waar is dan vind ik het maar een rare move van Maserati. Volgens mij kost GT3 weinig ontwikkeling (dus lage kosten en weinig mankracht) en bied het juist kansen op verkoop aan klanten. |
Als ze geen vertrouwen hebben in het GT3-kampioenschap dan lijkt het me logisch dat ze er uitstappen. Waarschijnlijk hebben ze een kater door het afgelopen seizoen en hebben ze geen zin meer...
Hopelijk komen er wat meer wagens in GT1 dan. :) |
Loris Kessel racing
De zwitser Loris Kessel wil volgend jaar ook meedingen naar de GT3 kroon met een Ferrari 430 Challenge.
Bron : Projectlemans.de |
Loris Kessel is volgens mij bekend van de Italiaanse GT en van de Ferrari Challenge.
Hopelijk lukt dit project beter als dat van Mach One racing... |
1 Attachment(s)
Misschien waagt iemand zich aan deze ... Jaguar XKR GT3
|
Quote:
Ehm, newsflash, die fotoshop komt van de mensen die zich daaraan gewaagd hebben ;) Dat is een impressie van hoe hij er uit gaat zien, en hij doet volgend jaar het hele seizoen mee. |
Pascal Witmeur is wel in vorm...
Hij heeft het idee opnieuw aangehaald om elk GT3-teamte laten deelnemen aan de 24 uren met de drie wagens meetellend voor de Beker Van België... Laat toch gewoon elk team verplicht minstens één auto inzetten en voor de rest niets! :confused: |
Als ik van SRO was dan zorgde ik ervoor dat de FIA GT3 wedstrijden samen lopen met die van de nationale GT3 kampioenschappen.
Zo zou: UK manche samenvallen met een British GT weekend. BE race samenvallen met een Belcar Weekend. DE race samenvallen met een DGT weekend. FR race samenvallen met een FFSA GT (GT2/GT3 grid) weekend. Laat dan de FIA GT3's samen met die nationale GT3/GT2's rijden. Goedgevulde grid's verzekerd en spanning zal wel hoog zijn. Comunnicatie & organisatie met deze kampioenschappen zal niet moeilijk zijn aangezien ze oftewel van hen (SRO) zijn, of toch in goede samenwerking werken. In een weekend waar er nog GT2's zouden meerijden (BE&FR) geef je deze een apparte puntentelling natuurlijk. Gezamenlijk in de resultaten kan, maar hoeft niet persé. |
Quote:
|
Quote:
Gewoonweg wanneer het FIA GT weekend in Frankrijk komt dat de GT2/3's van FFSA GT samen in de grid van de FIA GT3's mogen rijden. Dat wil ik ermee zeggen. |
Het gerucht doet de ronde dat Morgan naar GT3 komt...
(forum endurance-info) |
Er gaan er ook weg uit de FIA GT3 of worden simpelweg niet toegelaten:
Quote:
|
Wat is mich dat voor ijle !!! Vind dit belachelijke beslissing van de FIA. :mad:
De Ascari kreeg wel een homologatie, maar de Mosler, die al voorgesteld is en verkocht aan bepaalde teams (PSR), dan weer niet. Voorkeursbehandeling??? Nu ja, dan moeten de FIA ook niet claimen dat de GT3 die nieuwste generatie is qua GT racen. bouw je een wagen, wordt je niet toegelaten wegens te weinig verkochte baanwagens. en maar zeggen dat ze volle grids tegen goedkope kosten willen bieden, nu ja een nieuwe wagen bouwen om niet mee te kunnen racen (op dit niveua) kost nu ook niks hé. Dacht dat dit een formule voor ook kleinere fabrikanten zou worden zoals idd. Mosler, Gillet, Venturi, Morgan, ... Hopelijk komen ze op hun beslissing terug !!! (zoals bij de Maserati MC12, nochthans ook niet veel straatwagens van gezien? 12 ofzo...?) |
Dat van die te weinig verkochten aantallen is gewoon een smoes. De werkelijke reden is dat de Mosler te goedkoop en te snel is, waardoor de concurrentie simpelweg buitenspel word gezet.
Dat teams de Mosler al hebben gekocht en nu met de mond vol tanden staan is hun probleem, je moet de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is. Veelbelovend is fijn, maar een wagen kopen voordat hij is gehomologeerd, ondanks positieve geluiden, is gewoon dom. Ik kan er niet al te rouwig om zijn. De Mosler is gewoon een GT2, vind hem ook niet thuishoren in GT3, ookal ligt er een kleinere motor in. |
Quote:
|
een paar foto's, helaas zijn ze klein.
http://www.racecar.co.uk/apexmotorsp...ges/news5a.jpg http://www.racecar.co.uk/apexmotorsp...ges/news5b.jpg http://www.racecar.co.uk |
BMW wou op basis van de Z4 M een GT3 maken maar het plan is afgelast door té dure basis (250.000€) zonder het GT3 pakket.
Alles te lezen op volgende link (Italiaans) http://www.racingworld.it/fiagt/noti...?idtitolo=2825 |
Leuk, statistieken van 2006: http://www.projectlemans.de/componen...42/Itemid,142/
Opmerkelijk, een daling van 22%! in het aantal deelnemers tussen het eerste en laatste weekend. |
Quote:
weekend 1: 41 en 42 deelnemers weekend 10: 39 en 40 deelnemers |
Quote:
:o :o :o De lijst niet goed bekeken, om de een of andere reden heb ik Dijon als einddatum gezien. Een flater waar je U tegen zegt. Volgende keer het beeld weer op 100% zetten ;) |
Loris Kessel komt volgend jaar met 3 F430's naar het FIA GT3.
Ze hebben ook de 430 Challenge verbeterd met een nieuwe Kit die al is goedgekeurd door de FIA. Kremer Racing zal de 1ste manche van het FIA GT3 meerijden ter voorbereiding van hun GT Masters campagne met hun nieuwe F430 Challenge GT3! Freddy Kremer himself en Réne de Luigi zullen de Ferrari besturen. Bron: project-lemans.de |
Reaktie van Martin Short (Rollcentre/Mosler) op de weigering van FIA GT3 homologatie:
http://www.ten-tenths.com/forum/show...6&postcount=72 |
Martin Short op het ten tenth forum over de GT3 Mosler:
Quote:
|
Quote:
mvg Joost |
---------
|
Quote:
Meestal ben ik het met je eens Joost, maar hier had je eerst even moeten kijken en daarna reageren ;) http://www.ten-tenths.com/forum/show...6&postcount=72 |
Intresant artikeltje op volgende link: http://www.racingworld.it/fiagt/noti...?idtitolo=2833
Gillet Vertigo zou zijn homoligatie voor GT3 spijtig genoeg NIET krijgen... |
Quote:
|
Wie gaan ze eigenlijk wel homologeren???
|
Quote:
Aston Martin DBRS9 Corvette Z06 Dodge Viper Coupe Ferrari 430 Lamborghini Gallardo Lotus Exige (Is deze nog gehomologeerd?) Maserati GranSport Light Porsche 997 De Venturi is niet langer gehomologeerd. |
Wissel die Maserati maar om met Jaguar ;)
|
Aston Martin DBRS9
Corvette Z06 Dodge Viper Coupe Ferrari 430 Lamborghini Gallardo Lotus Exige (Is deze nog gehomologeerd?) Maserati GranSport Light Porsche 997 De Venturi is niet langer gehomologeerd.[/QUOTE] Welke daarvan gaan we in zolder zien? Porsche heel veel,paar corvettes en een paar vipers. Is er eigenlijk al een deelnemers lijst te verkrijgen ergens? |
Quote:
twee Viper CC's bij GS Motorsport een 997 RSR voor Prospeed Corvette Z06 voor GLPK??? Porsche 997 Cup voor GPR? sry voor :Offtopic: |
Quote:
De Maserati is toch nog steeds gehomologeerd? |
Ik dacht dat Maserati er niet veel zin meer in had...
Maar ze zijn wel nog gehomologeerd. :) |
logisch een homologatie geld ook niet voor maar 1 jaar
|
Quote:
|
Quote:
Mondelinge toezeggingen van de FIA en Ratel, het schijnt allemaal niks te betekenen in realiteit. Wellicht had Short wat minder goedgelovig ;) moeten zijn. Eerst de uitspraken op papier en dan pas beginnen met bouwen. Nee, het hele zaakje laat een naar geurtje achter. Echter de houding van de andere fabrikanten is nog het treurigste. Alhoewel treurig, het is gewoon een simpel spelletje. That's life! Short gaat niet helemaal vrijuit, toch gaat mijn sympathie uit naar die kerel. |
All times are GMT +2. The time now is 08:08. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.