De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT3 2007, De nieuwtjes en weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14438)

Viper GTS-R*** 15-11-2006 19:29

FIA GT3 2007, De nieuwtjes en weetjes
 
Na de Mosler & Jaguar is er nog een nieuweling.

Quote:

Große Pläne hat das Racing for Belgium Team um Renaud Kuppens. Zwar wird man dem skurilen GT der Marke Vertigo treu bleiben, baut aber ein neues Chassis für die kommende Saison auf. Gleichzeitig wird man die Klasse wechseln, weg von der G2, hinein in die GT3.
Bron: project-lemans

Is dat nieuw chassis een verbeterde versie van het huidige of een totaal nieuwe auto?

Bling 15-11-2006 19:35

Voor zover m'n kleine kennis aan Duits me niet in de steek laat, denk ik een heel nieuw chassis?

Overigens, nog in dat bericht staat dat ze er een Audi V8 willen inlepelen. Eindelijke van die Alfa V6 af..?

FIRE 15-11-2006 20:04

Volgens racexpress.nl stopt Maserati waarschijnlijk met haar GT3 programma.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5244


Als dit waar is dan vind ik het maar een rare move van Maserati. Volgens mij kost GT3 weinig ontwikkeling (dus lage kosten en weinig mankracht) en bied het juist kansen op verkoop aan klanten.

Grig-O 15-11-2006 20:18

Als ze geen vertrouwen hebben in het GT3-kampioenschap dan lijkt het me logisch dat ze er uitstappen. Waarschijnlijk hebben ze een kater door het afgelopen seizoen en hebben ze geen zin meer...
Hopelijk komen er wat meer wagens in GT1 dan. :)

Benny_B 20-11-2006 17:13

Loris Kessel racing
 
De zwitser Loris Kessel wil volgend jaar ook meedingen naar de GT3 kroon met een Ferrari 430 Challenge.

Bron : Projectlemans.de

Grig-O 20-11-2006 22:20

Loris Kessel is volgens mij bekend van de Italiaanse GT en van de Ferrari Challenge.
Hopelijk lukt dit project beter als dat van Mach One racing...

Pat 20-11-2006 23:26

1 Attachment(s)
Misschien waagt iemand zich aan deze ... Jaguar XKR GT3

Bramzel 21-11-2006 11:59

Quote:

Originally Posted by Pat (Post 193957)
Misschien waagt iemand zich aan deze ... Jaguar XKR GT3


Ehm, newsflash, die fotoshop komt van de mensen die zich daaraan gewaagd hebben ;) Dat is een impressie van hoe hij er uit gaat zien, en hij doet volgend jaar het hele seizoen mee.

Grig-O 22-11-2006 19:55

Pascal Witmeur is wel in vorm...
Hij heeft het idee opnieuw aangehaald om elk GT3-teamte laten deelnemen aan de 24 uren met de drie wagens meetellend voor de Beker Van België...

Laat toch gewoon elk team verplicht minstens één auto inzetten en voor de rest niets! :confused:

Viper GTS-R*** 22-11-2006 23:47

Als ik van SRO was dan zorgde ik ervoor dat de FIA GT3 wedstrijden samen lopen met die van de nationale GT3 kampioenschappen.

Zo zou:
UK manche samenvallen met een British GT weekend.
BE race samenvallen met een Belcar Weekend.
DE race samenvallen met een DGT weekend.
FR race samenvallen met een FFSA GT (GT2/GT3 grid) weekend.

Laat dan de FIA GT3's samen met die nationale GT3/GT2's rijden.
Goedgevulde grid's verzekerd en spanning zal wel hoog zijn.

Comunnicatie & organisatie met deze kampioenschappen zal niet moeilijk zijn aangezien ze oftewel van hen (SRO) zijn, of toch in goede samenwerking werken.

In een weekend waar er nog GT2's zouden meerijden (BE&FR) geef je deze een apparte puntentelling natuurlijk. Gezamenlijk in de resultaten kan, maar hoeft niet persé.

Fonne 23-11-2006 23:07

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 194235)
Als ik van SRO was dan zorgde ik ervoor dat de FIA GT3 wedstrijden samen lopen met die van de nationale GT3 kampioenschappen.

Zo zou:
UK manche samenvallen met een British GT weekend.
BE race samenvallen met een Belcar Weekend.
DE race samenvallen met een DGT weekend.
FR race samenvallen met een FFSA GT (GT2/GT3 grid) weekend.

Laat dan de FIA GT3's samen met die nationale GT3/GT2's rijden.
Goedgevulde grid's verzekerd en spanning zal wel hoog zijn.

Comunnicatie & organisatie met deze kampioenschappen zal niet moeilijk zijn aangezien ze oftewel van hen (SRO) zijn, of toch in goede samenwerking werken.

In een weekend waar er nog GT2's zouden meerijden (BE&FR) geef je deze een apparte puntentelling natuurlijk. Gezamenlijk in de resultaten kan, maar hoeft niet persé.

En wat met de GT1 in Frankrijk ?

Viper GTS-R*** 23-11-2006 23:20

Quote:

Originally Posted by Fonne (Post 194348)
En wat met de GT1 in Frankrijk ?

Blijft zoals het nu is...
Gewoonweg wanneer het FIA GT weekend in Frankrijk komt dat de GT2/3's van FFSA GT samen in de grid van de FIA GT3's mogen rijden.
Dat wil ik ermee zeggen.

Grig-O 08-12-2006 22:08

Het gerucht doet de ronde dat Morgan naar GT3 komt...
(forum endurance-info)

Mark 09-12-2006 23:13

Er gaan er ook weg uit de FIA GT3 of worden simpelweg niet toegelaten:

Quote:

Bei der letzten FIA Sitzung am 08. Dezember wurde der Antrag von Mosler auf GT3 Homologation des MT900 negativ beschieden. Trotz starker Unterstützung des Vorhabens durch die SRO und insbesondere durch Stephane Ratel entschied sich die FIA gegen die Zulassung.

http://www.project-lemans.de/
Uit hetzelfde bericht leren we dat de Venturi van het lijstje is geschrapt.

Benny_B 09-12-2006 23:40

Wat is mich dat voor ijle !!! Vind dit belachelijke beslissing van de FIA. :mad:
De Ascari kreeg wel een homologatie, maar de Mosler, die al voorgesteld is en verkocht aan bepaalde teams (PSR), dan weer niet. Voorkeursbehandeling???

Nu ja, dan moeten de FIA ook niet claimen dat de GT3 die nieuwste generatie is qua GT racen. bouw je een wagen, wordt je niet toegelaten wegens te weinig verkochte baanwagens. en maar zeggen dat ze volle grids tegen goedkope kosten willen bieden, nu ja een nieuwe wagen bouwen om niet mee te kunnen racen (op dit niveua) kost nu ook niks hé.

Dacht dat dit een formule voor ook kleinere fabrikanten zou worden zoals idd. Mosler, Gillet, Venturi, Morgan, ...

Hopelijk komen ze op hun beslissing terug !!!
(zoals bij de Maserati MC12, nochthans ook niet veel straatwagens van gezien? 12 ofzo...?)

Bramzel 09-12-2006 23:49

Dat van die te weinig verkochten aantallen is gewoon een smoes. De werkelijke reden is dat de Mosler te goedkoop en te snel is, waardoor de concurrentie simpelweg buitenspel word gezet.

Dat teams de Mosler al hebben gekocht en nu met de mond vol tanden staan is hun probleem, je moet de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is. Veelbelovend is fijn, maar een wagen kopen voordat hij is gehomologeerd, ondanks positieve geluiden, is gewoon dom.

Ik kan er niet al te rouwig om zijn. De Mosler is gewoon een GT2, vind hem ook niet thuishoren in GT3, ookal ligt er een kleinere motor in.

Mark 11-12-2006 23:07

Quote:

First Jaguar XKR GT3 car breaks cover

The first racing Jaguar from Buckingham based Apex Motorsport was spotted outside the famous Bibendum restaurant in Fulham Road London on 7th December.

The occasion was the Top Gear Awards where Jaguar scooped two prestigious awards – one for best GT car and another for the hotly contested ‘Car of the Year’.

http://www.racecar.co.uk/story.asp?NewsID=15675
:drewl:

JorritVD 12-12-2006 12:42

een paar foto's, helaas zijn ze klein.
http://www.racecar.co.uk/apexmotorsp...ges/news5a.jpg
http://www.racecar.co.uk/apexmotorsp...ges/news5b.jpg
http://www.racecar.co.uk

Viper GTS-R*** 15-12-2006 00:42

BMW wou op basis van de Z4 M een GT3 maken maar het plan is afgelast door té dure basis (250.000€) zonder het GT3 pakket.

Alles te lezen op volgende link (Italiaans)
http://www.racingworld.it/fiagt/noti...?idtitolo=2825

Mark 16-12-2006 00:18

Leuk, statistieken van 2006: http://www.projectlemans.de/componen...42/Itemid,142/

Opmerkelijk, een daling van 22%! in het aantal deelnemers tussen het eerste en laatste weekend.

FIRE 16-12-2006 01:26

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 196435)
Leuk, statistieken van 2006: http://www.projectlemans.de/componen...42/Itemid,142/

Opmerkelijk, een daling van 22%! in het aantal deelnemers tussen het eerste en laatste weekend.

???

weekend 1: 41 en 42 deelnemers
weekend 10: 39 en 40 deelnemers

Mark 16-12-2006 01:52

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 196449)
???

weekend 1: 41 en 42 deelnemers
weekend 10: 39 en 40 deelnemers


:o :o :o

De lijst niet goed bekeken, om de een of andere reden heb ik Dijon als einddatum gezien. Een flater waar je U tegen zegt. Volgende keer het beeld weer op 100% zetten ;)

Viper GTS-R*** 17-12-2006 12:56

Loris Kessel komt volgend jaar met 3 F430's naar het FIA GT3.
Ze hebben ook de 430 Challenge verbeterd met een nieuwe Kit die al is goedgekeurd door de FIA.

Kremer Racing zal de 1ste manche van het FIA GT3 meerijden ter voorbereiding van hun GT Masters campagne met hun nieuwe F430 Challenge GT3!
Freddy Kremer himself en Réne de Luigi zullen de Ferrari besturen.

Bron: project-lemans.de

FIRE 18-12-2006 18:51

Reaktie van Martin Short (Rollcentre/Mosler) op de weigering van FIA GT3 homologatie:
http://www.ten-tenths.com/forum/show...6&postcount=72

Brecht 18-12-2006 19:10

Martin Short op het ten tenth forum over de GT3 Mosler:

Quote:

During this time, we took provisional orders for 12 Mosler GT3 cars. 6 for FIA (and German Masters), 2 for British, 1 for Belgian, and a further 3 for the German Masters

joost 18-12-2006 22:12

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 196662)
Martin Short op het ten tenth forum over de GT3 Mosler:

Dit stuk komt letterlijk van dailysportscar.com.

mvg

Joost

FIRE 18-12-2006 22:15

---------

Bramzel 19-12-2006 01:32

Quote:

Originally Posted by joost (Post 196674)
Dit stuk komt letterlijk van dailysportscar.com.

mvg

Joost

Dat kan kloppen, beide stukken komen namelijk letterlijk van Martin Short.

Meestal ben ik het met je eens Joost, maar hier had je eerst even moeten kijken en daarna reageren ;)

http://www.ten-tenths.com/forum/show...6&postcount=72

Viper GTS-R*** 20-12-2006 00:10

Intresant artikeltje op volgende link: http://www.racingworld.it/fiagt/noti...?idtitolo=2833

Gillet Vertigo zou zijn homoligatie voor GT3 spijtig genoeg NIET krijgen...

FIRE 20-12-2006 00:39

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 196745)
Intresant artikeltje op volgende link: http://www.racingworld.it/fiagt/noti...?idtitolo=2833

Gillet Vertigo zou zijn homoligatie voor GT3 spijtig genoeg NIET krijgen...

Als de Mosler al geweigerd wordt dan is het logisch dat de Gillet geweigerd wordt.

Grig-O 20-12-2006 16:34

Wie gaan ze eigenlijk wel homologeren???

FIRE 20-12-2006 19:34

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 196780)
Wie gaan ze eigenlijk wel homologeren???

Ascari ZW1R
Aston Martin DBRS9
Corvette Z06
Dodge Viper Coupe
Ferrari 430
Lamborghini Gallardo
Lotus Exige (Is deze nog gehomologeerd?)
Maserati GranSport Light
Porsche 997

De Venturi is niet langer gehomologeerd.

Grig-O 20-12-2006 19:49

Wissel die Maserati maar om met Jaguar ;)

bill 20-12-2006 19:55

Aston Martin DBRS9
Corvette Z06
Dodge Viper Coupe
Ferrari 430
Lamborghini Gallardo
Lotus Exige (Is deze nog gehomologeerd?)
Maserati GranSport Light
Porsche 997

De Venturi is niet langer gehomologeerd.[/QUOTE]

Welke daarvan gaan we in zolder zien?
Porsche heel veel,paar corvettes en een paar vipers.
Is er eigenlijk al een deelnemers lijst te verkrijgen ergens?

JorritVD 20-12-2006 20:11

Quote:

Originally Posted by bill (Post 196803)
Welke daarvan gaan we in zolder zien?
Porsche heel veel,paar corvettes en een paar vipers.
Is er eigenlijk al een deelnemers lijst te verkrijgen ergens?

Volgens mij zijn er nog maar een paar auto's bekend gemaakt
twee Viper CC's bij GS Motorsport
een 997 RSR voor Prospeed
Corvette Z06 voor GLPK???
Porsche 997 Cup voor GPR?

sry voor :Offtopic:

FIRE 20-12-2006 20:28

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 196801)
Wissel die Maserati maar om met Jaguar ;)

De Jaguar onbreekt inderdaad in mijn lijstje.
De Maserati is toch nog steeds gehomologeerd?

Grig-O 20-12-2006 21:16

Ik dacht dat Maserati er niet veel zin meer in had...
Maar ze zijn wel nog gehomologeerd. :)

Benny_B 20-12-2006 21:27

logisch een homologatie geld ook niet voor maar 1 jaar

Stranger 21-12-2006 03:40

Quote:

Originally Posted by bill (Post 196803)
Welke daarvan gaan we in zolder zien?

Als je -gezien de topicnaam- FIA GT3 bedoelde, geen :D Belcar daarentegen...

Mark 21-12-2006 22:36

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 196662)
Martin Short op het ten tenth forum over de GT3 Mosler:

Dat is toch wel een pittig stukje van Short. Ratel en FIA gaan daarin toch niet helemaal vrijuit. Vooral dat stukje over de Cologne Professional Motorsports Expo en de beurs in Essen. Toen was al bekend dat het met die FIA GT3 homologatie niet goed zat. En dan toch verkopen onder het motto: kijk, dit is onze GT3!. Short gaat hier overigens ook de mist in als ik dat zo inschat.

Mondelinge toezeggingen van de FIA en Ratel, het schijnt allemaal niks te betekenen in realiteit. Wellicht had Short wat minder goedgelovig ;) moeten zijn. Eerst de uitspraken op papier en dan pas beginnen met bouwen.

Nee, het hele zaakje laat een naar geurtje achter. Echter de houding van de andere fabrikanten is nog het treurigste. Alhoewel treurig, het is gewoon een simpel spelletje. That's life!

Short gaat niet helemaal vrijuit, toch gaat mijn sympathie uit naar die kerel.


All times are GMT +2. The time now is 08:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.