De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Technisch reglement 2007 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14446)

Jawaddeman 16-11-2006 10:03

Technisch reglement 2007

even zien...
http://peterbaert.wordpress.com/2006...jd-vanaf-2007/

CarRerA 16-11-2006 13:23

Wat een grap, dat kunnen ze toch niet menen?
Goe bezig...

Belle 16-11-2006 14:30

De normtijd geldt wel niet voor alle wagens:
http://peterbaert.wordpress.com/2006...r-de-normtijd/

Ik ben niet zo'n voorstander van die normtijden. Racen en inhouden vind ik niet zo erg samengaan. Vind ik ook een minpunt aan de BTCS...

Ik zou het houden bij technische restricties, maar we zagen dit jaar dat dat ook niet altijd zo denderend werkt...

Bart.Vandecavey 16-11-2006 14:32

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 193371)
De normtijd geldt wel niet voor alle wagens:

Ik ben niet zo'n voorstander van die normtijden. Racen en inhouden vind ik niet zo erg samengaan. Vind ik ook een minpunt aan de BTCS...

Ik zou het houden bij technische restricties, maar we zagen dit jaar dat dat ook niet altijd zo denderend werkt...

De top in de BTCS ligt wel veel dichter bij elkaar door die normtijd...

Belle 16-11-2006 14:34

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 193372)

Ja, dat is zo, maar er zijn zoveel meer raceklassen waar topwagens dicht bij mekaar rijden, zonder het invoeren van een normtijd.

marcel 16-11-2006 14:50

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 193372)

ja, als ze de normtijd laag genoeg houden, is het niet moeilijk om het veld bijeen te houden he

Integra 16-11-2006 18:11

Normtijd, wat een onzin, als de Prospeed GT3 RS (die uiteraard wel een Porsche van niveau is) al 1:31 haalt met Marc Basseng, dan verwacht ik dat Prospeed met de 997 RSR ook wel in die buurt zal komen, wat gaan ze daar dan mee aanvangen?

GT2-R 16-11-2006 18:57

Nu is het zo goed als zeker: ik ga waarschijnlijk nooit meer mijn favoriete PSI-Porsche zien door die =:%^$1"(!6 normtijd :mad: :mad: :mad: ! Volgens mij is racen nog altijd een combinatie van snelheid (op het circuit en in de pits), tactiek en uithouding. Als je één van die schrapt klopt het geheel gewooon niet meer!

Baron 16-11-2006 18:58

Compleet geschift - Klinkklare onzin! :no:
Het is juist die normtijd die me een afkeer van de BTCS heeft bezorgd.
Een normtijd is niet verenigbaar met de filosofie van het racen.
Ik begin me toch stilaan vragen te stellen over het inschattingsvermogen van de mensen die dit soort belachelijke beslissingen nemen voor de Belcar.
Het wordt steeds maar erger. :frusty:

GT2-R 16-11-2006 19:00

@Integra: op pitstoptv stond dat de normtijd enkel voor de Porsche biturbos zou gelden :mad: ...

Neo-242 16-11-2006 19:11

Ik ben benieuwd naar het finale reglement. Volgens mij blijft er geen spaander heel van 'overgangsjaar' 2006 als men zo bezig blijft :)

El Torro 16-11-2006 21:05

Quote:

Originally Posted by doctor jozz (Post 193394)
@Integra: op pitstoptv stond dat de normtijd enkel voor de Porsche biturbos zou gelden :mad: ...

Inderdaad zie hier: http://peterbaert.wordpress.com/2006...r-de-normtijd/

P.S.
Tijdens de vergadering van het Racing Festival werd ons verteld dat voor de Last Race de regelementen bekend zouden zijn,
Goed bezig :applaus: :applaus: :applaus:

Brecht 16-11-2006 21:15

manmanman, wat een zever allemaal.
Nu gaan de 997's RSR"s gewoon ownen.
Hetzelfde scenario als dit jaar, maar dan de RSR's in de rol van de Corvette's.

A.J. 16-11-2006 22:56

ik stel voor een normtijd van 3 minuten in Zolder voor alle wagens! Dan blijven ze mooi dicht bij mekaar... en kunnen de mindere piloten ook winnen...

Raceboy 16-11-2006 23:26

Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 193426)
ik stel voor een normtijd van 3 minuten in Zolder voor alle wagens! Dan blijven ze mooi dicht bij mekaar... en kunnen de mindere piloten ook winnen...

maakt er 10 minuten van en we komen ondertussen wel iets drinken.

jeep 17-11-2006 10:41

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 193436)
maakt er 10 minuten van en we komen ondertussen wel iets drinken.

en dan kan Tom Boonen nog de sprint winnen

CarRerA 17-11-2006 13:53

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 193405)
manmanman, wat een zever allemaal.
Nu gaan de 997's RSR"s gewoon ownen.
Hetzelfde scenario als dit jaar, maar dan de RSR's in de rol van de Corvette's.

In 2008 dan een normtijd voor de RSR's.
En als dan de gewone Porsche RS te snel gaat, in 2009 voor die een normtijd.
Goe bezig...

Mark 19-11-2006 20:19

Quote:

Originally Posted by El Torro (Post 193404)
P.S.
Tijdens de vergadering van het Racing Festival werd ons verteld dat voor de Last Race de regelementen bekend zouden zijn,
Goed bezig :applaus: :applaus: :applaus:

Met zet vol in op die GT3 wagens, die moeten dan wel nog aangeschaft worden. De markt schijnt al erg krap te zijn waarbij er meer vraag dan aanbod is. Een voorbeeld hieronder van AM.

Quote:

Neal Garrad, commercieel manager van Aston Martin Racing, is eveneens zeer optimistisch over de GT3-formule: “Na de Belcar-race in Spa kregen we een achttal aanvragen voor informatie, maar teams lijken te wachten op de definitieve regels om een bestelling te plaatsen. Nochtans lijkt de GT3-piste voor ons een zekere piste en gezien het volle orderboek, te danken aan bestellingen uit ondermeer Frankrijk, Spanje en Engeland, mogen teams die in ons product interesse hebben, niet te lang meer aarzelen.”

http://peterbaert.wordpress.com/2006...ndurance-kort/
Maar wie gaat er nu iets bestellen? Er is nog steeds niks definitiefs. Gezien de escapades in het verleden lijkt me dat wel verstandig. 12 maanden terug kregen bepaalde erkende FIA GT3 wagens doodleuk het stempel opgedrukt van klasse 1. Dergelijke fratsen wekken geen vertouwen.

Quote:

De Belcar Group GT3 staat open voor de veelbesproken FIA GT3-tuigen en in de Belcar Promotion vinden we de GT’s uit de huidige klasse 3 terug. De Belcar Guests is voor de gastrijders, die niet het hele kampioenschap rijden.

De reglementen zijn nog niet definitief goedgekeurd.

Nee, als we in januari de definitieve versie krijgen dan hoef je ook niet aan te kloppen bij bepaalde fabrikanten.

Neo-242 19-11-2006 21:30

Je kan het verhaal van het 'volle orderboekje' bij A.M. ook zien als een oeroude verkoopstruc natuurlijk. Uiteraard hebben die liever nu een bestelling dan binnen een maand:D

GT2-R 22-11-2006 15:19

Op pitstop.tv te vinden:

Quote:

Circuit Zolder heeft nog geen reglementen voor volgend seizoen naar de Belcar-teams gestuurd. Aan die reglementen wordt nog altijd gesleuteld. Dat zegt Circuit Zolder in een reactie op onze berichtgeving van vorige week.

Walter Goossens, Circuit Zolder: “Circuit Zolder laat weten dat de informatie die via de pers werd verspreid niet het definitief Technisch Reglement van de Mediagroep Van Dyck Belcar Original 2007 is. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan dit reglement. Het is de betrachting om naar goede gewoonte het Technisch Reglement klaar te hebben tegen de Belcar Party. Dit jaar zal deze doorgang vinden op 8.12.2006. De verdeling van het reglement zal dan onmiddellijk nadien kunnen plaatsvinden.”

Viper GTS-R*** 22-11-2006 23:32

Hopenlijk lopen de gesprekken met SRO - Belcar - Circuit Zolder goed af.
SRO wilt alvast GEEN normtijd gebruiken voor bv. de Bi-Turbo Porsches e.d.

Circuit Zolder zou wel te hoge eisen stellen, zoals bv te hoge Televisie Rechten...
Aan wat moeten we dan denken? Eurosport, MotorsTV? Of.....

Integra 23-11-2006 17:55

Ik vind het positief dat Circuit Zolder hoge TV eisen stellen, anders wordt zo'n schandalig gedoe zoals bij FIA GT en die tv coverage trekt echt op geen ZAK.

marcel 23-11-2006 18:45

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 194290)
Ik vind het positief dat Circuit Zolder hoge TV eisen stellen, anders wordt zo'n schandalig gedoe zoals bij FIA GT en die tv coverage trekt echt op geen ZAK.

als Zolder TV eisen die Ratel te hoog vindt, denk ik niet dat een goede zaak is. ik denk dat Zolder meer aan centjes dan aan kijkertjes denkt in deze

Mark 09-12-2006 20:05

Quote:

De deal met SRO betekent niet dat alles in de Belcar nu op zijn kop wordt gezet. Er komt een overgangsperiode van een jaar of 2, waarin niet alleen de GT3, maar vanaf 2008 ook de GT4 wordt geïntroduceerd.

http://peterbaert.wordpress.com/2006...or-van-belcar/
:rolleyes: Nieuwe reglement is nu al niet stabiel te noemen. De GT2's zijn dus vanaf 2009 uitgesloten........of gaat het 2008 of 2010 worden? Zo te zien staat er op de overgangsperiode geen vaste datum. Lijkt me lastig om dan nog e.e.a. (financieel) te plannen voor de teams die nog een GT2 ter beschikking hebben. Schrijf je af over 1, 2 of 3 jaar?

Mark 21-01-2007 13:50

Quote:

ELIGIBLE CARS

Division 1 - Belcar Group GT3 : This is the star category which will dominate the overall classification. This will be open to cars homologated by the FIA in GT3, cars homologated by the RACB in GT3 and eventually to other GT cars not included in the previous categories, via a technical dossier.

Division 2 - Belcar Promotion : cars which took part in Class 3 of the Belcar 2006, Belcar Production. These are cars from single-make series, totally unmodified. Cars from the new GT4 category will also run in this class.

Division 3 - Belcar Specials : This category is reserved for Belcar Specials and for gentlemen drivers, on invitation. This is for Grand Touring cars which have taken part in the Belcar or the Belgian Touring Car Series in the past. Competitors in Division 3 will be subject to a pivotal time, determined by the RACB and SRO Belgium, so that they will be slower than those in Division 1.

Division 4 - Belcar Guest : GT cars which do not comply entirely with the technical specifications of the other Divisions, but which will be accepted for one meeting for evaluation purposes.

SRO NEWSLETTER NR 1 - 19th JANUARY 2007
De namen en de indeling van de klassen zijn dus bekend. Zo te zien zuller er heel wat Porsches van het type 996 nog een vermageringskuur moeten houden voor 1 april. Belcar Specials? Weinig hoop dat we daar veel deelnemers in terug zien. GT3 moet domineren!

DDRT_Fred 21-01-2007 18:44

Ik wacht tot de eerste race begint kijk naar de deelnemers. Dan pas kan ik oordelen of al die beslissingen goed of slecht waren

Belle 21-01-2007 18:52

Quote:

Originally Posted by DDRT_Fred (Post 200390)
Ik wacht tot de eerste race begint kijk naar de deelnemers. Dan pas kan ik oordelen of al die beslissingen goed of slecht waren

Idem hier. Vorig jaar stond het ook allemaal mooi op papier geschreven, tot we de eerste Belcar race gezien hadden...

YMS 28-01-2007 05:13

de kans is groot dat iedereen met de zelfde merk van banden gaat rijden.
De aanbesteding naar bandenlev is in de maak / opgestuurt?
Redelijk laattijdig.
Zoals in BTCS zal iedereen zijn banden moeten kopen bij dezelfde leverancier.
Niet hetzelfde merk van banden maar wel de leverancier van banden zal in het reglement staan.
Voorbeeld = indien men hetzelfde type merk en band bij een andere leverancier goedkoper kunt kopen ??

DDRT_Fred 28-01-2007 15:37

Dat heeft op zich niet enkel nadelen. Omdat die leverancier de mogelijkheid heeft om een heel veld te bevoorraden met zijn banden zullen die, hopelijk, ook goedkoper zijn in aankoop voor de teams.

Raceboy 28-01-2007 16:00

Quote:

Originally Posted by DDRT_Fred (Post 200919)
Dat heeft op zich niet enkel nadelen. Omdat die leverancier de mogelijkheid heeft om een heel veld te bevoorraden met zijn banden zullen die, hopelijk, ook goedkoper zijn in aankoop voor de teams.

Lijkt me een nieuw economisch principe: monopolie dat voor een prijsverlaging zorgt.

DDRT_Fred 29-01-2007 01:07

Heeft niets te zien met een economisch principe. Er zal wel ergens een contract zijn met een aantal bepalingen.

Jawaddeman 01-02-2007 11:25

1. Op de laatste wedstrijd in Spa werd ons medegedeeld dat de reglementen 2007 er zouden zijn bij de laatste wedstrijd in Zolder...

2. Op de Belcar party in Spa werd ons beloofd dat de reglementen 2007; nu zeer snel zouden volgen...

3. In SRO NEWSLETTER NR 1 - 19th JANUARY 2007; staat geschreven dat de teams de reglementen zouden bezitten Januari 2007...

wel SRO kan zijn eerste belofte al niet waar maken, nope geen technisch en geen sportief reglement...
We zijn minder als twee maanden voor de eerste wedstrijd, denken de heren niet dat het eens tijd wordt een reglement uit te brengen of gaan ze de schuld weer doorschuven op een ander...

Mvg...

GT2-R 01-02-2007 20:05

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman (Post 201196)
1. Op de laatste wedstrijd in Spa werd ons medegedeeld dat de reglementen 2007 er zouden zijn bij de laatste wedstrijd in Zolder...

2. Op de Belcar party in Spa werd ons beloofd dat de reglementen 2007; nu zeer snel zouden volgen...

3. In SRO NEWSLETTER NR 1 - 19th JANUARY 2007; staat geschreven dat de teams de reglementen zouden bezitten Januari 2007...

wel SRO kan zijn eerste belofte al niet waar maken, nope geen technisch en geen sportief reglement...
We zijn minder als twee maanden voor de eerste wedstrijd, denken de heren niet dat het eens tijd wordt een reglement uit te brengen of gaan ze de schuld weer doorschuven op een ander...

Mvg...

Groot gelijk! Hoe kan je nu verwachten dat er een groot startveld gaat opdagen wanneer er nog niet eens een reglement voor handen is. Ondanks dat ik niet in één of ander team zit erger ik mij hier dood aan :mad: ! En blijkbaar ben ik zeker niet de enige...

El Torro 01-02-2007 22:01

Schandalig !!!!!!!!!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad:

Mark 01-02-2007 23:07

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman (Post 201196)

Bovenstaande opsomming is een prachtig voorbeeld van hoe je vooral niet moet communiceren met je klanten / gebruikers. Steeds worden er verwachtingen gewekt door de diverse spreekstal-meesters van de Belcar, CZ of SRO. Keer op keer worden de verwachtingen niet ingelost. Heb het al eens eerder geschreven dat als je een verkeerd verwachtingspatroon schept je als kado een bende lastige klanten over de vloer krijgt.

Soms hoor je weleens het verwijt dat mensen negatief praten over de Belcar, zou zeggen: kijk eens naar de oorzaak ;) Wij zijn niet meer dan een gevolg van bepaalde (chronische) oorzaken.

YMS 02-02-2007 00:39

Nog over banden
De reden voor één bandenlevencier ,opgegeven door inrichters VAn BTCS en BElcar original (B.O.)

1 reden = verschillende banden kunnen de resultaten sterk beinvloeden zonder een getrouw beeld te geven van het talent van de rijders.

= Als ge talent wilt meten van de piloten , cup wedstrijd inrichten waar iedereen met dezelfde wagen banden motor enz rijdt
= Belcar is meer dan de "piloten" , is ook preparatie van auto , piloot , banden ,teamchef en mechaniekers. En een juiste combinatie ervan.

2 reden = "goedkopere banden"
De fabrikant kan alleen goedkoop leveren als iedereen met de dezelfde band rijdt en op voorhand weet hoeveel banden er per seizoen nodig is.
En op voorhand is in november deceber , en geen 6 weken voor de 1ste wedstrijd.
Nog beter de eerste banden moeten al op 15/2/2006 beschikbaar zijn.
En met dezelfde band is zoals in WTCC ,iedereen rijdt met velg 17" diameter 610 en breedte 240 geleverd door advan in soft hard en regenband.

Groeten
YMS

Mark 03-02-2007 02:14

Uit de laatste newsletter die ik heb mogen ontvangen zullen het sportief en technisch reglement medio februari worden vrijgegeven. Ruim op tijd dus ;)

Pat 03-02-2007 02:23

Truuk: je hebt drie raceklasses waarvan eentje moet voldoen aan een reeds bestaand internationaal reglement.
Je publiceert geen reglementen voor de serie en dus de 2 overblijvende klasses.
Een team dat absoluut Belcar wil rijden heeft dus zekerheid van één reglement ... GT3 ... en kan in principe zonder problemen en zonder de reglementen te lezen, een wagen gaan aanschaffen.

Slim gezien toch van Ratel en de bende van Zolder !

Viper GTS-R*** 03-02-2007 18:26

Groot gelijk Pat :) zeer slim gezien van Ratel & Co

Langs de andere kant lijkt het mij wel niet zo simpel om een technisch reglement voor de overigen (en dan spreek ik vooral over de Belcar Specials) te maken. Krijg maar eens een GT3 klasse gelijk met een Belcar Special. Het zal dan wel de bedoeling zijn dat de Specials zo veel mogelijk worden bestuurd door suptoppers en de GT3's door toppers. Maar wat te doen met bv. de G&A Mosler en de Prospeed RSR.... vrees dat men hier het wat moeilijker mee heeft om deze te equalizeren op niveau van GT3's bestuurd door de toppers...

JorritVD 03-02-2007 21:03

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 201367)
Groot gelijk Pat :) zeer slim gezien van Ratel & Co

Langs de andere kant lijkt het mij wel niet zo simpel om een technisch reglement voor de overigen (en dan spreek ik vooral over de Belcar Specials) te maken. Krijg maar eens een GT3 klasse gelijk met een Belcar Special. Het zal dan wel de bedoeling zijn dat de Specials zo veel mogelijk worden bestuurd door suptoppers en de GT3's door toppers. Maar wat te doen met bv. de G&A Mosler en de Prospeed RSR.... vrees dat men hier het wat moeilijker mee heeft om deze te equalizeren op niveau van GT3's bestuurd door de toppers...

de G&A Mosler zou kunnen worden omgeboud tot de GT3 versie.
Betreft de Belcar Specials: de Normtijd.
En de Porsche RSR van Porspeed. Verkopen en een gt3 versie van de 997 kopen. Want een 997 rsr kopen lijkt mij geen goede keuze.

All times are GMT +2. The time now is 09:18.