![]() |
Technisch reglement 2007
|
Wat een grap, dat kunnen ze toch niet menen?
Goe bezig... |
De normtijd geldt wel niet voor alle wagens:
http://peterbaert.wordpress.com/2006...r-de-normtijd/ Ik ben niet zo'n voorstander van die normtijden. Racen en inhouden vind ik niet zo erg samengaan. Vind ik ook een minpunt aan de BTCS... Ik zou het houden bij technische restricties, maar we zagen dit jaar dat dat ook niet altijd zo denderend werkt... |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Normtijd, wat een onzin, als de Prospeed GT3 RS (die uiteraard wel een Porsche van niveau is) al 1:31 haalt met Marc Basseng, dan verwacht ik dat Prospeed met de 997 RSR ook wel in die buurt zal komen, wat gaan ze daar dan mee aanvangen?
|
Nu is het zo goed als zeker: ik ga waarschijnlijk nooit meer mijn favoriete PSI-Porsche zien door die =:%^$1"(!6 normtijd :mad: :mad: :mad: ! Volgens mij is racen nog altijd een combinatie van snelheid (op het circuit en in de pits), tactiek en uithouding. Als je één van die schrapt klopt het geheel gewooon niet meer!
|
Compleet geschift - Klinkklare onzin! :no:
Het is juist die normtijd die me een afkeer van de BTCS heeft bezorgd. Een normtijd is niet verenigbaar met de filosofie van het racen. Ik begin me toch stilaan vragen te stellen over het inschattingsvermogen van de mensen die dit soort belachelijke beslissingen nemen voor de Belcar. Het wordt steeds maar erger. :frusty: |
@Integra: op pitstoptv stond dat de normtijd enkel voor de Porsche biturbos zou gelden :mad: ...
|
Ik ben benieuwd naar het finale reglement. Volgens mij blijft er geen spaander heel van 'overgangsjaar' 2006 als men zo bezig blijft :)
|
Quote:
P.S. Tijdens de vergadering van het Racing Festival werd ons verteld dat voor de Last Race de regelementen bekend zouden zijn, Goed bezig :applaus: :applaus: :applaus: |
manmanman, wat een zever allemaal.
Nu gaan de 997's RSR"s gewoon ownen. Hetzelfde scenario als dit jaar, maar dan de RSR's in de rol van de Corvette's. |
ik stel voor een normtijd van 3 minuten in Zolder voor alle wagens! Dan blijven ze mooi dicht bij mekaar... en kunnen de mindere piloten ook winnen...
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
En als dan de gewone Porsche RS te snel gaat, in 2009 voor die een normtijd. Goe bezig... |
Quote:
Quote:
Quote:
|
Je kan het verhaal van het 'volle orderboekje' bij A.M. ook zien als een oeroude verkoopstruc natuurlijk. Uiteraard hebben die liever nu een bestelling dan binnen een maand:D
|
Op pitstop.tv te vinden:
Quote:
|
Hopenlijk lopen de gesprekken met SRO - Belcar - Circuit Zolder goed af.
SRO wilt alvast GEEN normtijd gebruiken voor bv. de Bi-Turbo Porsches e.d. Circuit Zolder zou wel te hoge eisen stellen, zoals bv te hoge Televisie Rechten... Aan wat moeten we dan denken? Eurosport, MotorsTV? Of..... |
Ik vind het positief dat Circuit Zolder hoge TV eisen stellen, anders wordt zo'n schandalig gedoe zoals bij FIA GT en die tv coverage trekt echt op geen ZAK.
|
Quote:
als Zolder TV eisen die Ratel te hoog vindt, denk ik niet dat een goede zaak is. ik denk dat Zolder meer aan centjes dan aan kijkertjes denkt in deze |
Quote:
|
Quote:
|
Ik wacht tot de eerste race begint kijk naar de deelnemers. Dan pas kan ik oordelen of al die beslissingen goed of slecht waren
|
Quote:
|
de kans is groot dat iedereen met de zelfde merk van banden gaat rijden.
De aanbesteding naar bandenlev is in de maak / opgestuurt? Redelijk laattijdig. Zoals in BTCS zal iedereen zijn banden moeten kopen bij dezelfde leverancier. Niet hetzelfde merk van banden maar wel de leverancier van banden zal in het reglement staan. Voorbeeld = indien men hetzelfde type merk en band bij een andere leverancier goedkoper kunt kopen ?? |
Dat heeft op zich niet enkel nadelen. Omdat die leverancier de mogelijkheid heeft om een heel veld te bevoorraden met zijn banden zullen die, hopelijk, ook goedkoper zijn in aankoop voor de teams.
|
Quote:
|
Heeft niets te zien met een economisch principe. Er zal wel ergens een contract zijn met een aantal bepalingen.
|
1. Op de laatste wedstrijd in Spa werd ons medegedeeld dat de reglementen 2007 er zouden zijn bij de laatste wedstrijd in Zolder...
2. Op de Belcar party in Spa werd ons beloofd dat de reglementen 2007; nu zeer snel zouden volgen... 3. In SRO NEWSLETTER NR 1 - 19th JANUARY 2007; staat geschreven dat de teams de reglementen zouden bezitten Januari 2007... wel SRO kan zijn eerste belofte al niet waar maken, nope geen technisch en geen sportief reglement... We zijn minder als twee maanden voor de eerste wedstrijd, denken de heren niet dat het eens tijd wordt een reglement uit te brengen of gaan ze de schuld weer doorschuven op een ander... Mvg... |
Quote:
|
Schandalig !!!!!!!!!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad:
|
Quote:
Soms hoor je weleens het verwijt dat mensen negatief praten over de Belcar, zou zeggen: kijk eens naar de oorzaak ;) Wij zijn niet meer dan een gevolg van bepaalde (chronische) oorzaken. |
Nog over banden
De reden voor één bandenlevencier ,opgegeven door inrichters VAn BTCS en BElcar original (B.O.) 1 reden = verschillende banden kunnen de resultaten sterk beinvloeden zonder een getrouw beeld te geven van het talent van de rijders. = Als ge talent wilt meten van de piloten , cup wedstrijd inrichten waar iedereen met dezelfde wagen banden motor enz rijdt = Belcar is meer dan de "piloten" , is ook preparatie van auto , piloot , banden ,teamchef en mechaniekers. En een juiste combinatie ervan. 2 reden = "goedkopere banden" De fabrikant kan alleen goedkoop leveren als iedereen met de dezelfde band rijdt en op voorhand weet hoeveel banden er per seizoen nodig is. En op voorhand is in november deceber , en geen 6 weken voor de 1ste wedstrijd. Nog beter de eerste banden moeten al op 15/2/2006 beschikbaar zijn. En met dezelfde band is zoals in WTCC ,iedereen rijdt met velg 17" diameter 610 en breedte 240 geleverd door advan in soft hard en regenband. Groeten YMS |
Uit de laatste newsletter die ik heb mogen ontvangen zullen het sportief en technisch reglement medio februari worden vrijgegeven. Ruim op tijd dus ;)
|
Truuk: je hebt drie raceklasses waarvan eentje moet voldoen aan een reeds bestaand internationaal reglement.
Je publiceert geen reglementen voor de serie en dus de 2 overblijvende klasses. Een team dat absoluut Belcar wil rijden heeft dus zekerheid van één reglement ... GT3 ... en kan in principe zonder problemen en zonder de reglementen te lezen, een wagen gaan aanschaffen. Slim gezien toch van Ratel en de bende van Zolder ! |
Groot gelijk Pat :) zeer slim gezien van Ratel & Co
Langs de andere kant lijkt het mij wel niet zo simpel om een technisch reglement voor de overigen (en dan spreek ik vooral over de Belcar Specials) te maken. Krijg maar eens een GT3 klasse gelijk met een Belcar Special. Het zal dan wel de bedoeling zijn dat de Specials zo veel mogelijk worden bestuurd door suptoppers en de GT3's door toppers. Maar wat te doen met bv. de G&A Mosler en de Prospeed RSR.... vrees dat men hier het wat moeilijker mee heeft om deze te equalizeren op niveau van GT3's bestuurd door de toppers... |
Quote:
Betreft de Belcar Specials: de Normtijd. En de Porsche RSR van Porspeed. Verkopen en een gt3 versie van de 997 kopen. Want een 997 rsr kopen lijkt mij geen goede keuze. |
All times are GMT +2. The time now is 09:18. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.