![]() |
[WTCC] Race 1 & 2 - Curitiba (BRA), 10/11 maart 2007
Test sessie
POS DRIVER CAR TIME 1 Augusto FARFUS BMW 320si 1:25.895 2 Jorg MULLER BMW 320si 1:25.898 3 Tom CORONEL SEAT Leon 1:26.219 4 Alain MENU Chevrolet Lacetti 1:26.392 5 James THOMPSON Alfa Romeo 156 1:26.529 6 I Luca RANGONI BMW 320i 1:26.558 7 Robert HUFF Chevrolet Lacetti 1:26.567 8 Andy PRIAULX BMW 320si 1:26.685 9 Yvan MULLER SEAT Leon 1:26.794 10 Gabriele TARQUINI SEAT Leon 1:26.804 11 Felix PORTEIRO BMW 320si 1:26.819 12 Nicola LARINI Chevrolet Lacetti 1:26.860 13 Alessandro ZANARDI BMW 320si 1:26.958 14 I Roberto COLCIAGO SEAT Leon 1:27.021 15 Jordi GENE SEAT Leon 1:27.434 16 I Stefano D'ASTE BMW 320i 1:27.555 17 I Pierre-Yves CORTHALS SEAT Leon 1:27.596 18 I Sergio HERNANDEZ BMW 320i 1:27.755 19 Michel JOURDAIN SEAT Leon 1:28.161 20 Olivier TIELEMANS Alfa Romeo 156 1:28.941 21 I Emmet O'BRIEN SEAT Leon 1:29.091 Jourdain, Tielemans en O'Brien hebben de snelheid nog niet gevonden. |
had monteiro nog geen zin om mee te doen ??
ik hoop een mooie 4 strijd te zien dit seizoen !! wel jammer dt het bij alf mar wss van 1 rijder gat afhangen.. |
Heeft coronel een nieuwe wagen? Of gewoon de wagen waar hij vorig jaar in reed?
|
Quote:
Quote:
|
Monteiro doet pas vanaf Zandvoort mee, die werd te laat gecontracteerd om nog in Brazilie mee te doen. Coronel heeft volgens mij nog dezelfde auto, maar dan met updates.
Wel gaaf dat hij gewoon weer pontificaal voor de fabriekswagens staat :D Ik hoop dat hij dat truukje nog erg vaak kan herhalen dit seizoen. |
Het is nog maar de 1e oefensessie dus te vroeg om echt conclusies te trekken, al verwacht ik bv niet veel van Jourdain en Tielemans.
Misschien is het nog niet zo slecht dat Coronel geen officiele SEAT Sport rijder is, bij GR Asia kan hij misschien enigzins onafhankelijk opereren en zijn eigen plan trekken. |
is er mss ergens nen livestream op internet?
|
Afgelopen seizoen kon men de kwalificatie (niet bij elke race) en de races op www.fiawtcc.com bekijken dmv een live stream. Ik weet niet of dat dit seizoen ook zal zijn.
|
Quote:
|
aja thx
|
Practice 1
N° Driver Laps Time GAP 1 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 15 00:01:25.236 156.06 km/h 2 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 15 00:01:25.406 + 0.170 3 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 14 00:01:25.552 + 0.316 4 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 14 00:01:25.554 + 0.318 5 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 9 00:01:25.621 + 0.385 6 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 12 00:01:25.683 + 0.447 7 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 9 00:01:25.699 + 0.463 8 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 16 00:01:25.711 + 0.475 9 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 9 00:01:25.822 + 0.586 10 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 15 00:01:25.854 + 0.618 11 31 Sergio HERNANDEZ (BMW 320i ) 12 00:01:25.928 + 0.692 12 30 Luca RANGONI (BMW 320i ) 15 00:01:25.995 + 0.759 13 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 13 00:01:26.013 + 0.777 14 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 13 00:01:26.119 + 0.883 15 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 11 00:01:26.235 + 0.999 16 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 13 00:01:26.330 + 1.094 17 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 14 00:01:26.717 + 1.481 18 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 18 00:01:26.955 + 1.719 19 26 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 14 00:01:26.984 + 1.748 20 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 17 00:01:27.297 + 2.061 |
Quote:
|
Practice 2
N° Driver Laps Time GAP 1 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 14 00:01:26.177 154.35 km/h 2 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 16 00:01:26.291 + 0.114 3 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 17 00:01:26.442 + 0.265 4 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 16 00:01:26.679 + 0.502 5 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 14 00:01:26.740 + 0.563 6 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 15 00:01:26.796 + 0.619 7 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 11 00:01:26.848 + 0.671 8 31 Sergio HERNANDEZ (BMW 320i ) 11 00:01:26.902 + 0.725 9 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 16 00:01:26.938 + 0.761 10 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 14 00:01:26.943 + 0.766 11 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 13 00:01:26.981 + 0.804 12 30 Luca RANGONI (BMW 320i ) 7 00:01:26.989 + 0.812 13 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 13 00:01:27.013 + 0.836 14 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 15 00:01:27.056 + 0.879 15 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 15 00:01:27.066 + 0.889 16 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 15 00:01:27.133 + 0.956 17 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 14 00:01:27.260 + 1.083 18 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 16 00:01:27.779 + 1.602 19 26 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 15 00:01:28.007 + 1.830 20 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 14 00:01:28.044 + 1.867 Eerst 16 wagens binnen 1 seconde. BMW en Schnitzer in het bijzonder is goed bezig. Ik denk dat Farfus de pole gaat pakken in z'n geboorteplaats. O'Brien en D'Aste vallen voorlopig tegen. Tin top rookie Hernandeze is goed begonnen in het WTCC. |
Quote:
|
Qualifying
N° Driver Laps Time GAP 1 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 10 00:01:24.769 156.92 km/h 2 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 10 00:01:24.824 + 0.055 3 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 11 00:01:24.974 + 0.205 4 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 12 00:01:25.149 + 0.380 5 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 8 00:01:25.173 + 0.404 6 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 8 00:01:25.328 + 0.559 7 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 8 00:01:25.479 + 0.710 8 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 12 00:01:25.512 + 0.743 9 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 8 00:01:25.549 + 0.780 10 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 13 00:01:25.775 + 1.006 11 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 8 00:01:25.820 + 1.051 12 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 9 00:01:25.857 + 1.088 13 30 Luca RANGONI (BMW 320i ) 11 00:01:25.857 + 1.088 14 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 11 00:01:25.864 + 1.095 15 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 5 00:01:25.937 + 1.168 16 31 Sergio HERNANDEZ (BMW 320i ) 11 00:01:25.965 + 1.196 17 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 10 00:01:26.155 + 1.386 18 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 14 00:01:26.763 + 1.994 19 26 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 12 00:01:26.765 + 1.996 20 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 13 00:01:27.032 + 2.263 |
Wow :)!, wat een debuut van Portiero in de WTCC!
Ik ben benieuwd voor morgen! |
yvan muller schuift 3 plaatsen naar achter voor de chicane af te snijden
nu start huff van 6, coronel van 7 en gene van 8 |
Y.Muller haalt al enkele rijders van de baan.
1 daarvan is Corthals:( . |
Quote:
|
De commentator van €sport was wel erg hard in zijn oordeel over Tielemans. Zwakke start van het WTCC 2007, hopenlijk is de race van 19.00 uur wat beter....
|
Jammer van die crash in de 1e ronde. Bij de herstart was de ruimte tussen de diverse wagens te groot.
Hopelijk is de 2e race beter, moet in principe kunnen met een aantal niet-BMWs aan de voorkant. |
Ik heb Tielemans niet erg hoog zitten, maar hij was toch zeker niet de schuldige van zijn uitschakeling in deze race. Rangoni kwam als een zotte de baan op zetten, en schakelde daarbij (voor zover ik het zo snel kon zien) beide Alfa's uit. Eerst Thompson aan de buitenkant en daarna Tielemans aan de binnenkant. Tielemans kon hem simpelweg niet ontwijken en ketste er zo af.
Jammer van de grote verschillen tussen de BMW's vooraan en de andere wagens, ze moeten die 15kg er maar gauw weer bij in zetten. De rollende start was wel een mooi gezicht, je zou zeggen dat er 40 wagens op de eerste bocht af kwamen in plaats van 20. Ook natuurlijke en top resultaat van Pierre-Yves, in de eerste bocht door het grind moeten en dan toch nog als beste privateer eindigen. Top job! Trouwens, het leek alsof ze bij Eurosport met 200€ Handycams over de grid aan het wandelen waren, mijn God wat een beroerd beeld. Moeten ze toch echt wat aan doen. Het camerawerk-in-de-pits bij de kwalificatie was ook al zo beroerd, daar moeten ze toch wat aan doen. Vorig seizoen hadden ze dat veel beter voor elkaar. |
hhm comentaar op eurosport vond ik zwak...
jammer dt bij de start zoveel wagens er af gingen, 2 chevy's al meteen out :( ook de 2 alfa's.. te hopen hebbe ze tijdens race 1 al wat aan de wagens kunnen doen.. allé die wat tot de pitlane zijn geraakt de race zelf vond ik wel meevallen alleen weinig inhaal acties porteiro verspeelt een pole voor race 2 door eraf te gaan.. huff kan met de chevy de seats goed bij houden ! en jah bmw.... tja ik denk dat die 15 kg het wel doen ! wel mooi hoe priaulx druk zette op muller :gas: pfff nu nog zo lang wachten op race 2 |
Huff deed het inderdaad goed, en dan te bedenken dat ze nog met de 2006-auto's reden. De 2007-specs komen pas in Zandvoort.
|
Wanneer begint de Live video uit te zenden?
Het is nu 10 voor 7 en nog steeds geen beeld... |
Quote:
M.b.t. seizoen 2007, zo te zien heeft Seat een probleempje. Kunnen we nu al stellen dat een BMW-coureur het spel gaat winnen? |
Farfus heeft de 2de race gewonnen. Live stream op fiawtcc.com is wel leuk als je zelf geen eurosport hebt. :)
|
Quote:
Ik denk niet dat Seat een probleem heeft, ik denk eerder dat BMW teveel bevooroordeeld is. Daar moet gewoon rap weer die 15kg bij in, of meer. |
hhm ook race 2 winnen de bmw's met de vingers in de neus...
de strijd tussen priaulx en muller was ook weer mooi ! ik vond het wel nog al gemakkelijk hoe de bmw's aan de seat's voorbij gingen.. ik dacht al meer aan opgezet spel om door de bmw dominantie die 15 kg terug in de bmw's te krijgen en mss zelfs een rollende start voor race 2 af te dwingen.. chevy heeft ook niet veel geluk gehad.. huff ging goed tot hij tege zanardi opzat :( |
Race 1
N° Driver Laps Time GAP 1 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 16 00:25:38.208 138.36 km/h 2 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 16 00:25:38.629 + 0.421 3 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 16 00:25:39.442 + 1.234 4 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 16 00:25:47.084 + 8.876 5 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 16 00:25:47.909 + 9.701 6 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 16 00:25:48.532 + 10.324 7 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 16 00:25:49.216 + 11.008 8 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 16 00:25:51.488 + 13.280 9 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 16 00:25:51.757 + 13.549 10 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 16 00:26:01.959 + 23.751 11 26 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 16 00:26:02.366 + 24.158 12 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 16 00:26:08.402 + 30.194 13 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 16 00:26:11.929 + 33.721 14 31 Sergio HERNANDEZ (BMW 320i ) 16 00:26:14.641 + 36.433 D.N.F. 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 10 00:17:08.303 + 6 Laps D.N.F. 30 Luca RANGONI (BMW 320i ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps D.N.F. 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps D.N.F. 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps D.N.F. 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps D.N.F. 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps Race 2 N° Driver Laps Time GAP 1 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 14 00:20:20.148 152.62 km/h 2 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 14 00:20:24.526 + 4.378 3 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 14 00:20:25.839 + 5.691 4 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 14 00:20:27.111 + 6.963 5 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 14 00:20:27.627 + 7.479 6 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 14 00:20:30.454 + 10.306 7 30 Luca RANGONI (BMW 320i ) 14 00:20:30.642 + 10.494 8 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 14 00:20:32.221 + 12.073 9 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 14 00:20:37.492 + 17.344 10 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 14 00:20:38.573 + 18.425 11 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 14 00:20:48.348 + 28.200 12 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 14 00:20:48.527 + 28.379 13 26 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 14 00:20:49.046 + 28.898 14 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 14 00:20:50.187 + 30.039 15 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 14 00:20:53.350 + 33.202 D.N.F. 31 Sergio HERNANDEZ (BMW 320i ) 9 00:13:32.216 + 5 Laps D.N.F. 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 3 00:10:03.164 + 11 Laps D.N.F. 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 1 00:01:43.867 + 13 Laps D.N.F. 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 0 00:00:00.000 + 14 Laps D.N.F. 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 0 00:00:00.000 + 14 Laps |
Al bij al niet de meest spannende races die ik in WTCC gezien heb.
Mooi resultaat van PYC trouwens! |
Quote:
BMW rijdt nu zelfs met 15 kg minder dan Seat. Daarenboven zijn RWD wagens vriendelijker voor banden (aangedreven en sturende wielen zijn niet dezelfde zoals bij FWD), wat nog eens extra helpt bij warm weer. Volgens Yvan Muller had het gewoon geen zin om te proberen positie te verdedigen. Quote:
|
Quote:
|
Dat vind ik dan weer onzin, homologatie-special misschien, maar ze hebben er wel 2500 van gebouwd. Dat kunnen de andere merken ook doen, het is hun keuze om dat niet te doen.
De BMW's mogen er echter rap weer wat gewicht bij krijgen, want als dit zo doorgaat hebben Seat en Chevy geen kans. |
De 4 cilinder in de 320si heeft een aantal specifieke wijzigingen (bv. boring x slag) meegekregen.
Seat claimt 260 pk, terwijl volgens BMW de motor 275 pk produceert. In combinatie met hachback vorm van Leon verklaart dit het grote verschil in topsnelheid. Ik wou gewoon even aanduiden welke factoren de BMW zo dominant maakt. |
Maar dat was vorig seizoen ook al zo, en toen lagen ze erg dicht bij elkaar. Het probleem ligt niet bij de auto van de een of de ander, het probleem ligt bij de organisatie die doorgeschoten is in het compenseren.
Deze compensatie-regels zijn echter dynamisch, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen aanpassing komt voor Zandvoort. |
Zondag op RTBF een verlsag voor hen zonder eurosport
|
All times are GMT +2. The time now is 13:37. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.