![]() |
Wtcc Zandvoort
De russen komen er aan.
Ze nemen met vier BMW 320i WTCC-auto’s deel aan het hele kampioenschap van de Dutch Supercar Challenge. Daarnaast rijden ze twee races in het WTCC. Het team zet drie auto’s in tijdens de race op Circuit Park Zandvoort en twee BMW’s tijdens de race in Valencia.” Het doel voor 2008 is een volledig WTCC-seizoen. Tel daar bij op nog een seat voor de ex F1 piloot en misschien duncan Huisman in een bmw, dan staan er toch al 26 wagens aan de start.:applaus: bron autosport.nl |
En Freitas in de Racing for Belgium Alfa.
|
En Monteiro voor Seat, en als we Autosport.nl mogen geloven is de kans daar dat we Huisman in een 2e RBM BMW mogen verwachten. Hangt van het budget van Huisman af. Verder heeft men het er op 10/10's over dat Diego Romanini wel eens op zou kunnen dagen in de 3e N-Technology Alfa Romeo.
|
Tijdens het verslag op Eurosport sprak de Nederlandse commentator over geluiddempers voor de WTCC-wagens op CPZ. Kan dat moeilijk geloven, geloof niet dat ze daar ooit mee getest hebben.......
|
De wagens reden tijdens de tests ook al met geluidsdempers, of in ieder geval met aangepaste uitlaten. Dat zou een generale repetitie kunnen zijn.
|
Ballast
35kg : Farfus-Jörg-Priaulx 20kg : Tarquini-Yvan (10pl. achteruit op grid) 15kg : Zanardi-Huff-Coronel 10kg : Freitas-Monteiro & alle nieuwe Russen & Portugezen 5kg : Rangoni Rest is z'n startballast kwijt, mogelijk krijgt Bmw er 15kg terug bij . |
Test
N° Driver Laps Time GAP 1 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 12 00:01:47.424 144.33 km/h 2 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 14 00:01:48.493 + 1.069 3 18 Tiago MONTEIRO (SEAT Leon ) 14 00:01:48.508 + 1.084 4 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 15 00:01:48.625 + 1.201 5 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 10 00:01:48.642 + 1.218 6 19 Roberto COLCIAGO (SEAT Leon ) 12 00:01:48.733 + 1.309 7 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 12 00:01:48.768 + 1.344 8 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 12 00:01:48.876 + 1.452 9 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 15 00:01:48.904 + 1.480 10 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 14 00:01:48.916 + 1.492 11 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 12 00:01:48.959 + 1.535 12 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 12 00:01:49.262 + 1.838 13 30 Luca RANGONI (BMW 320si ) 13 00:01:49.277 + 1.853 14 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 16 00:01:49.297 + 1.873 15 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 12 00:01:49.429 + 2.005 16 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 13 00:01:49.610 + 2.186 17 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 10 00:01:49.657 + 2.233 18 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 13 00:01:50.648 + 3.224 19 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 13 00:01:50.770 + 3.346 20 33 Miguel FREITAS (Alfa Romeo 156 ) 12 00:01:51.399 + 3.975 21 26 Stefano D'ASTE (BMW 320si ) 15 00:01:52.100 + 4.676 22 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 5 00:01:52.450 + 5.026 23 50 Lev FRIDMAN (BMW 320i ) 14 00:01:53.788 + 6.364 24 52 Viktor SHAPOVALOV (BMW 320i ) 11 00:01:56.286 + 8.862 25 51 Evgeny ZELENOV (BMW 320i ) 11 00:01:56.611 + 9.187 Practice 1 N° Driver Laps Time GAP 1 18 Tiago MONTEIRO (SEAT Leon ) 6 00:01:48.972 142.28 km/h 2 19 Roberto COLCIAGO (SEAT Leon ) 10 00:01:49.178 + 0.206 3 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 12 00:01:49.412 + 0.440 4 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 13 00:01:49.613 + 0.641 5 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 14 00:01:49.766 + 0.794 6 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 12 00:01:49.781 + 0.809 7 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 14 00:01:49.789 + 0.817 8 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 14 00:01:49.943 + 0.971 9 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 12 00:01:50.189 + 1.217 10 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 12 00:01:50.237 + 1.265 11 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 14 00:01:50.350 + 1.378 12 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 12 00:01:50.581 + 1.609 13 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 13 00:01:50.629 + 1.657 14 30 Luca RANGONI (BMW 320si ) 12 00:01:50.744 + 1.772 15 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 3 00:01:50.778 + 1.806 16 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 11 00:01:51.118 + 2.146 17 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 13 00:01:51.179 + 2.207 18 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 14 00:01:51.544 + 2.572 19 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 12 00:01:51.608 + 2.636 20 33 Miguel FREITAS (Alfa Romeo 156 ) 7 00:01:51.681 + 2.709 21 26 Stefano D'ASTE (BMW 320si ) 15 00:01:52.171 + 3.199 22 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 14 00:01:53.023 + 4.051 23 50 Lev FRIDMAN (BMW 320i ) 11 00:01:53.054 + 4.082 24 52 Viktor SHAPOVALOV (BMW 320i ) 13 00:01:53.937 + 4.965 25 51 Evgeny ZELENOV (BMW 320i ) 16 00:01:56.488 + 7.516 Bron: WTCC |
Monteiro goed mee.
|
Dat valt mij ook op. Tijdens tests was hij ook al snel.
|
Practice 2
N° Driver Laps Time GAP 1 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 12 00:01:48.610 142.76 km/h 2 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 11 00:01:48.717 + 0.107 3 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 13 00:01:48.743 + 0.133 4 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 14 00:01:48.997 + 0.387 5 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 14 00:01:49.076 + 0.466 6 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 14 00:01:49.277 + 0.667 7 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 13 00:01:49.323 + 0.713 8 18 Tiago MONTEIRO (SEAT Leon ) 16 00:01:49.328 + 0.718 9 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 13 00:01:49.339 + 0.729 10 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 14 00:01:49.416 + 0.806 11 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 15 00:01:49.584 + 0.974 12 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 12 00:01:49.702 + 1.092 13 19 Roberto COLCIAGO (SEAT Leon ) 12 00:01:49.712 + 1.102 14 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 11 00:01:49.851 + 1.241 15 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 11 00:01:50.160 + 1.550 16 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 13 00:01:50.165 + 1.555 17 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 11 00:01:50.229 + 1.619 18 30 Luca RANGONI (BMW 320si ) 14 00:01:50.231 + 1.621 19 26 Stefano D'ASTE (BMW 320si ) 13 00:01:50.374 + 1.764 20 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 12 00:01:50.513 + 1.903 21 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 12 00:01:50.663 + 2.053 22 33 Miguel FREITAS (Alfa Romeo 156 ) 13 00:01:50.792 + 2.182 23 52 Viktor SHAPOVALOV (BMW 320i ) 12 00:01:52.600 + 3.990 24 50 Lev FRIDMAN (BMW 320i ) 13 00:01:53.350 + 4.740 25 51 Evgeny ZELENOV (BMW 320i ) 16 00:01:56.073 + 7.463 Bron: WTCC Tielemans wat doe je nu!? :eek: :gas: Als we op de trainingen af mogen gaan dan wordt het in ieder geval geen BMW walkover. :) |
Verdorie Tielemans, je schokt de race-wereld! Ben benieuwd of hij er in de quali weer zo bij kan staan. Goede prestatie verder van de Chevy's, ben benieuwd wat die kunnen gaan doen morgen in de race.
|
Tielemans snel onderweg. Maar dan valt het wel wat tegen van James Thompson. En wat geweldig dat Coronel de snelste Leon rijder is.
Ik zal mogen denk ik spannende races te zien krijgen wanneer ik daar benm wat de top 11 zit binnen 1 sec van elkaar. |
morgen 2 chevy's vanop de eerste rij :cool:
te hopen morgen even goed :applaus: |
Kwalificatie
N° Driver Laps Time GAP 1 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 9 00:01:47.044 144.84 km/h 2 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 9 00:01:47.201 + 0.157 3 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 11 00:01:47.519 + 0.475 4 30 Luca RANGONI (BMW 320si ) 10 00:01:47.679 + 0.635 5 18 Tiago MONTEIRO (SEAT Leon ) 10 00:01:47.738 + 0.694 6 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 11 00:01:47.825 + 0.781 7 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 9 00:01:47.877 + 0.833 8 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 11 00:01:47.916 + 0.872 9 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 9 00:01:47.969 + 0.925 10 19 Roberto COLCIAGO (SEAT Leon ) 9 00:01:47.984 + 0.940 11 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 11 00:01:48.103 + 1.059 12 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 9 00:01:48.121 + 1.077 13 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 8 00:01:48.192 + 1.148 14 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 10 00:01:48.261 + 1.217 15 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 11 00:01:48.312 + 1.268 16 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 9 00:01:48.328 + 1.284 17 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 9 00:01:48.330 + 1.286 18 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 11 00:01:48.821 + 1.777 19 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 14 00:01:49.376 + 2.332 20 26 Stefano D'ASTE (BMW 320si ) 12 00:01:49.717 + 2.673 21 33 Miguel FREITAS (Alfa Romeo 156 ) 12 00:01:50.279 + 3.235 22 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 11 00:01:50.474 + 3.430 23 52 Viktor SHAPOVALOV (BMW 320i ) 9 00:01:52.415 + 5.371 24 50 Lev FRIDMAN (BMW 320i ) 8 00:01:52.616 + 5.572 |
Ik ben onaangenaam verrast door de snelheid van de Seats. Na al dat testwerk had ik wel wat meer verwacht. Als het niet snel verbeterd kunnen ze hun titelambities terug opbergen :(
Wel een pluim voor Monteiro. Geen slecht debuut bij de touring wagens. |
wat hebben ze bij Chevrolet gedaan dat ze opeens meekunnen.
|
Alfa : zucht Thommo 1x een rus in de weg en 1x Colciago zwaar in de weg dus die heeft nog een excuus . Tielemans even hoop in FP2 maar omdat de rest niet op de limiet ging vrees ik gezien de tijden . Freitas & R4B evolueren gestaag .
Chapeau voor Chevy(die hebben hun 2007spec. uit Curitiba weggelaten en dus kunnen ontwikkelen terwijl de anderen hun wagens op de boot stonden), Monteiro, Farfus en Rangoni . Belgen en Ollaanders stellen teleur en Seat-armada wordt door Monteiro in z'n hemd gezet . PS : In btcc staat Giovanardi op pole ; die heeft van die VX Vectra een evo156 gemaakt ; snel in top en snelle bochten ... |
Quote:
|
De publieke opkomst lijkt me zo op het eerste zicht niet echt super, via de perfekt werkende livestream op cpz.nl zie je vooral veel lege tribune-plekken. Behalve het WTCC is het dan ook een zeer mager programma voor de toeschouwers. Alleen de fluisterstille Seatjes en BMW'tjes. Tussendoor erg veel pauze en demo's:rolleyes:
Nog geen 3 uur racewerk op een zondag van 0930 tot 1705! Als je dan de prijs van de kaartjes gaat omrekenen dan worden ze opeens toch erg duur ;) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Saaie eerste race. Chevy 1 & 2 en privateer op 3, een verassende uitslag. |
Heel erg saai inderdaad, erg teleurstellend. Van een klassiek toerwagencircuit als Zandvoort had ik veel meer actie verwacht. Het leek wel alsof ze nergens konden inhalen, wat me verbaasde als je alle acties in de lagere klasses ziet. Of het DTM for that matter. Erg jammer, hopelijk word de 2e race wat beter.
|
Met de Nederlandse Cups in het achterhoofd had ik ook meer actie verwacht, al vond ik op ook weer niet heel saai.
Makkelijke 1-2 voor Chevrolet en dat had ik eigenlijk niet verwacht. Priaulx weet het altijd weer te versieren dat hij ondanks een mindere 1e race in race 2 op de voorste rij staat. Dat is misschien niet spectaculair maar natuurlijk wel een van de redenen dat hij al 3 jaar kampioen is. Leuk dat privateers Rangoni en Colciago top 8 hebben gescoord. En Coronel die heeft echt een $#* weekend. :( Quote:
|
chevy dubbel :worship:
ik ben eens benieuwd of ze tijdens race 2 ook goed naar voor kunnen komen.. :gas: priaulx :worship: hij doet het telkens weer |
Quote:
Race 2 was een stuk beter om te zien dan Race 1 gelukkig. Een aantal leuke acties. |
Petje af voor Larini :applaus:
|
|
Quote:
|
Als't in Valencia niet lukt voor Thompson & Alfa dan nergens vrees ik of ze moesten in Monza nog zonder ballast rondrijden... . Tielemans heeft het (nog) niet en zou beter in een cup deurkrukkengevecht leren : hij is te lief voor collega's en machine nog : 't zou een goeie endurancepiloot zijn . Freitas & R4B maken gestaag progressie en zijn na dit WE de 10kg. kwijt .
Stom van Coronel & Thompson : WE verknoeid in 1 aktie . |
Quote:
De heikele thema's die officials(niet specifiek WTCC) zouden moeten behandelen laten ze wijselijk in de doofpot. Bang voor tegengas...... Wat betreft WTCC @ Zandvoort, zeer matige wedstrijden. Verdomd zwak evenement wat betreft randprogrammering. Dank u dB's en CPZ voor het ontbreken van de extra geluidsdagen. Zeer benieuwd naar de WTCC 2008 @ Zandvoort ;) |
Quote:
Ik had niet verwacht dat Tarquini de BMW's voor zou blijven. Chevrolet lijkt met de 2007 versie een flinke stap voorwaarts gemaakt te hebben. |
Mijn beste vriend Hans Ernst moet ook even iets kwijt:
Quote:
O ja, nog een flater van dat weekend. Is men daar vergeten dat 4 en 5 mei aparte en zeer gevoelige dagen zijn? Wie o wie laat een pantserwagen voor de Seats uitrijden? Volgens mij liepen er aardig wat Duitsers rond op CPZ.....en ook die kennen de betekenis van 4 en 5 mei. Zoiets valt niet goed, volledig terecht overigens. Reacties in de Duitse geschreven pers zijn ook niet positief over dit geval. Ja, de customer service van CPZ staat nog niet helemaal op punt ;) |
Inderdaad krasse taal van de directeur die beter de dingen voor zichzelf kan houden! Wat niet wegneemt dat het Seat team van Coronel de ellende over zichzelf heeft afgeroepen. Blijft gewoon een stomme fout! (Coronel zat zelf zeker ook te slapen?? normaal is ie nl. altijd heel erg wakker tav dit soort dingen) :rolleyes:
Vwb die pantserwagen: op 5 mei is het in NL vergeven van allerhande legermaterieel wat ineens de weg opgaat (keep em rollin). Lijkt me absoluut geen gevoelig onderwerp, zeker niet mbt iets wat 60 jaar geleden is. En die Duitschers moeten daar al helemaal niet over klagen.;) |
Ik kan die pantserwaren ook absoluut niet als stom of ongevoelig zien. Ik vond het juist een schitterende actie, het was een waanzinnig gezicht om dat ding voor die Seatjes de bocht om te zien loeien. Ik vond het wel een goede actie, mogen ze vaker doen. Helemaal met vortex eens dus.
|
Quote:
Ik persoonlijk vond het "not done", zal kijken of ik morgen dat stukje uit de Motorsport Aktuell kan inscannen. |
Quote:
Zandvoort is zowiezo al een matig circuit, zeker wat faciliteiten betreft, ik vind het niet gek dat de DSC veel liever naar Assen gaat, voor bezoekers is het daar ook geweldig, je kunt er altijd parkeren, een paddockrestaurant bij de GT-bocht, en als je ziet wat voor plannen de leiding van dat circuit voor de toekomst heeft wordt het alleen maar beter, een geheel hotel zit er notabene bij! |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 01:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.