De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2007: Hebben we de eerste rel te pakken? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15178)

Mark 23-03-2007 20:33

Belcar 2007: Hebben we de eerste rel te pakken?
 
Quote:

Moslers boosdoeners?

Mosler heeft zowel in Engeland als in België een nationale homologatie verworven. Dit is in België bij enkele teams voorlopig in het verkeerde keelgat geschoten. “Dit is zeker geen GT3 maar een rasecht prototype waarmee je weer GT1 toestanden gaat krijgen”, opperde een gerenommeerde teammanager die er nog aan toevoegde dat zijn team nog bij de eerste race aanwezig zal zijn, maar daarna mogelijk richting ADAC GT Cup vertrekt.

Volledige stukje: http://www.autosport.nl/actueel/news...=2&rubriek=int
We zijn vertrokken :)

guntha 23-03-2007 21:48

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 205839)
We zijn vertrokken :)

Ze kunnen wel gelijk hebben. Ze waren naar het schijnst ook het snelst te donderdag he. Vorig jaar was ook goed te zien hoe snel de mosler was. Hij kon goed mee in het kampioenschap. Zou jammer zijn als de moslers dit jaar het kampioenschap gaan domineren zoals de corvette's vorig jaar deden.

marcel 23-03-2007 21:51

als ze allemaal met gelijke wagens willen rijden, moeten ze maar clio cup doen of zo

guntha 23-03-2007 21:55

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 205847)
als ze allemaal met gelijke wagens willen rijden, moeten ze maar clio cup doen of zo

Gelijke wagens kun je bijna nooit hebben. Maar in belcar mogen er geen echt torenhoog boven uitsteken zoals dat vorig jaar het geval was. Dit is niet fijn voor andere rijders en voor de toeschouwers.

Grig-O 23-03-2007 22:23

SRO is toch zo goed in het versnellen of vertragen van wagens?
Wie gaat er morgen meestrijden voor de pole in Zuhai? de Lambo's!
In 2003 reed die auto een kleine tien seconden trager en door verscheidene toegevingen (zoals de 32mm restrictoren die deze week nog toegekend zijn)
is deze auto -tot groot genoegen van alle Fiagt fans- een kandidaat voor verschillende overwinningen...

De Moslers zullen wel geen halve minuut sneller zijn dan de concurrentie dus moet het wel mogelijk zijn voor SRO om met lood de prestaties weer op evenwicht te krijgen.

fenixracing 23-03-2007 23:57

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 205851)
SRO is toch zo goed in het versnellen of vertragen van wagens?
Wie gaat er morgen meestrijden voor de pole in Zuhai? de Lambo's!
In 2003 reed die auto een kleine tien seconden trager en door verscheidene toegevingen (zoals de 32mm restrictoren die deze week nog toegekend zijn)
is deze auto -tot groot genoegen van alle Fiagt fans- een kandidaat voor verschillende overwinningen...

De Moslers zullen wel geen halve minuut sneller zijn dan de concurrentie dus moet het wel mogelijk zijn voor SRO om met lood de prestaties weer op evenwicht te krijgen.

Je moet hem ergens gelijk geven als ze echt te snel zoude zijn zou racb of sro wel ingrijpen misschien niet met lood maar met andere mogelijkheden.
Is wel ergens jammer dat een teambaas er zo op reageert er is zelfs nog geen wedstrijd gereden.
Zolang de dbrs9 maar niet verdwijnt denk wel dat het inorde komt we zullen moet afwachten .

M_K 24-03-2007 00:38

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 205851)
SRO is toch zo goed in het versnellen of vertragen van wagens?
Wie gaat er morgen meestrijden voor de pole in Zuhai? de Lambo's!
In 2003 reed die auto een kleine tien seconden trager en door verscheidene toegevingen (zoals de 32mm restrictoren die deze week nog toegekend zijn)
is deze auto -tot groot genoegen van alle Fiagt fans- een kandidaat voor verschillende overwinningen...

Toegevingen of ontwikkelingen van Reiter Engineering? In verband met die restrictors: iedereen heeft kleinere restrictors gekregen, in verhouding tot de grootte van de vorige brides. Het Bureau had blijkbaar een rekenfoutje gemaakt en een foute grootte opgegeven voor de Lambo's, en dat hebben ze nu gecorrigeerd en gecommuniceerd in hun laatste newsletter.

Over de Belcar GT3's: laten we wachten tot na de kwalificaties...

Bramzel 24-03-2007 01:52

Guttegut, de eerste testritten zijn gereden, de angst slaat in de benen dus gaat men opeens zeiken. Er was al lange tijd duidelijkheid dat de Moslers mee zouden mogen doen, dan had men toen maar bezwaar moeten aantekenen. Nu een paar dagen voor de eerste race opeens gaan zitten janken vind ik geen stijl, eerder een teken van zwakte.

Viper GTS-R*** 24-03-2007 02:42

Lijkt me ook nogal wat vroeg om te klagen, wacht zoals algezegd de eerste kwalificatie af op de first race. Daarna kun je nog bijsturen indien nodig.

En de G&A Mosler, als deze zijn tijden niet véél sneller zijn als de GT3 Mosler's dan zou ik hem ook in Klasse 1 laten rijden zonder een maximum tijd.
Zonde om hem door in klasse 3 te laten rijden kwijt te spelen... is alvast mijn mening.

fenixracing 24-03-2007 11:20

inderdaad zou heel echt zonde zijn maar dan ga je nog meer klagers hebben misschien nationaal homologeren zoals de gpr porshes
in engelland rijde ze ook niemand die daar klaagt
Voor zulke uitspraken als eerste race zijn we er daarna vertrekken we heel erg zwak als er nog geen kwalificatie is geweest

Grig-O 24-03-2007 11:50

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 205856)
post verwijderd op vraag van Dries DS

Wie zegt er dat ik opmerkingen heb tegenover SRO? Ik wil gewoon zeggen dat SRO vast en zeker gaat ingrijpen als de Mosler te snel zou gaan. Dit kan gebeuren door middel van lood, maar er zijn ook andere mogelijkheden...
Moest SRO dit niet doen, dan zouden we intussen al enkele kampioenschappen kwijt zijn (Fiagt3)
Ik ben een grote fan de Fiagt omdat de prestaties daar zo dicht bij elkaar liggen. Dit dankzij SRO :bye:

fenixracing 24-03-2007 12:37

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 205856)
Post verwijderd op vraag van Dries DS

je bent da n wel journalist maar weet weet blijkbaar ook niet veel kijk maar naar seizoen 2006 hebben ze alles gedaan om die corvettes trager te maken en hij haalt indd niet uit naar sro hij zegt gewoon dat ze het gelijk zullen houden wat goed is

GT2-R 24-03-2007 14:01

Ik heb er wel vertrouwen in dat SRO de prestaties van de wagens zal nivelleren. Ze hebben kunnen daarvoor miss de speciale simulator van SRO gebruiken. SRO België kan het zich een niet-spannend seizoen totaal niet veroorloven na het bannen van de GT1-wagens om wille van gebrek aan spanning (en te hoge kosten...)

Dries DS 24-03-2007 14:03

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 205891)
Wie zegt er dat ik opmerkingen heb tegenover SRO? Ik wil gewoon zeggen dat SRO vast en zeker gaat ingrijpen als de Mosler te snel zou gaan. Dit kan gebeuren door middel van lood, maar er zijn ook andere mogelijkheden...
Moest SRO dit niet doen, dan zouden we intussen al enkele kampioenschappen kwijt zijn (Fiagt3)
Ik ben een grote fan de Fiagt omdat de prestaties daar zo dicht bij elkaar liggen. Dit dankzij SRO :bye:

Gregory,

Aangezien één bepaalde zin in jouw originele post nogal dubbelzinnig kon worden opgevat, had ik dus die reactie geplaatst. Ik heb die reactie laten verwijderen, omdat ook deze dubbelzinnig kon worden opgevat en omdat ik zelf vond dat mijn reactie te 'hard' was...

Mvg,
Dries DS

Dries DS 24-03-2007 14:12

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 205893)
je bent da n wel journalist maar weet weet blijkbaar ook niet veel kijk maar naar seizoen 2006 hebben ze alles gedaan om die corvettes trager te maken en hij haalt indd niet uit naar sro hij zegt gewoon dat ze het gelijk zullen houden wat goed is

Beste,

Bovenstaand bevindt zich een post die e.e.a. zou moeten verduidelijken. De zinnen in die post zijn zelfs voorzien van hoofdletters, leestekens en punten... De post zou dus vrij duidelijk en leesbaar moeten zijn ;) .

Mvg,
Dries DS

fenixracing 24-03-2007 16:00

Ja ik weet het was nog al gehaast moest mijn vriendin naar het werk doen.

Jakke.be 24-03-2007 17:45

Zand erover jongens...
De rel gaat over de Moslers, niet over posts op De Paddock!!

J.:bye:

Dries DS 24-03-2007 17:53

Quote:

Originally Posted by Jakke.be (Post 205927)
Zand erover jongens...
De rel gaat over de Moslers, niet over posts op De Paddock!!

J.:bye:


Zo dacht ik dus ook, daarom heb ik die bewuste post laten verwijderen. Back on topic dus !

Neo-242 24-03-2007 18:03

Voor beide partijen valt wel iets te zeggen. G&A koopt een Mosler om daar een paar jaar mee te kunnen racen. Nu blijkt hun homologatie voor de GT3 klasse in het gedrang te komen en moeten ze misschien aantreden in een klasse waar ze een referentietijd voor de kiezen krijgen. Je zou voor minder beginnen blazen.

Anderzijds denk ik dat de komst van Gravity Racing wel wat teweeg brengt in de Belcar. Een nieuw team, dat me uiterst professioneel geregeld lijkt, met 3 nieuwe wagens en een absoluut topduo op een van de bolides. Dat ziet de concurrentie nooit graag komen hé:D

Ik denk dat Kenis een Chevy zal moeten monteren in zijn Mosler om in dezelfde klasse te mogen aantreden. Een standaard is een standaard hé, anders kan men in andere wagens ook verschillende motoren beginnen leggen, dan is het GT3 concept om zeep.

fenixracing 24-03-2007 19:02

Ja zand erover misschien wat voorbarig geweest.

De moslers zullen snel zijn maar normaal niet te snel anders hadden ze ook geen homologatie gekregen, misschien dat ze G&A mosler een nationaal homologatie kunnen geven zoals GPR porches die zijn ook door GPR gebouwd en niet door porche (ik weet niet eigenlijk wie de porsches maakt) het zou het meeste logische zijn met wat aanpassing moet hij die tog kunnen krijgen.

Welke teambaas heeft dat trouwens gezegd,ik heb een vermoeden maar kan fout zitten.


P.S de rijdersduo op de moslers zal er ook wat mee te maken.

936lover 24-03-2007 19:46

gt3
 
was donderdag ook op zolder. zou wel eens kunnen dat er heel wat minder auto's rijden dan dat er gedacht wordt. om in gt3 te rijden is er een homologatiefiche nodig , naar wat mij daar verteld werd is dat de viper, lambo en aston de enige wagens zijn waarvan die fiche in orde is. als de andere wagens ook rijden en iemand dient een klacht in tegen bv een porsche, dan kan deze wagen nooit conform bevonden worden wan er is gewoon geen fiche als referentie. wat nu?????

M_K 24-03-2007 19:50

Wat zou er mis zijn met de homologatie van de Porsche 997 GT3 - made by Porsche?:rolleyes:

fenixracing 24-03-2007 21:02

de porsche is zeker gehomologeerd anders kon die vorig jaar geen fia gt3 rijden en ook niet in klasse 1.
elke wagen die daar rijdt is gehomologeerd,zelfs de mosler maar dan alleen nationaal(belgie en engelland) de gpr porsches hebben nationaal homologatie (belgie) dus zal wel geen probleem geven.
Anders zouden ze niet in klasse 1 staan.
en als er een wagen te snel zal die zeker een beetje terug geschroevd worden.

936lover 24-03-2007 22:09

FIA gt3 homologatiefiche
 
Elke constructeur MOET een homologatiefiche indienen. op deze fiche staat tot in het latste detail welke onderdelen er op de bewuste auto moeten ziten vergezeld van foto's van die onderdelen. indien er een concurrent een klacht neerlegt bij de RACB dat een bepaalde auto met een "geflikt" onderdeel op de piste zit dan zal dit onderdeel aan de hand van die fiche worden gecontroleerd. als er geen fiche is, valt er niks te controleren en kunnen de eigenaars van deze auto foefelen dat het gene naam heeft......

alle, en nu???

Dries DS 24-03-2007 22:21

De Porsche 997 GT3 'Cup' heeft als één van de eerste wagens een FIA GT3 Homologatie bekomen. Weissach dus in 'pole position' wat dat betreft. GPR (Pino Sperlinga) heeft naar goede gewoonte nog maar eens bewezen dat hij als preparateur minstens evenwaardige exemplaren kan produceren.

En die wagens zijn dan ook aanvaard door SRO Belgium en zijn (volgens mijn informatie) ook technisch goedgekeurd door de RACB Technische Commissie voor deelname aan het Mediagroep Van Dyck Belcar Kampioenschap. (Effe slikken, want zo'n naam van een kampioenschap blijkt toch een hele boterham te zijn :D . Marc, Yves, een Gordon, graag. - Oh ja, Voor Ruben een 'Maes', als het effe kan...:D .)

Alle gekheid op een stokje: GPR werkt sinds vele jaren samen met de mensen in Weissach op racegebied. Zo zijn er nog wel meer in ons Belgenlandje, maar steeds wordt GPR ten onrechte geviseerd. Trouwens: is er iets verkeerd aan het 'aanbrengen van verbeteringen van een basisprodukt?' Me dunkt van niet. Zo ja, dan mogen we die hele GT3 handel afschaffen, om dan nog maar over GT4 te zwijgen. Geen enkele GT3-Viper is nog 'Standaard Oreca', om maar een voorbeeld te geven ;) . Tuners zijn tuners, racers zijn racers, preparateurs zijn preparateurs. Het is hun job om de hele (standaard)handel te verbeteren en de grenzen van de reglementen af te tasten (zonder deze te overschrijven, binnen de regels van een kampioenschap). Zonder de inspanningen van deze teams/tuners/preparateurs hadden we in Belgenland geen kampioenschappen meer...:gas:

Mvg,
Dries DS

936lover 24-03-2007 22:47

Gel leest ni goe
 
heb als voorbeeld de porsche gebruikt, en er is GEEEEEEEN fiche van.
De enige auto's die een fiche hebben zijn de lambo, aston en viper. Dus ook geen mossler, corvette,........... Een tuner kan ook geen enkel onderdeel wijzigen want alles staat op een fiche, er kan enkel afstelwerk verricht worden en dit binnen de lijnen van de homologatiefiche (kashoogte, spoiler, demper, veren,......) Ken het van de rally ,FIA fiche is FIA fiche. Colsoul wordt in het belgisch rallykampioenschap met zijn EVO 9 Groep A geweigerd omdat er geen fiche van is. Er is enkel een GROEP A fiche tot en met de EVO 8. De RACB laat de EVO 9 groep A niet rijden.

Elke Tuner kan zijn eigen wagen ook bouwen, zolang het maar volgens de fiche is. Voor rally MITSU kan u bij Pauwels, Colsoul, Deckoninck,.... zijn

Enkel diegene die de fiche ingediend heeft kan ook "evoluties" maken

Dries DS 24-03-2007 23:01

Wat betreft 'rally' ben je in de verkeerde topic terecht gekomen. Nu ja, iedereen kan zich wel eens vergissen. Doch niet over een homologatiefiche van een Porsche GT3 Supercup betreffende de circuitracerij... Toch geef ik je niet voor de volle 100% ongelijk. Maar er zijn natuurlijk nuances mogelijk...

Gelieve dan ook jouw opmerking te richten tot Porsche Motorsport en hen te vragen om de officiële fiches openbaar te maken voor alle internetgebruikers (mensen zoals jij, ik en vele anderen), de vele 'internetpipo's (zoals WJS hen zo mooi noemde in zijn gevatte column (Start Magazine)), schoolgaande (ondermature) kindertjes en de rest van de wereld. Mits het nodige tegenbewijs krijg je van mij steeds het voordeel van de twijfel. En in het geval dat ik ongelijk heb, zal ik dat dan ook openlijk (via dit forum) toegeven.

Mvg,
Dries DS

Bramzel 24-03-2007 23:06

Dries, je haalt daar 2 wagens door elkaar. De 996 GT3 'GT3' en de 996 GT3 'Supercup'. Dit zijn geen identieke auto's, de nadere details weet ik hier niet van, maar ik weet wel dat de gebroeders Zwaans enige tijd geleden beide opties hadden bekeken. Daarbij scheen dus blijkbaar enig verschil te zitten in de wagens. Het maakt dus verschil of je een 'GT3' bij de fabriek besteld, of een Supercup model hebt die je zelf ombouwt naar 'GT3'.

Verwarrend met de dubbele GT3 benaming, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ;)

Fonne 24-03-2007 23:13

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 205976)
Dries, je haalt daar 2 wagens door elkaar. De 996 GT3 'GT3' en de 996 GT3 'Supercup'. Dit zijn geen identieke auto's, de nadere details weet ik hier niet van, maar ik weet wel dat de gebroeders Zwaans enige tijd geleden beide opties hadden bekeken. Daarbij scheen dus blijkbaar enig verschil te zitten in de wagens. Het maakt dus verschil of je een 'GT3' bij de fabriek besteld, of een Supercup model hebt die je zelf ombouwt naar 'GT3'.

Verwarrend met de dubbele GT3 benaming, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ;)

Ik denk dat jij ook 2 wagens door elkaar haalt.
Nl de 996 en 997. En ik denk dat het hier over de laaste gaat.

Dries DS 24-03-2007 23:19

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 205976)
Dries, je haalt daar 2 wagens door elkaar. De 996 GT3 'GT3' en de 996 GT3 'Supercup'. Dit zijn geen identieke auto's, de nadere details weet ik hier niet van, maar ik weet wel dat de gebroeders Zwaans enige tijd geleden beide opties hadden bekeken. Daarbij scheen dus blijkbaar enig verschil te zitten in de wagens. Het maakt dus verschil of je een 'GT3' bij de fabriek besteld, of een Supercup model hebt die je zelf ombouwt naar 'GT3'.

Verwarrend met de dubbele GT3 benaming, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ;)

Ja hoor, ik snap het :D . Maar in feite is het lulkoek, verspreid door de Duitse constructeur zelf. Er zijn idd verschillen, en zoals ik dus ook bovenstaand aan 936lover vroeg: Laat ze in Weissach nu maar eens een goed antwoord geven... (Bovenstaande post was echt niet 'op-de-kop' van 936lover, Porsche Motorsport dient zich nu eenmaal neer te leggen bij het feit dat er mensen zijn die het nóg beter kunnen dan zij zelf. Niet enkel bij GPR, maar ook nog bij andere teams/preparateurs :gas: )

fenixracing 24-03-2007 23:31

Kijk het is tog niet moeilijk geen homologatie geen wedstrijd.
Hoe kan porsche anders deelnemen aan het fia GT3 kampionschap, als ze echt geen fiche hadden had er allang iemand iets van gezegd.
mosler en GPR porches zijn enkel nationaal gehomologeerd en SRO zal echt niet toe staan dat iemand vertrekt zonder de nodige papieren zou gewoon dom zijn, waarom dan nog een andere wagen kopen? :crazy:

936lover 24-03-2007 23:52

Sro
 
SRO zou zelfs ne lada laten vertrekken, als er maar auto's zijn. Het is aan de RACB om de comformiteit van de wagens te controleren.

Bramzel 25-03-2007 00:50

Quote:

Originally Posted by Fonne (Post 205978)
Ik denk dat jij ook 2 wagens door elkaar haalt.
Nl de 996 en 997. En ik denk dat het hier over de laaste gaat.

Ik haalde die zeker niet door elkaar, ik had het alleen over de 997.

M_K 25-03-2007 01:03

Quote:

Originally Posted by 936lover (Post 205973)
heb als voorbeeld de porsche gebruikt, en er is GEEEEEEEN fiche van.
De enige auto's die een fiche hebben zijn de lambo, aston en viper. Dus ook geen mossler, corvette,...........

Waarom mag de Corvette, gebouwd door Carsport Callaway, wel deelnemen aan het FIA GT3 kampioenschap? Als de wagen niet gehomologeerd is door de FIA mochten ze daar ook nooit in gestart zijn... :confused: :confused: :confused:

fenixracing 25-03-2007 01:22

Indd klopt niet wat hij zegt als je de niet nodige papieren kunt voorleggen start je niet tog zeker niet in de fia gt3.
Ik dacht dat SRO alles op zich nam dit jaar na ja maakt niks uit RACB is zelfs moeilijker al de autos die klasse 1 rijde zijn gehomologeerd anders kon de G&A mosler ook in klasse 1 rijden.

Raceboy 25-03-2007 01:33

Gelieve hoofdletters en punten te gebruiken, dat maakt de tekst 10x leesbaarder.

936lover 25-03-2007 11:08

corvette
 
Die corvette heeft ook nog geen papieren. sro laat dat tot nu toe omdat ze anders geen auto's in hun gt3 kampioenschap hebben dat ze zooooo wilen promoten. Wat trouwens een goed kampioenschapkan worden als ALLES volgens het boekske gedaan zal worden. Het is ook niet de fout van sro dat die fiches ni in orde zijn. Dat moet elke constructeur of tuner doen. Bij de 997 is dat porsche, maar zij wachten nog met die fiche want ze willen al evoluties doen, bij de corvette is dat een "tuner" (hezemans), die wil eerst een auto hebben die wint en zal dan wel een fiche maken. En kumpen zal dat wel regelen want als ie niet kan winnen gaat ie wat anders doen (zie rallycross).

M_K 25-03-2007 12:26

Quote:

Originally Posted by 936lover (Post 206080)
Die corvette heeft ook nog geen papieren. sro laat dat tot nu toe omdat ze anders geen auto's in hun gt3 kampioenschap hebben dat ze zooooo wilen promoten. Wat trouwens een goed kampioenschapkan worden als ALLES volgens het boekske gedaan zal worden. Het is ook niet de fout van sro dat die fiches ni in orde zijn. Dat moet elke constructeur of tuner doen. Bij de 997 is dat porsche, maar zij wachten nog met die fiche want ze willen al evoluties doen, bij de corvette is dat een "tuner" (hezemans), die wil eerst een auto hebben die wint en zal dan wel een fiche maken. En kumpen zal dat wel regelen want als ie niet kan winnen gaat ie wat anders doen (zie rallycross).

Hezemans/Callaway hebben die homologatiefiche toch al moeten inleveren voor het GT3 kampioenschap? Lijkt me straf dat de Z06 in een hele andere spec in de Belcar zal rijden. :rolleyes:

fenixracing 25-03-2007 15:44

Sorry,maar kan echtniet meer volgen. Dus de corvet en andere wagens zijn niet gehomologeerd maar mogen tog in het gt3 rijden. Dat lijkt me sterk, als een wagen homologatie krijgt is die tog inorde. En elke wagen word gecontroleerd voor de start met welke onderdelen ze rijden. Dit weet ik omdat ik vrijwilliger ben bij een team. Dus de kans dat een wagen vertrekt zonder homologatie is vrijklein.:no:
Zou zelfs dom zijn om een wagen te kopen die niet gehomologeerd is. :crazy:

Scapa 25-03-2007 15:52

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 205931)
Ik denk dat Kenis een Chevy zal moeten monteren in zijn Mosler om in dezelfde klasse te mogen aantreden. Een standaard is een standaard hé, anders kan men in andere wagens ook verschillende motoren beginnen leggen, dan is het GT3 concept om zeep.

Ligt er momenteel wel een BMW motor in? Dat wordt overal gezegd maar het is toch raar dat de uitlaat na de wissel precies nog altijd dezelfde is... Op onderzoek :)


All times are GMT +2. The time now is 07:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.