![]() |
Belcar 2007: Het verdicht en/of Evaluatie
Mijn evaluatie van de Belcar nieuwe formule...
Top: - SRO (de promotie is duidelijk gelukt van de Belcar - ik heb nog nooit zoveel volk gezien voor een Belcar race (uitg. 24u) dan dit week-end. - Er is duidelijk nog leven na GT1's en vooral in de lagere regionen van de Belcar mooie strijd gezien. - Dogde Viper Competition. - Ruben Maes en Maxime Soulet en PK Carsport natuurlijk - ... Flop: - Het geluid - jammer maar de BTCS maken veel mooier geluid - Aston Martin - zo'n machine en niet kunnen vechten voor de overwinning - Belcar leek wel een Porsche Cup te zijn. - Mosler's compleet door het ijs gezakt - G&A - die gaan toch niet in de Belcar blijven. - Het is en blijft PK tegen de rest - godzijdank dat er een safety car was of het was al veel vroeger uit met de spanning... - Belcar GT3 is toch nog iets anders dan FIA GT3 - FIA GT3 daar vecht m'n met z'n 4'en voor de overwinning terwijl dat hier toch wel enigsinds anders is. Mijn slotconclusie: GT3 is wel mooi maar het doet mij niet spontaan warm lopen. Wat denken jullie na de eerste keer belcar new style? |
Prachtig gewoon jammer van de moslers had ergens voelen aankomen.
Alleen het geluid was minder en teveel porches voor de rest niks op aan te merken. je kunt belgie en internationale fia gt3 niet vergelijken alleen de rijders al. mijn besluit wat minder porsches en meer andere autos en meer geluid voor de rest prachtig race. |
De Aston Martin draaide na een paar rondjes toch behoorlijk mee. na de pitstops (en zeker op het einde) was het dan wel weer minder, inderdaad.
Zo'n rel om de Moslers, om ze dan alledrie na nog geen kwartier zien uit te vallen... tja PK was top, Kumpen is een klasse te hoog. als toeschouwer was het niet altijd aangenaam. wij zijn redelijk ver moeten gaan parkeren, terwijl we van de snelweg lege parkingen konden zien (zijn zelfs een vip-parking met één (1!) wagen op gepasseerd langs het circuit) en de geluidsinstallatie viel ook zwaar tegen. in de chicane en de overdekte tribune kon je het nog redelijk goed horen, maar voor de rest was het maar gokken naar het wedstrijdverloop. in het bos stonden de luidsprekers zelfs allemaal uit. anders wel mooi dat er zoveel volk was voor een "gewone" belcar/btcs-wedstrijd |
Veel volk inderdaad, het lijkt allemaal een beetje professioneler, maar ik denk dat je vooral achter de schermen moet kijken om daar een oordeel over te kunnen vellen.
De goede en slechte dingen zijn allemaal al gezegd. Voor mij is vooral het geluid een grote misser. De DBRS9 maakt een mooi hoog geluid, en de Porsches zijn klassiek zoals altijd, maar de rest is huilen met de pet op. De Viper en vooral de Corvette zijn vreselijk als je ze vergelijkt met hun GT1 zusters! Verder mis ik toch wel de pure bochtensnelheid van een GT1, je ziet gewoon dat ze een stuk trager zijn, er zit ook enorm veel "roll" in de wagens, verwacht je niet meteen van een racemachine. Het openingsuur kon me zeker boeien, ondanks de uitval van de Moslers die toch wel wat spanning uit de race wegnamen :( |
Wat is "roll" ? :o
|
Quote:
Enorm veel zoals ik in m'n post zei is wat overdreven:), maar toch duidelijk merkbaar... |
Eerst en vooral, ik denk dat we SRO wat tijd moeten gunnen, om het hele kampioenschap een beetje bijeen te brengen. Alles is nu eigenlijk beetje overhaast moeten gebeuren: opbouwen van wagens, technische fiche's van de wagens(al dan niet reeds in orde), en ga maar verder. Ze zullen nu zeker ervoor zorgen dat het kampioenschap closer wordt, door op een of andere, of misschien wel meerdere manier(en) in te grijpen.
Mijn plus: Mooi deelnemersveld, veelvuldig aanwezige (vrouwelijke) publiek, strijd tussen de wagens onderling, en niet te vergeten de gratis tickets:rolleyes: Mijn min: Walk-over van Pk (again), uitvallen van de Mosler's, geluidsinstallatie naast het circuit doet het jaar na jaar slechter en er wordt voorlopig blijkbaar NIETS aan gedaan om het te veranderen, staat van de parkings worden er niet beter op (sporen van vorige keren staan er nog goed, gelijkmaken aub !!!). En dan nog een min-punt naar vele supporters toe: Afval gooi je in een vuilbak, niet zomaar op de grond !!! Mijn conclusie: er is nog veel werk aan de winkel, maar men zit op de goede weg, dus volgende keer zijn we er hopelijk weer bij.:applaus: :gas: |
Quote:
|
Quote:
Ik heb er idd ook minder zien staan als andere jaren, maar dat mag volgens mij nog geen reden zijn om het op de grond te gooien. Bij mij thuis staat ook niet in iedere kamer een vuilbak, en toch hebben we de gewoonte van het niet op de grond te gooien in de kamers waar er geen staat ;) |
Quote:
Heb eigenlijk geen moment de GT1's gemist :o |
Quote:
|
Moeilijk 'BELCAR 2007' te evalueren na slechts één wedstrijd...
PK gewonnen? Terecht inderdaad. Een top-rijdersduo en een top-team. Veel meer valt daar ni over te zeggen. Zoals reeds aangehaald zal de concurrentie wel volgen naarmate het seizoen vordert... Enfin, over het "geluid" en de "roll" kan ik weinig zeggen. Ik heb alles moeten volgen vanachter mijn PC:( Wacht maar mannekes, 2008, dat wordt pas een goed 'BELCAR'jaar...:D :D |
Over die bochtensnelheid - dat is mij eerlijk gezegd ook opgevallen vooral in de bochten na de Villeneuve richting de REA.
De Aston lijkt daar weinig op een echte race-auto. Die gaat zo zachtjes door die bochten. |
Quote:
Ik vond net dat er meer stonden, nu stonden er ook aan de uitgang van de pitboxen en dubbel zoveel voor de pitboxen... |
Inderdaad moeten we Belcar wat tijd gunnen. Er zit zeer zeker potentie in en mbt het geluid en dikte van de autos etc. daar heb mij ook totaal niet aan gestoord.
In het begin van de race waren er leuke gevechten zoals het GT3 betaamd. Doordat de techniek veel autos nu nog in de steek liet ging de wedstrijd helaas uit als een nachtkaars. Maar ja, wat hebben de meeste auto's nu ook nog gereden?? Stiekum zaten wij nog wel te hopen op een onduidelijke safetycar zon 3 kwartier voor het einde, maar die kwam dan niet. (een beetje Amerikaanse toestanden, zeg maar) Nee, dit gaat wel wat worden! Voor het overige een leuke racedag en gelukkig veel volk op de been. Jammer dat de Pits-chicane nu helemaal het aanzien niet meer waard is. Een echt Tilke bochtje geworden. Heb er even gestaan, maar de verveling sloeg al snel toe en gauw een andere stek gezocht. Kortom: de Belgische Autosport is er wat mij betreft sterk op vooruit gegaan met de nieuwe formule. (en BTCS race 1 was geweldig!!! vooral in de 1e linkse) |
ik wil nog wel iets kwijt over de organisatie in het algemeen.
vaak is het zo dat je op dit soort evenementen in Zolder nergens doorkunt en alles potdicht zit. Ik vond het gisteren perfect te doen, het was zelfs ontspannend om door de paddock te lopen. Volgens mij heeft CZ hier een goeie herorganisatie van de plaatsing van vrachtwagens en standjes etc gedaan. Betreft de nieuwe chicane... ik vind het beter zo, maar is er nu geen gevaarlijk punt bijgekomen bij het uitkomen van de chicane, aan de buitenkant van het circuit ? Ze komen daar toch vrij kort bij de muur he, net zoals het vroeger was. De speedbumps op de curbs, die hebben ze gepikt bij de nederlandse dienst voor wegenwerken. Die zie je ook op de weg liggen als ze daar aan het werk zijn. race-groeten, Jo Smets |
Knappe race... is lang geleden dat ik me nog zo geamuseerd heb.
Eerste in de klasse na een tiental rondjes, dan safety car en daarna een sportief gevechtje van 20 minuten met Frank Thiers, telkens haasje over voor p1 en p2... uiteindelijk als derde in klasse 3 afgevlagd. Na de race mekaar de hand gaan schudden en nog even napraten over de "close" momenten... this is racing... Voor de rest: verdiende zege voor PK! Heb na de race met Anthony gesproken en zo simpel was het allemaal niet hoor. Ze hebben veel gewonnen met hun snelle pitstop en hun jarenlange ervaring. Het verschil met de tweede en derde positie was bij hun wissel slechts enkele seconden... Organisatie: er is nog werk, maar alvast chapeau... geef ze aub een beetje ruimte, de bedoelingen zijn goed. De mensen van SRO zijn heel bereikbaar, komen met de piloten en de teams spreken, stellen vragen, enz... heb dit nog niet te dikwijls meegemaakt de laatste 4 jaar... |
Ik vond het gisteren qua organisatie goed, er was goed veel volk. Maar niet zo veel als op de Formule Renault days, want daar is het koppen lopen en aanschuiven als je door de paddock wilt.
Wat de auto's betreft: vond het een heel gevarieerd veld enkel te veel Porsche's, tevens kon ik na een kwartier als niet meer volgen waar de Moslers bleven. Het enigste wat ik gehoord had via de luidsprekers was dat de Mosler van Lemeret problemen had en toen reed er een koppel wagens voorbij en ja dan versta je niets meer. Wat mij ook opviel is dat de wagens zoals de PK Corvette en dan Aston Martin zo hoog hingen, en vandaar ook de "Roll" zoals eerder aangegeven. Vind ik een beetje spijtig, een race wagen moet het circuit bij wijze van spreken lichtjes schuren. Over het geluid: ik vond het een beetje triestig, vorig jaar bij de GT1's als de corvette's en de Marcos voorbij kwamen, daverde uw hele lichaam. Nu hoor je ze amper aankomen, enkel de Vipers aangezien hun uitlaat langs zij ligt. Het verbaasd me ook dat ze zo veel trager leken, ik wist wel dat gt3's iets trager gingen zijn. Misschien dat schijn hier bedriegt mede door het geluid. Eigenlijk vond ik de eerste BTCS race iets leuker om te zien, de strijd van voor tussen de Jaguar en de Renault Mégane was aangenaam om volgen. Maar zoals hier eerder al aangegeven zal het nieuwe belcar seizoen nog moeten evolueren, niet vergeten dat de Mosler's er snel uitlagen. Wie weet konden zei Kumpen en Longin het vuur nog wat aan de schenen hebben gelegd. mvg Gèrre |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Maar was die groene porsche niet die van Lammertink? |
Quote:
|
Vraagje; Ik dacht dat op een bepaald moment Daikin was doorgestoten tot de 9de plaats algemeen, maar ze zijn 20ste geëindigd. Weet er iemand wat er gebeurd is ?
|
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het met uitputting te maken had.
de drank toevoer was kapot ofzo iets in die aard. |
Quote:
|
Eén minpunt vond ik toch,de gebrekkige timing tijdens de belcarwedstrijd!Verschillende teams zijn naar de wedstrijdleiding gegaan (waaronder GPR met Marc Duez)
Op 15 minuten voor einde race ging de wagen van Duez-Maes van plaats 15 naar plaats 3.(ze kregen 1 lap bijgeteld)Zo is het natuurlijk ook moeilijk om een racestrategie te volgen.De gs Viper viel zo ineens van het podium. |
All times are GMT +2. The time now is 02:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.