![]() |
Reglementswijzigen MVDB 2007 ......... nee, toch niet!
1 Attachment(s)
Quote:
Denk dat ik maar eens € 100 ga inzetten bij de lokale broker op een titel voor PK Carsport in 2007 ;) O ja, het gewraakte artikel 8.3 zal per direct geschrapt worden. Leuk, dat zal mooie momenten opleveren op zondagmiddag tijdens de 24 uur. |
Quote:
Gillet Vertigo aanwezig tijdens GT3 wedstrijden ? De G2 Vertigo kan je niet vergelijken met de GT3 Vertigo... Als je vergelijkt in qual silverstone... Pole GT3 1:53:200 Kwalificatietijd Gillet Vertigo 1:53:028 |
Quote:
|
Als ik nu eens eerlijk mag zijn: Ik ben het spuigzat dat pk weer overal voordeel uithaalt. Ze hebben zo al voorsprong genoeg door de ervaring die ze hebben. Nu worden de tegenstanders ook nog eens afgehouden. Wat ne zever is dat aan het worden. Ik zou eigenlijk graag hebben dat die corvette niet kampioen wordt maar zo een mosler of een viper. Zelfs mensen die niks kennen van belcar zeggen dat ze altijd op tv de zelfde mensen op nr1 zien staan. Niet voor niks dat ze mij uitlachen als ik zeg dat ik van belcar hou, als altijd de zelfde winnen. Ze moeten er toch eens iets aan doen om die corvette zijn adem af te snijden. Het kampioenschap spannend houden is de boodschap die ze precies niet zo goed begrijpen, maarja wie ben ik omdat te zeggen.
|
Ik vind persoonlijk dat je PK niets kan verwijten. Het is misschien wel zo dat ze altijd het snelste zijn, maar daar kunnen ze toch zelf niets aan doen! Het is aan de tegenstand om daar iets op te vinden.
Wat je zegt van PK de adem afsnijden vind ik er helemaal over, dan kan je in andere sporten ook selectief te werk gaan. In het voetbal moet je dan bijvoorbeeld Anderlecht bestraffen met -10 punten, anders spelen ze toch kampioen!! :no: Grtz |
Quote:
|
als SRT vorig jaar de Last Race had gestart, waren zij kampioen, en niet GLPK...
|
Quote:
De combinatie team - auto - rijders van PK maakt dat zij dikwijls als eerste over de finish gaan. Ze zijn erg competitief ingesteld en ik vind dat daar niks mis mee is. Ik ga akkoord met Jay: het is aan de andere teams om hetzelfde succes na te streven/te evenaren/te overtreffen... Sorry Guntha, ik vind uw kritiek er lichtjes over |
Quote:
|
een reglement dat ervaren teams gaat bestraffen gaat alleen die teams wegjagen.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Aangezien de Mosler's dat niet waren is het normaal dat ze zijn gekortwiekt. |
Je kan het ook anders bekijken de meeste FIA GT3 wagens zijn echt opgebouwd voor races van 1u. Kan men dat wel zeggen van de corvette deze is meer opgebouwd naar uithoudings wedstrijden (door Hezemans). Waar maakt PK het grote verschil dit jaar " IN DE PITS". Dus volgens mijn bescheiden mening, zijn de wagens niet allemaal volgens dezelfde GT filosofie opgebouwd.
|
Quote:
|
Ik vind het spijtig dat de reglementen niet gesynchroniseerd worden. Vooral een ontgoocheling voor mij dat de AM geen 60kg minder moet meezeulen. Maar ik vind anderzijds ook niet dat PK Carsport moet vertraagd worden. Ze zijn snel op de baan maar maken bijna altijd het verschil in de pits. Bovendien hebben ze een uitstekend pilotenduo. Voeg daarbij een snelle wagen als de ZO6 GT3 en je hebt een bijna onklopbaar team op nationaal niveau. De resultaten van PK Carsport in de FIA GT vertellen genoeg over de organisatie van PK Carsport.
|
de reglementen gaan niet de goede kant uit.
ik denk dat de vipers wat benadeeld worden en die moslers krijgen alleen maar ballast.pk krijgt geen problemen maar die corvette is volgens mij ook niet te vergelijken met de andere,gwn klasse apart denk ik. wel spijtig dus ik vind het reglement fout :no: |
Quote:
|
Quote:
|
K hoop dat dat iets aan het verbruik ga doen. want dees is niet meer normaal. :confused:
|
Quote:
De enige wagen die je zo kan inzetten in een Endurance kampioenschap, ik spreek niet over twee uren want dat is eigenlijk niet zo lang, is de Porsche 997 GT3. Elk team met een GT3 wagen in de Belcar, kunnen al genoeg reserve remmen bestellen voor de 24U van Zolder. Dit omdat er overal remmen opstaan voor een sprintrace. Bij Porsche hebben ze vanaf de doop van het FIA GT3 kampioenschap al endurance remmen geplaatst omdat ze die toch hadden liggen. Mvg... |
De moslers rijden al jaren, en zijn gedownsized voor GT3 (komen regelrecht uit G2, dacht ik), dus ja die kunnen wel wat extra beknelling gebruiken als ze nog sneller zijn.
Weet zelf niet veel van Belcar (als 'hoge noorder' bewoner: Amsterdam) :no: :+ Maar GT3 is net van de grond, respectievelijk t.o.v. andere classes. Echter gek dat ze zo weinig aan de regels doen. De Vipers waren vanaf meet af aan langzaam.. Doen de rest het dan goed.. Dat kan je natuurlijk ook afvragen. Ze zijn allemaal gehomoligeerd en conform de GT3 regelement. Dus heb je mazzel met auto keuze en zoals PK een respectievelijker professioneler team (FiaGT GT1 Corvette o.a. in beheer, dus staan ze voor hetere/meerdere vuren). |
Nu veranderen ze vanalles in het regelment maar gaat dit eigenlijk veel effect hebben want de corvette mag ook dingen veranderen. Blijven ze dan zowiezo niet sneller.
Quote:
Quote:
Bron: http://www.pitstoptv.be |
Vandaag zijn er enkele nieuwe reglementswijzigingen voor de BELCAR bekend gemaakt:
Quote:
Met een ongewijzigd reglement had ik niet al te veel problemen maar met deze wijzigingen anders wel. De Porsches hebben niet echt een kans in Spa vanwege hun mindere vermogen, dus rekende ik op de Moslers en de Vipers om PK Carsport partij te geven. Maar nu de Moslers nog meer gerestricteerd worden en de Vipers geen grotere tank of dergelijke mogen monteren denk ik dat de PK Corvette met de vingers in de neus naar de overwinning zal rijden. Quote:
|
Wat ik niet goed begrijp is dat men al volop aan het sleutelen is aan de technische regelementen alvorens men eigenlijk de verhoudingen weet...
We hebben nog maar 2 wedstrijden achter de rug... Is het niet een beetje kort door de bocht van de RACB om nu al zo'n ingewikkelde wijzigigen door te voeren. In mijn ogen moeten ze maar eerst is Francorchamps afwachten. Een circuit als Francorchamps dat zo gevarieerd is zal de echte waarde van de GT3's tegenover elkaar aan het licht brengen. Zolder was de eerste wedstrijd, Donington was een uitstapje en Franco lijkt me de eerste wedstrijd waar we de echte waarden kunnen gaan zien....... |
je hebt wel maar een stuk of 7 wedstrijden he, waarvan er al 2 gereden zijn.
als je Spa afwacht, heb je al bijna de helft van het seizoen gereden... |
IK zat juist op racingwold de niewe regelmenten te lezen en het lijk allemaal een beetje anders dan op pitstoptv.
Of zit ik hier fout? |
Heb wel het gevoel dat alles in het voordeel is van PK Carsport :confused: :frusty:
|
Nu kan je het letterlijk nemen. PK wint op drie wielen het BELCAR seizoen:frusty: :( .
|
Quote:
Ze hebben toch ook restricties gekregen. vb: maximum 1 78 mm restrictor Lijkt precies wel of dat het anders wordt verteld bij pitstop.tv dan bij racingworld. |
De belcarregelementen worden gewoon aan de internationale GT3-regels anno 2007 aangepast, niet meer, niet minder en dit is een volstrekt logische beslissing. (pitstop en racingworld vertellen inhoudelijk eigenlijk hetzelfde)
Een woordje uitleg. De GT3-filosofie baseert zich op een balance of power (vermogensgelijkheid). Hoe bereikt men die? GT3-testrijder Christophe Bouchut (die mijn inziens neutraal is) brengt alle wagens zo dicht mogelijk bijeen, wat ook uit de races blijkt, wat vervolgens in homolagatiefiches gegoten wordt. Het verschil wordt dus door de rijders gemaakt of door goed teamwerk, of misschien door wat geluk op de piste, een goede strategie, ervaring enz. In ieder geval worden de wagens qua performance zo dicht mogelijk bijeen gebracht, wat ook uit de resultaten blijkt. Zo reden al zes verschillende merken (Ford, Ascari, Porsche, Ferrari, Corvette, Lambo) een top-3 - in 4 races - in het internationale kampioenschap. In België waren het vier merken in twee wedstrijden. Eerlijk gezegd is de Corvette niet meteen de beste keuze dit seizoen, al is dat mijn persoonlijke conclusie, na het zien van zeven GT3-races in heel Europa dit jaar. Het grote onderscheid tussen Belcar en de GT3-kampioenschappen elders ligt uiteraard in het formaat van de wedstrijden. 125 minuten in ons landje tegenover 2 * 60 min in GB, Frankrijk, Europa... Om alle discussie te vermijden stapt men volgend seizoen misschien best naar dit formaat over? De Mosler is natuurlijk een wagen die niet in de internationale reglementering is opgenomen (terecht of niet dat is een andere discussie) en moet dus op dezelfde manier in het Belgische GT-kampioenschap worden ingepast zodat de wagen ook 'gebalanceerd' wordt. Logisch toch? Joost |
Wat is een bride ? :o
|
Bride = luchtinlaat: deze bepaalt het mengsel/verhouding brandstof / zuurstof.
Joost |
Toch zou men beter de Vipers een grotere tank laten monteren. Als je een extra stop moet maken heb je simpelweg geen kans op de overwinning in een 125min wedstrijd. En al helemaal niet bij de 24h van Zolder. Ofwel moet ze direct naar wedstrijden van 1 uur overschakelen. In 2005 kon het, dus waarom niet in 2007???
|
omdat in 2005 gebleken is dat het geen succes is...
en als je de Viper een grotere tank laat monteren, klinkt het 2 wedstrijden verder dat ze door het extra gewicht benadeeld worden |
Mij allemaal best zolang ze de reglementen dit seizoen maar consequent toepassen. Niet zoals in 2006 :mad: !
|
En misschien even deze denkoefening over het tanken? Hoe slagen de Vipers (reglementering 2007) er in Engeland (British GT3), Frankrijk (FFSA-GT3) enz in om een sprintwedstrijd van 60 minuten zonder tankbeurt vol te maken (wat meestal neerkomt op 1 à 2 minuten extra daar je nooit op 1u00min00 afvlagt, daarenboven volgt ook een extra ronde na de race)?
In Spa (waar Bornhauser en Bouvy de race met een ... http://forum.depaddock.eu/images/smilies/gasgeven.gif Dodge wonnen) was er afgelopen jaar toch ook geen probleem? Dus zou 125 minuten met één tankbeurt toch net moeten lukken, of niet? Joost |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 19:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.